Paras ja pehmein viski tai konjakki mitä olette maisteneet? mitenkäs sikaarit?

Aloittaja Tomppa, syyskuu 10, 2010, 22:34:52 ip

« edellinen - seuraava »

Talisker

Lainaus käyttäjältä: bläkkäri - helmikuu 03, 2014, 23:16:11 ip
Ensimmäinen "kunnon" viski vuosikymmeneen, Taliskerin kymppivuotias. Im in heaven 8).


Tosi kuin elämän vesi vaikkei mulla lapsia olekaan :)

InkRose

Lainaus käyttäjältä: Talisker - helmikuu 10, 2014, 04:37:43 ap
Lainaus käyttäjältä: bläkkäri - helmikuu 03, 2014, 23:16:11 ip
Ensimmäinen "kunnon" viski vuosikymmeneen, Taliskerin kymppivuotias. Im in heaven 8).


Tosi kuin elämän vesi vaikkei mulla lapsia olekaan :)


UISGE 2014 -messuilla oli ilo tutustua myös täysi-ikäiseen isosiskoonsa. :)

Muita mieleen painuneita oli Glen Grant vuodelta 1975 (35 vuotta ikää), 19-vuotias single cask-Bunnahabhain, 15-vuotias Auchentoshan sekä ehkä lopulta kaikkein herkullisimpana Kilchoman New Make, joka oli kyllä tuttu jo jokusenkin vuoden takaa, vaan pakko taas maistaa tilaisuuden tullen. Huikean maukasta pontikkaa :)

Lightweight

Jaaha, jäljet johtaa puuhun- epäilemme oravaa...
Mitä harrastus toimintaan tulee se on kaikki tai ei mitään.
Joka pojan lavuaarista ei kärmestä ole tullutkaan.

LupeKani

Isle of Jura 16 Year Old (Diurachs' Own)  tuli ostettua kaappiin tänään. Kokemuksia?

Janne

Lainaus käyttäjältä: LupeKani - maaliskuu 21, 2014, 20:12:02 ip
Isle of Jura 16 Year Old (Diurachs' Own)  tuli ostettua kaappiin tänään. Kokemuksia?

Ihan kauheeta, laita pakettiin ja mulle niin voin hävittää.

Juran 10 on aika perustalousviski, ei mitään kummia elämyksiä vaikka hyvää toki. Mutta mun makuun noi kaikki "erikoisemmat" on olleet oikein herkkuja.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

InkRose

Mulla olis muutaman vuoden takainen Paps of Jura-sarja tuolla kellarissa, en oo nyt vissiin neljään vuoteen koskenutkaan kun oli silloin tuoreeltaan aika tympeitä tapauksia. 3 eri viineissä viimeisteltyä, muistaakseni 15-vuotiasta Juraa. Ja Superstitionia puolisen pulloa kai. Joku jos tulis 10-v, 16-v ja/tai muiden perussarjalaisten kanssa - ja miksei vaikka männävuosien UISGE-voittaja Prophecykin - niin voisi pientä tastingiä pitää. Olisko lähtijöitä? Sauna ja yöpymistilaa on muutamalle.

Tunari

Viskeistä Black Velvet ja Teacher's ....  Sikaareita en harrasta...

Roskankerääjä

Ehdottomasti mieleen painuvin eli paras:
Glenfiddich 21 yo Gran Reserva

Pehmein:
Johnnie Walker Blue Label

Sikareista ainoa, jonka muistan nimeltä on Monte Cristo Habana, jonka kuubalainen tuttu toi tuliaisina vähän aikaa sitten. Sekin oli hyvä! Tuntui tosin jotenkin siltä että maku pehmeni vasta kun sikarista oli poltettu puolet.
Helevetin hiki!

Scaniaboy

Paras cognac tähän mennessä on ollut louis 13 Cognac. Kaapissa sitä on vielä puoli pulloa muta ei sitä raaski hirveästi juoda!  :D  Normi cognaceista paras on Braastad XO ja whiskey on Laphroaig. Mukavan pehmeä maku vaikka ei hirveän vanhaa ole.

bläkkäri


Zoom69

Kyllä lagavulin on yksi parhaista. Hinnaltaan hieman halvempi caol ilta on myös suuhun sopivaa. Islay viski sen olla pitää

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Zoom69 - elokuu 19, 2015, 18:34:57 ip
Kyllä lagavulin on yksi parhaista. Hinnaltaan hieman halvempi caol ilta on myös suuhun sopivaa. Islay viski sen olla pitää


Jos Lagavulinia juot ni varmaan tykkää Laphroaigista ja Taliskerista? Laga on meikän makuun jo liian savuista, Laphi siinä rajoilla, Talisker on loistavaa. Tokihan kaikki edellämainitut ovat erittäin hyviä, mutta ite tykkään vähemmän savuisista enemmän. 15v Glenfiddich viimeisin hankinta, loistava tuote

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - elokuu 19, 2015, 22:13:24 ip
Lainaus käyttäjältä: Zoom69 - elokuu 19, 2015, 18:34:57 ip
Kyllä lagavulin on yksi parhaista. Hinnaltaan hieman halvempi caol ilta on myös suuhun sopivaa. Islay viski sen olla pitää


Jos Lagavulinia juot ni varmaan tykkää Laphroaigista ja Taliskerista? Laga on meikän makuun jo liian savuista, Laphi siinä rajoilla, Talisker on loistavaa. Tokihan kaikki edellämainitut ovat erittäin hyviä, mutta ite tykkään vähemmän savuisista enemmän. 15v Glenfiddich viimeisin hankinta, loistava tuote


10v Taliskerille pisteet täältäkin ...edelleen ei ole viel voittanutta tullut vastaan.

Zoom69

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - elokuu 19, 2015, 22:13:24 ip
Lainaus käyttäjältä: Zoom69 - elokuu 19, 2015, 18:34:57 ip
Kyllä lagavulin on yksi parhaista. Hinnaltaan hieman halvempi caol ilta on myös suuhun sopivaa. Islay viski sen olla pitää


Jos Lagavulinia juot ni varmaan tykkää Laphroaigista ja Taliskerista? Laga on meikän makuun jo liian savuista, Laphi siinä rajoilla, Talisker on loistavaa. Tokihan kaikki edellämainitut ovat erittäin hyviä, mutta ite tykkään vähemmän savuisista enemmän. 15v Glenfiddich viimeisin hankinta, loistava tuote


Kyllä, laphroaig ja talisker on molemmat oikein hyviä. Minulle saa viskissä olla niin paljon savua, että palovaroitin liki piippaa.

bläkkäri

Ompas hiljaista ollut näiden jalompien mallasjuomien osastolla :o ??? ::).

Tänään sai maisteltavaksi Dalwhinnie:tä kohtuu sopusuhtaiseen 15 vuoden ikään varttuneena. Olipas taas virkistävän erilainen viski edellisiin kokemiini verrattuna. Tuoksussa sitrusmaisuutta ja häivähys hunajaa. Maku vahvasti sitrusmainen, raikas mutta pehmeä. Mmmmmmmmm, lisää tällaista tuota Compass Boxia odotellessa...

kasvattaja

Laphroaig 18 yrs.
Paras viski millä on tullut suunsa kostutettuaan.
Maku muuttuu vieläkin parempaan suuntaan, kun lasiin tiputtaa pari pisaraa vettä.
Chili korvaa suolan ruuanlaitossa. Lajikepuhtaita Hainan yellow latern -siemeniä myytävänä.

Trioniska

Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Rähinä-Reetta

Mies on sikarifriikki ja itsekin niihin tutustunut sen myötä jonkin verran. Cohiba on kyllä paras mitä itse tiedän, Cao Brazilia aika hyvä muukalaiseksi. Single maltit sopii sikarin kanssa, mutta suosikkia ei ole muodostunut.  :D

bläkkäri

Kesän viskimaisteluita:

Compass Box Great King Street Artist Blend:  Pehmoisin ja herkullisin blendi mitä ikinä maistanut.
Dalwhinnie 15 vuotias:  Kevyt kesäviski, hunajaa ja päärynää?

Laphroaig PX Cask: Tämä vei kielen mennessään, vahva hedelmäisyys osin peittää Lapron savuisuutta. Vielä on tilikka laivapullon pohjalla
Lagavulin 16 vuotias:  Savua ja turvetta, ämpärikaupalla. Tätä ei tullut itse hankittua vaan ihan maistiaiset sain.

Noista paras Lapro, pehmein Dalwhinnie. Ens viikonloppuna olis taas koko kesän kohokohta Porissa, saas nähdä mitä siellä pääsee maistamaan...

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: bläkkäri - elokuu 05, 2016, 10:47:13 ap
Lagavulin 16 vuotias:  Savua ja turvetta, ämpärikaupalla. Tätä ei tullut itse hankittua vaan ihan maistiaiset sain.


Palohälyttmistä saa ottaa patterit pois ennenku Lagavulia aukasee :D  Liian savunen mun makuun.
Viimeksi ite ostanu Glenfiddich 16v. Oikein hyvä tuote