tammikuu 06, 2025, 22:14:24 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kuinka nopeasti mopo alkaa karkaamaan..?

Aloittaja Caderusso, huhtikuu 20, 2010, 08:30:42 ap

« edellinen - seuraava »

Chilivaari

Kokeilepa hamppufoorumilla samaa juttua: Sinulla on tuhat hampuntaimea kämpässä, kullekin puoli litraa multaa ja katossa yksi 20W lamppu. Luonnonvalintaa?
Saattaisit saada porttikiellon hamppufoorumille pyhän asian pilkkaamisesta alta aikayksikön.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: futuristi - toukokuu 09, 2010, 12:05:48 ip
Mulla on arviolta täksi kesäksi tulossa noin tuhat uutta chiliä. Kasvjea yhteensä on ehkä noin 1500. Multaakin on lähemmäs tuhat litraa asunnossa jo, vesiviljelyyn en ole vielä koskenut.

Sen olen huomannut, että ihmiset käyttää tosi usein liian suuri valaisimia; mulla on monelle sadalle kasvinalulle alusta alkaen riittänyt parikyt wattia energiasäästölamppuja. Ne mitkä ei selvii, niin se on sitä luonnovalintaa; tai oikeestaan futuristin valintaa; kun voisin isomman lampun hommata. Mut tällä tavoin geenipooli pysyy suht. puhtaana, toki kaikkea ulkoilmassa esiintyvää stressiä kasville ei pysty simuloimaan, mutta ainakin tuo valon vähäisyys karsii osan heikoimmista.

Näen jo lööpit! Lainapressu nostettu 1 metri seinille ja sen päällä nurtsi jossa chilit kasvavat ja jänöt loikkivat. Naapurit soittavat isännöitsijälle kun raoista pukkaa multaista vettä ja matoja.

Nyt kuvia näkyviin, 1500 maitopurkkia on aikamoinen määrä.

Eihän parillakymmenellä watilla näe edes kastella noita, joten oletko henkisesti latautunut futuristisoimaan kaikki puolitoistatuhatta taimea!? Ne meinaan tulevat kuolemaan tai ainakin olemaan eriiiittäin kitukasvuisia.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Maz

Ryhis

Laskin tässä vielä nopsaan päässäni, että kuinka monta multasäkkiä on tuhat litraa..

Biolan 35 litran säkkejä olisi... ~28kpl
Kekkilän isompia 50 litran säkkejä olisi 20kpl

Viime kesänä heitin multaa siirtolapuutarhaan parille tutulle, ja kymmenenkin säkkiä oli tuskasta raahata ensin Hiaceen ja sitten haisusta pois.

Nostan kyllä hattua jos jollukulla on ollut tarmoa raahata vajaat kolmekymmentä multasäkkiä asuntoonsa, varsinkin jos kyseessä on kerrostaloasunto....

Mutta kuvia olisi kiva nähdä!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

TurboPuberteth

Luulenpa, että nyt on kyseessä pahemman luokan hallusinaatiot..
Ja tuo luulo on tosiaan helppo esittää vääräksi kuvilla..

Tinsa

Tai sitten on käynyt erehdys, että tullut ylimääräinen nolla sinne perään.
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger
Vaikka on jo vuosia kasvatellut ja antanut tutuille amistiaisia

Lainaus käyttäjältä: bluesman - huhtikuu 24, 2011, 21:02:53 ip
Kaupassa luulivat teeholistiksi kun ihmettelin ettei hyllyssä ollut 32:ta teesiivilää.

Tomppa

Itselläni 2 vuotta sitten mopo lähti todella nopeasti  ;D

tilasin aikoinaan exotic gardenilta muutamia siemeniä ja silloinen asuntoni oli 60 neliön kaksiö :D

ekana viikkona ruukkuja oli muistaakseni 5 isoa

kolmenviikon päästä yli 20..    suurin osa lähtikin hyvin kasvamaan, lajikkeita vaihtui kerran viikossa entistä parempaan ja kokoajan oli itämässä jotain :)

Kyllä tämä harrastus lähtee käsistä!!!   ja paluuta entiseen ei ole!!

Neutroni

Lainaus käyttäjältä: futuristi - toukokuu 09, 2010, 12:05:48 ip
Mulla on arviolta täksi kesäksi tulossa noin tuhat uutta chiliä. Kasvjea yhteensä on ehkä noin 1500. Multaakin on lähemmäs tuhat litraa asunnossa jo, vesiviljelyyn en ole vielä koskenut.

Ei noita enää lihasvoimalla hoideta. Seuraavaksi varmaan tuotat naapureille hämmennystä piikkaamalla oviaukkoa sen verran laajemaksi, että saat tällaisen kämppääsi.

LainausSen olen huomannut, että ihmiset käyttää tosi usein liian suuri valaisimia; mulla on monelle sadalle kasvinalulle alusta alkaen riittänyt parikyt wattia energiasäästölamppuja. Ne mitkä ei selvii, niin se on sitä luonnovalintaa;

Pane yksi kasvi natikan alle, niin se tuottaa saman sadon kuin tuhat kynttilänvalossa kituvaa kasvia.

LainausMut tällä tavoin geenipooli pysyy suht. puhtaana, toki kaikkea ulkoilmassa esiintyvää stressiä kasville ei pysty simuloimaan, mutta ainakin tuo valon vähäisyys karsii osan heikoimmista.

Tuo on vielä velttoa. Ruiskuttele kasveille hieman Rounduppia, niin saat luonnonvalintaasi vähän tehoa. Ne kasvit, jotka sen kestävät, ovat varmasti arjalaisia überchilejä, jotka kasvavat vaikka Antarktiksen luolissa.

