heinäkuu 05, 2024, 14:35:40 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Keittiövälineet

Aloittaja RikuS, syyskuu 04, 2010, 23:16:04 ip

« edellinen - seuraava »

sorrii

LainausKiinostaisi sorrii muuten tietää mistä sinulla on pätevyys arvioida mitkä on kunnon jenkkichilejä


Eipä ole tosiaan pätevyyttä  :o .. Uskalsin olettaa asiayhteyden ja julkaisun kotimaan perusteella; Oletus myös kun se nimi pulpahtelee esiin aika usein. Epäilyttäähän kyllä onko Jane edes pätevä kokki kun on ämmä!?!
Hyvin ja mielenkiintoisesti koostettu keittokirja kuitenkin..

Itse mä oon chilini tehnyt melkein samalla kaavalla 30 vuotta enkä ole vieläkään reseptejä seurannut; jotain yksittäisiä "kikkoja" kokeillut vaihtelun vuoksi. Aika samaahan tuosta aina tahtoo tulla vaikka muuta yrittäisi ...

Ja täytyy nyt nöyryydenpuuskassa tunnustaa sekin etten ole päässyt kokeilemaan hiiliteräspannuakaan: kuvien perusteella oletan että ovat aika ohuita rimpuloita jottei hontelompikaan kokki väsyisi pitkän työpäivän aikana. Ehkäpä mä uskon ja kokeilen 5 vuoden päästä kun diamond alkaa kyllästyttää, ehkäpä.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Herra 47

hontelompi kokki tarvitsee molemmat kädet että jaksaa nostaa hiiliteräspannun hellalle :D eli ei mitään rimpuloita ole :D ja kun käytössä kunnolla "pinnoittuu" niin ei mikään pinnoitettu rimpula swis diamond tai hackmannin kovanaama ole mitään :D
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Herra 47 - lokakuu 01, 2012, 23:38:02 ip
hontelompi kokki tarvitsee molemmat kädet että jaksaa nostaa hiiliteräspannun hellalle :D eli ei mitään rimpuloita ole :D ja kun käytössä kunnolla "pinnoittuu" niin ei mikään pinnoitettu rimpula swis diamond tai hackmannin kovanaama ole mitään :D
Paitsi että timantti on kyllä kans todella painava.

Pakko vielä heittää vettä myllyyn, ja todeta, että nautin ruuanlaitosta tuolla ylihintaisella järkäleellä. Ja kun massia tunkee kottikärryittäin ovista ja ikkunoista niin nauran proletääreille paskaisesti ja ostan lopulta vuoden kuluttua vielä kolmannenkin Swiss Diamondin. Tosin ellei markkinoilla ole vielä kalliimpaa vehjettä, jonka esim. Sikke Sumari lanseeraa hipstereille lifestylesarjassaan.  8)
8)

8)
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Hubert

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - lokakuu 02, 2012, 00:10:39 ap
Paitsi että timantti on kyllä kans todella painava.


Mr. Googlen mukaan:
28cm Diamond 1,18kg
28cm De Buyer Mineral B 2,17kg

Lämmönvaraamiskyky mennee aika samassa suhteessa. Eli kun sorrii on innoissaan Diamondin lämmönvaraamiskyvystä, niin luultavasti haarovälistä tipottelee hunajaa, kun pääsee ensimmäisen kerran paistelemaan hiiliteräksellä. ;)

jaolsten



[/pervoilu]

Jep näillä myyntipuheilla voi meikäläisen seuraava paistovälinen olla hiiliteräksinen.  :D
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Ryhis

Tjaa-a. Tätä foorumia kun lukee, niin oppii hyvin nopeasti, että luonnonlait ovat erittäin subjektiivisia. Kuten aika.

Eräille henkilöille sellaiset "joutavat" asiat kuten maapallon kiertosuunta auringon ympäri ja termodynamiikan peruslait ovat kärpästen surinaa.

Jaksoin eilen tovin ihmetellä tätä ei-teflonpitoisen teflonoidun (rant before) pannun ylisanoja. Toki mukana oli aimo annos deja vu:ta, onhan liki samat tekstit jo kolmeen neljään kertaan - tässä samassa ketjussa! Propagandan ensimmäinen sääntöhän on toisto.

