tammikuu 09, 2025, 11:49:06 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

apuaaaaaaaaaa!

Aloittaja ChristianSiriano, kesäkuu 09, 2010, 13:56:11 ip

« edellinen - seuraava »

ChristianSiriano

mistä loisteputkivalaisemia saa ja paljon ne maksaa. ???

Chili-Hixu

kesäkuu 09, 2010, 14:03:46 ip #1 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 09, 2010, 14:18:32 ip käyttäjältä Chili-Hixu
käypä tarjoustalossa tai hurrikaanissa. Niitä on joka paikassa.
Edit: lamppuja siis on joka paikassa.

Cod3

Kaupasta....
rautakauppa, hyvin varustettut akvaario ja lemmikkieläinkaupat, ehkä jostain isommasta puutarha liikkeestä.

Hinnat mitä oon ite katellu ni Clas ohlsen (mikä se nyt oli) ni myy 2x18w loisteputki pakettia ip65 muistaakseni ~64cm levee ni hintaan 20,- ilman lamppuja. Tähän mennessä halvin löytämäni. näyttääkin kyllä siltä, mut jos autotallin valaisin on tyyliisi sopiva ni se on varmasti edullisimpia.

Paremman näköset ja T5 putkille sopivat (mutta siis ilman valaisimia) ni pompsahtaa tohon ~50€ pintaan (starkista löyty aika siroja joita pysty ketjuttamaan).

Xbow

kesäkuu 09, 2010, 14:13:10 ip #3 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 09, 2010, 14:15:28 ip käyttäjältä Xbow
Halpisvalaisimia saa esimerkiksi Biltemasta tai clasohlsonilta. Riippuu millaisesta tykkää.

Itse ostin  Biltemasta 2x36w valaisimen ( ~25 euroa ) + 2x36kylmävaloputken ( ~6 euroa ) + sähköjohto-pistotulppa katkaisimella ( ~4 euroa ) + erkkaria( euron tai pari ). Kaupasta löytyi myös kettinkiä + ripustuskoukkuja kattoon ( puukattoon sai hyvin kiinni ) + s-koukkuja. kaikkinensa hinnaksi tuli jotain 40 euroa +- euro tai pari. Tässä joutui itse laittamaan johdon kiinni lamppuun ( lampussa oli sokeripala valmiina ), katsomaan että vedonpoisto pelittää + virittämään ripustuskoukut kattoon. Luultavimmin halvimpia vähätöisiä vaihtoehtoja ja tohon hintaan sisältyi kaikki emmeet aina ripustukseen asti.

Talvella taimikasvatuksessa erinomaisia, näin kesällä ei sanottavaa hyötyä chilikäytössä.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

ChristianSiriano

kiitti vastauksista :). taidan mennä itikseen ostaa loisteputkivalaisinta.

Hombre

Valaisimia kannattaa metsästää kierrätyskeskuksista, joissa ne ovat erittäin edullisia.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies