Miksi lehdet käpristyy/nuokkuu näin??

Aloittaja Caderusso, toukokuu 26, 2010, 21:18:07 ip

« edellinen - seuraava »

Caderusso

Nyt on kaverit ongelmia minun kasvikopissa   :-\

Eilen illalla kasvit olivat vielä ihan terveen näköisiä, lehdet osoittivat sivuille ja ylöspäin kuten noilla annuumeilla pitäisikin olla.
Tänään aamullakin vielä kasvit näyttivät ihan terveiltä.

Tänään siinä iltapäivän/alkuillan puolella lehdet rupesivat näyttämään hieman "oudoilta".

Tässä kuva jonka juuri otin..



Ruukut tuntuvat melko kevyiltä, mutta en oikein ole varma pitäisikö vettä laittaa lisää, kun juuri 2 päivää sitten kastelin melko reippaasti. Onko mahdollista että kukitusvaiheessa kasvit imisivät muka 2dl vettä kahdessa päivässä?  ???

Siis toissapäivänä kun kastelin, kastelin seoksella joka oli puolikas teelusikallinen Puutarhan Kesää 1,5 litraan vettä, mutta niin olen aina ennenkin tehnyt eikä kasvit ole valittaneet, ovat lähinnä tykänneet.
Chilit ovat tuon loisteputken alla 17h päivässä, ovat aina olleetkin. Valo ja lepo -jaksojen pitäisi olla ihan kohdallaan.

Missähän ihmeessä vika? Arvauksia ja veikkauksia otetaan mielellään vastaan kun loppuu keinot kesken  :-\

Kärsä Babar

Jos kuulee kavioiden äänen niin kyseessä on melko varmasti hevonen.
Vettä lähtisin ainakin itse lisää välittömästi.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

BlackWolf

Mulle näyttäs vedenpuuttelta. Omani näytti juurikin tuolta kun tulin lomareissulta ja oli ollut 3-4 päivää ilman vettä. Äkkiä kyllä piristy kun vettä anto, et kokeile vähän pienemmällä määrällä alkuun, tuskin se niitä jos ihan vähän annat tappaa, jos alkaa lehdet nouseen niin löyty syykin ihan hetkessä, jos ei niin tietääpähän ettei ollut siitä kiinni.
Pessimisti ei pety koskaan

Kaltsu

http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Caderusso

Tein nyt siten että kaadoin tuon "altakastelupakasterasian" täyteen vettä YHDELLE kasville. Muut kasvia (jotka eivät näy kuvassa) saavat vielä odottaa testikasvin tuloksia. Kaipa tuo nyt puoleenyöhön mennessä jotenkin piristyisi jos tosiaan veden puutteesta olisi kysymys. Tosin toissapäivänä kun kastelin, kasvit olivat pihalla auringossa melkein koko päivän. Voisiko olla että ne kuluttaisi suorassa auringonpaisteessa tuota nestettä hieman nopeammin kuin loisteputkien alla ???

BlackWolf

No kyllä, on hieman eri lämpötilat kasvin pinnalla suorassa auringonpaisteessa kuin sisällä.
Pessimisti ei pety koskaan

Kärsä Babar

Kastele nyt vaan ihan suosiolla kaikki jotka roikottaa lehtiä ettei vaan kuole.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

psyphish

Itse laitan aluslautasen täyteen lannoitevettä kaksi kertaa päivässä. Tämä siis sisätiloissa lamppujen alla. Kyllä noi isommat kasvit juo ihan törkeää vauhtia.

Ryhis

Noin pieni multatilavuus ei paljoa kosteutta kerää. Isot kasvit käyttävät sen veden erittäin nopeasti.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - toukokuu 26, 2010, 21:46:32 ip
Noin pieni multatilavuus ei paljoa kosteutta kerää. Isot kasvit käyttävät sen veden erittäin nopeasti.

Nimenomaa. Tollasella ruukkukoolla mulla meni hermot. Kyllä siinä kasvaa, mutta päivittäin saa olla kyselemässä että onko rouvalla jo jano?
Mä vannon isojen ruukkujen nimeen, mutta mä haluan vain päästä helpommalla. Itse teen tuossa kuvan tilanteessa sumutuksen ja kunnon veden lisäyksen.

Peetrus


Rankkapanda

Itellä gumdrop imasee 10 litaa helposti alle viikossa, jos on aurinkoa saatavilla. Kyllä ne vaa voi vettä kuluttaa aika huolella.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - toukokuu 26, 2010, 22:26:54 ip
Mä vannon isojen ruukkujen nimeen, mutta mä haluan vain päästä helpommalla.


