tammikuu 08, 2025, 21:40:03 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

lannoitteesi vesiviljelyssä??

Aloittaja Paprikaana, huhtikuu 17, 2010, 08:16:41 ap

« edellinen - seuraava »

ingeniero

Nutriforten lannoitteiden jälleenmyyjiä mitkään isommat ketjut? Ei tarvitsisi posteja alkaa maksamaan suotta.

Larski

Kesällä ostin omat pönikkäni honkkarista. Halpiskaupoista itte lähtisin ettimään. Voipi toki olla että myyvät vasta keväämpänä/kesällä.

sorrii

Pirkkalan Honkkarissa oli jo pari viikkoa sitten. 5,90€/pänikkä ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

ChiliK

Itse olen lykännyt kaikille vesiviljelyssä olleille 1ml/1l Puutarhan Kesää, riippumatta siitä onko kyseessä 70cm korkea chili vaiko taimi. Hyvin ovat kasvaneet, EC:tä en ole mittaillut koskaan. (enkä Ph:ta.)

sik

GHE Flora sarja käytössä
Kasvualustana aerofarm

Chilitatti

Mitens toi taimien lannoitus, onko micro+gro+bloom hyvä vai mennäänkä suoraan micro+matoon?

sorrii

Mä oon tänä vuonna käyttänyt rinnan Mikro/Mato ja osalla kasveista Nutrifoten Mansikka-tomaatti-settiä. Muuta eroa en oo havainnut kuin hinta ...
Nutrifotea kun liottaa stokkilitkuksi 1/10 niin annostus on 7½+7½ml/l: liuosta tulee pöntöistä n. 10+10l; hinta 5,90+5,90€
Mikro + Mato 1+1l. maksaa n.30€ ... Annostus 2-4ml/l molempia. Siitä vaan laskemaan ja miettimään tulisiko kalliimmalla jotenkin parempia, isompia tai enempi. Käytännössä hintaero on yli 10-kertainen ...
[lukuja pöyristytetty sujuvasti, mutta idea pysyy oikeana]
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

PP

Lainaus käyttäjältä: sorrii - toukokuu 16, 2011, 14:52:19 ip
Nutrifotea kun liottaa stokkilitkuksi 1/10 niin annostus on 7½+7½ml/l: liuosta tulee pöntöistä n. 10+10l; hinta 5,90+5,90€

Mistä Nutrifortea saa tuohon hintaan? Yleensä ne on 8-9 e/purkki.

sorrii

Honkkarissa se oli muistaakseni 5,90€ [tai 5,95?] ...

Juso

toukokuu 25, 2011, 17:53:02 ip #89 Viimeisin muokkaus: toukokuu 25, 2011, 20:09:41 ip käyttäjältä Juso
E: Siirretty toisaalle...

Fredi

Terve vaan kaikille viherpeukuille! elikkä substralilla mennään, käytössä siis 2x bubleria (hyvin on minulla tuo substral toiminut,pullon takana annosteluohje vesiviljelyyn!) en tiedä mistä tuo hirveä möly etteikö soveltuisi kuin multaan? vaikka varmasti on parempi vaihtoehto tilata Flora sarja :D

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Fredi - toukokuu 26, 2011, 23:09:08 ip... elikkä substralilla mennään, käytössä siis 2x bubleria
... en tiedä mistä tuo hirveä möly etteikö soveltuisi kuin multaan?

Minä tiedän.
Substral muuttui noin vuosi sitten ja silloin siihen tuli mahdollisuus käyttää sitä vesiviljelyssä. Useimmilla on vanhat tiedot ja muilla ei ole erityistä tarvetta lähteä kokeilemaan huonomaineisella lannoitteella. Uusilla kasvattajilla ei ole näitä painolasteja.

Vilkaisin Substralin tuotetietoja. NPK on pysynyt samana ja multaviljelyyn on edelleen hirvittävän vahva suositus, todellinen typpipommi. Vesiviljelyyn onkin sitten suositus vain kuudesosa tuosta. Kuka antaa vesiviljelylannoitetta kuusinkertaisen annoksen multaan? Muistaakseni useimmat suosittelevat laimentamaan sitä.

Jonkinlaisen yleiskatsauksen multalannoitteista kokosin aikanaan blogiini: http://chilivaari.blogspot.com/2008/07/lannoitteista.html

InkRose

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - toukokuu 27, 2011, 09:42:56 ap
Lainaus käyttäjältä: Fredi - toukokuu 26, 2011, 23:09:08 ip... elikkä substralilla mennään, käytössä siis 2x bubleria

Minä tiedän.
Substral muuttui noin vuosi sitten ja silloin siihen tuli mahdollisuus käyttää sitä vesiviljelyssä. Useimmilla on vanhat tiedot ja muilla ei ole erityistä tarvetta lähteä kokeilemaan huonomaineisella lannoitteella. Uusilla kasvattajilla ei ole näitä painolasteja.

Vilkaisin Substralin tuotetietoja. NPK on pysynyt samana ja multaviljelyyn on edelleen hirvittävän vahva suositus, todellinen typpipommi. Vesiviljelyyn onkin sitten suositus vain kuudesosa tuosta. Kuka antaa vesiviljelylannoitetta kuusinkertaisen annoksen multaan? Muistaakseni useimmat suosittelevat laimentamaan sitä.

No niin, selvisi sekin! Eikös ainakin useimmissa noissa vesiviljelylannoitteissa jotka virallisestikin myös multaan sopivat ole suosituksena vakioannoksen puolittaminen jos multaan laittaa? Ainakin näin muistelisin täältä lukeneeni.

wille

Lainaus käyttäjältä: InkRose - toukokuu 27, 2011, 09:49:24 ap
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - toukokuu 27, 2011, 09:42:56 ap

Minä tiedän.

No niin, selvisi sekin! Eikös ainakin useimmissa noissa vesiviljelylannoitteissa jotka virallisestikin myös multaan sopivat ole suosituksena vakioannoksen puolittaminen jos multaan laittaa? Ainakin näin muistelisin täältä lukeneeni.

Kyllä vaan. Ainakin GHE:n lannoitteissa painotetaan puolittamaan annos, jos kasvatus tapahtuu mullassa. Hurjalta kyllä tosiaan tuntuu tuo Substral-annos.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Ashrak

Lainaus käyttäjältä: ChiliK - huhtikuu 09, 2011, 11:44:13 ap
Itse olen lykännyt kaikille vesiviljelyssä olleille 1ml/1l Puutarhan Kesää, riippumatta siitä onko kyseessä 70cm korkea chili vaiko taimi. Hyvin ovat kasvaneet, EC:tä en ole mittaillut koskaan. (enkä Ph:ta.)

Tämä. Annoksena 1tl / 9L vettä. Toimii.  ::)

Sabai

GHE:n Flora Tripack kun halvalla sai aloitus paketin :-) Varmaankin hyvää tavaraa, mutta ehkäpä siirryn Nutriforten Tomaatti- ja mansikkaravinteiden käyttäjäksi kun nuo loppuu.

Huru-ukko

Puutarhan kesää olen ajatellut laittavani. Mites tuo EC:n mittaaminen sitten menee, jos mittari näyttää puhtaalle kaivovedelle 0.44 EC arvoa. Eli jos tekee vaikka 1.3 väkevyyttä, niin mittari pitää näyttää 1.74 arvoa.
Lisäksi pieni utelu, että onko muilla kaivovedellä eläjillä samankaltaisia arvoja vedessään. Tuo lukemani 0.44 kyllä tulee ihan syystä, rautaarvot ja kloridit ovat ylhäällä. Sähkönjohto kyky on 85 mS/m, mitä v...a sitten tarkoittaakin  ;).

Landspeed

Asaxi

Lainaus käyttäjältä: Ashrak - kesäkuu 01, 2011, 15:39:55 ip
Lainaus käyttäjältä: ChiliK - huhtikuu 09, 2011, 11:44:13 ap

Tämä. Annoksena 1tl / 9L vettä. Toimii.  ::)

Itse käytän myös Puutarhan kesää suhteella 1ml/1l ja nuorukaisille 0.5ml/1l ja hyvin toimii :)
Push it to the limit!

Sabai

Kun alkaa nuppuja tulemaan, niin missä kohdassa tätä alla olevaa GHE:n lannoite taulukkoa pitäisi olla menossa?

Lainnoitteena siis Tripack. Oletan että olen vähän myöhässä kun olen yrittänyt lannoittaa kevyesti. Lisäsin neljännen viikon ohjeen mukaan mutta laimentaen kaikkia ja viikossa chilit kasvoivat hurjaa vauhtia lampun alla ja tuuheuttakin tuli runsaasti lisää.

http://www.eurohydro.com/pdf/tabs/gb/fs-aero.pdf