tammikuu 09, 2025, 11:49:03 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Lahjoitetaan MURRAYA KOENIGIIN - curry tree plant siemeniä!!!

Aloittaja Coofdrad, heinäkuu 16, 2011, 12:07:13 ip

« edellinen - seuraava »

Coofdrad

heinäkuu 16, 2011, 12:07:13 ip Viimeisin muokkaus: heinäkuu 17, 2011, 21:00:27 ip käyttäjältä Coofdrad
Tervehdys chilitoverit

Nyt sitten vihdoinkin olisi saatavana tuoreita curry tree kasvin siemeniä. Tilasin siemenet Intiasta ja ovat todellakin tuoreita. Nämähän säilyttävät vain vähän aikaa itämiskykynsä, joten niiden hankkinen ei onnistu ihan mihin vuodenaikaan vain.

Jos haluat tehdä ruokaasi Etelä-Intian/ Sri Lankan tyyliin tai muuten vain tuoda perus jauhelihasoppaan makua niin täällä nyt näitä olisi tarjolla 7 kpl ILMAISEKSI jokaiselle halukkaalle. Kasvi toimii myös erittäin hyvin huonekasvina. Antaa kivan tuoksun huoneeseen kun lehteä hieroo. Tässä vähän informaatiota.

http://en.wikipedia.org/wiki/Curry_Tree

Miten homma toimii:

Lähetä minulle kirjekuori, jonka sisälle on toinen kirjekuori, johon olet kirjoittanut osoitteesi ja läntännyt postimerkin. Pistän kirjeen heti postiin takaisin kun se saapuu minulle.

Ilmoittakaa tähän jos haluatte osallistua siementen hankintaan. Pystyn pitämään vähän kirjaa kuinka monelle siemeniä menee  :D

Hauskoja kasvatuksia ja makuelämyksi Murraya Koenigiin parissa  ;D

Edit. Osoitekin olisi hyvä mihin voitte lähettää kirjeet

Joni Pyykkö
Rakuunantie 17 D 54
00330 Helsinki

!8 mukana nyt

goofy82

itseäkin kiinnostaisi joten voisin kirjeen laittaa tulemaan sinnepäin..=)

Coofdrad

Kiva homma. Noita siemeniä on sitten noin 500 kpl,joten jos tarttet esim. ystäville sukulaisille jne. Voin pistää muutan ylimääräisen??

InkRose

Mä voisin varmaan ottaa noita pienen satsin. Äiskälle varmaan kelpaisi kanssa, kun on intialaisen ruoan ystävä hän.

Coofdrad

Lainaus käyttäjältä: InkRose - heinäkuu 16, 2011, 13:22:47 ip
Mä voisin varmaan ottaa noita pienen satsin. Äiskälle varmaan kelpaisi kanssa, kun on intialaisen ruoan ystävä hän.

Hyvä homma. Pistähän kirje tulemaan, niin laitan muutaman ylimääräisen siemen. 5 siemenestä tietenkin saa jaettua muutaman siemenen jo. Jos ei meinaa itselleen ihan plantaasia tehdä  ;D

biblo

"Grow food, not lawns"

InkRose

Kuinkas hätäinen kasvaja muuten on kyseessä? En tuosta wikistä huomannut mitään sen suuntaista vinkkiä. Sillä vain kun äitini tuntien homma menee kuitenkin niin että minä saan hoitaa alkukasvatuksen.

Nizo

Tänne kelpais kanssa tuo 5-10kpl. Pistän kirjettä tulemaan kun postilaatikolle eksyn.

Whili

cuski

bluesman

Mukana jos mahtuu. Pakastimessa on vielä Sri Lankasta tuotuja tuoreita lehtiä mutta alkavat jo olla yli-ikäisiä. Tuoreena käytettynä ehdottoman maukas lisä curryruokiin, kuivattuna kuin persilja, ei maistu sahanpurua paremmalta.

odir77

Voisin ottaa myös itselleni ja siskolle eli 10 kpl:ää. Laitan kirjettä tulemaan.

Coofdrad

Lainaus käyttäjältä: bluesman - heinäkuu 16, 2011, 14:41:22 ip
Mukana jos mahtuu. Pakastimessa on vielä Sri Lankasta tuotuja tuoreita lehtiä mutta alkavat jo olla yli-ikäisiä. Tuoreena käytettynä ehdottoman maukas lisä curryruokiin, kuivattuna kuin persilja, ei maistu sahanpurua paremmalta.

Kyllähän noita riittää noin 100 hengelle jos sen viis laitan per nokka :)

Coofdrad

heinäkuu 16, 2011, 16:27:39 ip #13 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 16, 2011, 16:30:05 ip käyttäjältä Coofdrad
Jotta kaikille halukkaille riittää siemeniä laitan jokaiseen kirjeeseen 7 Kpl siemeniä. Niillä kyllä pääsee alkuun. Ja jos nyt jollain näyttää siltä, että ei riitä niin voi kysyä sitten lisää. Eipä toi kirje niin hirveen kallis ole lähettää  ;D

Coofdrad

heinäkuu 16, 2011, 16:29:07 ip #14 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 16, 2011, 16:30:56 ip käyttäjältä Coofdrad
Lainaus käyttäjältä: InkRose - heinäkuu 16, 2011, 13:47:04 ip
Kuinkas hätäinen kasvaja muuten on kyseessä? En tuosta wikistä huomannut mitään sen suuntaista vinkkiä. Sillä vain kun äitini tuntien homma menee kuitenkin niin että minä saan hoitaa alkukasvatuksen.

Jos kasvatusolesuhteet ovat hyvät niin kasvaa suht nopeasti. Auringostä tykkää  :D Ei varmaankaan kasva niin nopeasti kuin chili, kun puu on. Itse koitan syksyllä/talvellla mitä sanoo ledi valosta...

Herra 47

Pitääpä itsekin laittaa kuori tulemaan :) kiinnostaa kuitenkin sen verran tuo
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

hara

Jaahans, pitääpä maanantaina katsella kuoret ja lähettää.

yan

Kiinnostaa saada näitä siemeniä, niinkuin kerroin jo keväälläkin :D Pistän ensiviikolla kirjeen tulemaan

JmcLee

Olishan tollasia mukava kokeilla. Pistän kirjettä postiin.

Hombre

Vieläkö niitä riittää minullekin? Jos riittää, niin laitan kirjekuoren tulemaan...
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies