Isoin Chili 2011 (tai jotain) pohdintaa

Aloittaja TunturiTiger, helmikuu 07, 2011, 20:07:45 ip

« edellinen - seuraava »

TunturiTiger

Tässä vaiheessa olis varmaan paras alottaa tämä vuoden 2011 pisin/paksuin/hassuin/keksi-itse-aihe -chili kilpailu.

Itse ehdotan, että mentäis parilla luokalla. Perinteinen pisin chili johon otettais mukaan taas muutama perinteinen lajike. Lisäks ehdotan myös huumorimielellä "hauskin chilinsyöntivideo 2011" -sarjan. Itse raakkaisin kaikki "**ttu mä kuolen" tyyppiset videot ja kannustaisin ihmisiä tekemään enemmän "pedro syö nagaa" tyyppisiä pätkiä youtubeen. ;D

Mikho

Hyvä! Olit näköjään ehtinyt aloittaa ketjun joka oli mielessä :)
Lupauduin jo hoitamaan tulospalvelua, mutta saat toki sinäkin jos haluat


Samat kuin 2010?
Vai vaihdetaanko jallusarja johonkin?
Chilinsyönti video?
Pienin chili?
???

PP


Nizo

Kannatan "Painavin chili" kategoriaa, ja tuo "Hauskin chilinsyönti video" on myös mahti idea.

Rankkapanda

Viime vuoden kisassa oli hyvät kategoriat, toki lisää voisi ehkä olla, kuten tuo painavin chili.

Mikho

Pisin annuum

Pisin baccatum

Pisin chinense

Painavin chili

EXTRA: Hauskin chilinsyöntivideo

Muuten vois laittaa vaikka kaikki painon mukaan, mutta monelta löytyy vain mittanauha eikä vaakaa.

Joko laitetaan kisa käyntiin ja kisasiemenet itämään (jos ei ole jo)?

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Mikho - helmikuu 07, 2011, 20:35:13 ip
Hyvä! Olit näköjään ehtinyt aloittaa ketjun joka oli mielessä :)
Lupauduin jo hoitamaan tulospalvelua, mutta saat toki sinäkin jos haluat


Samat kuin 2010?
Vai vaihdetaanko jallusarja johonkin?
Chilinsyönti video?
Pienin chili?
???


Kyllä sä voit mun puolesta hoitaa ton..  ;D

Noi luokat vois pysyä samoina, mutta painavin voi todellakin olla haate, sillä useilta totta tosiaan puuttuu tarkka vaaka. Tietysti Naga2011 (mikäli sellaista tulee ja TOIVOTTAVASTI tulee) vois olla vaaka minkä yksi ohjelma vois olla painavimman chilin punnitus.

Mikho

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - helmikuu 07, 2011, 21:10:39 ip
Lainaus käyttäjältä: Mikho - helmikuu 07, 2011, 20:35:13 ip
Hyvä! Olit näköjään ehtinyt aloittaa ketjun joka oli mielessä :)
Lupauduin jo hoitamaan tulospalvelua, mutta saat toki sinäkin jos haluat


Samat kuin 2010?
Vai vaihdetaanko jallusarja johonkin?
Chilinsyönti video?
Pienin chili?
???




Kyllä sä voit mun puolesta hoitaa ton..  ;D

Noi luokat vois pysyä samoina, mutta painavin voi todellakin olla haate, sillä useilta totta tosiaan puuttuu tarkka vaaka. Tietysti Naga2011 (mikäli sellaista tulee ja TOIVOTTAVASTI tulee) vois olla vaaka minkä yksi ohjelma vois olla painavimman chilin punnitus.



Eipä se haittaa, että kaikilla ei ole vaakaa, kun on muut sarjat mihin ei tarvitse kuin mittanauhan..

Hyvä idea tuo "festaripunnitus", mutta näen jo mielessäni sen, kun kaikki chilipäät poimivat punnituspäivänä suurimman podinsa raakana, koska se aiempi isoin ei säilynytkään niin pitkään :)

masaiman

tahi "douppaavat" neulan kanssa kannan juuresta palot täyteen vettä nurkan takana  ;)

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: mattson - helmikuu 07, 2011, 21:29:15 ip
tahi "douppaavat" neulan kanssa kannan juuresta palot täyteen vettä nurkan takana  ;)

Sen valitettavasti huomais.. Tossa kun ei toimi sama ku pilkkikisoissa, joissa ahvenet paneroidaan lumella. ;)

PP

Jos ei ole vaakaa niin voi käydä punnitsemassa kaupan hedelmävaa'alla. Niillähän ennätyskalatkin yleensä punnitaan. :D Jos punnittava on rocoto niin mummot ei edes ihmettele, kun luulevat sitä jättiomenaksi. ;D

jeQQ

Saako linkittää vanhan videon? En kyllä tiedä onko se kovin hauskaa kun mä pikkumaisteissa vetelen PWH:ta... ;D

Herra 47

mutta pitää sanoa että tuo pedron nagansyönti videota voi pitää jonkinnäköisenä referenssinä todella hyvästä videosta :)

http://www.youtube.com/watch?v=z1fwTaBMJEk

tokihan näitä muitakin on mutta jos tuosta  saa paremmaksi niin sitten on taso kohdillaan :)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Teukka

Semmoinen huomio, että punnitseminen tarkasti on varmaan melko vaikeeta jos podi on kiinni kasvissa. Osa painosta jakautuu kiinnitystkohtaan ja vaakaa on vaikea saada sijoiteltua jonnekkin oksien sekaan.

Tietty irroitettaessa punnitus on helppo mutta välituloksien saamisessa on ongelmia. Muuten tuo paino kuvaa kyllä paremmin suuruutta ja on ihan käypä vertailuun.

Mikho

Lainaus käyttäjältä: Teukka - helmikuu 08, 2011, 11:54:38 ap
Tietty irroitettaessa punnitus on helppo mutta välituloksien saamisessa on ongelmia.


Sehän vain lisää jännitystä ;)

PP

Painavimman chilin luokassa pitäisi ehkä vaatia kuva podista kiinni kasvissa ja lisäksi kuva punnituksesta.

Mikho

Lainaus käyttäjältä: PP - helmikuu 08, 2011, 12:11:12 ip
Painavimman chilin luokassa pitäisi ehkä vaatia kuva podista kiinni kasvissa ja lisäksi kuva punnituksesta.
Laitan sen sääntöihin

Ukkolas

Voihan kilpailuun yhdistää vielä suurimman kukan kilpailun.
Pienimmästä tuskin järkeä kilpailla varsinkaan lajeissa, jotka kasvavat saman värisinä, kuin mitä ovat kypsinä. (Toisaalta viime vuoden 4mm kypsä rawit olisi voinut olla vahvoilla)

Muuten kuullostaa hyviltä, vielä kun saadaan säännöt kaikille selviksi niin avot.

TunturiTiger

deoita pulppuaa, mutta valitettavasti kaikkia ei varmaan kannata samana vuonna toteuttaa. Kukaan ei jaksa pitää kirjaa liian monesta jutusta.

Mä voin ottaa ton video jutun omalle kontolleni ja isoimman kukan tms ens vuonna.

shp

:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.