tammikuu 11, 2025, 11:04:51 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Normaalia vitutusta ilmassa..

Aloittaja Caderusso, heinäkuu 18, 2010, 11:33:18 ap

« edellinen - seuraava »

masaiman

Voi hevonkettu mikä päivä oli tänään. Aamulenkkiä kun olin ajelemassa niin juitsari ilmoitti että tuli Helsinkipäivä ja eka sieltä palaava saa hoitaa mun iltapäivärutiinit, kaks paikkaa joista toinen tuttu ja helppo eli ihan no brainer.

Väärin.

Kamat kun sain selkään valkesi sen toisen jakopaikan osoite: Aleksanterinkatu 50, Helsinki. Voi ****, ihan ydinkeskustan ytimeen tolla rautakangella... Mä en ole oikeesti käynyt sielä ihan ytimessä kun jonkun alle kymmenen kertaa koko ajourani aikana ja vältän sinne ajamista kuin ruttoa! Mitään muuta kun en voinut niin puhelimesta navigaattori päälle ja tulta päin... Paikan päälle kun pääsin meinasi alkaa turhauttamaan oikein olan takaa kun tiedän täsmälleen minne pitäisi mennä, jopa näen purkualueen välillä MUTTEN PÄÄSE SINNE MISTÄÄN! Joka helvetin paikassa on aina kääntymiskieltomerkki vastassa samalla kun navi antaa mitä härömpiä kamikaze-stunttikäännösohjeita koko ajan. Aikani siinä pyörittyäni alkoi navi useamman eri kerran sanomaan

*seuraavasta-risteyksestä-käänny-vasemmalle-ja-sitten-gps-signaalia-ei-löydetä*

MITÄ?! Helvetin hienoo, mihinkään et voi pysähtyä, tiedät vetäväsi risteyksen pitkäksi mutta kun et tiedä kumpaan suuntaan pitäisi kääntyä! Lopulta pyörin keskustaa siksakkia ympäri TUNNIN ennenkuin lopulta pääsin puhelin korvalla ja ajojärjestelijä karttaohjelman kanssa toisessa päässä neuvomassa eikä se silloinkaan ihan helppoa ollut.

No, kamat sain lopulta alas pienten kommervenkkien sävyttämänä ja lähdin yrittämään takaisin liikenteeseen liittymistä siinä Stockmannin takakulmalla joka taas ei onnistunut aivan nuotilleen neljän ratikan blokatessa minut niille sijoilleni rakennustarvikekuorma-auton peruutellessa viereiselle työmaalle. Vaunut lähtivät yksi kerrallaan liikkeelle ja minä perään vain huomatakseni että edessä olevalta risteysalueelta on poistettu nupulakivet noin kuormurin kokoiselta alueelta vasemmalta kaistalta ja jäljelle jäävä polku on hyvin, hyvin kapea. Yritin epätoivoisesti ährätä Mannia aivan liikennemerkkiä nuollen kaivannon reunaa kunnes tunsin keulan tippuvan noin 40cm äkisti alaspäin helvetillisen kalauksen ja välilevyjä liiskaavan täräyksen saattelemana vasemman eturenkaan tippuessa monttuun ja etupuskurin istahtaessa katukivetykselle. Edessä olleet kaksi naikkosta alkoivat heti siinä jotain osoittelemaan ja jäivät katselemaan kun maalaisjuntti yrittää räpiköidä itseään irti ansakuopasta. Onneksi autossa sentään on täysilmajouset joten sain vekotinta pumpattua sen verran ylös että vain kumiset kohdat ottivat tiehen ja siitä parin nypäytyksen kautta pikkuykkösellä ylös, katselemaan jääneet tyttöset näyttivät selvästi pettyneiltä mutten jaksanut enää siinä kohtaa muuta kuin laskeutua takaisin ajokorkeuteen, kerätä leirini ha lähteä hiihtelemään kohti Vantaata.

Matkalla ilmeisesti Pasilassa navi löi taas jumiiin koska yks kaks sain käskyn *NYT, käänny oikealle!* MITÄ,TOSTAKO? Sen enempää ajattelematta kurvasin jyrkästi risteyksestä oikealle samalla hetkellä tajutessani että käännyin juuri messukeskuksen pihaan, TTU! UUKKARI! Samalla kun yritin katsoa peilistä klaaraako kaapin kulma liikennemerkin ehdin nähdä kun vasemmasta takarenkaasta lentää pala sen ottaessa yhteen terävän suorakulmaisen katukiven pään kanssa  :facepalm: Takaisi tielle ja siitä heti seuraavast rampista sitten ylös mitä se masiina meinas...

