tammikuu 10, 2025, 15:51:20 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Yleinen offtopic, tyhmät kysymykset, aviopierut sun muu.

Aloittaja Ryhis, syyskuu 10, 2010, 22:00:35 ip

« edellinen - seuraava »

Miquel

Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

masaiman

Onhan noita nähty maaliman sivu. Sitä en tiiä kastelevatko yläkautta mutta idea sinänsä on wanha.

Miquel

Niin, toisaalta kun multaa tulee senverran paljon ei yläkautta katelukaan ole paha rasti. Voi olla että sateiseen aikaan on jopa liian märkä.
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Wolfman

Kyllähän vesi aika hyvin mullassa nousee, metri voi tosin olla jo turhan paljon nousua eli kannattaa ainakin tarkkailla ja varautua siihen yläkasteluun. 20-30cm toimii vielä hyvin.

unenkuva

Jos esteettisistä syistä haluat siitä putkesta metrin mittaisen, niin kyhää sinne joku teline sisälle, joka on vaikka 70cm korkea. sen päälle sitten kasvatuslaatikko. Eihän sitä koko putkea mullalla tarvi täyttää :)

Miquel

akselsson1

Mistä tiiän onko loisteputki vai sytytin rikki kun valo ei syty, reuna vähän vain vilkkuu himmeänä. Päädyt ovat harmaantuneet.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

sorrii

Molemmat pitää kuitenkin vaihtaa samalla. Normi sytkähän ei paljoa maksa.

Mä käytin ennen -nyt ei T8-loistareita mulla enää ole- sellaisia TubeSaver -pikasytyttimiä. Niitä on ollut Motonetissa muistaakseni myynnissä. Putket syttyy heti; eivät välkyttele; kestävät paljon pitempään; ne elektroniset sytyttimet taitaa olla ikuisia. Mulla on vanhin jostain vuodelta 1991 !! Ja toimii edelleen ...
Aitoja TubeSaverR -merkkisiä oon itse suosinut. Kerran ostin Phillipsin vastaavan Clas Ohlsonilta, ja se toimi ihan kuin ne tavalliset: valon syttyminen kesti 1-10 sekuntia. TubeSaver Rapidilla se syttyy kokonaan ilman viivettä ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 17, 2015, 18:09:27 ip

Mä käytin ennen -nyt ei T8-loistareita mulla enää ole- sellaisia TubeSaver -pikasytyttimiä. Niitä on ollut Motonetissa muistaakseni myynnissä. Putket syttyy heti; eivät välkyttele; kestävät paljon pitempään; ne elektroniset sytyttimet taitaa olla ikuisia. Mulla on vanhin jostain vuodelta 1991 !! Ja toimii edelleen ...
Aitoja TubeSaverR -merkkisiä oon itse suosinut. Kerran ostin Phillipsin vastaavan Clas Ohlsonilta, ja se toimi ihan kuin ne tavalliset: valon syttyminen kesti 1-10 sekuntia. TubeSaver Rapidilla se syttyy kokonaan ilman viivettä ...

Arvaa mihin kauppaan meinasin mennä ::)
Ainakin siellä philipsit luki 18-jotainW ja tuo on pienin 15wattinen. Voiko siihen semmoista pistää.
Varastosaldossa lukee oranssilla(!), mutta ei kerrota mitä se tarkoittaa  ::) kai ne vaan on vähissä  ;D

sorrii

Ei sytkäreitä ole kuin kahta lajia: single ja joku dual tai serie .. Single se yleensä on kun jokaisella putkella on oma sytkä. 2 putken valossa esim. 2 sytytintä. Se tehomerkintä jotain tyyliin 15-100W
Kaipa joissain valoissa on sarjassa useampikin (=2?) putki, kun niitä toisiakin sytyttimiä myydään...

ps. tää tyhmä Lumia sekoittaa ääkköset ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Jani M

wille

^ Noita tuli täällä Kouvolan periferiassakin väijyttyä niskat kipeinä. Komea show. Ja erinomainen kuvakin!

Pääsin eilen jotenkuten sinuiksi jalkajousen punapistetähtäimen kanssa. En ole aiemmin mokomalla sihtaillut, mutta tuohan tuntuu ihan fiksulta ratkaisulta. Sain pienen taulunkin rakenneltua änkemällä pahvilootaan kaksi tuulensuojalevyn palasta taustalle ja vanhaa mattoa tiukkaan pakattuna etupuolelle. Ilmastoitntiteippi kuuluu oleellisesti kaikkeen askartelupaskarteluun, joten sillä vielä vahvistin laatikon rakennetta.