TunturiTiger

Kuutio multaa ja 1500 kasvia. Eli puskilla on liian vähän multaa? Itte oon tupakku laittaan tota multaa 5-10l/puska.  ???

psyphish

Futuristihan on internetin pahimpia trolleja. Hyvinkin mielenvikaiselta vaikuttava henkilö, pitäisihän ihmisten nyt sen hamppukirjoituksista tajuta ettei jätkä ole ihan tosissaan.

Ryhis

toukokuu 11, 2010, 09:42:47 ap #30 Viimeisin muokkaus: toukokuu 11, 2010, 10:06:04 ap käyttäjältä Räyhäkäs
Eikös sitä yrttiä pajautellessa tule näitä ihme fiiliksiä, että kädet turpoaa ja pää kutistuu? Kasvien määrä voi olla pilkkuvirhe ja säkki multaa on saattanut turvota kuutioksi  ;D

edit:

Pienen pähkäilyn jälkeen selvitin, että nimimerkki "futuristi" on ryhtynyt trollaamaan hamppufoorumia nimimerkillä "turisti". Ja menestys on ollut suunnilleen samanlaista kuin täälläkin. Kaikki samat postaukset mm. surullisen kuuluisa terveyden&hyvinvoinnin laitoksen kanssa käyty sähköpostittelu on tupsahtanut tuolle foorumille.

Pari valittua quotea:

LainausTuristi, lopeta jo se jankkaaminen. Et sinä ole mikään auktoriteetti vaatimaan päitävadille siitä ettei hampunsiementä löydy listalta. Vaikka hampun siemen olisi hyvä ravintoarvoiltaan niin se ei poista sitä faktaa, että sen kulutus on hyvin hyvin marginaalista. Omasta mielestäni annat todella hörhön kuvan itsestäsi, sama asia että joku ottaisi elämän tehtäväkseen vaahdota esim. pellavan siemenen puuttumisesta listalta (siis jos ei olis listalla). Suuri osa ihmisistä ei vittuilessakaan ottaisi tuollaisen jankkauksen jälkeen palautetta kehityslistalle.

LainausOn kyllä melkoisen ärsyttävää inttämistä

LainausRupeaa turistin jorinat jo menemään aikamoiseen fanaattiseen sokeuteen

LainausTuristi, ymmärrän sinua mutta kannattaa herätä jo todellisuuteen.

Lainausturisti: Miksi et suostu edes yrittämään ymmärtää vaihtoehtoista todellisuutta sille, jonka näköjään olet itse pikku päässäsi kehitellyt

Lainaus--> Oletko saanut viesteistäsi yhtään positiivista palautetta? Jos et, mitä tämän palautteen puute tai vähäisyys viittoo sinulle? <--

Ja tuon viimeisen kommentin kanssa olen samoilla linjoilla.

Pässi mikä pässi. Kuvia odotellessa.

Tomppa

Tuosta sairaudesta on olemassa lääketieteellinen termikin, en vain muista nimeä. ( suomennettuna antakaa huomiota minulle,teen itsestäni tärkeän :D)

Sairauden oireista onkin jo selviä todisteita.. jokainen voi miettiä että missä.

Eli elkäämme tuomitko sairasta ihmistä joka ei itse tajua olevansa sairas  :-\

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - toukokuu 11, 2010, 11:33:53 ap
Tuosta sairaudesta on olemassa lääketieteellinen termikin, en vain muista nimeä. ( suomennettuna antakaa huomiota minulle,teen itsestäni tärkeän :D)

Sairauden oireista onkin jo selviä todisteita.. jokainen voi miettiä että missä.

Eli elkäämme tuomitko sairasta ihmistä joka ei itse tajua olevansa sairas  :-\

von Munchhausenin oireyhtymä?

Tomppa

Ryhis

Ehkä mä olen dokannut liikaa, tai ehkä lakkamaalin käryt on vieneet ne viimeisetkin "harmaat solut".

MUTTA.

Missä ***ssa on ne 1495 muuta kasvia? Ja 990 litraa multaa?

Mulla on kahdella ikkunalaudalla enemmän ja tuuheampia chilejä kuin Furutistin "chilimetsässä".

En halua jäädä pekkaa pahemmaksi, joten pistän oheen kuvan todisteeksi miten hakkasin 20 skinheadia autotalon kulmalla Helsingissä kun tulivat soittamaan poskea.

Vasemmalla alhaalla!

Tomppa

joo..   ohhoijaa   8)

toki nämä nykyajan skinit ovat 13-18v  kakaroita pilottitakki päällä ja ei tiedä mistään mitään...jotenka niitä voikin opettaa..    8)

poikkeuksiakin löytyy :D :D

mutta joo.     ..........      TAJUSIN................                          Ja olipa mahtava chilimetsä......hehheheheh..

TunturiTiger

No joo... On kai noita kasveja se yli sata. Helpolla idättää ne sata, kun kylvää ne niin kuin rairuohon.

Tomppa

Muuten tosta mopon karkaaamisesta vielä..  olen jälleen innostunut kastikkeista toden teolla...
ensin oli yksi puteli ja kohta toinen ja sitärataa...

sitten tilaus poppamiehelle..ja chilikauppaan....

nyt on kotona kastikkeita/ sipsuja 160€ edestä..    namit siis riittävät ainakin heinäkuun loppuun..kait

futuristi

Ei ole itsellä kameraa mutta kesän mittaan varmasti saan kuvia toimitettua nykyisestä chilikasvustosta, noihan on vanhoja kuvia edellisvuosilta.