Itse laitoin parvekkeelle "pääsääntöisesti" niin isoja ruukkuja, että ne pystyy vetämään päähänsä. Eli siis pään mentäviä ruukkuja. Ei tartte aamuin illoin (tai edes joka päivä) kirmailla parvekkeella vesikiulun kanssa.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

tuohisuu

Vielä sisällä olevat kasvit balttiarallaa tuon kokoisissa ruukuissa nuuppaavat päivässä, aamulla kastelen ja illalla kun tulee töistä ovat vartta myöten mutkalla. Vielä ei kukaan ole kuivuuteen kuollut.

Yksi serrano on kummallinen, kaikki lehdet, uudetkin ovat ihan rullalla. Olen koettanut pitää kuivana, ylikastella, antaa lisää lannoitusta mutta silti lehdet rullautuu. Hyvin se kukkia puskee, ja sisällä kasvoi hyvin, ilmeisesti ei tarvitse huolestua?

Herra 47

isommat puskat saattavat kuluttaa sopivilla keleillä helposti jopa 4l per päivä...
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Caderusso

Oikein kovat kiitokset kaikille vastanneille avunannoista!  :)

Kyse oli kuin olikin tosiaan veden puutteesta. Kaadoin eilen illalla joskus 22 aikoihin kaikki alustat täyteen vettä ja menin nukkumaan hieman mietteliäänä että onkohan mun kasvit tekemässä kuolemaa..

Tänä aamuna kun heräsin, kävin heti ekana kurkkaamassa kasvihuoneeseen ja siellä odotti tällainen iloinen näkymä  ;D



Taas elämänsä kunnossa!  :) :) :)
Näköjään siis vievät vaan tuon kokoisina ja kukitusvaiheessa kiitettävästi vettä. Seuraavaksi on siirtäminen isompiin ruukkuihin. Yksi noista saman perheen kasveista jonka siirsin 8 litran ruukkuun, lähti ihan kummasti kasvamaan muista samanikäisistä ohitse :)

Kiitos vielä kaikille avuista!

urho

Eikös itäisessä naapurissa ole muotia kulkea sininen ämpäri päässä?Sama sit kai,ruukku tai ämpäri.Ovat keksineet käyttöä päälleen tai sit ämpärille.

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: urho - toukokuu 27, 2010, 18:01:15 ip
Eikös itäisessä naapurissa ole muotia kulkea sininen ämpäri päässä?Sama sit kai,ruukku tai ämpäri.Ovat keksineet käyttöä päälleen tai sit ämpärille.

putosin nyt hieman kärryiltä  ???

wille

toukokuu 27, 2010, 18:15:21 ip #18 Viimeisin muokkaus: toukokuu 27, 2010, 18:18:28 ip käyttäjältä wille
Lainaus käyttäjältä: Caderusso - toukokuu 27, 2010, 18:02:29 ip
Lainaus käyttäjältä: urho - toukokuu 27, 2010, 18:01:15 ip
Eikös itäisessä naapurissa ole muotia kulkea sininen ämpäri päässä?Sama sit kai,ruukku tai ämpäri.Ovat keksineet käyttöä päälleen tai sit ämpärille.

putosin nyt hieman kärryiltä  ???


Jotkut vääntelivät autojensa katoille "poliisivaloja". Se kiellettiin, josta paranohvin pojat häkeltyivät ja joku jopa laittoi sinisen, poliisivaloa imitoivan ämpärin päähänsä ja lähti kaupungille. Kaveri sai sakot ja varmaan tuo ämpärikin takavarikoitiin...

http://www.hs.fi/juttusarja/penaali/artikkeli/%C3%84mp%C3%A4rimielenosoittajat+ahtaalla+Ven%C3%A4j%C3%A4ll%C3%A4/1135256568733
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: wille - toukokuu 27, 2010, 18:15:21 ip
Lainaus käyttäjältä: Caderusso - toukokuu 27, 2010, 18:02:29 ip
Lainaus käyttäjältä: urho - toukokuu 27, 2010, 18:01:15 ip
Eikös itäisessä naapurissa ole muotia kulkea sininen ämpäri päässä?Sama sit kai,ruukku tai ämpäri.Ovat keksineet käyttöä päälleen tai sit ämpärille.

putosin nyt hieman kärryiltä  ???


Jotkut vääntelivät autojensa katoille "poliisivaloja". Se kiellettiin, josta paranohvin pojat häkeltyivät ja joku jopa laittoi sinisen, poliisivaloa imitoivan ämpärin päähänsä ja lähti kaupungille. Kaveri sai sakot ja varmaan tuo ämpärikin takavarikoitiin...

mutta miten vit##sa nuo liittyvät tähän ketjuun  ???