Paholaisen käärylettä Tammiston Citymarketissa (ent. Jättijaossa) Vantaalla

Aloittaja Aji Inferno, syyskuu 18, 2010, 16:47:19 ip

« edellinen - seuraava »

PP

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - huhtikuu 12, 2011, 21:38:11 ip
Hiki tuli kirjoittaessa! ;D


Nassutit samalla Nagaa? ;D

Ihan mielenkiinnosta: paljonko Paholaisen kääryleen täytteessä on Nagaa?

Lihamestari

Yhteen possupaholais täytesettiin menee 20g nagajauhoa!
Nautaan menee suhteessa enempi, vaikka määrä on pienempi...
Se, kuinka suuri se setti on jää salaisuudeksi! Ei ne hirviän isoja ole! ;)
Sillon, kun toi tehtiin tuoreesta, niin siinä oli pikkasen pilkottavaa... ;D

Jauhekiin on kohta loppu! :(
Jännittää, riittääkö tuorekauden alkuun... :-\

Ei noita raaka-ainesuhteita viitsi kaikille jakaa, jää haastetta vähän muillekkin... :)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Jahvetti

Lihamestarilta tuli aika kattava vastaus.

Edelleen ihmettelen Hessin asennetta annuumeita kohtaan. Mutta jos ei mitään muuta enään maista kun nagaa, niin mikäs siinä.

Ehdottaisin kuitenkin yhdistykselle jonkun muun ihmisen seuraaville messuille kertomaan chileistä. Parempia "minun mielestä"  chilejä on kuitenkin vaikka kuinka paljon.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Jahvetti

#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Rundari

Lihakäärylettä maistamattona, jatkaakseni OT:ta.
Aika paljon näytti herättävän mielipahaa oman mielipiteen esittäminen. Ja on aika yleistä että annuumien makua/poltetta ei dikata niinkuin muitten lajikkeitten. Mutta makuja on monia niinkuin maistajiakin.

Lihamestari

Pitää Jahvetti muistaa, että ihmisillä on erilaisia makuja!
Kaikki ei pidä kaikesta. Mä en esimerkiksi edes pitkällä tikulla koske oliiveihin" ;D
Sama pätee näihin chileihin! Mä kyllä kysyttäessä kerron mielipiteeni, mutta muistan mainita, ettei se ole se ainoa oikea. Jokuhan saattaa jopa noita lähes syömäkelvottomia oliiveitakin syödä! ;D ;D

Mä yritän luovia siellä makujen mailmassa etsien jokaiselle jotain. Välillä tulee huteja ja välillä hittejä! Sanomattakin on selvää, että huteja tulee suurempi määrä! ;)

Tämän takia on hyvä, että tulee palautetta suuntaan ja toiseen! Mä kun en ole ajatusten lukija ja jotenkinpitäis aina kehittyä ja palvella suurta, kasvavaa asiakasjoukkoa.
Kaiken palautteen yritän huomioida, kun tiskin tuotteistusta suunnittelen!
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Jahvetti

Anteeksipyyntöni kaikille nagafanaatikoille! Kumarran edessänne...

Itse laitan jatkossakin annuumeja kasvamaan, ja myöskin käytän mahdollisesti syntyvät podit ruoanlaitossa.

#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Jahvetti

Lihamestari: Enhän minä sulle kritiikiä osoittanut!

Samoin, en pitkällä kepilläkään koske oliiveihin.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Herra 47

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - huhtikuu 12, 2011, 21:51:29 ip
Lihamestarilta tuli aika kattava vastaus.

Edelleen ihmettelen Hessin asennetta annuumeita kohtaan. Mutta jos ei mitään muuta enään maista kun nagaa, niin mikäs siinä.

Ehdottaisin kuitenkin yhdistykselle jonkun muun ihmisen seuraaville messuille kertomaan chileistä. Parempia "minun mielestä"  chilejä on kuitenkin vaikka kuinka paljon.


kyllä annuumeissa hyviäkin on ja mikäli sen 3 päivää kuuntelit niin aika usein hessikin sen sanoi ;)
ja nagaa ei voi tarpeeksi ylistää... On se niin monipuolinen chili käyttää... Vaikka ei ole rocoton voittanutta ;)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Lihamestari

Mullakin on on annuumeja kasvamassa ja lisää tulee, kunhan saan mun DRH:n! :)

Ei näitä juttuja pidä ottaa vakavasti, keskustelua ja mielipiteen vaihtoahan tämä vaan!
Ja hyödyllistä sellaista, ainakin mun näkökulmasta.

Jatka Jahvetti vaan niitten mielipiteiden jakoa, ilman anteeksipyyntöjä!
Kaikilla on siihen oikeus, jotkut sanoo sen vaan pikkasen painokkaamin... ;)
Mä sorrun siihen aika usein, tälläinen kovapäinen hörhö kun olen!

Kaikkihan me loppupeleissä ollaan saman hyvän asian takana, jokainen vaan esittä asiat omalta kantiltaan...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

PP

Pakko jatkaa OT:tä.

En ihan ymmärrä, miten paahdettu suippopaprika voi olla karmean pahaa. Ne on yleensä makeita eikä ainakin omaan makuun kitkeriä, mutta makujahan on moneksi. Tai sitten se vaan on huonoa suippopaprikaa tai kärvennetty pilalle. Kaupan "punaiset chilit" ja vastaavat kaupalliset annuumit on pahaa, siitä olen samaa mieltä.

Ja tuo Nagan maku. Nyt sitä maistaneena ymmärrän, että monet tykkää siitä hulluna, mutta en ymmärrä, miten sen maun saa esille ellei toleranssit ole tosi korkealla. Minullekin esim. Aji Cirstal alkaa olla ainakin jauheena turhan mietoa, mutta Naga on jotain uskomatonta. Fataliin jauhetta riitti isoon ruoka-annokseen veitsenkärjellinen joten en ihmettele, ettei ruuasta erottanut Nagan makua.

mohla

Meidän perheen toleransseilla possukääryleistä löytyi ihan riittävästi tulisuutta ja varmaan tulisempaan tottuneena makuja paremmin erottaen jonkun kitkeryyden sieltä löytäisi, mutta itse en moista huomannut. Huikean hyvää settiä!  =)

Onneksi jo ensi viikon keskiviikolle osuu työmatka Helsinkiin, niin voi taas paluumatkalla poiketa hakemassa satsin herkkuja. Iso kumarrus Lihamestarille ja muulle kaupan väelle mahtavasta kaupasta! =)

PP

Lainaus käyttäjältä: herra 47 - huhtikuu 12, 2011, 22:10:19 ip
kyllä annuumeissa hyviäkin on ja mikäli sen 3 päivää kuuntelit niin aika usein hessikin sen sanoi ;)
ja nagaa ei voi tarpeeksi ylistää... On se niin monipuolinen chili käyttää... Vaikka ei ole rocoton voittanutta ;)


Kannattaako Nagaa silti ehdottaa Pertti Perusäijälle? Chiliharrastuksen markkinoinnissa voisi käyttää joskus myös toista päätä eli (lähes) tulettomia mutta maukkaita chilejä. Esim. jos tykkää chinenseistä, Pink Haba toimii monessa ruuassa tosi hyvin. Tulta ei ole, mutta maku on erittäin intensiivinen.

Rundari

Lainaus käyttäjältä: PP - huhtikuu 12, 2011, 22:14:05 ip
Ja tuo Nagan maku. Nyt sitä maistaneena ymmärrän, että monet tykkää siitä hulluna, mutta en ymmärrä, miten sen maun saa esille ellei toleranssit ole tosi korkealla. Minullekin esim. Aji Cirstal alkaa olla ainakin jauheena turhan mietoa, mutta Naga on jotain uskomatonta. Fataliin jauhetta riitti isoon ruoka-annokseen veitsenkärjellinen joten en ihmettele, ettei ruuasta erottanut Nagan makua.

Esim kivikylän tulitikussa naga tulee todella hyvin esille polttamatta liikoja. Syytä en tiedä, liukeneeko sitten jotenkin rasvaiseen makkaraan. Ja itsekkään en oikein ole jauheilla saanut nagan makua ruokaan niinkuin tuoreella.

Herra 47

tuoreesta nagasta maistaa maun helpommin ja juu aika outoa että paahdettu suippopaprika aiheuttaisi sen kitkeryyden mutta jokin sen teki ja emme ole ainoat jotka sen ovat havainneet... Esim itse fatalii oli sen huomannut, En tiedä kannattaisiko jättää se paahtamatta... Loistavat tuotteet ovat kuitenkin ;)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Lihamestari

Samahan on siinä Savuhovin kiukussa! Naga maisuu ekaks tosi hyvin, sitten tulee vasta polte!
Ton kun sais itsellä vielä menemään putkeen...

Taivaa vaan vaatia sen, että tätteeseen ei laita mitään muuta, kun nagaa...
Testaillaan testaillaan!

Tuoreita rocotoja odottelen vesi kielellä!
Rocoto possukääryle...  :P
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Aji Inferno

Makuasioistahan tässä puhutaan, ja asiassa pätenee vanha viisaus: vain laadukkaista tuotteista kannattaa kinastella suurella sydämellä ja hartaasti! ;)

Itselleni tuo kääryleiden täyte on ollut aika täydellistä. Vasta nyt, kun asiaa ajattelee, tulee mieleen se, että taitaa siinä suippopaprikassa tosiaan olla tietty, erottuva makunsa. Jos olisi mahis kokeilla, saattaisin kokeeksi korvata sen Aji Cristalilla tai annuumien tapauksessa jopa jalapeñolla - ihan piruuttani. Mielenkiintoisen meksikolaissävyisen makuvivahteen voisi tuoda annuumeista myös poblano tai chilaca - molemmat luumunaromisia ja selvästi peruspaprikoja maukkaampia. Tiedä sitten paranisiko lopputulos, mutta olisi erilainen. Ja taas päästäisiin kinaamaan siitä, olisiko parannus vai huononnus. :D  

Varmaa on vain se, että Lihamestari ansaitsee jo nyt minulta ja yhteisöltämme pirun syvän ja kunnioittavan kumarruksen! Missä toisessa kaupassa on mahdollista sekä saada tällaisia herkkuja, että myös näin foorumilla keskustella tuotekehityksestä?  8)

hessi

Lihamestarille vielä, siis itse lihassa ei ollut moittimisen paikkaa, herkkua oli :) ja voihan olla että eri suippopaprika erissäkin on eroa, on muuten chileissäkin.
Ja itse olen valmis maksamaankin laadusta, mausta ja erikoisuudesta.
Hienoa on kun lihamestarit ja kalamestarit ;) alkavat kokeileman eri mausteita ja varsinkin chilejä.

Jahvetille tervetuloa vaan messuille kertomaan chileistä, ihan mielelläni vapautan paikani jollekkin muulle, sapattivuotta kun chileistä olisin halunnut  ::)
kuten itse olen sanonut makuja on yhtä monta kuin on suuta joka maistaa :)
Myönnän toki, että olen aloittelija tässä chilin ihmeellisessä maailmassa, enpä ole kasvatellut itse kuin kuusi vuotta, chiliä olen käyttänyt reilusti yli kaksikymmentä vuotta ruuanlaitossa lähes päivittäin,
oppimista on hirveästi ja joka messuilla opin itsekkin uutta chilistä.
Ja kaikki jotka ovat minua vuosien varrella kuulleet tietävät, että suosittelen lähes tulkoon aina aloittelijalle esimmäiseksi chiliksi Aji cristallia en Nagaa jollei sitä kysytä!
sorry off topikin, mutta...
ja tässä poikani tokaisema sanonta
EI OLE HUONOJA MAKUJA VAAN VÄÄRIÄ CHILEJÄ :)

ja jos joku ei minua vielä tunne, niin tiedoksi otan kaiken tämän huumorilla, minua ei kovin helposti suuttumaan saa  :) vai oliko se toistepäin  ::)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Lihamestari

huhtikuu 12, 2011, 22:28:16 ip #298 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 12, 2011, 22:33:59 ip käyttäjältä Lihamestari
Voihan se tietysti olla siinä marinadissa?
Noissa kun käytetään värinä punaista paprikaa ja mausteena punaista tsiliä!

Nautaversiossa ei ole sitä suippista, vaan "tavallista" paprikasuikaletta!
Fataliilla oli ollut sellainen possukääryle.
Ainoat yhdistävät tekijät noilla on marinadi ja naga... :-\

Marinadifirmalta saa customimarinadeja, mutta sitä pitää tilata 200kg setti! :-\
Mulla ei ole mahdollisuutta tollaista paksumpaa sotkua tehdä, koska ei ole emulgointiaineita käytössä.
Kirkkaiden öljypohjaisten kanssa tulee annosteluongelma! Joku unohtaa sekoitaa marinadia siinä käyttökertojen välissä, niin loppusetti onkin sitten sellaista infernaalista öljyä! ;D Tosin se kapsasiini taitaa liueta sinne öljyyn...

Etikan kanssa näin on käynyt meidän omissa sotkuissa...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Jahvetti

Hessi hei, en todellakaan tarkoita ettet tietäisi mistä puhut!!

Varmasti ymmärrät chilien kasvatuksesta/käytöstä enemmän kuin minä.
Tarkoitan vain, että myös annuumeista lähtevät harrastajat voivat joskus päästä näihin herkullisimpiin chileihin kiinni.

Samalla asialla ollaan, eiks vaan?
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013