Ttu jos mä tästä selviän niin meen ens töikseni navigaattorikauppaan... Tuusulanväylä alkoi ja huokaisin helpotuksesta koska jo suunnilleen tiesin missä olen, minne menen ja miten sinne pääsen, kun puhelin soi. Kaveri sieltä soitteli joten ajattelin muutaman joutavan sanan piristävän tunnSEURAAVASTA RISTEYKSESTÄ AIJJUMALAUTA!!! Tähän asti pelkällä pienellä *blimm* äänellä käännöksistä puhelun aikana muistuttanut nakilaattori päättikin sitten kajauttaa palkeiden täydeltä ohjeen minun korvaani! Koko kuulin vihloi ja soi vielä pitkään jälkeenpäin ja sanoin kverillekin soittelevani nelostieltä...

No, kotimatkalle lähdin Vantaalta jo tuttua reittiä ilman opastusta ja pitkän puhelun saattelemana karautin Lahteen päästyäni Renkomäen rampista ylös ja suoraan Kärkkäiselle naviostoksille kun Mannea parkkeeratessa kaverin ex-emäntä kaartaa siskonsa koslalla etyeeni et ai kun ihanaa, tuu auttaan kun toi mondeo hyyty tonne pumpulle ja mul on kaikki lapset mukana!

!"!"¤#"%¤ &%¤¤/%& ()/)/)%&¤% !!!!!!!!!!!!!!!!!

Väsyneenä ja muutenkin kettuuntuneena ihan kyyyyympillä kiinnostaakin lähteä jotain romua ropaamaan, no vika ei onneksi ollut paha, peltinen akunkekä oli hapettunut poikki ja viereisestä kaupasta sai kaikki tarvittavat kalut ja osat mutta menihän siinä taas hyvä tovi...

Olihan se kello jo kahdeksan lyönyt kun lopulta kotiuduin, Garmin Nüvi 42LM:n laatikko kainalossa... Tähän asti olen pärjännyt ilman kun pääasiassa Lahdessa ajelee ja jonkun Mäntsälänkin vielä muistaa kerran Google mapsista vilkaisten missä jokin paikka on mutta tuon kokemuksen jälkeen pulitin yhden ~130e tuosta pulikasta ihan mukisematta...

bluesman

 On se yks helvetti kun ei voi enää tähän aikaan vuodesta saunassakaan käydä. Prkl kun on perannut ja syönyt chilejä urakalla niin kaikki ulokkeet tihkuvat kapsaisiinia. Istu lauteilla. Hiki joka valuu silmiisi on 650000 scovillen asteikolla. Erehdy pyyhkimään polte pois. Kätesi on 1100000 SHU. Et näe mitään kun et voi avata silmiäsi. Kivaa, kun yrität ottaa vettä vatiin niin poltat persuksesi kiukaassa. Ja koko ajan silmät kiinni kun sattuu jos ne avaat. Mua ei nyt oikein huvita mikään.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Mattson - heinäkuu 03, 2013, 22:29:33 ip

Kamat kun sain selkään valkesi sen toisen jakopaikan osoite: Aleksanterinkatu 50, Helsinki. Voi ****, ihan ydinkeskustan ytimeen

*seuraavasta-risteyksestä-käänny-vasemmalle-ja-sitten-gps-signaalia-ei-löydetä*

MITÄ?! Helvetin hienoo, mihinkään et voi pysähtyä, tiedät vetäväsi risteyksen pitkäksi mutta kun et tiedä kumpaan suuntaan pitäisi kääntyä!

