tammikuu 09, 2025, 12:03:28 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Onko teillä ikävä naapureita?

Aloittaja Tomppa, heinäkuu 16, 2010, 00:47:39 ap

« edellinen - seuraava »

MasaT

Lainaus käyttäjältä: Janne - elokuu 18, 2010, 22:06:51 ip
Lainaus käyttäjältä: PetriPetri - elokuu 18, 2010, 21:37:40 ip
Lainaus käyttäjältä: X-stream - elokuu 17, 2010, 20:48:31 ip
Itselläni on todella vittumaiset naapurit. Uutenavuotena ammuin raketteja kuten normaalisti niin kolmet naapurit tulivat valittamaan ekat tulivat siitä että koirat pelkäävät mutta so what on uusvuos vastasin. Toiset valittavat että eivät saa nukuttua ja kolmannet taas koirasta, Ja aina nämä samat naapurit vittuilevat minulle.

Eri asia sitten on, kuka onkaan se vittumainen naapuri tässä tapauksessa.

Jäin miettimään samaa  ::)

Jotkut ei vaan ymmärrä, että jos lähettyvillä on eläimiä, että ne vois kärsiä tuollaisesta paukuttelusta tai ei vaan välitä! :-[

Tomppa

Kannattaa miettiä omaa käyttäytymistä ja asennetta naapureihin...

Vika ei aina ole naapureissa....

He eivät välttämättä tykkää 15v koltiaisen kepposteluista uutena vuotena yms..

eikä toi paukuttelu oo niin kivaa...kannattaa miettiä tosiaan..

itselläni on keskisormessa muistot kun paukuteltiin aikoinaan... ystävältä irtosi kaksi sormea ja minulle pieniä palovammoja käsiin...

Lanka oli liian lyhyt....itse rakennettu superpaukku...siitä piti tulla hieno jysäys... Noh.. tulihan siitä...BAM!!

loput arvaattekin... tosin kun ikää oli minullakin silloin 14 ja kaikki piti koittaa....(sillon pelästyin ihan oikeesti)

toki on ärsyttäviäkin naapureita jotka valittaa kaikesta....

Mutta.. tuskin asut yksin niin he koittavat myös neuvoa sinua jos ei vanhempien sana kuulu...yms...

Aji Inferno

Itselläni on todella vittumaiset naapurit. Uutenavuotena ammuin raketteja kuten normaalisti niin kolmet naapurit tulivat valittamaan ekat tulivat siitä että koirat pelkäävät mutta so what on uusvuos vastasin. Toiset valittavat että eivät saa nukuttua ja kolmannet taas koirasta, Ja aina nämä samat naapurit vittuilevat minulle.

Sepä se. Oma chilinkasvatukseni lopulta käytännössä lakkasi täällä kerrostalossa, kun naapurusto (mukaanlukien taloyhtiön hallituksen väkeä) sai tarpeekseen ja uhkaili/pakotti minut lopettamaan homman. Mitä sitten lienevät ajatelleen: huumepuuhia, tai muuten vaan jotain poikkeavaa ja siksi ei-hyväksyttävää? En tiedä. Sain virallisia ukaaseja mm. siitä, että kukkapurkkini näkyivät talon sisäpihalle. Ja kaikesta tietysti virallinen valitus vuokraemännälleni, hienolle ihmiselle, jolle en halunnut enkä halua harmia. Väki vain halusi minut ja/tai chiliharrastukseni täältä helvettiin. Ja kaipa lähdenkin, kun tilaisuus tulee.

Jotenkin tulee mieleen muistot chiliharrastukseni alusta Turussa 90-luvun lopulla. Kerrostalon parvekkeeni oli tuolloin täynnä chiliä! :)  Aji Amarilloa, Rocotoa, praetermissumia, kaikkea upeaa... Mutta sieltä muutettuani kuulin, että naapurini olivat olleet varmoja siitä, että olen huumeiden viljelijä! Ihmekös se sitten, jos kohtelu on vähemmän mukavaa. Mutta niinhän noitavainoissa tuomituista ja poltetuista "noidista" noin 90% ellei paljon enemmän oli tutkimusten mukaan täysin syyttömiä. Tekivät vain erilaisia asioita kuin muut. Ja sehän aina pelottaa ja suututtaa kansaa. Eikä siinä suhteessa mikään ole muuttunut. Enää vain harvemmin tulee poltetuksi roviolla. ;)

saulir

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - elokuu 19, 2010, 04:01:07 ap

