tammikuu 09, 2025, 22:30:49 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Pölytyksen tarpeellisuus

Aloittaja yan, maaliskuu 12, 2011, 10:39:51 ap

« edellinen - seuraava »

yan

Nyt kun ensimmäiset kukat ovat auenneet limonissa ja kohta rocotoissakin niin mieleen tulee pölytyksen tarpeellisuus. Nyt tarkoitan sitä käsipelillä pensselinpäällä tai vanupuikolla siiteppölyn siirtelyä kukasta kukkaan. Äkkiseltään tulee mieleen, että rocoto ainakin kaipaa pölytysapua, koska se ymmärtääkseni vaatii kaverin tehdäkseen podeja. Sisällä tietenkään ei ole hyönteisiä.

Kuinka moni on harrastanut pölytystä muidenkin lajien kuin pubescensen kanssa? Onko tästä ollut hyötyä?

yan

Juu. Silloinhan suurempi osa kukista saattaa hedelmöittyä ja tuottaa hedelmää. Voisi kokeilla pölyttää käsin itsekkin.

Onko muilla mielipiteitä asiasta?

-V-

Lainaus käyttäjältä: yan - maaliskuu 12, 2011, 10:39:51 ap
Nyt kun ensimmäiset kukat ovat auenneet limonissa ja kohta rocotoissakin niin mieleen tulee pölytyksen tarpeellisuus. Nyt tarkoitan sitä käsipelillä pensselinpäällä tai vanupuikolla siiteppölyn siirtelyä kukasta kukkaan. Äkkiseltään tulee mieleen, että rocoto ainakin kaipaa pölytysapua, koska se ymmärtääkseni vaatii kaverin tehdäkseen podeja.

Tuohan ei pidä paikkaansa, esimerkkejä itsepölyttyneistä rocotoista on runsaasti. Sitä en osaa sanoa, saattaisiko ristiinpölytys lisätä kukasta podiksi -prosenttia.

Lainaus
Sisällä tietenkään ei ole hyönteisiä. Kuinka moni on harrastanut pölytystä muidenkin lajien kuin pubescensen kanssa? Onko tästä ollut hyötyä?

Pääasiassa pölytystoimenpiteeksi on riittänyt päivittäinen reipas "luunappi" kasvin varteen, jolloin siitepölyt lähtevät liikkeelle. Tekevät podeja kyllä ilmankin. Muutama hankala tapaus on vaatinut siitepölyn puutteessaan apua, muuten en ole sutinut (tarkoitukselliset risteytykset tietenkin pölytellään).

Lihamestari

Mä olen tota luunappi varteen menetelmää käyttänyt!

Jokaista napautusta kohden seuraa aina kukkasade, varsinkin Bolivian Rainbown kohdalla! ;D
Pitäis vissiin noita huonostipölyäviä vissiin sillä vanupuikollakin hivellä...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

nakamorits

Pitääkö niillä sitten aina olla toinen kasvi kaverina siinä vai voiko ne saada podeja yksistäänkin? Mulla on Naga morich ja Habanero orange jotka kukkii mutta pitäis saada myös kasvattamaan palkoja. ???

Ryhis

Chilit ovat itsepölytteisiä.............
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Lihamestari

Uskomusta tai faktaa, mutta mä olen nyt yrittänyt tehostaa tota pölyttämistä topsipuikolla!
Itse olen ainakin havainnut lisääntyvässä määrissä podeja puskissa.

Jopa huonosti pölyävä Naga on saanut ensimmäisen hedelmänalun! :)

Sitä en tiedä, onko tosta mun keinosiementämisestä sitten hyötyä, mutta pientä puuhasetelua parin puskan kimpussa ainakin, mikä oli yksi mun tän kauden/talven tavoitteista...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

hessi

En ole koskaan auttanut pölyttämisessä,
silti satoa on tullut aivan riittämiin!

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry