tammikuu 09, 2025, 22:12:32 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Cayenne kasvattaa chilejä

Aloittaja Cayenne, joulukuu 25, 2004, 23:51:43 ip

« edellinen - seuraava »

Cayenne

Hei!

Toiseen chilienkasvastuskauteen lähdetään liikkeelle ajoissa. Olen väsännyt kotisivut chilikuvilleni ja tarinoilleni. Sivuille mahdollisesti jotain pidempiäkin kirjoituksia joistakin vasta-alkajaa askarruttavista asioista. Pääasiassa panostan kuitenkin päiväkirjaan. Kuvia räpsäilen uudella Nikon digipokkarilla, jonka kuvia sentään kehtaa näyttää :)

http://koti.mbnet.fi/fiatlux

Sivuilla ei ole kaunista ilmettä vielä, mutta kuvat ja teksti kyllä elävöittää :) Panostan siis kerrankin enemmän sisältöön, enkä ulkoasuun :P

Tervetuloa sivuille!

Cayenne aka Teemu (sivuilla on hieno nimi, Teemun chilisivut) XD

PS:En laita tänne kertomuksia, vaan päivitän ne sivuille. Isommista päivityksistä raportoin tänne.

JartsaP

Joo, kiva valikoima tulossa sulla. Mutta millä perusteella tämä on sticky?

Cayenne

Ohhoh, taisi olla vahingossa sticky valittuna. Ei tietenkään mitään syytä pitää topiccia stickynä :)

Cayenne

Lisäilin kolme kappaletta kuvia sivuille. Sivujen nimi tulee vaihtumaan "Chiliblogiksi" ja sivut ilmoitetaan päivän pamaukseen heti, kun ollaan saatu:

TODO:
Vieraskirja
Kuvagalleriaskripti
Kysymys (gallup)

Tuli nyt laitettua tuo todo viestiin, saa seurata kuinka pian ne saadaan. Nopeiten täytyisi saada kävijöitä ajatellen kuvagalleria.

Cayenne aka Teemu
PS:rekisteröin .tk domainin, joka tulee käyttöön toivottavasti pian. Domain on chiliblog.tk

Cayenne

Noniin. Päivitin sivuja _radikaalisti_. Vanhat sivut olivat staattiset, nykyinen sivusto on _täysin dynaaminen_ :D Nimesin sivuston uudelleen Chiliblogiksi uuden päivitysjärjestelmän myötä. Linkki on ekassa postissa.

Cayenne

Lisäsin kolme kuvaa. Rocotokuva ja kaksi yleiskuvaa :D en tiedä miksi otin juuri rocotoista kuvia mutta ne oli niin karvaisia ja jännittävän näköisiä :DDD

JartsaP

Olisko jotenkin turhan pimeässä nuo taimet, kun on niin pitkiä ja honteloja? Minkälainen valaistus?

Krootoni

Noista Cayennen ruimuista tuli mieleen, että mitenkäs chili suhtautuu jos sen istuttaa ruukkua vaihtaessa reilusti syvempään? Tomaatillahan se onnistuu ihan täysin, mutta tykkääkö chilit kyttyrää?

Cayenne

Minulla on valaistuksena 120cm pitkä kasvilamppu (loisteputkivalaisin). Myönnetään, Aji Golden on kyllä hontelo ja erittäin ruman näköinen. tulisi luultavasti istuttaa hieman syvempään tai ns. "mullata" hieman, että saisivat taimet hieman tukea. Siis en ole mitenkään kokenut vielä :D Mukavaa silti että tulee edes vähän kommenttia sivuista...

Vai ruimu :). Oli aika hauskasti sanottu XD.

Vielä jartsap:Luultavasti taimet ovat hieman turhan kaukana lampusta (10cm).

svalli

Lainaus käyttäjältä: "Krootoni"Noista Cayennen ruimuista tuli mieleen, että mitenkäs chili suhtautuu jos sen istuttaa ruukkua vaihtaessa reilusti syvempään? Tomaatillahan se onnistuu ihan täysin, mutta tykkääkö chilit kyttyrää?

Chilien varsiin nayttaisi kasvavan juurinystyroita samoin kuin tomaatillekin, joten eikohan ne voi istuttaa ruukunvaihdossa syvempaan. Mina olen ainakin tehnyt niin, ja hyvin on kasvaneet.

Tuosta syvempaan istutuksesta jouduin kerran vaitelyyn, silla yhdella puutarhanhoitokeskustelupalstalla vaitettiin, etta jonkin yliopiston tutkimusten mukaan tomaattien sirkkalehtien on jaatava pinnan ylapuolelle, jos kasvin istuttaa syvempaan. Vahentaisi kuulemma satoa, jos kasvi istutetaan liian syvaan. Itse olen istuttanut liian pitkiksi venahtaneet tomaatit todella syvaan ja aina on satoa ollut liikaakin, joten en usko tuolla sirkkalehtien maan pinnalle jattamisella olevan merkitysta.
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...

Cayenne

Lisäsin kaksi kuvaa. Yritän lisäillä kuvia tulevaisuudessa hieman enemmän sivuille :D

Cayenne

Lisäsin jälleen kuvia. Saitti löytyy blogilistasta www.blogilista.fi

Cayenne

Lisäsin kuvia kolmisen kappaletta.

Kayenne

Cayenne

Lainaus käyttäjältä: "Kayenne"Kaksi kuvaa lisäsin

*tyhmä minä*

Tuo on siis minun :O

Cayenne

Cayenne

Cayenne

Olenpas ollut laiska viimeaikoina. No, en ole ollut ihan toimettomana. Olen värkkäämässä parempaa versiota saitista. SIellä on uusi kuvienlistausskripti johtuen nykyisen kädettömyydestä. Toivottavasti saisin uuden sivuston auki pääsiäisenä...

Cayenne

Sain vihdoinkin uudistettua sivuston ilmeen ja php-skriptit värkättyä. Mahdollisista bugeista palautteet: vakiparta [ A T ] gmail.com