Sepä se. Oma chilinkasvatukseni lopulta käytännössä lakkasi täällä kerrostalossa, kun naapurusto (mukaanlukien taloyhtiön hallituksen väkeä) sai tarpeekseen ja uhkaili/pakotti minut lopettamaan homman. Mitä sitten lienevät ajatelleen: huumepuuhia, tai muuten vaan jotain poikkeavaa ja siksi ei-hyväksyttävää? En tiedä. Sain virallisia ukaaseja mm. siitä, että kukkapurkkini näkyivät talon sisäpihalle. Ja kaikesta tietysti virallinen valitus vuokraemännälleni, hienolle ihmiselle, jolle en halunnut enkä halua harmia. Väki vain halusi minut ja/tai chiliharrastukseni täältä helvettiin. Ja kaipa lähdenkin, kun tilaisuus tulee.

Jotenkin tulee mieleen muistot chiliharrastukseni alusta Turussa 90-luvun lopulla. Kerrostalon parvekkeeni oli tuolloin täynnä chiliä! :)  Aji Amarilloa, Rocotoa, praetermissumia, kaikkea upeaa... Mutta sieltä muutettuani kuulin, että naapurini olivat olleet varmoja siitä, että olen huumeiden viljelijä! Ihmekös se sitten, jos kohtelu on vähemmän mukavaa. Mutta niinhän noitavainoissa tuomituista ja poltetuista "noidista" noin 90% ellei paljon enemmän oli tutkimusten mukaan täysin syyttömiä. Tekivät vain erilaisia asioita kuin muut. Ja sehän aina pelottaa ja suututtaa kansaa. Eikä siinä suhteessa mikään ole muuttunut. Enää vain harvemmin tulee poltetuksi roviolla. ;)

Tuttu homma se että naapurit epäilee jotain muutakin kasvatettavan. No, suurin osa onkin tullut katsomaan että mitä mulla oikein kasvaa, kun olen pyytänyt. Itse olen taloyhtiömme hallituksessa, kun entinen työkaveri sattui samassa talossa asumaan, ja oli kehunut että voisin olla hyvä jäsen hallituksessa. Siinä mielessä meidän taloyhtiössä tilanne on hyvä, ja kiitos siitä naapureille!

Tuo on erittäin harmittavaa kuultavaa...ajatteles, jos sulla olisi ollut vaikka tomaattia tai jotain vastaavaa, kesäkukkiakin.
Eipä olis naapurit puuttuneet millään tavalla, varmaan vaan kehuneet että onpa hienoja kukkia ja tomaatteja.

Toivottavasti pääset taas harrastuksen pariin jossain vaiheessa. Liekö moni tietää, että sinun ansiosta täällä suomessa meitä harrastajia näin monta on? Kiitos siitä :)

Macc

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - elokuu 19, 2010, 04:01:07 ap
Mutta niinhän noitavainoissa tuomituista ja poltetuista "noidista" noin 90% ellei paljon enemmän oli tutkimusten mukaan täysin syyttömiä. Tekivät vain erilaisia asioita kuin muut. Ja sehän aina pelottaa ja suututtaa kansaa. Eikä siinä suhteessa mikään ole muuttunut. Enää vain harvemmin tulee poltetuksi roviolla. ;)

Tästä aiheesta Jan Guillou on kirjoittanut mielenkiintoisen kirjan "Noitien asianajaja". Suosittelen.

Sori OT.

RakuLa

Itse asun tyttöystäväni kanssa rivarissa vuokralla. Naapurissa asuu leskirouva ja toisella puolella eronnut mies. Naapurin setä on aina mukava ja avulias, mutta naapurin mummu käy välillä hyvin hermoille. Tietysti muori kuuluu tähän vanhan ajan sakkiin jotka on aina helvetin hätäisiä ja kaikkien hänen päähän pistojen pitäisi tapahtua heti (vaikka päähänpistossa ei olisi mitään järkeä... ainakaan minun mielestä) ja sen lisäksi hän on tajuton pätemään ja tuntuu tuo kyylältäkin.

Esimerkiksi talvella ihmettelin itse suuresti kun tulin kotia töistä. Mummu avaa äkkiä oven ja tulee möykkäämään että minun pitäisi etupihalta luoda kaikki lumet pois (Kuulemma kevään tullessa sulanut lumi syö kivijalan alta kaiken hiekan pois "tämä on sitä kiinteisön hoitoa"). Takan pihan lumista ämmä ei sanonut sanaakaan. Mietinkin että miksi helvetissä vain etupihan lumet syö hänen mielestä kivijalkaa mutta takapihan lumet ei. Tyttöystäväni käveli sitten myöhemmin muiden etupihojen ohi ja tuumasi että kaikilla muilla oli etupiha saman näköinen kuin meillä, eikä muori ollut heille valittanut lumista. En tiedä kauanko muori oli ikkunan alla odottanut tuloani töistä, että pääsisi vähän nuorta miestä ojentamaan.

