tammikuu 09, 2025, 11:54:40 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

lannoitteesi vesiviljelyssä??

Aloittaja Paprikaana, huhtikuu 17, 2010, 08:16:41 ap

« edellinen - seuraava »

Paprikaana

mitäpä lannoitetta olette käyttäneet vesiviljelyssä?
Il Mondo Cambia, Io No!

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

CyberDog

räyhis tarkoittaa puutarhan kesää. Ei varmaankaan sitä viljelijöiden käyttämää PK-lannoitetta...

Ryhis

Ei tarkoita. Ammattilaiskamat on ammattilaisille.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Paprikaana

Il Mondo Cambia, Io No!

Larski

Bubblerissa oon kans muutamaa kasvia liotellu tuossa puutarhankesäliuoksessa ja ilosesti on kasvit kasvanu. Kukitus vaan mietityttää. Saako tuolla puutarhan kesällä kuinka satoa? Ilmeisesti typen määrää pitäis vähentää kukkimisvaiheessa, vai oonko aivan hakusas? Pitääkö siis vähentää vaan koko puutarhan kesän annostusta vai miten homma hoituu?

jeQQ

Kemiran möhnillä mennään, toimii.

TepinKapsikuumi

GHE:n Floramato ja FloraMicro sekä Diamond Nectar. Biobizzin Topmaxia sitten kun yritän kukittaa. GHE:n Ripeniä tuli käytettyä viime syksynä joillekin kasveille kun alkoi pimeä tulla.
Noilla meni viime kausi ja samoilla jatketaa ja yritetään oppia viime kauden virheistä.
Oli mulla viime kaudella passiivihydroissa Blusanaa mutta passiivihydrot ei minua vakuuttaneet. Tänä vuonna ei ainuttakaan passiivia. Vain 2 EBB järjestelmää sekä Aquafarm ja Waterfarm.

TunturiTiger

Herpiili

Ensimmäisten kokeilujen yhteydessä Flora Tripack, sitten Flora Micro + Mato, kemiralla kokeilua ja kun on vuosien varrella kulunut flora matoa riittävästi niin seuraavana vuorossa on nutriforten mansikka & tomaatti-ravinteet.

Useita lisäravinteitakin on tullut kokeiltua, hintansa väärtejä ovat tähän mennessä olleet Bio Bizz Top-Max sekä GH:n ripen.

Mape

Flora tripack täällä käytössä...
---

wille

Lainaus käyttäjältä: Mape - huhtikuu 18, 2010, 17:57:33 ip
Flora tripack täällä käytössä...

Komp.
Toistaiseksi. Pitäisi kai kokeilla Puutarhan Kesää tohon hommaan. Ois vähän parempi hinta/laatu-suhde. Siis jos se toimii.  ;)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Hype

Ghe biosevia grow ja bloom... Ihan ok!
Onko muilla samoista liemistä kokemuksia, onko jokin muu parempi esim.kukintaan?
Chili, sex and hike... = Life

chilimieli

Ghe tipac ja advanced hydroponics finland, pitänee vaihtaa kemiraan, hinnat aika pilvissä.. :)

Neutroni

Kärsiikö FloraMicro ajan myötä? Omassa pullossa on sellaista rihmamaista saostumaa. Se on nyt kolmisen vuotta vanha.

Jos chilit kerran puutarhan kesälläkin kasvavat, en taida ostaa tuollaisia sikahintaisia erikoismömmöjä. Paljonko sitä puutarhan kesää pitää panna ebbiin? Purkki ei muistaakseni mainitse vesiviljelystä mitään.

jeQQ

Lainaus käyttäjältä: Neutroni - huhtikuu 20, 2010, 14:39:40 ip
Kärsiikö FloraMicro ajan myötä? Omassa pullossa on sellaista rihmamaista saostumaa. Se on nyt kolmisen vuotta vanha.

Jos chilit kerran puutarhan kesälläkin kasvavat, en taida ostaa tuollaisia sikahintaisia erikoismömmöjä. Paljonko sitä puutarhan kesää pitää panna ebbiin? Purkki ei muistaakseni mainitse vesiviljelystä mitään.

Osta Kemiran hydroja, toimii satavarmasti ja halapaa. ;) Vaikka Kärsältä!

linker

Kauden vaihtuessa uudeksi, olen pähkäillyt myös vesiviljelyn kokeilua. Pääasia minulla on saada hyvin satoa, mutta toinen asia
mihin kiinnitän kasvatustapaa valitessani huomiota on lannoitus. Onko vesiviljelyssa 7 eri aineella kasvatetujen ja mullassa
pelkällä puutarhan kesällä niukasti lannoittamalla kasvaneiden chilien maussa tai rakenteessa eroa keskenään?
Huomaako eroa: en ole mikään luomusuuntautunut tai "väkilannoitteiden" vastustaja, mutta tuollainen asia on pyörinyt mielessä.

.

Larski

Lainaus käyttäjältä: linker - lokakuu 21, 2010, 10:01:09 ap
Onko vesiviljelyssa 7 eri aineella kasvatetujen ja mullassa pelkällä puutarhan kesällä niukasti lannoittamalla kasvaneiden chilien maussa tai rakenteessa eroa keskenään?
Huomaako eroa: en ole mikään luomusuuntautunut tai "väkilannoitteiden" vastustaja, mutta tuollainen asia on pyörinyt mielessä.

Mullassa on paljo enemmän erilaisia aineita ja mikrobitoiminta entisestään lisää monimutkaisuutta, joten äkkiseltään ravinneliuoksessa ja mullassa kasvaneissa kasveissa olettais olevan jotaki eroa. Vaikka hydrokasvatuksessa ei tietenkään pysty täydellisesti matkimaan maan kemiallista ja biologista monimuotoisuutta, vois useamman sortin ravinteiden olettaa johtavan "luonnollisempaan" hedelmään. Juttua oon myös kuullu että esim. mangomehua/kahvinpuruja veteen sekottamalla sais mangon/kahvin makusta satoa.

Mä kasvatin kesällä ekat hydrokasvini Puutarhan kesällä ja puolesta kaudesta vaihdoin Nutriforten Tomaatti- & mansikkaravinteeseen, joten kysymykseen useamman aineen tuottamasta tuloksesta en pysty vastaamaan. Samoilla kamoilla lannotin multakasveja, jotenka hydro/turve vaikutuksesta kasvatusalustana voi ehkä jotaki päätellä. Lähinnä noteerasin että turpeessa ja bubblerissa samoilla lannotteilla kasvatettujen kasvien tuottamat podit maistu mun suuhun täysin samalta. Testikasvina oli toki goat's weed jota monet epäilemättä moittis ylipäätään mauttomaksi. Bubblerissa kasvaneen kasvin sato oli valtavan paljo turvekasvia isompi ja podit oli isompia mutta jälkimmäiseen vaikutti epäilemättä lähinnä ahtaahko juuritila.

perrri

Toimiiko puutarhan kesä myös ebbissä läpi kauden?