Iltasella olin lempiharrastukseni, pubivisa, pauloissa ja katsoin kelloani. Päiväys näytti väärin! Olin jossain vaiheessa jättänyt kellon vetämättä ja epähuomiossa seuraavalla kerralla kääntänyt viisarit kierrosta vaille vajaiksi.

Samalla ymmärsin. Nythän on lokakuun alku! Näinä päivinähän sossu maksaa kaikille työttömille maailmanparantijille, mukaanlukien ex-alkoholisteille nyk. raittiille uskovaisille hihhuleille "palkan". Sanomattakin lienee selvää, että joko viime kuun tallouskassa tai tuleva liksa förskottina on menty räjäyttämään siihen Ö-luokkaiseen hervantalaiseen myssyyn.

Toki täytyy ymmärtää, että tälle foorumille saa kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa. Pieni lähdekritiikki on tosin aina paikoillaan. Silloin kun käytössä on yksi pannu, joka on saatu lahjaksi ja jonka käyttöopastus on tapahtunut megamarketin hyllyjen välissä helppoheikin toimesta - saattaa takaraivossa herätä aivan pikkiriikkinen epäilys, että puhuja on ns. "pölhö".

Itse pannusta en jaksa vääntää, olen vääntänyt siitä pariinkin otteeseen tässä samaisessa ketjussa. Ymmärrän, että on turha jänkätä, kun aurinko nousee etelästä ja sata astetta riittää kunnolliseen maillard-ilmiöön.

Sen vain tahtoisin sanoa, että älä pöl..Sorrii dumaa muita pannuja kokeilematta. Käy joku päivä ostamassa kokeeksi semmoinen de bueyer, vaikka töiden jälk..

Ai niin.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

tonttu

Hmm, jaa jotta Hervantalaiset työelämästä syrjäytyneet kurvaavat sossutukipäivänä shittariin ostamaan swiss diamondi pannuja maksalaatikon lämmitykseen ja siitä kaks kolmosen bussilla suoraan Varjobaariin odottamaan saunan lämpeämistä, nauraen juomakolpakko kädessään vesisateessa työhönsä säntääville perussuomalaisille. Jotka eivät ymmärrä sitä tosiseikkaa, että raadannallaan vain mahdollistavat tämän leveän elämäntyylin, jonka Hervannan Jarkko on osakseen saanut. Vain ymmärtämällä heittäytyä oravanpyörästä syrjään ja nauttia näistä nyky-yhteiskunnan luomista porsaanreijistä kohti auvoisaa ja huoletonta elämää?

Aji Inferno

Alkaa mennä otsikon aiheesta taas metsähallituksen puolelle, eli palataan välineisiin ja jätetään sosiaalipolitiikka toisaalle. ;)

tonttu

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - lokakuu 02, 2012, 11:08:50 ap
Alkaa mennä otsikon aiheesta taas metsähallituksen puolelle, eli palataan välineisiin ja jätetään sosiaalipolitiikka toisaalle. ;)


No niimpä. Vaan pitäähän sitä metsääkin joskus lannoittaa.

Chilivaari

lokakuu 02, 2012, 11:33:17 ap #429 Viimeisin muokkaus: lokakuu 02, 2012, 11:46:07 ap käyttäjältä Chilivaari
Olen pahoillani, että herätin tämän pannujen taistelun taas henkiin ja aivan samoja väitteitä taas toistellaan.


Halusin vain kertoa, että ranteelle liian raskaan valuraudan tai teräksen ja ympäristöä ja ruokaa pilaavan teflonin lisäksi on myös keraamisia pinnoitteita. Kun sellaisen laittaa alumiiniseen runkoon, paino sopii iän heikentämälle ranteelle ja keraaminen pinta on helppohoitoinen. Sen kestävyydestä en mene vielä sanomaan mitään, kun OBH:n pannu on ollut vasta 9 kuukautta käytössä.


Kiroamani Tokmannin wokkipannun (tämä on siis aivan paska) kauniissa pohjassa oli oikein sveitsiläisen päällystevalmistajan tarra. Kiinnostuin keraamisista päällysteistä sen verran, että surffasin valmistajan sivuille. Ilag valmistaa pinnoitetta kuluttajatuotteisiinkin kolmea eri laatuluokkaa ja sen lisäksi on koristepinnoitteet ja professional-mallisto. Tokmannin pannu ei ollut tarran perusteella mikään näistä. Eli ei näistä ota selvää. Ei niistä kuitenkaan irtoa teflonin myrkkyjä, se on varmaa.


Näin muuten netissä jonkun marttaliiton edustajan vastauksen tähän paistinpannujen vaihtorumban ekologisuuteen. Hän ostaa halvimman asiallisen tuntuisen ja vaihtaa sen uuteen, kun pinnoitus pettää. Viisi kertaa kalliimpi ei kuitenkaan kestä kuin kaksi kertaa kauemman, joten miksipä tuhlaamaan?

Tapolan Tulikeppi

No niin täältähän näitä pannuja löytyy!

Nykyinen pannu on mallia Tefal, Jamie Oliver jotain jotain pro diudau. Ihan hyvin on lämmittänyt reilun vuoden ajan kaikkea mitä sen päälle laittaa. Nyt se teflon päällyste on vihdoin kaikki syöty ja on siis uuden aika.  Intervepissä aikani surffailtuani totesin että hiiliterästä on saatava. Ollaan melkoisen lähellä sitä tilannetta että tepastelen keskustassa sijaitsevaan kivijalkamyymälään tuon De Buyerin Mineral B pannun vuoksi.

Seuraa kuitenkin kysymys:
De Buyerin pannuja on kehuttu intervepissä vaikka miten, eli se on selkeä ennakkosuosikki. Onko kenelläkään kokemusta Padernon pannuista? Nimittäin heiltäkin löytyy hiiliteräspannuja, joskin hinta on karvan verran halvempi, onko Padernossa laatu myös huonompi?
# 1022

Fredrik-flugarn

Primitiivikokeilu:

Nipistä puolmetrinen rauta/terästanko pyllypuolikkaiden väliin. Lämmitä toista päätä kaasuliekillä 15min. Nauti.
Kokeile sama temppu alumiinitangolla, vaikka saman pituinen ja paksuinen tieteen nimessä... Nauti. Fyysiset roffit tuo vaihtelua kemiallisiin.

Rauta ja alumiini ei voi verrata noin vaan. Onhan molemmat mainiot metallit mutta alumiini johtaa lämpöä n. 3 kertaa paremmin mikä ei ruuanlaitossa vältämättä ole hyvä ominaisuus.
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

Janne

Lainaus käyttäjältä: Fredrik-flugarn - lokakuu 02, 2012, 21:01:20 ip
Rauta ja alumiini ei voi verrata noin vaan. Onhan molemmat mainiot metallit mutta alumiini johtaa lämpöä n. 3 kertaa paremmin mikä ei ruuanlaitossa vältämättä ole hyvä ominaisuus.

Joo, se on kaksipiippuinen asia onko hyvä lämmönjohtavuus hyvä vai huono asia. Mulla on rosterikattiloina liuta Iittalan Toolseja joissa on rosterisen ulko- ja sisäpinnan välissä kerros alumiinia nimenomaan parantamassa lämmönjohtokykyä. Ja ovat muuten erinomaiset rosterikattilat ne, voin suositella.

Hiiliteräs taasen toimii erittäin hyvin induktiolla juuri siitä syystä että se lämpiää lähes silmänräpäyksessä tulikuumaksi ja vastaavasti jäähtyykin aika nopeasti, lämmönsäätely on todella helppoa tuolla yhdistelmällä.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Bruce Willis

No joo!

Tuo lämmönjohtavuus ja sen nopea lasku on hyödyllinen ainoastaan mikäli omistaa induktio lieden joka myöskin jäähtyy helvetin äkkiä,kun nappulaa painaa. Muutenhan noista ei ole riemua jos omistaa perinteisen levyn..

Ja onpahan myös muurikoita tehty pinnoitettuna sekä alumiinista ja valuraudasta. Ette ikinä arvaa mistä itse pidän.. ;D

sorrii

 8)
Joo. Kiva keskustalu taas.