Kesällä taas taloyhtiössä on käytäntönä että jokainen asukas ajaa vuorontellen taloyhtiön nurmikon. Mummun ei tietenkään tarvitse ajaa nurmea kun hän on nii vaivainen (Mutta ikäväkyllä ei tajua kuolla). No meidän vuoro oli sitten ajaa nurmi mutta jouduimme siirtämään vuoroa kesälomareissun takia. tultuamme lomalta muori alkoi heti valittamaan että nurmi on taas kasvanut tajuttoman pitkäksi. Muutaman päivän päästä hän toi sitten varaston avaimen meille missä on ruohonleikkuri tallessa. samaan aikaan lähipäivinä taas tuli nämä kovat vesisateet ja eihän märkää nurmikkoa ole järkevää leikata, leikkuri on kokoajan tukossakin silloin ja siittä hommasta ei tule juurikaan mitään. Mutta ämmä se vaan jaksaa aina nähdessään valittaa pitkästä heinästä (joka oli noin 15 senttiä korkeaa silloin). Ei voi käsittää miksi kaikki pitäisi tapahtua heti kun hän on sanansa sanonu. viikolla ei ehdi leikata kun on töissä ja illalla tuli aina vettä. jos ei tullu vettä nii edellispäivänä oli ja nurmi oli vielä märkä.

No chilejä olen ruhassa saanut kasvattaa ja pitää purkkejani takapihalla onneksi. Hänkin itseasiassa jonain hyvänä päivänään myönsi että oli itsekkin kokeillut joskus kasvattaa, tosin syödä hän ei tohtinut niitä. Muori on vain silloin mukava kun mitään ei tartte tehdä.

Nagakasvattaja

Vittumoinen naapuri on se kuka siitä valittaa (raketeista). Ei ole lain vastaista ampua raketteja uutenavuotena  ;)

Paljo on itelleeki tullu valituksia rakettien ampumisesta uutenavuotena  ???

mohla

Lainaus käyttäjältä: Nagakasvattaja - elokuu 19, 2010, 15:19:04 ip
Vittumoinen naapuri on se kuka siitä valittaa (raketeista). Ei ole lain vastaista ampua raketteja uutenavuotena  ;)

Paljo on itelleeki tullu valituksia rakettien ampumisesta uutenavuotena  ???

On eri asia onko jokin lainvastaista ja mikä on kohteliasta käytöstä. Jos viksusti tullaan kertomaan, että esim. koira pelkää sitä vähäistä pauketta mitä nykyään saa pitää tai että vauva herää tms. niin on mielestäni ihan hyvän tavan mukaista siirtyä ampumaan niitä raketteja jonnekin paremmalle paikalle.

Janne

Sekin auttaisi kovasti jos ammuttaisiin niitä pommeja vain lain sallimana aikana, eikä 2 viikkoa ennen ja jälkeen uudenvuoden...
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

