tammikuu 11, 2025, 00:56:24 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Cap 1492 ja iso ongelma..

Aloittaja ottoboi, kesäkuu 05, 2010, 14:46:25 ip

« edellinen - seuraava »

ottoboi

Juu eli kasvihuoneessa oleva cap 1492 (c. pubescens) on erittäin riutuneen oloinen, melkein jokaisen lehden tiputtanut ja erittäin "masentuneen" oloinen kaveri :/ Talvella tämä kukki oikein kauniisti 30w eslin alla, mutta podeja ei tullut yhtään.. Kaikki muut chilit viihtyy mainiosti kasvihuoneessa, mm. aji cristal ja 7 pod kukkii hienosti ja podeja on jo lukuisia.. Mistään ravinneövereistä ei voi olla kyse kun pelkkää vettä saaneet kaikki jonku 2 kk, varmaan joku kasvitauti tai joku? Nyt joltain viisaammalta kaivataan kovasti neuvoja!

psyphish

pelkkää vettä saanu 2kk? Oisko nyt kyseessä sitten ravinteiden puutostila.

ottoboi

vaatiikohan toi sitten jotenkin paljon noita ravinteita kun kaikki muut chilit voivat mainiosti?

psyphish

Lainaus käyttäjältä: ottoboi - kesäkuu 05, 2010, 15:03:35 ip
vaatiikohan toi sitten jotenkin paljon noita ravinteita kun kaikki muut chilit voivat mainiosti?

En osaa sanoa, mutta kaikki kasvit on yksilöitä. Voithan sä kokeilla sitä vähän lannoittaa vaikka puutarhan kesällä. Ei siitä haittaa ainakaan ole.

Tinsa

Lainaus käyttäjältä: psyphish - kesäkuu 05, 2010, 14:53:57 ip
pelkkää vettä saanu 2kk? Oisko nyt kyseessä sitten ravinteiden puutostila.
En usko tuohon. Minäkin olen antanut pelkkää vettä, aina, ja kaikki voivat oikein mainiosti. Oletko kastellut tarpeeksi?
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger
Vaikka on jo vuosia kasvatellut ja antanut tutuille amistiaisia

Lainaus käyttäjältä: bluesman - huhtikuu 24, 2011, 21:02:53 ip
Kaupassa luulivat teeholistiksi kun ihmettelin ettei hyllyssä ollut 32:ta teesiivilää.

Kärsä Babar

Onko lehdet muuttunut valkoisiksi ennen tippumista?
Jos näin on tapahtunut niin kyse on uv säteilystä.
Oletko käyttänyt hallaharsoa kasvin suojana kun olet siirtänyt kasvariin?
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

psyphish

Lainaus käyttäjältä: Tinsa - kesäkuu 05, 2010, 15:44:14 ip
En usko tuohon. Minäkin olen antanut pelkkää vettä, aina, ja kaikki voivat oikein mainiosti. Oletko kastellut tarpeeksi?

Kasvit tosiaan ovat yksilöitä. Itse annan pienestä pitäen lannoitetta ja ei siitä haittaa ole ollut. Myöskään hallaharsoa en ole kokenut tarpeelliseksi kun kasvit viihtyvät oikein hyvin suorassa auringonpaisteessa koko päivän.

ottoboi

Kastellut olen aina kun on alkanut riiputtaan lehtiään, ja en ole käyttänyt hallaharsoa, koska on saanut aina luonnonvaloa eikä ennen ole yhtään oireillut (lehdet ovat kyllä vaaleampia kuin esim. talvella, mutta siis vain hieman sävyeroa huomattavissa). Ja se kummastuttaa että kaikki muut chilit (myös tomaatit, kurkut, kurpitsat ja kaikenmaailman yrtit) voivat loistavasti..

wille

Käytä hallaharsoa aina kun siirrät chilit sisältä ulos. Ja kanna se pubescens ulos sieltä kasvihuoneesta. Pubet viihtyy viileemmässä.  ;)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit