toukokuu 13, 2024, 22:12:10 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mistä nimimerkkisi on peräisin?

Aloittaja Kattila, maaliskuu 29, 2011, 20:18:50 ip

« edellinen - seuraava »

muu uan

Johdettu sanasta muuan, on thaimaata ja tarkoittaa "lihava sika"

jaolsten

Etunimi+etunimi+sukunimi. Tekun 1999 aloittaessani annettiin sähköpostiosoite jaolsten@tp.spt.fi.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Huru-ukko

Voi olla että nimenä omani ei ole kovin laajalle levinyt alan harrastajissa. Mutta pilkkikilpailuissa ikämiesraja on 55 vuotta. Ja eräs samassa seurassa oleva kaveri tituleerasi itseään niin. Kun nikki piti tänne keksiä, niin silloin nuorta porkkaa tuli foorumille.....Ja jostain syystä se vaan tuntui hyvältä...

Bender79

Futuraman runsaasti kaljaa juovan robotin nimi ja yllätyksettömästi syntymävuosi.

Hubert

Hahmo hulvattomasta mustanhuumorin nettianimaatiosarjasta Salad Fingers. Hahmon koko nimi on Hubert Cumberdale, joka kauniilla soinnullaan jäi mieleen heti ensikerrasta.

Fiksuimmat ovat saattaneet keksiä yhteyden myös tuosta avatarista. <- ;)

http://www.fat-pie.com/salad.htm

Tiemuh

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - maaliskuu 15, 2012, 12:24:33 ip
Voi olla että nimenä omani ei ole kovin laajalle levinyt alan harrastajissa. Mutta pilkkikilpailuissa ikämiesraja on 55 vuotta. Ja eräs samassa seurassa oleva kaveri tituleerasi itseään niin. Kun nikki piti tänne keksiä, niin silloin nuorta porkkaa tuli foorumille.....Ja jostain syystä se vaan tuntui hyvältä...


Ukillani pohjoisessa on kaveri, jolla on koira nimeltä Huru. Mies itse on viinaan menevä joten ukkini kutsuu miestä Huru-ukoksi. Arvaa vaan tuleeko viinaan menevä mies jatkuvasti mieleeni nimimerkistäsi.

Oma nimikkeeni on nimikirjan mukaan nimeni itäsuomalainen versio + sukunimen eka kirjain.

Niian

nikki tulee ihan siitä että Niina on nimi mutta kirjoitan sen aina väärin jokapaikkaan :) Niian siis

Reptilian

Sanantarkkaa käännöstä en tähän hätään löytänyt mutta matelijoihin päin mennään, tahtoo olla hiukan luonteeseen ja noihin niin rakkaisiin lemmikeihin viittaava (kärmekset ja liskot) että tulkitkoon kukin tavallaan :) Tarkemmin ottaen nick tulee norjalaisen  metalliyhtyeen Keep of Kalessin - Reptilian albumista. Ja tämähän tuli siis vielä samassa yhteydessä kun aloin ihmetellä nimimerkkiä mm. matelija-aiheiselle foorumille (näitä muutamia harrastuksia tässä nyt mainitessani)   ::)

masaiman

Lainaus käyttäjältä: hubert - maaliskuu 15, 2012, 18:29:39 ip
Hahmo hulvattomasta mustanhuumorin nettianimaatiosarjasta Salad Fingers. Hahmon koko nimi on Hubert Cumberdale, joka kauniilla soinnullaan jäi mieleen heti ensikerrasta.

Fiksuimmat ovat saattaneet keksiä yhteyden myös tuosta avatarista. <- ;)

http://www.fat-pie.com/salad.htm


...TÄ VIT... oikeesti... Kolmannen jakson kohdalla oli pakko panna poikki...sairasta...

Kebabmaniac

Ekat mausteellisemmat kokemukset Torven kebabilta (RIP), jonka jälkeen vanhemmat taivuteltiin Tabascon hankintaan. Nykyään (>15v jo ) pakkomielteenä syödä kebab (aka shawarma/gyros/pita...) aina kun matkoilla.

Lillen

^ Kebab on pirun hyvää. Erityisesti "Calzone"-kebabit , ovat myös sopivan isoja.