Ymmärrän sua niin hyvin, mä en oo ollu kun maksimissaan pitkällä sprinterillä, ja silloin jo useita kertoja AIVAN kusessa. Helsinki ei ole ihmisen paikka ajaa millään henkilöautoa isommalla, eikä kyllä oikeastaan edes silläkään.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Bruce Willis

Lainaus käyttäjältä: bluesman - heinäkuu 03, 2013, 23:50:20 ip
On se yks helvetti kun ei voi enää tähän aikaan vuodesta saunassakaan käydä. Prkl kun on perannut ja syönyt chilejä urakalla niin kaikki ulokkeet tihkuvat kapsaisiinia. Istu lauteilla. Hiki joka valuu silmiisi on 650000 scovillen asteikolla. Erehdy pyyhkimään polte pois. Kätesi on 1100000 SHU. Et näe mitään kun et voi avata silmiäsi. Kivaa, kun yrität ottaa vettä vatiin niin poltat persuksesi kiukaassa. Ja koko ajan silmät kiinni kun sattuu jos ne avaat. Mua ei nyt oikein huvita mikään.

----------------------------------------------------------

Ymmärrän sinua oikein hyvin koska itsellänikin on tuosta asiasta kokemusta mutta toisinaan se tuntuu ihan mukavalta, kunhan ei erehdy ottamaan sokkona tulikuumaa vettä kylmän sijaan ja heittämällä sitä niskaansa...  :-\    sokkona syystä että jos erehdyt avaamaan silmät niin....    :'(  :'(


Feint

Hyvin alkanut työura näyttää tyssäävän. Osa-aikaisena saa aina pelätä vuorolistojen tuntimääriä ja nyt ne sitten tipahti 60h/3 viikkoa tasolle. Tolla määrällä ei edes kannata käydä töissä, kun siitä aiheutuvat kulut ylittävät tulot ja jostain pitäisi maksaa vuokra, laskut ja safkatkin...eipä tarvii miettiä millaisia lamppuja chileille hankkisi, kun kohta ei varmaan oo kämpässä sähköjäkään. Vitun vitun vittu.

Harvoin on oikeasti vituttanut yhtä paljon kuin tänään. Olin jo ehtinyt haaveilla pidemmästä urasta tässä paikassa, kun kokemusta ja taitoa on tullut hyvää vauhtia lisää ja työn takia on tullut taivuttua kaikkiin hälyvuoroihin yms mitä vaan ikinä on ollut. Vittu mitä paskaa.

IceQueen

Vitun Nukkumasa... taas vieraissa.. tana :-\

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: IceQueen - heinäkuu 08, 2013, 01:58:45 ap
Vitun Nukkumasa... taas vieraissa.. tana :-\

Ite jouduin tuohon aikaan jo heivaamaan nukkumasan pihalle ja lähtemään tien päälle  :-\
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Heku

Kolmatta kertaa poskiontelontulehdus tälle keväälle, nyt epäilevät mykoplasmaa.

Kaksi ensimmäistä tulehdusta oli armeijan aikana, nyt jätin julkisen puolen pois ja menin suoraan yksityiselle.

Bruce Willis

arvatkaapa mitä nyt on pösöstä hajonnut..  :-\   Olisin tänään mennyt hoitamaan suht tärkeitä asioita mutta auto oli toista mieltä

Ei käynnisty sitten millään, ei edes lupaa..pyörittää vain.
Polttoainepumppu, tsek!
Sulakkeet, Tsek!
Tulpat,Tsek!
virtapuoli,Tsek!
Moottorinohjausboksi, pimeänä  :'(  noh, ranskasta saa uusia 

masaiman

Aih... Mulle jäi yks 605 käsiin kun siitä oli ECU palanu ja se kuuluisa MI 16 tosiaan poltti omansa viikko myynnistä. Se ei sit riitä et se on samaa mallisarjaa vaan sen sarjanumeron täytyy olla samasta tuotantoerästä. Muutkin VOI toimia mut siinä on se voi... Et terve vaan ja onnee, paskammyi... olen rämpinyt saman suon ja toivottavasti viisastunut..

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: Mattson - heinäkuu 11, 2013, 15:01:51 ip
Aih... Mulle jäi yks 605 käsiin kun siitä oli ECU palanu ja se kuuluisa MI 16 tosiaan poltti omansa viikko myynnistä. Se ei sit riitä et se on samaa mallisarjaa vaan sen sarjanumeron täytyy olla samasta tuotantoerästä. Muutkin VOI toimia mut siinä on se voi... Et terve vaan ja onnee, paskammyi... olen rämpinyt saman suon ja toivottavasti viisastunut..