ALIS123

Eipä tunnu lappeenrannasta löytyvän muita kuin ikäviä naapureita. Ekassa kämpässä oli yläkerran naapuri täys hullu, veti viinaa, lääkkeitä, huumeita... mitä tahansa missä saa pään sekasin ja sit se riehu ku hullu. Jokatoinen päivä tuntu olevan bileet menossa ja välillä lensi tavaraa parvekkeelta ja vähän väliä tulin minun parvekkeen(eka kerros) ovelle ku oli unohtanu avaimensa. Sai sitten lopulta häädön ja syytti siitä minua, vaikka en suostunu nimeäni valitukseen laittamaan ku oma terveys kiinnostaa liikaa, tuli sitte häätönsä jälkeen keskellä yötä minun ovea potkimaan ja niin eteenpäin. Joten nyt asun tässä kämpässä, alakerran naapuri soittaa musiikkia vähän väliä keskellä yötä niin kovalla että herää naapuritalon ihmiset, kerran se kännipäissään teki ruokaa ja sammu keskenkaiken joten joutu soittamaan palokunnan paikalle ku rappukäytävässä haisee savulle. Sit se hakkaa seiniä vähän väliä ku sitä vituttaa ja oveaan se ei osaa laittaa kiinni mitenkään muutan kuin paiskaamalla sen niin kovaa että miun peili heiluu vessassa. Yläkerran naapuri on pahin kaikista, jopa pahempi ku se sekopää ekasta kämpästä, seki tajus olla välillä hiljaa. Tää ämmä imuroi 3-9 kertaa viikossa sen 20-45min kerta, imuroinnin meteli kuuluu pihalle asti ja alakerran naapuri on kans korviaan myöten täynnä sen äänen kuuntelua. Eikä se osaa astua muuta ku kantapäillä minkä kuulee jopa korvatulppien läpi yöllä, paiskoo parvekkeen ovea niin kovaa että senkin kuulee korvatulppien läpi yöllä. Välillä sen poikaystävä tai jotain riehuu ku mielipuoli, heittelee tavaroita ja vissii pieksää sitä ämmää, pari ketaa nähny sen akan silmä mustana pihalla. Ja tietysti joka yö jompikumpi juoksee vessassa tunnin välein ja tietenki tömistelee kantapäillään niin että vähintään kerran yössä herää siihen. Tähän mennessä on ollu varmaan 2 tai 3 vuorokautta ilman että ei ole kuulunu lähes jatkuvasti jotain kolinaa tai töminää yläkerrasta, pienen metelin kyllä ymmärtää mutta se että jatkuvasti kuuluu joku kolina, jalkojen töminä tai tavaroiden putoilu/seinälle heittely nii alkaa kyllä menemään hermot. Muuttoon ei ole varaa eika tässä parempiakaan paikkoja ole tiedossa, kaikissa tätä halvemmissa paikoissa on pelkästään juoppoja ja muita hulluja. Tässä talossa sentään vain 1 ihminen joka häiritsee jatkuvasti.

Micestco

Lainaus käyttäjältä: Janne - elokuu 19, 2010, 17:08:29 ip
Sekin auttaisi kovasti jos ammuttaisiin niitä pommeja vain lain sallimana aikana, eikä 2 viikkoa ennen ja jälkeen uudenvuoden...

Nimenomaan! Ymmärrän kyllä uuden vuoden paukkeen ja muun hauskanpidon. Kotoa löytyy todella paukkuarka koira, mutta kyllähän tuon lain salliman ajan 18.00-06.00 selviää. Olisi kuitenkin huomattavan mukavaa jos ei tarvitsisi miettiä viikkoa ennen ja jälkeen uutta vuotta milloin uskaltaa lähteä koiran kanssa pihalle vai paukauttaako joku vatipää ilotulitteen jakoavaimen heittoetäisyydellä (ei sattunut jakoavainta viime uutena vuotena mukaan :-[ ). Meitä on moneen lähtöön ja jokainen saa huvinsa omalla tavallaan, toisaalta muitakin voi joskus ajatella...

jeQQ

^^Kait sitä saatana imuroida saa, jos se tapahtuu ennen ja jälkeen "hiljaisuuden". Meillä kun elukoita riittää, niin kaikenmaailman karvaa ja paskaa tulee sen verran, että on pakko imuroida joka päivä.

ALIS123

elokuu 21, 2010, 16:21:14 ip #32 Viimeisin muokkaus: elokuu 21, 2010, 16:27:09 ip käyttäjältä ALIS123
Ei mikään eläin sotke niin paljoa että pitäs 9 kertaa viikossa imuroida... Ei kukaan terve ihminen imuroi joka päivä tai edes jokatoinen päivä oli eläimiä tai ei.

Edit: En kyllä tiedä miltä "normaali" imurointi kuulostaa mutta tämän ämmän imurointi kuulostaa siltä että se yrittäis hangata laittiaan reikää ja hakkaa imurilla jalkalistoja ja huonekaluja. En edes kuule imurin ääntä mutta se vitullinen hankaus ja kolina ärsyttää aivan helvetisti.

Paprikaana

siinä menee hermo ku kuuntelee jatkuvaa pauketta ja tömistelyä/kantapäilläkävelyä yläkerran asunnosta. Jotkut väittää että ei se voi kuulua kovasti, mutta siihen ei auta edes korvatulpat!! Varmaan riippuu asunnostakin kuinka voimakkaasti ääni kuuluu.. mutta hermo siinä menee.
Il Mondo Cambia, Io No!

jeQQ

Lainaus käyttäjältä: ALIS123 - elokuu 21, 2010, 16:21:14 ip
Ei mikään eläin sotke niin paljoa että pitäs 9 kertaa viikossa imuroida... Ei kukaan terve ihminen imuroi joka päivä tai edes jokatoinen päivä oli eläimiä tai ei.

