huhtikuu 26, 2024, 03:59:43 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mikko eli HCchilihead77 Espoosta terve

Aloittaja chilihead77, lokakuu 13, 2011, 10:33:56 ap

« edellinen - seuraava »

chilihead77

Elikkä v.77-syntynyt chilin innokas harrastaja pääkaupunkiseudulta vaikka juuret ovat itä-suomessa. Reilut kaksi vuotta intoillut nyt chilistä. Istutin ensimmäiset siemeneni tämän vuoden helmikuussa. Nyt ikkunan vieressä komeilee ruukussa n.metrin korkuinen habanerokasvi joka tuottaa jo vihreitä pallukoita. Aloitin kasvatuksen kenties kuukausi pari liian myöhään, nyt lokakuussa luonnollisen valon saanti vähenee. Unelma kuitenkin toteutui. Huom. Istutin siemenet kuivatuista habaneroista joita äitini toi minulle Madeiralta. Tiedä sitten mikä erikoislajike mahtaa olla kyseessä. Olen saanut myös pari Naga morichin tainta n.10 cm korkuiseksi ja toivon että talvikasvatus onnistuu sisätiloissa keinovalon avulla.
Syön päivittäin erittäin tulisia ruokia. Perusruoka on jauheliha- tai tonnikalapasta jonka maustan joko tuoreella chilillä (yleensä habanero) tai/lisäksi tulisella kastikkeella, esim. Blair's Mega death tai Poppamiehen Ahjo. Jälkimmäisestä tykkään erityisesti, sopivan tulisuuden lisäksi maku on miellyttävä. ;) 

Lillen

Tervetuloa!

Täälläkin nautitaan tulisesta ruuasta lähes päivittäin. Yleensä tarjoilulistalla on itsetehtyä etikka Aji Cristallia, välillä etikka Nagaa.


chilihead77

Lainaus käyttäjältä: ChiliPola - lokakuu 13, 2011, 10:45:05 ap
Tervetuloa chilipäiden joukkoon. Kyllä chilit kasvavat sisällä ja tekevät satoa kun kasvun edellytykset toteutuvat, siis valoa, lämpöä ja kosteutta tarpeeksi.
Itse syön tulista ruokaa päivittäin. Blair's :n Mega- ja UltraDeath ovat mieluisimmat kaupalliset chilikastikkeet. Niitä ostan vain kun omia chilikastikkeita ei ole jäljellä.


Kiitos! Valmistat siis itse kastikkeita? Wau. Arvostan oma-aloitteisuutta ja tee-se-itse-meininkiäkin. Itselläni ois haaveena talo ja tontti maaseudulla jossa kasvihuone ja CHILIkasveja! Tällä hetkellä kerrostaloyksiö. Aika näyttää. Huomenna lähdenkin taas chiliostoksille, pitänee hommata noita Fataliin tuotteita K-supermarket Mankkaalta. Luin että siellä niitä on ja on sopivan lähellä.

Asaxi

Tervetuloa toivotetaan täältä itä-suomesta :) ja epäilen että kaikki täällä maistelee hyvinkin tulisia ruokia ^^ itse maustan välillä oman ruuan daves gourmet ultimatella, kun tuo emäntä ei oikeen ole (ainakaan vielä) samalla tulisuus asteikolla...
Push it to the limit!

chilihead77

Lainaus käyttäjältä: Asaxi - lokakuu 13, 2011, 13:10:49 ip
Tervetuloa toivotetaan täältä itä-suomesta :) ja epäilen että kaikki täällä maistelee hyvinkin tulisia ruokia ^^ itse maustan välillä oman ruuan daves gourmet ultimatella, kun tuo emäntä ei oikeen ole (ainakaan vielä) samalla tulisuus asteikolla...


Kiitokset. Mietin onko tuo mun nickini hieman yliampuva. En tiedä olenko todella HardCore. Mielenterveys menee jos touhu menee yli, siis totaalimachoiluksi, henkilökohtaisesti olen yksinkertaisesti KIINNOSTUNUT ja INNOSTUNUT chilistä ja tulisuudesta ja eri mauista enkä suuremmin ainakaan ylpeile sillä jos pystynkin syömään kerralla kolme nagaa tai enemmän. Niihin maailmanennätyskisoihin en ole edes harkinnut meneväni.
Mut joo, itse asun yksin, ilman emäntää joten voin kokata mitä haluan. 8)

chilihead77

Lainaus käyttäjältä: chilihead77 - lokakuu 13, 2011, 13:53:43 ip
Lainaus käyttäjältä: Asaxi - lokakuu 13, 2011, 13:10:49 ip
Tervetuloa toivotetaan täältä itä-suomesta :) ja epäilen että kaikki täällä maistelee hyvinkin tulisia ruokia ^^ itse maustan välillä oman ruuan daves gourmet ultimatella, kun tuo emäntä ei oikeen ole (ainakaan vielä) samalla tulisuus asteikolla...


Kiitokset. Mietin onko tuo mun nickini hieman yliampuva. En tiedä olenko todella HardCore. Mielenterveys menee jos touhu menee yli, siis totaalimachoiluksi, henkilökohtaisesti olen yksinkertaisesti KIINNOSTUNUT ja INNOSTUNUT chilistä ja tulisuudesta ja eri mauista enkä suuremmin ainakaan ylpeile sillä jos pystynkin syömään kerralla kolme nagaa tai enemmän. Niihin maailmanennätyskisoihin en ole edes harkinnut meneväni.
Mut joo, itse asun yksin, ilman emäntää joten voin kokata mitä haluan. 8)


No niin nyt olen sit vaan chilihead77. Tuli itelle parempi mieli. :)

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: chilihead77 - lokakuu 13, 2011, 14:13:38 ip
Lainaus käyttäjältä: chilihead77 - lokakuu 13, 2011, 13:53:43 ip
Lainaus käyttäjältä: Asaxi - lokakuu 13, 2011, 13:10:49 ip
Tervetuloa toivotetaan täältä itä-suomesta :) ja epäilen että kaikki täällä maistelee hyvinkin tulisia ruokia ^^ itse maustan välillä oman ruuan daves gourmet ultimatella, kun tuo emäntä ei oikeen ole (ainakaan vielä) samalla tulisuus asteikolla...


Kiitokset. Mietin onko tuo mun nickini hieman yliampuva. En tiedä olenko todella HardCore. Mielenterveys menee jos touhu menee yli, siis totaalimachoiluksi, henkilökohtaisesti olen yksinkertaisesti KIINNOSTUNUT ja INNOSTUNUT chilistä ja tulisuudesta ja eri mauista enkä suuremmin ainakaan ylpeile sillä jos pystynkin syömään kerralla kolme nagaa tai enemmän. Niihin maailmanennätyskisoihin en ole edes harkinnut meneväni.
Mut joo, itse asun yksin, ilman emäntää joten voin kokata mitä haluan. 8)


No niin nyt olen sit vaan chilihead77. Tuli itelle parempi mieli. :)


Mulle sää oot aina HC  ;D
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Asaxi

ei se nimi miestä pahenna  :) ja voihan se HC tarkottaa vaikka Habanero Chiliä jos siltä tuntuu  ;D
Push it to the limit!

korpelanvoima

Akwaaba!
Mulla takana vasta kaksi viikkoa:) mun Suomi-Ghana Chilisettiä voit tsekata osoitteesta korpelanvoima.blogit.fi
Tomi

Whili

Lainaus käyttäjältä: Asaxi - lokakuu 14, 2011, 19:29:47 ip
ei se nimi miestä pahenna  :) ja voihan se HC tarkottaa vaikka Habanero Chiliä jos siltä tuntuu  ;D

Hungry Chicken tai ...

Asaxi

Lainaus käyttäjältä: Whili - lokakuu 14, 2011, 21:08:52 ip
Lainaus käyttäjältä: Asaxi - lokakuu 14, 2011, 19:29:47 ip
ei se nimi miestä pahenna  :) ja voihan se HC tarkottaa vaikka Habanero Chiliä jos siltä tuntuu  ;D

Hungry Chicken tai ...


Hamina City ehkäpä....
Push it to the limit!

chilihead77

 ;)Kiitokset kaikille jotka kommentoivat tervehdystäni, etenkin nuo HC-vaihtoehdot hymyilyttivät.

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

chilimieli


chilihead77

Chili-innostukseni vaan kasvaa. Tänään on mennyt voileipien päällä silputtuna jo 2 ja puoli tuoretta naga morich-paprikaa rasiasta jonka ostin perjantaina. Chili todella aiheuttaa tervettä riippuvuutta.  8)

exa

Lainaus käyttäjältä: chilihead77 - lokakuu 16, 2011, 19:47:45 ip
Chili-innostukseni vaan kasvaa. Tänään on mennyt voileipien päällä silputtuna jo 2 ja puoli tuoretta naga morich-paprikaa rasiasta jonka ostin perjantaina. Chili todella aiheuttaa tervettä riippuvuutta.  8)


Ja perästä kuuluu. Tieteellisesti pitäisi vielä osoittaa tuo kapsaisiinin riippuvuutta aiheuttava ominaisuus todeksi...

Klikkaa kuvaa ja lue kasvatuksistani!