Milloin ulos ja mitäs nyt ?

Aloittaja Hrungnir, huhtikuu 29, 2010, 11:10:57 ap

« edellinen - seuraava »

Hrungnir

Noniin! Tässä on chilit ollutkin idätyksessä ja kasvamassa jo jonkun tovin. Milloinkahan alkaisi siirtelemään noita ulos ? Paikka olisi sellainen jonne paistaa aurinko paistaa suuremman osan päivästä kiviseinän vierestä. Nyt chilit ovat olleet muutaman kuukauden samassa paikassa kasvamassa missä saattaa ehkä kasvaa jotain muutakin kasvia, ei siitä sen enempää.  ;) Mitenkä ulos siirtäminen pitäisi suorittaa kun kasvit ovat olleet jatkuvan valon alla koko ajan vai jatkanko vielä pari kk niiden pitämistä siellä ? Liitteenä on tässä kuva chileistä jonkun 3 viikon takaa. Nythän ne ovat jo hiuman siitä kasvaneet. Eli mitä siis teen ?


Maz


Hrungnir

Siis chilit ovat nyt kasvaneet pari kuukautta valon alla tuohon pisteeseen mikä näkyy kuvassa. Milloin on oikea aika siirtää kasvit ulos? Paikkana olisi erittäåin aurinkoinen paikka jonne paistaa aurinko n. 12 tuntia päivässä. Siirränkö nyt, ensi kuussa vai vasta kesäkuussa? Ja näåyttöökö kasvit miltä teidän mielestä kuvassa?

Chilivaari

Turvallista se on vasta kesäkuussa. Riippuu paikkakunnasta ja kesästä, mihin aikaan kuuta. Muuten on paleltumisriski olemassa. Eivät ne kyllä kasvaisikaan ulkona ilman suojaa.

CyberDog

Mä oon tehnyt silleen että kun ulkokasvatuspaikan lämpötila on päivällä riittävä (yli 15 C) niin olen nostanut kasvit sinne. Sitten illalla kun lämpötila alkaa laskemaan niin kasvit sisälle. Ja sitten kun ei ole enää vaaraa paleltumisesta (yölämpötilat säännöllisesti yli 7-10 astetta niin jättänyt ne sinne) Astelutuvut eivät ole absoluuttisia eivätkä perustu juuri mihinkään muuhun kun perstuntumaan että näin on kiva.