Kätevä kantokahva ja kaikkea... Vanha Beringerin mikserin laatikko. :)

Pienen kohdistelun jälkeen alkoi jo orastavaa kasaakin ilmaantua taululle. Sisimmäisen mustan kehän (ei siis napakymppi) halkaisija ulkoreunasta mitattuna on noin 8 cm. Etäisyyttä tauluun oli 14 metriä.

Pitkäikäinen tuo taulu ei ole. Suht siistinä se säilyy jonkun parinkymmenen laukauksen ajan. Sitten alkaakin taulun takapuoli olemaan aikalailla repeytynyt. Nuoli tulee parin sentin verran läpi lootasta. Täytyy se oikeakin taulu vielä rakennella siis. Toisaalta 60cm x 60cm FoamTarget ei kustantaisi kuin reilut viisikymppiä, joten täytyy vähän funtsia.

Sulaisi vaan noi lumet, niin saisin takaisin ne kaksi nuolta jotka toissapäivänä suhautin ohi taulun. Taulu on nimittäin ison lumipenkan rinteessä... ::)

Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

sorrii

Lainaus käyttäjältä: Jani M - maaliskuu 17, 2015, 23:02:11 ip
Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 17, 2015, 22:10:53 ip

Ei mulla vaan. :D

Pikkuhiljaa on Lumia 1520 alkanut sekoilemaan kuin pöytäkone WindowsME -käyttiksellä: "Käynnistys-valikoon" alkoi ilmestyä kummallisia kuvakkeita: @{Microsoft.xxx.jne...} Niitä tulee kai välillä lisääkin.
Osa "työpöydän" kuvakkeita katosi: osa kadonneista kuvakkeita toimii kaikeista huolimatta - osa ei reagoin mitenkään. Näkyvätkin ohjelmat saattavat olla mykkiä ... ?!?
SSD-kortin tietoihin en pääse käsiksi ollenkaan. En oo ehtinyt kokeilla tietokoneen kanssa: ei ole usb-johtoa nyt saatavilla ...

Kaipa pitäisi palauttaa systeemi tehdastilaan. Vituttaa vaan taas säätää kaksi viikkoa tätä läpyskää. Olisin jo ajat sitten vaihtanut tän vaikka vähän tappiolla johonkin Androidi-luuriin, jos ei olisi lahja; ja jos ei olisi luvassa muutaman kuukauden sisällä Windows 10 ... Siitä on sellainen kutina, että on ainakin kiinnostava vähän aikaa ...

Jani M

Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 18, 2015, 12:14:59 ip
Lainaus käyttäjältä: Jani M - maaliskuu 17, 2015, 23:02:11 ip
Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 17, 2015, 22:10:53 ip

Ei mulla vaan. :D

Pikkuhiljaa on Lumia 1520 alkanut sekoilemaan kuin pöytäkone WindowsME -käyttiksellä: "Käynnistys-valikoon" alkoi ilmestyä kummallisia kuvakkeita: @{Microsoft.xxx.jne...} Niitä tulee kai välillä lisääkin.
Osa "työpöydän" kuvakkeita katosi: osa kadonneista kuvakkeita toimii kaikeista huolimatta - osa ei reagoin mitenkään. Näkyvätkin ohjelmat saattavat olla mykkiä ... ?!?
SSD-kortin tietoihin en pääse käsiksi ollenkaan. En oo ehtinyt kokeilla tietokoneen kanssa: ei ole usb-johtoa nyt saatavilla ...

Kaipa pitäisi palauttaa systeemi tehdastilaan. Vituttaa vaan taas säätää kaksi viikkoa tätä läpyskää. Olisin jo ajat sitten vaihtanut tän vaikka vähän tappiolla johonkin Androidi-luuriin, jos ei olisi lahja; ja jos ei olisi luvassa muutaman kuukauden sisällä Windows 10 ... Siitä on sellainen kutina, että on ainakin kiinnostava vähän aikaa ...

Kai sulla on backupit onedrivessä? Ei muuta kuin "kolmen sormen tervehdys" ja vedät backupista datat takas. Jos ei sillä luonnistu, niin siinä on jotakin paskana.

sorrii

LainausKai sulla on backupit onedrivessä? Ei muuta kuin "kolmen sormen tervehdys" ja vedät backupista datat takas. Jos ei sillä luonnistu, niin siinä on jotakin paskana.

