Chilit Zengrow:sta passiivihydroon.

Aloittaja Selixi, helmikuu 02, 2011, 14:38:18 ip

« edellinen - seuraava »

mohla

Mä oon ainakin saanut sen käsityksen, että noiden varsinaisten hydrosorien kanssa ei tarvisi pH-kikkailua. Lecasorat ja Kekkilät taas tarvisivat. Mulla tähän asti hydrosorat ovat olleet lähinnä bubblereissa katteina, mutta kohta ebbien rakentelun myötä pitäisi laittaa enemmin soraa käyttöön ja silloin tarvii sitten mittailla pH ja tehdä sen mukaan toimenpiteet.

PP

Selvää hydrosoraahan tuo on. Jotkut hydrosoratkin vaatii pH-stabiloinnin, jos haluaa, että pH pysyy vakaana heti alusta asti. Onko se tarpeen, riippuu soran käyttötarkoituksesta, ja luulisin, että passiivihydrossa pH on tärkeä seikka. Jos sulla on välineet pH:n mittaamiseen, seisota tuota veden kanssa muutama tunti ja mittaa pH.

Selixi

Jep, välineet on. Voishan sen tos testata.

Selixi

helmikuu 08, 2011, 19:31:32 ip #23 Viimeisin muokkaus: helmikuu 08, 2011, 20:56:23 ip käyttäjältä Selixi
Seisotin jonkin aikaa sitä soraa vedessä ja mittasin pH:n joka oli aivan liian korkea(+8). Onko se stabilointi nyt sitten tehtävä vai riittääkö että kasteluvesi on pH 6? Jos soraa pitää käsitellä niin miten?