huhtikuu 09, 2025, 01:02:34 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kamerat ja valokuvaus

Aloittaja Lihamestari, tammikuu 16, 2011, 18:19:23 ip

« edellinen - seuraava »

akselsson1

Mulla on tommonen kännykän linssisetti, ebaystä parilla egellä, ja tekeehän se... Öö juttuja ::) en tiiä missä lie lojuu tällä hetkellä.
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

DP

Ei kyllä tuu paljoo järkkäriä käytettyä, kun tuli talvella ostettua tää LG G2. Ilman zoomia saa miun käyttöön ihan riittävän hyviä kuvia. :)

SALAMANDER1973

Mulla Nokian Lumia 800 kännykkäkamera. ;D ;D 8)

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: DP - toukokuu 30, 2015, 00:37:41 ap
Ei kyllä tuu paljoo järkkäriä käytettyä, kun tuli talvella ostettua tää LG G2. Ilman zoomia saa miun käyttöön ihan riittävän hyviä kuvia. :)

On kyllä LG:ssä värit ja kontrasti kohdillaan :)

ottulo

Piti tästä muokkailla kisakuva, mutta en ole tyytyväinen lopputulokseen, enkä tiedä miten parantaa. Haluaisin lehdestä ehkäpä vähän terävämmän, mutta en tiedä miten siihen saisi käsittelyssä enää paljon vaikutettua. :( RawTherapee on ollut opettelussa vähän aikaa, ja jotain järkeä olen jo saanutkin siihen. Kokemus ja tarkempi tieto vielä puuttuvat, plus ainakin ajoittain myös näkemys siitä, mihin pyrin.

akselsson1

Lightroomissa on ihan terävöityssäädin, sinun ohjelmastasi ei ole mitään kokemusta. Terävöittäminen lisää kohinaa jonkun verran  :P
Hieno on kyllä kuva noinkin. Hitsi, melkein oon kade ku oon jonkin aikaa kuolannut 35/1.8 lasia  ;)

sorrii

Hieno kuva tuo vaahteranlehtijuttu!
Vähän tilaa kaipaisin tuon lehden alimman terävän kärjen ja reunan väliin. Siihen tulee sellainen "katsemagneetti" kun on niin kiinni rajassa. Voi olla että suuremmassa koossa se ei vaikuta ... (..jos saan sanoa  :-\..)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

DP

Järkkäristä vissiin joku särkeny objektiivin... Automaattitarkennus ei toimi, ja manuaalisellakin tökkii hitosti... ???

ottulo

Kävinpä vielä vaihtamassa kisakuvaa kertaalleen. Olis kai heti aluksi pitänyt kehittää useampi kuva verrattavaksi asti, eikä valita rawista suoraan. Alla ensimmäinen kisaan lisätty kuva, uusi sen tilalla kisaketjussa.

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - toukokuu 31, 2015, 11:33:02 ap
Lightroomissa on ihan terävöityssäädin, sinun ohjelmastasi ei ole mitään kokemusta. Terävöittäminen lisää kohinaa jonkun verran  :P

On tuossakin sharpening, mutta en saanut näkyvää muutosta aikaiseksi. ???

Lainaus käyttäjältä: sorrii - toukokuu 31, 2015, 12:11:34 ip
Vähän tilaa kaipaisin tuon lehden alimman terävän kärjen ja reunan väliin. Siihen tulee sellainen "katsemagneetti" kun on niin kiinni rajassa. Voi olla että suuremmassa koossa se ei vaikuta ... (..jos saan sanoa  :-\..)

Saa toki sanoa. Yritin saada rajaukseen mahtumaan nuo yllä olevat taustan lehdetkin kokonaan, mutta eipä taida olla tarvetta. Näyttäiskö tämä paremmalta? Vähän on alla vielä tilaa pudottaakin.

MiM

Lainaus käyttäjältä: ottulo - toukokuu 31, 2015, 12:38:56 ip
On tuossakin sharpening, mutta en saanut näkyvää muutosta aikaiseksi. ???

RawTherapeessa kannattaa kokeilla "Contrast by details" vipuja, jos haluaa hiukan näyttävämpää terävöintiä.
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

akselsson1

Ihan kiva rajaus, oon itse kans tainnut viimeaikoina syyllistyä välillä turhan tiukkoihin, mutta palautehan on paras :)

Mitäs raati sanoo tommotteeseen? Omasta mielestä jännä syväterävyysalue, tulee semmonen pehmeä fiilis.
f8 50mm 1/320s ISO1600

Ps. makroilu on kivaa

akselsson1

Toukokuun kisan äänestys taas käynnissä, menkää klikkailemaan :)

DP

Mikäs sen mukavampi tapa viettää aurinkoinen kesäpäivä, kuin ajamalla traktoria ympäri ämpäri suota 8,5km/h 10h ajan... ::) 8) 8)

Olis sitä turvetta chileille enemmän ku tarpeeks. ;D

akselsson1

Toimiiko ilmastointi hyvin? ;) Onkos toi semmonen "savua ilman voimaa - vain New Holland jutut" -traktori? ;)

DP

Ite asiassa ei ees tartte olla tällä hetkellä päivisinkään puhallin täysillä ja ilmastointi kylmimmillään, ei vissiin vielä oo kerenny menemään tukkoon. :D Viime kesänä kyllä meinas vähän lämmin tulla, vaikka oli kylmimmässä asennossa ja puhallin täysillä. ;D Mut semmosta se välillä on. Ja on tossa voimaa ihan hyvin, vaikka jyrsimen edessä saiskin jokunen poni olla enemmän, lisäteho kun ei toimi voimanulosoton kanssa samaan aikaan... :( Kääntäjä ei kyllä paljoo perässä ahista.. ;D

Juso

Tullut seurattua hemppopesueen elämän alkumetrejä. Hauskoja pystytukkia. Pientä pesää katajan keskeltä on vaikea saada kunnon valoon. Eikä viitsi muutenkaan koko ajan hyppiä häiritsemässä. Tässä ikää linnuilla 9 päivää. Lisäksi on tuullut niin että puska heiluu hullun lailla.

ISO 2000, 56mm (mft), f/7.1, 1/80s

akselsson1

Kisu. A58 Sony 50/1.8 @F2 ISO100 1/1250

ChIlIDoG

kesäkuu 06, 2015, 17:58:32 ip #997 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 07, 2015, 10:08:52 ap käyttäjältä ChIlIDoG
Jännä valoilmiö taivaalla, ei vain mahtunut kunnolla kännykkäkameran linssiin.

laitteena Samsung Galaxy S5

linkki kuvaan https://picasaweb.google.com/lh/photo/KetpNORseawm9JM6acDwGWX81JE99Oyo0c3LlVvEWcU?feat=directlink

akselsson1

Mun näytöllä kuva on postimerkin kokoinen?

Caide

kesäkuu 09, 2015, 13:17:37 ip #999 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 09, 2015, 13:20:05 ip käyttäjältä Caide

Mennään tuon suon yli niin, että heilahtaa! Olimme mun synttäripäivänä tuossa reilu viikko sitten Torronsuon kansallispuistossa hiukan retkeilemässä. Suosittelen paikkaa, on todella kaunis paikka!

Tuolla lisää kuvia:
https://www.flickr.com/photos/cajkoskinen/sets/72157653842818430