Ei muuta kuin tarpeeks wanhaa tekniikkaa ja mielellään kiisseli  :P Bensakone vaatii sytykseen sähköä, wanha kiisseli käy ilman sähköäkin jos polttoainesolenoidin saa pihdeillä auki  ::)

Hilux harkinnassa.... 4X4 versiona.... niitä vähän vanhempia malleja....

Heku

Eilen olisi pitänyt taas raapustella tänne.

Ajoin remonttityömaalta hiekkaa pellon yli ja viimeiseltä lastilta palatessa traktori yskäisi, arvasin miksi kun pa-valo oli välkkynyt vähän aikaa, itseasiassa lisätankin ajan eli n. viimeisen 50 litran ajan. Sammutin tietenkin ajatellen että ei välttämättä tarttis ilmata.

Noh, kävellen hakamaan kannulla 10 litraa löpöä ja kokeilu, ei starttaa. Kokeilin ilmata mutta ei onnistunut. Vettä tuli kuin aisaa joten tuumasin että jätetään seuraavaan päivään. Tänään sitten kannulla 20 litraa lisää löpöä ja korkkia avatessa huomasin tankissa on alipaine, tästä syystä ilmaus ei käsipumpulla onnistunut. Kaadoin kuitenkin löpöt tankkiin ja jätin korkin höllään. Ilmaus ja käynnistyi.

Eihän tuossa poutapäivänä mitään mutta 10-tuntisen päivän jälkeen ei sateessa hirveästi hotsita.

Seuraavaksi etsitään mistä löytyy huohotin ja miksi se on ummessa.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Heku - heinäkuu 11, 2013, 19:22:26 ip

Seuraavaksi etsitään mistä löytyy huohotin ja miksi se on ummessa.


En oo koskaan oikeen ymmärtäny tän huohottimen tarkoitusta. Osaatko selittää?
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - heinäkuu 12, 2013, 08:22:32 ap
Lainaus käyttäjältä: Heku - heinäkuu 11, 2013, 19:22:26 ip

Seuraavaksi etsitään mistä löytyy huohotin ja miksi se on ummessa.


En oo koskaan oikeen ymmärtäny tän huohottimen tarkoitusta. Osaatko selittää?


Kun tankista otetaan polttoainetta moottorille pitää jostain päästä vastaava määrä ilmaa tilalle. Myös lämpötilan muutos muuttaa tankissa olevan ilman (ja jonkinverran polttoaineenkin) tilavuutta ja se aiheuttaisi paineenvaihtelua vakiokokoisessa suljetussa säiliössä. Huohotin tasaa nuo paine-erot, usein jonkinlaisen "suodattimen" läpi jotta siitä ilmaputkesta ei menisi roskia yms. tankkiin.

Joissain kapistuksissa se huohotus tapahtuu täyttökorkin kautta, monesti sitävarten on erillinen putki.

Huru-ukko

heinäkuu 12, 2013, 09:49:43 ap #3035 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 12, 2013, 09:52:11 ap käyttäjältä Huru-ukko
Vanhassa Oppelissani on myös tankin huohotin rikki. Olisikohan se ollut tankin korkissa, se hukkui joskus vuonna viisi, ja nyt kun on ajellut pidempään, ja ajaa mittarille, kuuluu tankkia avatessa imuääni. Eli vaakkumi on. Nyt korkkina on yleismallinen varaosa korkki.....

Vanhemman mallin kaasareissa vapaalla pudotuksella, seos varmaan menisi niin laihaksi, että polttaisi imuventtiilit. (Kokemusta on, tosin suodattimen mennessä tukkoon  :o).
Kysymys kuuluu, onko tuo mahdollista enää kun kyseessä on pakkoruiskutus....?



akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Wolfman - heinäkuu 12, 2013, 09:46:58 ap
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - heinäkuu 12, 2013, 08:22:32 ap
Lainaus käyttäjältä: Heku - heinäkuu 11, 2013, 19:22:26 ip

Seuraavaksi etsitään mistä löytyy huohotin ja miksi se on ummessa.


En oo koskaan oikeen ymmärtäny tän huohottimen tarkoitusta. Osaatko selittää?

