tammikuu 09, 2025, 22:41:57 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


taskuraketti kokemuksia?

Aloittaja Hegu, tammikuu 23, 2011, 21:51:18 ip

« edellinen - seuraava »

Ryhis

Vaikka kuinka lamput olisi jäänyt toimittamatta, ei kolmannelle osapuolelle voi sanoa henkilön tai yrityksen X olevan "huijari", ainakaan ilman mitään perusteluja. Tältäkin foorumilta löytyy myös positiivisia kommentteja.

Joku voisi haastaa "huijarit" tälle palstalle vähän kertomaan miksi homma kusee tms. ennenkuin dumataan aivan täysin.

Jos itse pyörittäisin jotain autohifi-maahantuontibisnestä, ei varmaan hirveästi inspaisi paketoida kympin eslejä satunnaisille chilinkasvattajille, puhumattakaan hampuuseista.

Firmalla on kuitenkin Y-tunnus ja kaupan ehdot ovat verkkoputiikissa nähtävissä. Jos lamput jäävät saamatta tai tavara ei ole kuranttia, niin mars kuluttuja-asiamiehen pakeille, ei nettiin poraamaan jonkun nimimerkin taakse.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Macex

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - toukokuu 12, 2011, 10:26:51 ap
Firmalla on kuitenkin Y-tunnus ja kaupan ehdot ovat verkkoputiikissa nähtävissä. Jos lamput jäävät saamatta tai tavara ei ole kuranttia, niin mars kuluttuja-asiamiehen pakeille, ei nettiin poraamaan jonkun nimimerkin taakse.
Juurikin näin.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Maz

Ei ehkä kannattaisi myydä "kympin eslejä" jos ei inspiroi lähettää, vaikka rahat kyllä kelpaa.

No jokatapauksessa, olin ostamassa kokonaisella satasella eslejä. Rahat lähetin, ei olisi tarvinnu postittaa, yhteydenpito ei toiminut oikeastaan ollenkaan, kerran sain jonkun hämärän s-postin niiltä missä selitettiin että yhtiökumppani oli pöllinyt kaikki tilaustiedot eikä suostunut palauttaa niitä. Seuraavaksi yritin saada fyrkat takaisin, hiljaisuus jatkui, ei vastata puhelimeen ei s-postiin. Noin 6kk tää pelleily jatkui, sit rupes V..UTTAA ihan tosissaan, laitoin vähemmän ystävällisen viestin missä ilmoitin että olen lievästi närkästynyt ja tuun hakee rahani pois. Kahden päivän päästä ne oli mun tilillä. Elikkä jätkät lukee kyllä postinsa mutta ei niitä sitten vaan "inspiroi" vastata. PASKAKAUPPA!

paprikapää

toukokuu 12, 2011, 23:41:49 ip #23 Viimeisin muokkaus: toukokuu 13, 2011, 00:58:08 ap käyttäjältä paprikapää
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - toukokuu 12, 2011, 10:26:51 ap
Vaikka kuinka lamput olisi jäänyt toimittamatta, ei kolmannelle osapuolelle voi sanoa henkilön tai yrityksen X olevan "huijari", ainakaan ilman mitään perusteluja.


Mihin tämä olettamus perustuu? Kuinka esim. ravintolakriitikot voivat tehdä työtänsä jos asia todella olisi näin? Tai miten on mahdollista vaikkapa halpalentoyhtiöiden todella raju haukkuminen netissä jos asia olisi kuten sen sanot olevan?

LainausJos itse pyörittäisin jotain autohifi-maahantuontibisnestä, ei varmaan hirveästi inspaisi paketoida kympin eslejä satunnaisille chilinkasvattajille, puhumattakaan hampuuseista.



Väittäisin tällaisen spekuloinnin loukkaavan Taskurakettia/NHR Europea huomattavasti omia kritisointejani enemmän.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: paprikapää - toukokuu 12, 2011, 23:41:49 ip
Mihin tämä olettamus perustuu? Kuinka esim. ravintolakriitikot voivat tehdä työtänsä jos asia todella olisi näin? Tai miten on mahdollista vaikkapa halpalentoyhtiöiden todella raju haukkuminen netissä jos asia olisi kuten sen sanot olevan?


Uskomatonta, että viitsin edes vastata....

Oletko sattunut joskus seuraamaan ulkomaista mediaa? Vähän väliä joku ravintola tai keittiömestari on oikeudessa haastamassa ruokakriitikkoja oikeuteen. Mm. Gordon Ramsay'n Kauhukeittiö-sarjassa esiintynyt ravintoloitsija haastoi Gordonin oikeuteen koska hänen raflansa joutui huonoon valoon ohjelmassa jonne vapaaehtoisesti haettiin konkurssikypsiä luteenpesiä.

Lisäksi jostain subjektiivisesta asiasta, kuten safkan mausta voidaan kirjoittaa "kriittisesti". Tosin, jos kriitikko kirjoittaa lehteen, että kalapullat olivat aivan silkkaa paskaa eivätkä muistuttaneet mitenkään lapsuuden kalapullia, lukijatkin tajuavat kriitikon olevan joko vajaa tai kärsivän vakavista henkilökohtaisista ongelmista.

Jos kriitikko kirjoittaa, että ravintola on paska, mahdottoman epäsiisti ja systemaattisesti huijaa asiakkaitaan, pitää väitteillä olla todellisuuspohjaa.

Näistä vailla todellisuuspohjaa olevista "kritiikeistä" surullisenkuuluisa esimerkki on eat.fi jossa kilpailuhenkiset ravintoloitsijat kilvan moittivat naapuripuljua.

Halpalentoyhtiöiden raju haukkuminen netissä on juuri sitä, haukutaan nimimerkkien takaa. Kuinka moni on saanut rahansa takaisin kirjoittamalla Suomi24:lle "Olin puli vuotta sitten aurinko rannikolla muka huippu hotellissa mutta aurinko matkat kusettivat ja TUIlla oli parhaat huoneet varmana en ikinä koskaan lennä aurinko matkoilla on ihan paska lafka!"?


LainausJos itse pyörittäisin jotain autohifi-maahantuontibisnestä, ei varmaan hirveästi inspaisi paketoida kympin eslejä satunnaisille chilinkasvattajille, puhumattakaan hampuuseista.


Väittäisin tällaisen spekuloinnin loukkaavan Taskurakettia/NHR Europea huomattavasti omia kritisointejani enemmän.


Missä vaiheessa puhuin Taskuraketti/NHR Europe-firmasta? Kunhan jossittelin.

Muistakaa ihmiset, että jos joku kuulostaa paremmalta kuin onkaan, se ei varmastikaan ole totta. Netissä sietää olla vieläkin varovaisempi. Nettikauppoja pystyy kuka tahansa perustamaan, nämä narikkafirmat operoivat yleensä ilman minkäänlaista varastoa ja hinnatkin ovat vähän "sinne päin" koska todellista hintaa harva tietää. Sen selvittäminen, onko lafka mahdollisesti edes toiminnassa, lankeaa yleensä kuluttajan vastuulle. Vaikka näin ei pitäisi olla. Jos yhteydenottoa tulee, harva jättää lampun myymättä.

Ottaen huomioon kuinka helvetin vaikeaa netistä ostaminen tuntuu olevan, rahaa joutuu pallottelemaan tilisiirtoina, postikuluja karsastetaan ja luottokortin tiedot pitäisi antaa sinne&tänne, on suoranainen ihme että netistä ylipäätänsä ostetaan MITÄÄN.

Jos minä haluan lampun, minä menen mihin tahansa alepaa isompaan kauppaan ja ostan sen. Saan sen samana päivänä ja takuuasiat ovat kunnossa. Huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

papereeka88

Kylläpä käy keskustule vilkkaana lamppujen takia :D Eiköhän jokaisella ole varaa ostaa ihan rautakaupasta tai muusta vastaavasta sen eslin...tosin pitää kyllä myöntää,että jo 50w saatavuus ainakin täällä porissa on hankalaa jos ei mahdotonta,mutta oman kokemuksen mukaan sisä kasvattelu onnistuu kyllä myös 30w esleillä joita saa hankittua niin paljon kuin pörssi ja mielenkiinto antaa myöten.Lamput kuitenkin kestävät kohtuu pitkän ajan käyttökelpoisina niin ei se investointi sille ajalle jaettuna ole kovin kallis.Ja mitä tulee lamppujen nettitilaamiseen niin pitää muistaa se vanhan kansan sanonta,että ahneella on paskainen loppu :)
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

paprikapää

toukokuu 13, 2011, 16:40:26 ip #26 Viimeisin muokkaus: toukokuu 13, 2011, 16:42:17 ip käyttäjältä paprikapää
Lainaus

Muistakaa ihmiset, että jos joku kuulostaa paremmalta kuin onkaan, se ei varmastikaan ole totta. Netissä sietää olla vieläkin varovaisempi. Nettikauppoja pystyy kuka tahansa perustamaan, nämä narikkafirmat operoivat yleensä ilman minkäänlaista varastoa ja hinnatkin ovat vähän "sinne päin" koska todellista hintaa harva tietää. Sen selvittäminen, onko lafka mahdollisesti edes toiminnassa, lankeaa yleensä kuluttajan vastuulle. Vaikka näin ei pitäisi olla. Jos yhteydenottoa tulee, harva jättää lampun myymättä.

Ottaen huomioon kuinka helvetin vaikeaa netistä ostaminen tuntuu olevan, rahaa joutuu pallottelemaan tilisiirtoina, postikuluja karsastetaan ja luottokortin tiedot pitäisi antaa sinne&tänne, on suoranainen ihme että netistä ylipäätänsä ostetaan MITÄÄN.

Jos minä haluan lampun, minä menen mihin tahansa alepaa isompaan kauppaan ja ostan sen. Saan sen samana päivänä ja takuuasiat ovat kunnossa. Huomattavasti helpompaa ja vaivattomampaa.


Täsmälleen samaa mieltä. Kunpa vain itse olisin ymmärtänyt googlata tämän firman ennen kuin tilasin...

Sen sijaan ravintolakriitikoista puhuessasi puhuit vain tilanteesta ulkomailla. Suomessa mikään laki ei estä arvostelemasta liikeyritystä netissä. Siihen vähän hain vastausta sulta, kun olet vahvasti ollut sitä mieltä, ettei sellainen käy päinsä. Suomessa on jopa yritetty muutamien pienempien yritysten toimesta haastaa oikeuteen ihmisiä, jotka ovat vuosia pyrkineet todella mustamaalaamaan kohteenaan olevia firmoja netissä eikä syytekynnys ole silti ylittynyt. Tätä hain takaa. Liikeyritys ei ole oikeushenkilö.

Ja ei, rahoja ei saa takaisin netissä valittamalla ja muita varottamalla, mutta se voi silti pelastaa jonkun toisen rahat. Olisi pelastanut omanikin jos olisin vain tajunnut googlata firman etukäteen.

Edittiä sen verran, että olithan sä nostanut esimerkiksi myös eat.fi -sivuston. Kuinka monta kunnianloukkaussyytettä se on poikinut?

lampuusi

Räyhiksellä tuntuu olevan tuo logiikka vahvasti hallussa :D

Negatiivista palautetta ko. yrittäjiä/yritystä kohtaan ei saa ilmaista eikä jakaa huonoja kokemuksiaan, positiivinen palaute sen sijaan on jollain oudolla tavalla perustelu sille ettei negatiivisia kokemuksia edes voi olla. Tai niiden kertominen on väärin. Tai jotain sinne päin, tuosta epäloogisesta itkuvirrestä kun ei ota selkoa.

