tammikuu 24, 2025, 22:49:01 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mr.Greenin Beibet

Aloittaja Mr_Green_, lokakuu 05, 2010, 23:43:25 ip

« edellinen - seuraava »

Macex

Itellä pelas toi mäntysuopa liuos kyllä ripsiäisiin aikas tehokkaasti, viikon vedin joka päivä ylä- ja alapuolelle lehtiin reippaasti niihin, joissa oli podeja. Podittomiin vedin sitten kunnon myrkkyä. :)

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: Macex - maaliskuu 19, 2011, 14:29:11 ip
Itellä pelas toi mäntysuopa liuos kyllä ripsiäisiin aikas tehokkaasti, viikon vedin joka päivä ylä- ja alapuolelle lehtiin reippaasti niihin, joissa oli podeja. Podittomiin vedin sitten kunnon myrkkyä. :)

Yep...Mulla oli viime kesänä ripsiäisonkelma ja mäntysuopa palveli hyvin kun sumutti kasvit huolellisesti parin päivän ajan. Raid ainaki aivan turha tuote, ainakin omien kokemuksien mukaan...en enää semmosilla halua mun lapsia suihkia! ;D Harsosääsketkään tunnu siitä edes välittävän vaikka oon leikkiny tarkka-ampujaa ja niitä suihkinu menemään jos näkyy....joutunu tyytymään perinteiseen läpsimiseen käsillä! :D

Macex

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - maaliskuu 19, 2011, 14:37:25 ip
Lainaus käyttäjältä: Macex - maaliskuu 19, 2011, 14:29:11 ip

Yep...Mulla oli viime kesänä ripsiäisonkelma ja mäntysuopa palveli hyvin kun sumutti kasvit huolellisesti parin päivän ajan. Raid ainaki aivan turha tuote, ainakin omien kokemuksien mukaan...en enää semmosilla halua mun lapsia suihkia! ;D Harsosääsketkään tunnu siitä edes välittävän vaikka oon leikkiny tarkka-ampujaa ja niitä suihkinu menemään jos näkyy....joutunu tyytymään perinteiseen läpsimiseen käsillä! :D
Ja lapset taputtivat karvaisia käsiään.

OT: tuli sun päiväkirjaan mun 400 viesti ;)

2013
Kuiva ja Naseva.

Espa

Raid on muutenkin hanurista sisäkäytössä.. substralin valmis saippua liuos on toiminut mulla aika hyvin, mutta pitänee sitä mäntysuopaliuosta kaadella tuonne mullan sekaankin sopevasti .

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: Espa - maaliskuu 19, 2011, 17:57:36 ip
Raid on muutenkin hanurista sisäkäytössä.. substralin valmis saippua liuos on toiminut mulla aika hyvin, mutta pitänee sitä mäntysuopaliuosta kaadella tuonne mullan sekaankin sopevasti .

Joo..raidia käytin kerran niin, että laitoin kasvin muovipussiin ja raidia perään, pussi kiinni joksikin aikaa...eipä ollu enää ripsiäisistä tietoa. Mut eipä oo muuten ollu juuri käyttöä. Mäntysuopa on palvellut hyvin! Ja kannattaa tosiaan sinne multaan kaataa sitä lientä...3% suosittelisin, niin varmasti kuolee ne toukat..ne on paljon suurempi vaara pienelle taimelle,kuin ne aikuiset. Suuremmissa kasveissa ei toukat juuri mitenkään näy, mutta ei niitä sinnekään kyl haluta... =P Eli kaikille chileille vaan suomalaista mäntylientä! :D

Macex

Jos toi Raid tuoksuu pahalta, niin vetäkääs TÄTÄ. Ei pitäis olla kenelläkään mitään sanottavaa tuon tuoksusta ja tehoaa :) Ite aattelin vetää ennen kuin ulkosalle pistetään kesällä veijarit, niin noita Provado puikkoja tuonne ruukkuihin, ennaltaehkäisyn toivossa :)

2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

maaliskuu 21, 2011, 10:15:59 ap #146 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 21, 2011, 12:20:51 ip käyttäjältä Mr_Green_
Macex: Ei niitä Raideja ja muita kuulu impata!! Eli hajusta viis!  ;D

Parit photot ajattelin ottaa...pari otinkin, sit loppui akku..noh..lisäilen ne sillä aikaa kun akku latautuu.

Early Jalapenos

Siinä Lemon Dropin latvusto

Lemon Dropin hetelmä

Goat's Weed

PI 260567

Macex

Mites sä oot saanut ton sun Lemonin tollaseksi yhtenäisen näköiseksi, ku mulla rönsyilee jokasuuntaan ?  :o

2013
Kuiva ja Naseva.

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: Macex - maaliskuu 21, 2011, 11:49:22 ap
Mites sä oot saanut ton sun Lemonin tollaseksi yhtenäisen näköiseksi, ku mulla rönsyilee jokasuuntaan ?  :o

Saksimalla?  ;)

Niitä varkaita kannattaa leikellä jo hyvissä ajoin ja muutenkin saksia kompaktin näköiseksi, vain oma mielikuvitushan siinä on rajana. Ja leikkely kantsii tehdä ennen kuin alkaa kukkimaan/podeja tulemaan. Taino voi sitä sen jälkeenkin tehdä...

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: MrFrost - maaliskuu 21, 2011, 11:54:16 ap

Saksimalla?  ;)

Niitä varkaita kannattaa leikellä jo hyvissä ajoin ja muutenkin saksia kompaktin näköiseksi, vain oma mielikuvitushan siinä on rajana. Ja leikkely kantsii tehdä ennen kuin alkaa kukkimaan/podeja tulemaan. Taino voi sitä sen jälkeenkin tehdä...

-T

Jepulis..leikaamalla vaan. Senkus leikkaat siitä vaikka pallon, jos se sun silmää miellyttää! :D Baccat kai usein on tuollaisia epäsiistejä veijareita! Karkailevat miten sattuu..jonka takia niitä saa, ja pitää leikata. Siitähän ne vaan innostuu kun niille vähän saksia näyttää. Lisäksi ohjailen usein oksien suuntaa...taivuttelen toisten alta yms, jotta saan tasaisen latvuston, ja kaikki kasvukärjet about samalla korkeudella...hmm..noh..mä en vaan siedä sitä, että kasvi näyttää räjähtäneeltä! ;D

Mr_Green_

Ja sit vähän lisää photoja:

Aji Pancakin alkoi osoittaa elonmerkkejä kun näytti vähän saksia ja alkoi aurinko paistaa. Luulin, ettei siitä ole mihinkään. Komean puisen rungon on kasvattanut, mutta isot alalehdet menivät rikki ja kasvu pysähtyi totaalisesti pitkäksi aikaa..nyt on muutamia nuppuja näkyvissä ja alas tulossa uusia versoja... jihuu!

Hot Tree Pepper..korkein kasveistani..n.60cm tällä hetkellä korkeutta.

Siinä Lemon Dropista vielä kuva...Beibe nro.1! :D

Siinä Madame Jeanette, Naga Morich (joka asuu pelkässä kookoskuidussa) ja Fatalii, joka on tällä hetkellä sorassa.

Hehhee...cummajaisCayennet! ;D

Rocoto Peru Pisa x 2

"BlackBird"

Maui Purple

Bolivian Rainbow

Heart Throbit

Mr_Green_

...Taino voi sitä sen jälkeenkin tehdä...

-T

Tuohon vielä sanoisin, että voi tosiaan leikata vaikka hedelmää tekeekin, tosin itsellä ei ainakaan oo niin tarvetta ollut. Nyt kun hedelmää ja kukkaa tulee niin kasvu paljon hallitumpaa..ei karkaile niin pahasti... :D Oikeastaan vain oksien ohjailulla ja taivuttelulla oon saanut sen nyt pidettyä hyvännäkösenä viime aikoina.. :)

Macex

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - maaliskuu 21, 2011, 12:57:12 ip

...Taino voi sitä sen jälkeenkin tehdä...

-T

Tuohon vielä sanoisin, että voi tosiaan leikata vaikka hedelmää tekeekin, tosin itsellä ei ainakaan oo niin tarvetta ollut. Nyt kun hedelmää ja kukkaa tulee niin kasvu paljon hallitumpaa..ei karkaile niin pahasti... :D Oikeastaan vain oksien ohjailulla ja taivuttelulla oon saanut sen nyt pidettyä hyvännäkösenä viime aikoina.. :)
Eli rohkeasti sitomaan ja silpomaan, jos tarvetta. :) Ehkä vähän liian hentosesti oon kohdellut noita, eli haen salaisen aseen esille->

2013
Kuiva ja Naseva.

Espa

on sulla kyllä komeita noi puskat!

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: Espa - maaliskuu 22, 2011, 10:41:49 ap
on sulla kyllä komeita noi puskat!

Kiitoksia kehuista.. :) Itsekin tyytyväinen, vaikka aika amatööri vielä tässä touhussa.. :D

MrFrost

Hahahah.... Toi moottorisaha pelasti mun päivän.... Röhötän tääl ääneen... =)
Vielä leatherfacen naamari kehiin....

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: MrFrost - maaliskuu 22, 2011, 11:03:17 ap
Hahahah.... Toi moottorisaha pelasti mun päivän.... Röhötän tääl ääneen... =)
Vielä leatherfacen naamari kehiin....

-T

Jep! Itse myös joutu kyllä ääninaurua päästämään suustaan... :D

Macex

Koitin ettiä jostain sellasta kunnon "Metsien miesten" sahaa, eli jollain 1.5m terällä, mutta tollenen tuli vastaan, niin täsmäkuvahyökkäys takasin Greenille, kun kävi härkkimässä mun päiväkirjaa kuvallaan :D

2013
Kuiva ja Naseva.

MrFrost

Siinä ois varaa mistä valita :D

-T