Moottorin huohotin on ilmeisesti oma kapistuksensa, mutta samalla idealla? Mulle on selkeesti liianvaikeasti koitettu tätä ennen selittää ;)

Kun tankista otetaan polttoainetta moottorille pitää jostain päästä vastaava määrä ilmaa tilalle. Myös lämpötilan muutos muuttaa tankissa olevan ilman (ja jonkinverran polttoaineenkin) tilavuutta ja se aiheuttaisi paineenvaihtelua vakiokokoisessa suljetussa säiliössä. Huohotin tasaa nuo paine-erot, usein jonkinlaisen "suodattimen" läpi jotta siitä ilmaputkesta ei menisi roskia yms. tankkiin.

Joissain kapistuksissa se huohotus tapahtuu täyttökorkin kautta, monesti sitävarten on erillinen putki.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Huru-ukko

 Lainaus Akselsonilta:
Moottorin huohotin on ilmeisesti oma kapistuksensa, mutta samalla idealla? Mulle on selkeesti liianvaikeasti koitettu tätä ennen selittää ;)

Moottorin huohotin suojelee moottoria rikkoutumiselta... Moottorin käydessä tapahtuu ohivirtausta palotilasta kampikammioon. Itse en nyt keksi mitä se voisi rikkoa, mutta paine kampikammiossa vaikuttaa varmasti moottorin käyntiin, ja myös tiivisteet ovat lujilla.


Lainauksien sisälle kirjoitettu teksti jää aika herkästi lukematta...

Jame

Lainaus käyttäjältä: Wolfman - heinäkuu 12, 2013, 09:46:58 ap
Kun tankista otetaan polttoainetta moottorille pitää jostain päästä vastaava määrä ilmaa tilalle. Myös lämpötilan muutos muuttaa tankissa olevan ilman (ja jonkinverran polttoaineenkin) tilavuutta ja se aiheuttaisi paineenvaihtelua vakiokokoisessa suljetussa säiliössä. Huohotin tasaa nuo paine-erot, usein jonkinlaisen "suodattimen" läpi jotta siitä ilmaputkesta ei menisi roskia yms. tankkiin.

Joissain kapistuksissa se huohotus tapahtuu täyttökorkin kautta, monesti sitävarten on erillinen putki.


Eikös joukossa ole yhtään veneilijää/perämoottorin käyttäjää? Itselle ainakin käy joka kesä vähintään kerran niin, että se tankin "ilmaruuvi" jää kiinni. Sitten kun on ajettu muutama kilsa täyttä laukkaa niin alkaa kone kakomaan bensan puutetta ja 25 litran muovitankista on posket kovasti lommollaan.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: Jame - heinäkuu 12, 2013, 10:34:10 ap
Lainaus käyttäjältä: Wolfman - heinäkuu 12, 2013, 09:46:58 ap
Kun tankista otetaan polttoainetta moottorille pitää jostain päästä vastaava määrä ilmaa tilalle. Myös lämpötilan muutos muuttaa tankissa olevan ilman (ja jonkinverran polttoaineenkin) tilavuutta ja se aiheuttaisi paineenvaihtelua vakiokokoisessa suljetussa säiliössä. Huohotin tasaa nuo paine-erot, usein jonkinlaisen "suodattimen" läpi jotta siitä ilmaputkesta ei menisi roskia yms. tankkiin.

Joissain kapistuksissa se huohotus tapahtuu täyttökorkin kautta, monesti sitävarten on erillinen putki.


Eikös joukossa ole yhtään veneilijää/perämoottorin käyttäjää? Itselle ainakin käy joka kesä vähintään kerran niin, että se tankin "ilmaruuvi" jää kiinni. Sitten kun on ajettu muutama kilsa täyttä laukkaa niin alkaa kone kakomaan bensan puutetta ja 25 litran muovitankista on posket kovasti lommollaan.


On tuotakin joskus käynyt yhdellä veneellä, tosin se oireili pienellä tehon hiipumisella senverran aikaisin ja tankki oli hyvässä paikassa niin kaveri sai sen ruuvin auki ennenkuin ehti pahemmin hyytyä  ;D Äkkilähdöissä kun helposti jää joku "pikkuasia" hoitamatta  ::)

http://www.lahdenjarvipelastajat.fi/Kuvagalleria/historianhavinaa.aspx  Tuolla Kuutinkarilla joskus vuosia sitten... Nykyisissä ei onneksi ole samaa ongelmaa.