Luulisin että on bäkapit .. Kyllähän mä rutiinilla varuiksi tiedostot kopsaan tietokoneelle jokatapauksessa. En ole WP'llä kokeillut palautusta ennen. Silloin kun tän puhelimen sain, kävi homma yllättävän sujuvasti Googlenkin osalta: Vanha puhelin oli Android. Ei vaan nykyään kiinnosta ylimääräinen leikkiminen puhelimen asetusten, softien ja kustomointien kanssa. En mä luota että ne varmistukset välttämättä oikein toimii. Sinne varmistukseen voi olla mennyt näitä vääriäkin säätöjä, kun puhelin on pikkuhiljaa alkanut sekoilemaan enemmän. Jos olisi joku palautuspiste päivämäärän kera, kuten windowsissa oli ainakin ennen niin haluaisin päästä jonnekin tammikuun alun tilanteeseen. Eikä muuten mun sekoiluideni kanssa ole Windosillakaan aina auttanut se palautuspiste  ::)

Nyt mä vaan tyydyn käyttämään sekaista puhelinta ja saan purkaa itseäni siihen vähän aikaa .... Tama kaikki on MS'n syytä  >:( >:( >:(

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - maaliskuu 17, 2015, 18:25:57 ip
Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 17, 2015, 18:09:27 ip

Arvaa mihin kauppaan meinasin mennä ::)
Ainakin siellä philipsit luki 18-jotainW ja tuo on pienin 15wattinen. Voiko siihen semmoista pistää.
Varastosaldossa lukee oranssilla(!), mutta ei kerrota mitä se tarkoittaa  ::) kai ne vaan on vähissä  ;D

Oli miten oli valo syttyy taas ;) en ottanut elektr. sytytintä kun se ei speksien mukaan sovi noin pienelle.

sorrii

Kuinkas ihmeen pieni lamppu se on??
Mulla on noita Rapideja ollut 60cm putkissa: taimivalolla ja kylppärin sekä keittiön valaisimissa. Onko niitä putkia sitäkin pienempiä???
Se vaan on kiva kun peilikaapinkin valo syttyy heti eikä välkyttele  :)

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: wille - maaliskuu 18, 2015, 07:55:17 ap

Pääsin eilen jotenkuten sinuiksi jalkajousen punapistetähtäimen kanssa. En ole aiemmin mokomalla sihtaillut, mutta tuohan tuntuu ihan fiksulta ratkaisulta. Sain pienen taulunkin rakenneltua änkemällä pahvilootaan kaksi tuulensuojalevyn palasta taustalle ja vanhaa mattoa tiukkaan pakattuna etupuolelle. Ilmastoitntiteippi kuuluu oleellisesti kaikkeen askartelupaskarteluun, joten sillä vielä vahvistin laatikon rakennetta.

Kätevä kantokahva ja kaikkea... Vanha Beringerin mikserin laatikko. :)

Pienen kohdistelun jälkeen alkoi jo orastavaa kasaakin ilmaantua taululle. Sisimmäisen mustan kehän (ei siis napakymppi) halkaisija ulkoreunasta mitattuna on noin 8 cm. Etäisyyttä tauluun oli 14 metriä.

Pitkäikäinen tuo taulu ei ole. Suht siistinä se säilyy jonkun parinkymmenen laukauksen ajan. Sitten alkaakin taulun takapuoli olemaan aikalailla repeytynyt. Nuoli tulee parin sentin verran läpi lootasta. Täytyy se oikeakin taulu vielä rakennella siis. Toisaalta 60cm x 60cm FoamTarget ei kustantaisi kuin reilut viisikymppiä, joten täytyy vähän funtsia.

Sulaisi vaan noi lumet, niin saisin takaisin ne kaksi nuolta jotka toissapäivänä suhautin ohi taulun. Taulu on nimittäin ison lumipenkan rinteessä... ::)

Perskutarallaa sie sit tälläisen harrastuksen aloitit! Ite kävin ennen täysi-ikäisyyttä 1,5 vuoden ajan harrastelemassa jousiammuntaa Iitin jousiampujien tiloissa. Tosin ainoastaan vastakaarijousella ja omaa jousta en tullut silloin hommanneeksi kun alkoikin muut harrasteet kiinnostaa enemmän. Täytyy tulla joskus kokeilemaan tuota varsijousta.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 18, 2015, 18:32:51 ip
Kuinkas ihmeen pieni lamppu se on??
Mulla on noita Rapideja ollut 60cm putkissa: taimivalolla ja kylppärin sekä keittiön valaisimissa. Onko niitä putkia sitäkin pienempiä???
Se vaan on kiva kun peilikaapinkin valo syttyy heti eikä välkyttele  :)

Ei tuo oo kuin joku 45cm :D 15W Ja elektr. sytkässä luki jotain 18W-en muista. En sitten lähtenyt kokeilemaan.