Koeta ottaa hieman rauhallisemmin, hyvä mies, kiihtyessäsi vihjeettömästi aiheesta josta oma kokemus on avautumisten perusteella olematon. Turha raivoaminen muiden jakamista huonoista kokemuksista näyttää säälittävyytensä lisäksi erittäin omituiselta.

Kruunaa kyllä kaiken tuo yhteenveto jossa kaikki ko. yrityksen kanssa asioineet ovatkin olleet syypäitä huonoihin kokemuksiinsa koska eivät tietäneet etukäteen että moisia on luvassa.

Juuri kuulemanne ääni oli logiikan äänennopeudella tapahtuva ylilento päälaen yli ja hiusten hulmuaminen tapahtuman jälkeen on luonnollista...

Ryhis

Lähinnä takerruin tuohon "huijarit"-nimitykseen.

Katsokaa sanakirjasta mitä "huijari" tarkoittaa.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

tsilizoo

Itse tilasin 50w eslejä. Kesti toooooodellla kauvan että tuli. Monta viestiä piti laittaa eikä vastausta tullut. Mutta sain lamput kuitenkin ja on toiminut.

Ossian

Kokemusten perusteella ne on selvästi huijareita joista pitäisi tehdä rikosilmoitus. En nyt tarkoita pelkästään oman kokemuksen perusteella vaan kaikkien palautteiden perusteella täällä. Ei voi rehellisestä yrityksestä tulla niin paljon melkein pelkästään huonoa palautetta. 

Ensin tuotteita ei lähetetä määrätyllä ajalla. Sitten kun valittaa ne lähettää postin seurantanumeron, ilman että lähettää tuotteita. Pitäisi muka viikko odottaa että se paketti jotenkin vain ilmestyisi postiin seurantanumeron perusteella vaikka posti ei sitä tunne. Tässä vaiheessa kyllästyin leikkimiseen ja lähetin kuluttajaviranomaisten siihen tarkoitetun valituslomakkeen jonka jälkeen tuotteet saapui 3 päivässä.

Elikkä huijarit lähettivät tuotteet vasta silloin kun oli pakko. Kysymys on kuinka moni valittaa? Valittavatko edes puolet?

Jos ette ole saaneet vielä tuotteita, lähettäkää heille valituslomake"-toimituksen viivästymisestä".
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/reklamaatio/
Odottakaa vielä 2 viikkoa ja jos siihen menneessä ette saa joko rahoja takaisin tai tuotteita niin teette vain valituksen kuluttajavirastoon jotka hoitaa asian puolestanne ilmaiseksi.

Hegu

ihminen on heikkona halpaan tavaraan :) aina tekee mieli kokoilla onnea.

Huru-ukko

Sivulauseen välihuomautuksena huomautan, että maailma ulottuu myös isojen taajamien ulkopuolelle. Eli täälläkin Takakylän Sydänmaalla kun haluaa ostaa vaikka natikan, niin netistä sen helpoiten saa. Jos on onni matkassa niin jo viikon päästä matkahuolto soittaa että täällä olisi tavaraa.....Loota kolisee ja helisee  ::).Ja kyllä siellä netissä on ihan asiallisesti toimiviakin yrityksiä. Tietysti minäkin tilaan sellaisesta mieluiten, jota joku suosittelee tälläkin foorumilla.

Huru-ukko

Lisäyksenä edelliseen, näin toimii asiakaspalvelu hyvässä nettimyymälässä.


Hyvä asiakas!

Tilausnumero 341102216 on lähtenyt Teille meiltä.
Postista tulee ilmoitus teille kun paketti on saapunut lähimpään postiinne. Yleensä tähän menee 1-2 arkipäivää.
Jos tilasitte kotiinkuljetuksen niin postista soitetaan teille ja ilmoitetaan, koska paketti tuodaan ovellenne.
Muussa tapauksessa paketti on noudettavista suoraan postistanne.

Postin seurantakoodi(t):

JJFI62796897664210708756


Numerosarjoihin lisätty pari ylimääräistä numeroa.....eli tuotteet eivät näy jos koetat.....höhö