"Lillen"-nimimerkkini tulee jokapäiväisestä kutsuma nimestäni joka polveutuu ala-aste ajan huolettomiin koulupäiviin. En ole koskaan ollut mikään iso kokoinen kaveri vaan aika laiha, olen myös ollut varsin lyhyt (nyt tosin yli 180cm) ja eräänä päivänä marssi eteeni iso poika joka töksäytti ruotsiksi sanan "Lillen"(= pikkuruinen)   ja hekotteli. Siitä lähtien olen ollut "Lillen". Yhdeksän vuotta olen kantanut sitä nimeä ,jopa osa opettajista on kutsunut minua kutsuma nimelläni, saapa nähdä kauanko se kestää. Nykyään tosin hieman ironista kun olen pisimpiä luokallamme.

Että sill viisii...

Chiliputti

Nimimerkki on väännnös lilliputista, jolla armas avopuolisoni viittaa kesken jääneeseen pituuskasvuuni. Yleensä nimimerkkinä on Genuinex (esim. siellä oikessa irc:ssä), mutta jotenkin se jäi tälle foorumille paprikan makuiseksi. Chiliputissa tuntui olevan enemmän Nagaa!  ;D

Ponu10

Ponu on ollut lempinimeni reippahat kolme vuosikymmentä. Jenkkifudista pelatessani joukkuekaverit kertoivat, että tolle kävi vähän, kuin Obelixille, mutta tippui ponupannuun ja jääny siitä syntymähumalaan, mutta totuus on kuitenkin etu- ja sukunimen ekat tavut yhteen ja nicin kymppi johtuu siitä, että oon äiteen poika ja äitee pitäny mua aina täytenä kymppinä ( kun ei totuutta tiädä... )
Lääkitykseni on indeksissä.

Lillen

Lainaus käyttäjältä: El Borracho - toukokuu 02, 2012, 18:25:02 ip
^Vähän niinkuin "Tiny" Donalt E. Westlaken mainioissa kirjoissa?


Varmaan, en ole lukenut  ;)


Naga Morphia

toukokuu 03, 2012, 20:58:55 ip #55 Viimeisin muokkaus: toukokuu 03, 2012, 21:01:50 ip käyttäjältä Naga Morphia
Alunperin pelkkä Morphia, viittaus morfiiniin. Nimimerkki vuosien takaa, ja käytössä parilla muullakin foorumilla. Ihan tarkkaa alkuperää en muista, Naga tuli nimeen lisäksi vain chilifoorumille, tuomaan tiettyä potkua ja aisiakeskeisyyttä. Blah empä tiedä enää itsekään mitä selitän.. :D.

Jos Naga Morphia olisi chili, olisi se lamaannuttavan tulinen. Ehkä vielä joskus jalostan oman lajikkeen.  8)

-M

ps. Joku on pitänyt blogia ja rekisteröitynyt IRC galleriaan nimellä Morphia, se EN ole minä. Keksisivät vittu omat nimimerkkinsä saatana.  >:(
Cooking the next step..

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Naga Morphia - toukokuu 03, 2012, 20:58:55 ip
ps. Joku on pitänyt blogia ja rekisteröitynyt IRC galleriaan nimellä Morphia, se EN ole minä. Keksisivät vittu omat nimimerkkinsä saatana.  >:(


Ja morfiini on johdettu Morfeuksesta...
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Naga Morphia

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - toukokuu 04, 2012, 09:23:33 ap
Ja morfiini on johdettu Morfeuksesta...


Täsmälleen näin, Morfeushan oli yksi Hypnoksen pojista..

-M
Cooking the next step..

tryffeli

Ukko kerran yritti olla "romanttinen" ja sanoi tryffelipossuksi.  ;D Siitä sitten jäi sellanen läppä ja foorumeilla vääntyi vaan muotoon tryffeli.

Jolixir

Itsellä oli tapana aina aikoinaan humalassa viuhahdella alasti jokapaikassa ja kaverit keksi sanonnan että taas se "joli" vilkkuu. siitä sitten sain nimen "Joli" josta itse muokkasin Xboxin liveä varten Jolixir nimen hieman Asterix hengessä ja nyt sitten käyttänyt sitä useita vuosia