tammikuu 10, 2025, 11:35:51 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kysymyksiä!

Aloittaja k0nu, toukokuu 08, 2011, 14:49:51 ip

« edellinen - seuraava »

k0nu

Hei, olisin aloittamassa chilin kasvatusta. Olen lukenut monestakin osoitteesta miten niitä kasvatetaan ja olen saanut jo aika kivasti tietoa :). Muutama kysymys vielä olisi.

1. Jos ostaisin kaupasta paketin chilejä ja laittaisin ne itämään multiin huoneenlämpöön. Onnistuisiko?
2. En laittaisi kauhean isoa satoa kuin ehkä kaksi ruukkua laittaisin niin riittääkö 2 kpl energiansäästölamppuja (n 20-22w) ?
3. Onko lannotteita ihan pakko käyttää? Kasvatuksella ei olisi mikään kiire? Mutta jos pitää niin sitten vaan tilaan  : ).

Kiitos jo etukäteen!

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: konu123 - toukokuu 08, 2011, 14:49:51 ip
Hei, olisin aloittamassa chilin kasvatusta. Olen lukenut monestakin osoitteesta miten niitä kasvatetaan ja olen saanut jo aika kivasti tietoa :). Muutama kysymys vielä olisi.

1. Jos ostaisin kaupasta paketin chilejä ja laittaisin ne itämään multiin huoneenlämpöön. Onnistuisiko?
2. En laittaisi kauhean isoa satoa kuin ehkä kaksi ruukkua laittaisin niin riittääkö 2 kpl energiansäästölamppuja (n 20-22w) ?
3. Onko lannotteita ihan pakko käyttää? Kasvatuksella ei olisi mikään kiire? Mutta jos pitää niin sitten vaan tilaan  : ).

Kiitos jo etukäteen!
1. Onnistuu! Chilin pitää oll tosin kypsä, joten mistään vihreästä palosta ei kannata siemeniä ottaa. Suosittelisin kuitenkin hankkimaan kunnon siemeniä heti kättelyssä, ne eivät maksa kuitenkaan hirveän paljoa! Esim Fatalii myy laadukkaita siemeniä. Ja maussa tulet huomaamaan suuren eron! Hollannin pojilla kun se maku ei ole se ratkaiseva tekijä, vaan se, kuinka paljon puskasta saadaan satoa ja mahdollisimman nopeasti...

2. Veikkaisin että riippuu lajikkeesta. En ole ihan varma riittääkö tuo pelkästää, mutta mulla on 2x36w loistari + ikkuna valona mun chileille ja tola yhdistelmällä on alkanut tulemaan hedelmää! Se, että kypsyykö ne tuolla valola on eri juttu.

3. On. Ne ravinteet loppuu mullasta ennemmin tai myöhemmin, riippuen ruukun tilavuudesta...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Lihamestari

Ja jos nyt meinaat aloittaa kasvatusta, niin kannattaa hankkia suoraan taimia!
Koska nyt chilit kasvavat parhaiten auringon valon avulla. Noi eslit on aivan mitättömät tohon isoon lamppuun verrattuna! ;)

Tosin jos ensi kesäkauteen tähtäät, niin sitten ei ole mitää kiirettä! ;D

k0nu

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - toukokuu 08, 2011, 14:59:51 ip
Ja jos nyt meinaat aloittaa kasvatusta, niin kannattaa hankkia suoraan taimia!
Koska nyt chilit kasvavat parhaiten auringon valon avulla. Noi eslit on aivan mitättömät tohon isoon lamppuun verrattuna! ;)

Tosin jos ensi kesäkauteen tähtäät, niin sitten ei ole mitää kiirettä! ;D

Miten se menis jos pistäis partsille nyt ilman lisävaloja niin tulisko mitään? Mistä on mahdollista hankkia suoraan taimia? Asustelen täällä lapissa joten en olis ihan varma tosta ilmastosta..

Lihamestari

Ulos noita ei kannata jätää, jos vielä pakastaa!

Viden asteen tuntuman olen pitänyt rajana, milloin siirrän takaisin sisälle partsilta.
Nyt jos aloitat siemenestä, et ehdi saamaan kypsää tavaraa tänä kesänä.

Taimia saat harrastajilta tai kokeile tuolta

Siika

täällä rovaniemellä häätyypi vielä ootella ainaski viikko ennekuin alkaa kuskaan puskia pihalle ja kasvariin,viime vuonna vein vasta kesäkuulla kasvariin,tänä vuonna varppina hiukan aikaisemmin,se vai on niin lyhyt täällä toi kausi vaikka aurinko sit paistaakin läpi yön.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.