toukokuu 12, 2024, 21:04:39 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Todellinen TEESEITSE kasvihuone.

Aloittaja Chilicutter, huhtikuu 16, 2009, 22:13:56 ip

« edellinen - seuraava »

Chilicutter

Don't play with fire, but play with Wild Chilli's
HTTP://WWW.WILDCHILLI.EU

Dazzler

ei oikein viittis 1500pantillista pulloa tohon laittaa, 600euron pantit  8)

teksti on hauska:
"Remember this has to be done up to 1,500 times so can cause blisters and be time consuming.
Done by kids with minimum supervision."  ;D

Hurja

Itse olen vasta aivan nöösi näissä chilikasvatuksissa. Toista vuotta vasta chiliä kasvamassa.
Viime keväänä rakentelin tuollaisen kasvarin ja hyvin halvalla.

http://www.miestenhuone.fi/component/option,com_fireboard/Itemid,42/func,view/id,29/catid,13/limit,6/limitstart,0/

Oli helppo rakennella ja yksinkertainen kuin mikä.

Tänä keväänä istuteltiin chilejä viittä eri sorttia ja suoraan noihin kasvatuspenkkeihin. Olisiko ollut järkevämpää laittaa ruukkuihin?

Niabo

Oisitko jaksanu copypasteta noi tekstit ja kuvat tännekin ku mun näytöllä kaikki tekstit ja kuvat jää puolesta välistä poikki? ois loistavaa :)

Retired_nurse


Hurja

50 euroa on mielestäni halpa vai onko?
Sen verran meni valokatteisiin. Runkovärkki on omaa tavaraa ja lasit kierrätyskamaa.



MrFrost

Hurja:

Aika kova urakka :)

Ja komean sait aikaan, kelpais mullekin....

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Hurja

Itse asiassa homma ei ollut lainkaan kova, vain muutama ilta tuohon meni. Sellainen pikkuhomma saunan rakentamisen keskellä.

Retired_nurse


Chilicutter

Komea kasvihuone.
Rakentelin itsekkin vastaavista kierrätys kamoista kasvarin....mutta ei siitä noin hienoa tullut.
Don't play with fire, but play with Wild Chilli's
HTTP://WWW.WILDCHILLI.EU

Kuti

Mielestäni tuota Hurjan kasvihuonetta voisi sanoa jo pihustus-elementiksi. ;D
Komia on ei voi mitään. Upeaa työtä!

tonttu

Älyttömän hieno! :-) Saa taas tuntemaan omat ponnistelut, niin turhille... itte pakertanut pari viikkoa valmis setin parissa tuossa ja sit sää tuut ja näytät, että mäjäytimpä tämmösen pystyyn viidelläkympillä takapihalle. Huh! Melkeen käy masentamaan, noh eipä mun 1000m2 tontistakaan ihan tommoselle taitas riittää tilakaan...

Hmm, mitenköhän on joko toi vaatis rakennusluvatkin?

CyberDog

Luvn tarve riippuu varmastikin kaava-alueesta ja kaupungista. Mutta veikkaisin että tarvitsee useinmiten.

MrFrost

Hmm, ei mun mielestä kasvihuoneelle tarvitse rakennuslupaa.

Samahan koskee niitä ns. pihavarastoja, joissa ei ole kunnon perustuksia.

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

cola

No siiiiis huh huh . Mun kasvari maksoi 30€ ja on ihan läävä tuohon verrattuna. Vitsi kun en voi laittaa kuvaa kun tää netti edelleen pykii tääl kreikan kahvilassa :(

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: Dazzler - huhtikuu 16, 2009, 22:42:25 ip
ei oikein viittis 1500pantillista pulloa tohon laittaa, 600euron pantit  8)



No siitä vaan hakemaan virosta halpaa pepsiä tai kokista ja samalla pullot talteen ;)

Tosin menee ehkä tovi juoda ne tyhjäksi ja sitten tarvitsee vielä vähän tilaa niitten tyhjienkin
pullojen säilytykseen :P

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

cola

Mä just tajusin että mähän voisin täällä yrittää tehdä tuommoista kasvaria kun täällä näitä pulloja on ympäriinsä. Ei täällä nimittäin saa panttia kun muutamista kaljapulloista. Sais ainakin mageemman kasvarin kun mitä mul nyt on hahahahahaha  ;D Mä yritän nyt parhaillaan laittaa kuvaa tänne siitä.

pkdi

Kyllähän tuo on maino idea, mutta kun pullojen palautus on jo keksitty! iteltäni löytyy myös diy-kasvari... hinta n. 2e! =D
Chiliyhdistyksen jäsen nro: 620, palveluksessanne. pkdi @ #IRCnet/#Qnet

snu

Cola, voit sitten uittaa sen Suomeen  ;D
#419
Eksyminen on suotavaa.