Edit: En kyllä tiedä miltä "normaali" imurointi kuulostaa mutta tämän ämmän imurointi kuulostaa siltä että se yrittäis hangata laittiaan reikää ja hakkaa imurilla jalkalistoja ja huonekaluja. En edes kuule imurin ääntä mutta se vitullinen hankaus ja kolina ärsyttää aivan helvetisti.

Tuuppa käymään kylässä, niin näet että tarvitaan 7 x viikossa.

TunturiTiger

Aivan paras naapuri! pisti just mozzarellaan jallujen sisään ja friteeras niitä ja meille anto tietysti ekat maistiaisiks! :D

ALIS123

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - elokuu 22, 2010, 20:39:55 ip

Oletan että asut kerrostalossa kun oli kerrostalosta puhe minun ekassa vastauksessa joten herää kysymys, minkä hel**tin takia pitää jossain kerrostaloasunnossa pitää niin paljon sotkusia eläimiä että tarvii imuroida 7 kertaa viikossa? Jos haluaa jotain farmia pitää nii muuttaa maalle, ei se että omistaa liikaa eläimiä tarkota sitä että naapureita voi häiritä niin paljon ku huvittaa.

Tomppa

itse tiedän yhden naisen jolla on 4 koiraa 57 neliön kämpässä...

ja kerran viikossa imurointi riittää hyvin..

Mutta joillekkin on pakkomielle siivota koko ajan ( entinen ex-appiukkoni kärsi mielenterveysongelmista)

jotenka hän imuroi aamulla ja illalla sekä pyyhi pölyt jos huomasi yhden roskan...

jos oli kiviä kengänpohjissa niin ne piti nyppiä irti yms...... joillakin menee vähän yli ....

ja jos matolle putosi pisara (siis oikeasti tippa vaikka maitoa niin matto piti pestä)  hohhoh....

Olisi kiva tietää millaisen kohtauksen hän saisi jos kippaisin pari litraa siirappia sekä mutaa kämppään... 8)

jeQQ

Lainaus käyttäjältä: ALIS123 - elokuu 22, 2010, 21:43:30 ip
Lainaus käyttäjältä: jeQQ - elokuu 22, 2010, 20:39:55 ip

Oletan että asut kerrostalossa kun oli kerrostalosta puhe minun ekassa vastauksessa joten herää kysymys, minkä hel**tin takia pitää jossain kerrostaloasunnossa pitää niin paljon sotkusia eläimiä että tarvii imuroida 7 kertaa viikossa? Jos haluaa jotain farmia pitää nii muuttaa maalle, ei se että omistaa liikaa eläimiä tarkota sitä että naapureita voi häiritä niin paljon ku huvittaa.

Enhän mä sille mitään mahtanut, että niinkin tyhmä eläin kuin kaniini ei sittenkään oppinut sisäsiistiksi. Ja ihan yleiseksi tiedoksi, lemmikkikanit eivät oikeasti ole mitään häkkieläimiä. ;) Ja eläimiä pidetään ihan sen takia, että ne piristää meidän elämää huomattavan paljon, eihän kaikki välttämättä eläimistä niin välsääkään.

Ja maalle on tarkoitus muutta heti kun mahdollista, mutta kun ei ole sitä Kapitaalia isolla KOOLLA. Ymmärrän kyllä, ettei kaikki välttämättä ymmärrä eläinten päälle, mutta ei se oikeuta kyllä oikeastaan arvostelemaankaan, kukaan kun ei kuitenkaan kiellä pitämästä eläimiä kerrostalossa. Kukaan ei myöskään kiellä imuroimasta just niin vitun paljon kun huvittaa. Mä en kyllä toki hakkaa lattialistoja ja pienen kaksion imuroi aika haipakkaa, plus että meidän kerrostalo on sen verran jykevää tekoa, etten ole kertaakaan kuullut naapurin imuria omaan asuntoon, oven ohi kulkiessa rappukäytävässä kylläkin.

hoffi

Täällä on alakerrassa vanha pariskunta joilla valittaminen on tiukkaan pinttynyt tapa. Meille on tullut valituksia päiväsaikaan kuuluvasta kolinasta (ajalla kun olen itse ollut merillä töissä ja nainen omissa töissään täällä...), silloin kävi vituttamaan niin paljon että laitoin sille lappua takasi. Loppu se valitus kyllä sit siihen. Lisäksi mainitsin asiasta vuokranantajalle joka ilmoitti asiasta ilmeisesti myös isännöitsijälle; samalla selvisi että meitä edeltävien vuokralaisten vauvan itkusta oli samanlaista lappusotaa harrastettu ja uhkailtu jopa sosiaaliviranomaisilla koska se vauva itkee joskus öisin.......

Meistä on moneen junaan.