Kertaan/korjaan vielä että omalla suht tarkalla [Bilteman X) ] vaa-alla 28cm Diamond induktiomalli painoi 1530g.
Liekö induktiomallissa jotain teräskierukoita sisällä, jotka lisää painoa verrattuna vakiomalliin(?)
Se lämpenee aika hitaasti ja valmistajan suosituksissa [muistaakseni] neuvotaan esilämmittämään pannu kunnolla ennen paistoa vaikkapa vesitilkka pannulla vielä, että ehtii lämmetä tasaisesti ja kokonaan ... Eilen muuten paistoin koko 700g paketin LiDLin karjalanpaistilihoja kerrallaan punajuuripataan, kun laiskotti. Paistamisen loppuvaiheessa alkoi tihkua nestettä pannulle, mutta lihat ruskistuivat ihan ok. Tällä siis pärjätään.

Mä vaan arvailen mistä joku asia johtuu ja yritän kertoa havaintojani väittämättä itseäni kokkiguruksi. Todellisuudessa olen jopa avoin kokeileman uutta enkä poissulje lainkaan mahdollisuutta hommata joskus vaikka se DeBuyer. Tähän mennessä vaan Diamond on ollut kokonasuutena paras kokeilemani, eli parempi mulle kuin joku Hackman kovanaama, halpistefloni, Wärtsilän wanha pannu tahi Skeppshultin uudempi valurautapannu.

Sosiaalipolitiikasta totean vaan ettei sossu niin avokätisesti avusta yli 50-vuotiasta osa-aikasta harrastelija-jatko-opiskelijaa jota ei huvita enää tehdä oikeita pakumiesten töitä, että kenenkään tarvii kadehtia. Yhden pubivisailun hinnallahan vanha alkkis elelee mukavasti monta kuukautta kun eukko ostaa ne pannut ym ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

chilimieli

lokakuu 03, 2012, 14:04:30 ip #435 Viimeisin muokkaus: lokakuu 03, 2012, 14:10:54 ip käyttäjältä chilimieli
Itseltä löytyy:
Valurautapannu ja samaista materiaalia oleva pata.
Tefalin wokkipannu, paistinpannu sekä paistokasari.
Kaapin perällä myös pari pilipalipannua, joilla lähinnä läiskin kärpäsiä tai kuivatan sukkia liedellä= en käytä. ;)

Valurautaisia käytän lihojen paistamiseen ja pataruokiin. Muissa tapauksissa tefalit ajavat asiansa kun voi samalla katsellä south parkeja olohuoneessa. Tefalien huonona puolena huono lämmönvaraus, sekä johtavuus, joista syistä en viitsi niillä paljoa pihvejä paistella.

Arpa on heitetty. :o

Veitsiä löytyy moneen lähtöön, tosin pääosin käytän sanellin veitsiä, jotka olen todennut hyviksi (jahka niistä jaksaa pitää huolta).

Leikkuulauta on mallia sagoform.

Enemmän tulee ruokaa töissä tehtyä, joten noilla mennään kotipuolessa. 8)

linker

Induktiolieden "levy" ei lämpene ollenkaan.

Ja mitä tulee kommenttiin  jonkun Jane-kokin huonoudesta  sillä perusteella, että on ÄMMÄ, en ihmettele että olen ymmärtänyt olla pois tältä pellefoorumilta viime ajat.
Nyt; hyvää loppuviikkoa!



deBuyerini jossa on niitattu kahva, eikä mitään pistehitsejä tai vitun mineraaleja
hyvin soi

________________________
http://linkerquu.blogspot.com

Ryhis

^ Eversti jyrähti jälleen!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Tepi

Uusin leluni, käsisavustin...hinnan puolesta vekottimen ostoa ei voi perustella mitenkään. Tyylipisteiden hankintaan, joita jokainen itsensä vakavasti ottava gourmand haluaa- on laite lyömätön...vai mitä sanotte itse tehdyn jäätelön, suklaa foundantin, pastan, suklaakastikeen, viskin tms. savustamisesta  ;).
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Ryhis

^ Olen sanaton! Käyttötestiä eetteriin!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa