tammikuu 09, 2025, 22:22:38 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Caden talvi-kausi 2010.

Aloittaja Caderusso, syyskuu 20, 2010, 13:45:06 ip

« edellinen - seuraava »

Caderusso

Kausi 2010 jatkuu syksyn tullen sisätiloissa.
Tää uusi päiväkirja sitten keskittyy vain ja ainoastaan chileihin. Täällä en aio enää kirjoitella yhtään mitään henkilökohtaisista asioistani :)

Kuten kuvasta näkee, Caribbean red habanero on kohta huoneen kokoinen  ;D

Caderusso

Tämän perjantain kunniaksi tuli vähän kokkailtua :)

Koiran kanssa käytiin kaupasta hakemassa kanasuikaleita ja nuudeleita. Wokkiin silputtua punasipulia ja kaksi silputtua Starfish-chiliä. Sekaan kanasuikaleet ja nuudelipaketin maustepussi, kanat ruskistetaan.
Sitten sekaan nuudelit ja omasta pöytäpuutarhasta reilusti basilikaa. Joku 8-10 minuuttia sekoittaen nuudeleihin vähän väriä ja lautaselle. OMNOMNOM!! :)

Ja äsken tuli vähän valmisteltua huomistakin ruokaa. Kanankoipia (ylläri..) noin 2 kiloa uuninkestävään lasivuokaan. Tehosekoittimella marinaadi: lähinnä viskasin tehosekoittimeen 5 isohkoa habaneroa, juoksevaa margariinia, etikkaa, vähäsen vettä ja kolmen vajaan chilikastikepullon jämät. 5 min täydellä teholla ja kaadetaan kanojen päälle. Marinaadia tuli sellainen 1,4 litraa ;)

20 h maustumiseen ja sitten huomeniltana töiden jälkeen uuniin.  (kyllä... olen tämänkin lauantain töissä..)

Voipi olla että tällä kertaa tulee jopa minulle liian tulista ruokaa  ;D

Caderusso

Ja se ois sit lauantai-aamu. Viherlandiassa sadonkorjuu-juhlat, joten meikäläinen lähtee sinne esittelemään Zengrow-tuotteita.
Jyväskyläläiset tänään paikalle. Luvassa näyttelytarjouksia tuotteista sekä muutama uusi Zengrow-tuote esillä :)

-mIDE-

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - syyskuu 25, 2010, 09:44:45 ap
Ja se ois sit lauantai-aamu. Viherlandiassa sadonkorjuu-juhlat, joten meikäläinen lähtee sinne esittelemään Zengrow-tuotteita.
Jyväskyläläiset tänään paikalle. Luvassa näyttelytarjouksia tuotteista sekä muutama uusi Zengrow-tuote esillä :)

Vinkkaa jos löytyy jotakin mielenkiintoista, ettei tarvitse turhaan lähteä ajelemaan.

Caderusso

-10% kaikista Zengrow-tuotteista.

Caderusso

syyskuu 26, 2010, 11:28:57 ap #5 Viimeisin muokkaus: syyskuu 26, 2010, 11:47:41 ap käyttäjältä Caderusso
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - syyskuu 26, 2010, 03:49:21 ap
hyvä että et kerro henkilökohtaisia asioita kaikille..

varsinkaan jos et ota MITÄÄN vastuuta tapahtumista...ja et myönnä että sinussa on MITÄÄN vikaa asioihin..ja itse et siis ole tehnyt MITÄÄN väärää yms...
--------------------------------------------------------------------

Nyt yksinkertaisesti repeää perse tohon kommenttiisi! Aikaisemmassa päiväkirja-ketjussani, kun exä kirjoitti sinne ummet ja lammet asioita, vastasin lähestulkoon kymmenellä rivillä tekstiä, joissa kyllä selkeästi otin vastuun asioista. Ja samalla myös korjasinkin muutaman asian. Mikä vittu sulla oikein on ongelmana?? Jos nyt niin kiinnostaa ottaa asioissa puolia niin oletpahan puolesi valinnut.

Tilannehan on tälläkin hetkellä se, että exä on kirjoitellut sinne aikaisempaan ketjuuni minusta lähestulkoon jokaikisen henkilökohtaisen asian mitä sillä vaan mieleen tuli. Mukaanlukien kirjoittanut myös minun äitini asioista.
näille olen jokseenkin neutraalilla kommentoinnilla puolustautunut. Jos itse lähtisin samalle linjalle, saisin sivutolkulla kirjoitettua Annan yksityisistä henkilökohtaisista asioista. Mutta en saatana vaan kirjoita. Uskon silti Annan oikeuteen säilyttää omat asiansa omina asioinaan.

Mutta kyllä tää nyt taas haiskahtaa pahemman kerran tasoitus-peliltä. Itsepähän myönsit että olet ollut sähköpostitse Annaan yhteydessä. Hyvä niin, jatka vaan yhteydenpitoa. Mutta älä perkele tule mua häiriköimään varsinkaan tänne MINUN viestiketjuuni. Jos on niin tarvis pojalla avautua mulle niin pyydä Annalta mun kotiosoite ja tule sanomaan kasvotusten mikä sun persettäs niin vinoon hiertää! Kusiaivo.

jeQQ

Jou, nää asiat voi hoitaa tuolla yksityisviestilläkin. Tulee jo liikaa mieleen salkkarit tästä foorumista.

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - syyskuu 26, 2010, 12:02:21 ip
Jou, nää asiat voi hoitaa tuolla yksityisviestilläkin. Tulee jo liikaa mieleen salkkarit tästä foorumista.

Totta puhut.
Tosin, mä jätän nyt koko vitun foorumin ja keskityn muihin asioihin elämässäni. Tomppa/Anna/+ketkälie saavat metelöidä ihan rauhassa täällä. Vanhan sanonnankaan mukaan ei kannata tökkiä itseään tikulla silmään jos se sattuu.

chili123

Muutamat käyttäjät voivat pilata foorumin aika hemmetin helposti. Mielestäni asiattomista/useammasta viestistä voisi antaa bännit käytäjälle kokonaan tai määrä-ajaksi.
Netissä on helppo aukoo päätä mutt tosi elämässä ei, on ehkä tompalle tullu tutuksi jos tosi elämässä aukoo päätä samalla tavalla >:(

Mikho

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - syyskuu 26, 2010, 12:06:33 ip
Tosin, mä jätän nyt koko vitun foorumin ja keskityn muihin asioihin elämässäni. Tomppa/Anna/+ketkälie saavat metelöidä ihan rauhassa täällä. Vanhan sanonnankaan mukaan ei kannata tökkiä itseään tikulla silmään jos se sattuu.

On harmillista jos Caderusso joutuu jättämään foorumin asiattomien kommenttien takia. Minua ainakin kiinnostaa ZenGrow-kasvatus, huolimatta siitä, mitä Caden yksityiselämässä tapahtuu.

linker

Ilman muuta Cad!  jatka foorumille kirjoittamista.
ja modet: putsatkaa !

shp

Caderusso, keskity vaan kasvatteluihin ja niistä raportointeihin, antaa moderaattoreiden siivota asiattomat paskanjauhannat..
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

Toni.A

Joko TSMB on alkanut kasvaa siinämäärin, että satoa alkais tulemaan? Olenkin innolla seurannut, milloin se video tulee julki ;) Kannattaa varata maitoa, tai piimää ihan kohtuullisesti, ennenkuin pistät podin suuhun. :)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: ToniPetter - syyskuu 29, 2010, 09:40:56 ap
Joko TSMB on alkanut kasvaa siinämäärin, että satoa alkais tulemaan? Olenkin innolla seurannut, milloin se video tulee julki ;) Kannattaa varata maitoa, tai piimää ihan kohtuullisesti, ennenkuin pistät podin suuhun. :)

TSMB on hieman hidas kasvamaan. Tuossa zenissähän se hitaasti venyy mutta pituutta taimella on vieläkin alle 10 cm..

Caderusso

Tää postaus ei yhtään mitenkään liity chileihin, mutta autofriikki kun olen niin tämä on paikallaan ;)

Nimittäin täällä Jyväskylässä eilen sain napattua kuvan italian Ladasta. Taitaa olla ainoa LP640-versio Murcielagosta mitä Suomesta löytyy.
Täytynee myöntää että tuossa menopelissä oli kyllä niin maukkaat äänet kun lähti valoista liikkeelle. En viitsinyt omalla dieseli-renaultilla lähteä viivalle, kun tuo 640 hevosta on hiukan liikaa mun rellulle kisailtavaks ;D

Auto kuuluu Jyväskyläläiselle silmäkirurgille. Samalla kaverilla oli aiemmin keltainen Gallardo, mutta se oli vissiin ihan liian vaisu, joten piti päivittää hieman nopeempaan..

Caderusso

Minun caribbean red habanero on kasvanut jo hurjiin  mittapuihin..

SAKSET KÄTEEN!!!

todella rankalla kädellä oksia pois.

Lopputulos on mielestäni varsin nätti  :D

Jätän sen tuohon waterfarmiin kasvamaan talveksi. Tulee huoneen nurkkaan, koska tosta huoneesta rakennellaan  parhaillaan vähän muuta projektia ;)

Hegu

aivan sairaan iso oli toi sun habanero  ;D mutta komea on kyllä. Omaan kämppään ei mahtuisi ton kokoinen. Nyt on todella kompakti  8)

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: Hegu - lokakuu 14, 2010, 16:27:33 ip
aivan sairaan iso oli toi sun habanero  ;D mutta komea on kyllä. Omaan kämppään ei mahtuisi ton kokoinen. Nyt on todella kompakti  8)

Nyt on kyllä otolliset hetket muotoilla tuosta kaunis bonsai. tuo waterfarmin reso on täynnä GHE:n bloomia, matoa ja microa. Lisäksi kylvetin kasvin koko lehvästön Missing Linkillä :)

Hegu

sulla on ainakin eri lannoitetta :) mikä on parhaiten toiminut?

Caderusso

Noh, pitkän pitkän ajan jälkeen olen päättänyt jakaa taas osan resursseistani chileille, chili-blogille ja samoiten tälle chilifoorumille.

Uunituore päivitys blogiin löytyypi täältä -->  http://caderusso.blogit.fi/takaisin-chilien-pariin-suunnittelua-uudelle-kaudelle/