tammikuu 10, 2025, 18:24:11 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mistä siemeniä?

Aloittaja Edvard, marraskuu 11, 2004, 23:53:46 ip

« edellinen - seuraava »

Edvard

Olen kasvattanut aikaisemmin chilejä kaupasta ostetuista tuoreista chileistä, jotka kuitenkin olivat aivan liian mietoja. Haluaisin aloittaa harrastuksen uudestaan, mutta tälläkertaa hieman tiukemalla lajikkeella/lajikkeilla. Eli siis itse kysymys. Mistä siemeniä kannattaisi lähteä metsästämään, ja mitä lajikkeita kannattaisi kasvattaa jossa olisi hyvä maku ja kohtuullisesti tulisuutta?

Jupe56

Torin puolelta löytyy Jukan eli Fataliin ilmoitus otappa yhteyttä Jukkaan, niin saat mahtavat siemenet itämään. Myös reimenseedistä saa siemeniä mutta ovat "kultaakin kalliimpia" verrattuna Jukan siemenpaketteihin.
Jos haluat olla yhden päivän onnellinen, ota humala.
Jos kolme päivää, mene naimisiin.
Jos kahdeksan päivää, teurasta sika ja syö se.
Jos haluat olla ikuisesti onnellinen ryhdy puutarhuriksi.
Ps. Pahin asia on se että siihen VOI jäädä koukkuun.

Sauli Särkkä

Jukalta tai solmuselta pyydät Habanero Red-lajiketta tai vastaavaa. Ainakin solmunen toimitti nopeasti ja homma sujui loistavasti.

-A
Sauli Särkkä

deathleaf

www.exoticgarden.fi
tuol o jotai.. about  3päivää tilauksest ni paketti jo postis
Pieru on ihmisen puhetta.

Poppamies Tuliliemi

tuo exotic garden vaikutti ...hassulta paikalta. Lähestulkoon joka toisen lajin kohdalla maininta "yksi maailman tulisimmista lajikkeista".

Hinnatkin kohdallaan, noin sitä liikevoittoa kuuluukin maksimoida. Fatalii (JK) ei sitä vielä osaakaan...
"In sudore vultus tui vesceris pane"

Aji Inferno

Voitaisiinhan me suuren maailman tyyliin täyttää Infernokin mainoksilla... ;)

Herpiili

Enpä itse oikein voi suositella Exotic Gardenia, viime vuonna tilaamissani siemenissä oli todella surkea itävyysprosentti ja palvelun laitakin vähän niin ja näin.

Useampi lajike oli loppu mutta siitä ei sitten ilmoitettu mitään ennen kuin hain paketin ja avasin ja postikulut ovat mielestäni "hieman" ylihinnoitellut... 6,5e tavallisessa kirjeessä lähetetyistä siemenistä.

Itse tyydyn vastedes Jukkaan ja muihin harrastelijoihin, ainakin itävyys on ollut todella hyvä.

Ja ulkomaan vaihtoihinkin varmasti jossain vaiheessa vielä ryhdyn :)