Mainio apuväline chilien idättämiseen!

Aloittaja ZENGROW, helmikuu 22, 2011, 14:56:21 ip

« edellinen - seuraava »

ZENGROW

Olemme aloittaneet myymään idätyslevyä jolla voi helposti idättää jopa 48 chilin taimea kerralla.

Pöytäpuutarha pitää levyn kosteana ja sen voi jättää useaksi viikoksi hoitamatta. Sopii mainiosti myös chilien idättämiseen ja varsinkin lajikkeiden jotka voivat itää useamman viikon.

Lue lisää sivuiltamme: www.zengrow.com

--
www.zengrow.com
www.kaupunkiviljely.info

InkRose

Joku tuossa viikonloppuna taisi ehtiä tästä jo mainitsemaankin. Silloin ajattelin että eihän tuo välttämättä olisi hassumpi väline, mutta nytpä vasta tajusin että eihän se itsekseen toimikaan vaan pitää ostaa tuo ZenGROW-pömpeli alle että tuo tekee mitään "kivivillakuutio vadissa"-systeemiä kummempaa. Vai olenko nyt ymmärtänyt väärin?

ZENGROW

helmikuu 22, 2011, 15:28:29 ip #2 Viimeisin muokkaus: helmikuu 22, 2011, 15:33:22 ip käyttäjältä ZENGROW
Nimenomaan hyöty tulee siitä että pöytäpuutarha kastelee automaattisesti ja hoivaa siemeniä hapekkaalla vedellä. Lisäksi valaisin takaa että taimet eivät veny honteloiksi vaan kasvavat tuuheiksi.

Yleinen ongelma idätyksen kanssa on, että tuppaa unohtumaan kastella säännöllisesti niitä ja voi mennä idätys pilalle.

Jan

Eipä tuo kovin hintava ole, jos jo sattuisi tuon zengrown omistamaan. Mielestäni vaikuttaa ihan pätevältä tuotteelta, mutta chilin kasvattajien kannalta tuo olisi kannattanut lanseerata jo muutama kuukausi sitten.

InkRose

Juurikin näin. Hankintahinnan ja hyvin rajallisten tilamahdollisuuksien takia päädyinkin itse multaan ainakin nyt ekalla kaudella. Olkoonkin että joku pieni bubblerintapainen porisee koko ajan äänekkäämmin takaraivossa. Ainakin joku pikku passiivi varmaan tulee tehtyä, Bruichladdichin peltipöntöt on aika passelin mallisia nimittäin. ;D

Lihamestari

Toi Zengrow tsydeemi, kun tossa on jo, niin tollahan saa mopon komeasti keulimaan jo heti idätysvaiheessa! ;D
Varsinkin kun nää mun tilat on aika rajoitetut...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Janne

Sisäsiisti, tyylikäs versio cutting boardista. Toimii takuulla mainiosti tuo!
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: ChiliPola - helmikuu 22, 2011, 15:16:31 ip
Turhan hintavia muoviastioita tavallisille kasvattajille. Kyllä kivivillakuutiot ja talouspaperilautat ja turvemulta riittävät ihan hyvin.

Jos omistaa jo Zengrow-hydron niin tuskin tuon idätyslevyn hinta ketään köyhyyden partaalle ajaa ;)
Itselläni tuo tulee tarpeeseen nyt siementen idätysvaiheessa koska todennäköisesti tulen olemaan 2-3 viikkoa työmatkoilla, enkä pääsisi vahtimaan perinteistä styroksilautta-idätysmenetelmää. Zengrow hoitaa automaattisesti kastelun ja valaisun :)

Plus tietenkin siinä että itävyysprosentit ovat omaa luokkaansa tuollaisessa ratkaisussa. Itse ainakin styroksilautalla olen monesti törmännyt homehtumiseen sekä liikakasteluun :(

PP

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - helmikuu 23, 2011, 13:13:15 ip
Plus tietenkin siinä että itävyysprosentit ovat omaa luokkaansa tuollaisessa ratkaisussa. Itse ainakin styroksilautalla olen monesti törmännyt homehtumiseen sekä liikakasteluun :(

Liikakasteluun? Yhtä lailla märkiähän siemenet on koko ajan sekä lautalla, että tuossa Zen grown levyllä.

Jan

Lainaus käyttäjältä: Caderusso - helmikuu 23, 2011, 13:13:15 ip

Kyllä itse sanoisin, että idätyslautalla itävyysprosentti on aika lailla 100% siemenistä, jotka ovat itääkseen. Hometta ei ole itselleni tullut, kuin vasta yli kuukauden kelluttelun jälkeen. Sanoisin, että joko ilmanvaihtoa on liian vähän tai sitten desinfiointi alussa (kiehuva vesi) on jäänyt puutteelliseksi, jos homehtuminen on ongelmana.