toukokuu 12, 2024, 13:30:00 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2013

Aloittaja bluesman, marraskuu 14, 2012, 12:55:49 ip

« edellinen - seuraava »

Bruce Willis

Hienoa että eivät mene hukkaan, täällä kun ei aina tiedä mitä ottaa vakavasti ja mitä ei. Itse oikeasti jo säikähdin että nyt se bluesman on seonnut lopullisesti chileistä  :o hienoa että näin ei siis tapahdu ja voin mennä levollisin mielin maate  ;D

bluesman

Lainaus käyttäjältä: HSuomi - heinäkuu 18, 2013, 23:41:33 ip
Paljonko maksaa 2kg chilejä tosta kärrystä jos tulee noutamaan? Tekee mieli koittaa ite valmistaa chilikastikkeita mutta kun jokainen yksittäinen kypsä podi menee suoraan suuhun.


En myy chilejä. Mustikkapiirakalla saa varttikilon näytteen. Paikanpäältä noudettuna. Tarttee siis olla 8 piirakkaa tuohon kahteen kiloon.
On muuten täysi ämpärillinen podeja tuo 2kg, lajikkeesta riippuen.

Lillen

Lainaus käyttäjältä: bluesman - heinäkuu 18, 2013, 23:40:43 ip
No enhän toki vaivalla kasvatettuja tuotteita viskele kompostiin. Täytyy vähäsen showta pitää yllä.


No meinasikin jo sydän hyppästä kurkkuun :D.
Jos vielä kahden vuoden...tai ensi vuonna myöhäis syksynä otat vierailuja vastaan niin tulen paikan päälle piirakan kera ;). Ensi vuoden lokakuun puolessa välissä tulee 18 ikämittariin niin pian sen jälkeen pitäisi olla ajokorttikin taskussa...onneksi. Voit sen Moruga Scorpparin (jos kasvaa) mulle silloin syöttää...jotain sellaisia hulluuksia muistelisin luvanneeni viime vuonna ::)

HSuomi

Mustikkapiirakkaa ei ole mutta löytyy mm. n.50metrin keloja 6-10mm teräsvaijereita sekä vanhoja talvirenkaita  :) No joo, täytyy kysyä saisko Heinän puutarhalta pienempiä kuin kilon eriä.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Miquel - heinäkuu 20, 2013, 21:41:09 ip
Taidat olla kova ukko syömään mustikkapiirakkaa, vai kuinka?  ;D

Ei aliarvioida mustikkapiirakkaa!  ::)  ;)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Bruce Willis

tyhjin käsin en kehtaisi mennä itse katsomaan paikkaa,josta on kasvatettu aika monta tuhatta  podia ja bluesman on tämän foorumin eräs parhaimpia kasvattajia sekä henkilö joka panostaa tuohon touhuun. Ja tietää chilistä aika helvetisti..
mustikkapiirakka on ""vanha vitsi"" niin sanotusti mutta toimii yhä  ;)

Itse olen aika nöyränä tuon sadon sekä kasvimäärän edessä jotenka aivan sama vaikka veisit dallaspullia jos pääset itse miestä tapaamaan ja kasveja ihastelemaan..
tuo chiliviidakko on paratiisi meille,jotka pitävät podeista.. oikeasti!

mieti menisitkö itse tyhjin käsin "pyhättöön" jota muutama sata ihmistä arvostaa oikeasti todella paljon viemättä lahjaa sille joka sitä ylläpitää?  niinpä.

bluesman

 Ei tarvitse tuoda mitään tästälähtien. Eikä tarvitse tulla muutenkaan. Jos olen jonkun mielestä liian ahne niin antaa olla, olen vaan antanut mahdollisuuden käydä tutustumassa kasvatteluihini jos ketä on kiinnostanut ja muutamia on myös käynytkin ja on ollut hyvin antoisia keskusteluja aiheen tiimoilta. Mukavia vieraita kaikki, kiitos kiinnostuksesta. Bluesfarmi on nyt suljettu, pitäkää mustikkapiirakkanne. Ja tunkkinne.

HSuomi

Liekö huumorijänne liian kireellä? Minä nyt pölötän lämpimikseni. :D

bluesman

 Nou hätä. Bluesfarmi on jälleen nukutun yön jälkeen avattu visiiteille. Sillä erolla ettei tarvitse mitään lahjuksia tuoda.

Juso

Saanko kuitenkin tuoda sen tunkin tullessani?  :) Chilejä en tarvitse kun näyttää tulevan sen minkä syömme.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Juso - heinäkuu 21, 2013, 17:40:35 ip
Saanko kuitenkin tuoda sen tunkin tullessani?  :) Chilejä en tarvitse kun näyttää tulevan sen minkä syömme.


Toki. Tunkkeja aina tarvitaan.

bluesman

 Sitten taas melko samanlaista kuvasaastetta kuin aikaisemmassa päivityksessä.


C.sp CAP1491 kukkii ja on saanut vierailijan.



CGN19198 marjat kypsyivät. Kukkii hyvin ja tulossa on joitain kymmeniä podeja.



Rocotojen sijoittaminen puuhun ei välttämättä ollut sittenkään mikään neronleimaus. Pari päivää oli kovaa tuulta ja joitain amppeleita vahvaksiluulluista rautalangoista katkesi ja raskaat amppelit putosivat maahan, siis kolme kpl. Seurauksena pari oksaa poikki sekä raakileita ruohikkoon. Ei noissa nyt muutenkaan niin hirveitä podimääriä ole/kasvi kuten eräällä kasvattajalla Turun suunnalta mutta parempi sato kuin kolmeen vuoteen.



C.pubescens Locato.



Manzano rojo Venezuela. On vasta nyt ruvennut podienmuodostukseen. Pikkualkuja on varmaan sata. Katsotaan miten käy. Kasvi lienee parimetrinen.



Serrano del sol. Kasvaa turpeessa ja paras oksa katkesi kun oli sijoitettu kulkuväylän lähelle.



Begonipunkkien vaivaama Jamaican scotch bonnet ehti ennen infektiota kukkia ja podeja joskin pieniä on senverran että maisamaan pääsee.



Murupi amarelossa on melko omintakeinen maku ja on satoisa.



7pod Infinitystäkin saa makuarvion muttei paljoa muuta.



7pod Barrackpore.



Brown haban olen sijoittanut samaan pyttyyn Barrackporen kanssa joka on virhe. Molemmat kärsivät eikä kummastakaan tule kunnolla satoa.



Kasvarin yleisilmettä.



Congo.



Kasvarin takaosaa.



Faria.



Fiilistelyä.



Hifistelyä.



C.baccatum Aji verde.



Vladanin viper.

Kaikkia en ole ehtinyt dokumentoimaan mutta positiivisia ylläreitä ovat mm. rhombo jossa saattaa kohta olla kypsiä marjoja sekä C.tovarii joka kukkii. Ilmeisesti olen saanut myös yhden pistokkaan juurtumaan.




jewe

Ei voi muuta kuin ihastella noita kuvia katsellessa. Näyttää nyt olevan varsinaista podien ilotulitusta kautta linjan.

Olen välillä miettinyt mitä oikein teet kaikelle tuolle sadolle kun tuntuu että itsekin olen helisemässä tällä kaudella vaikka tulee about kymmenen kertaa vähemmän tavaraa kuin siellä.

bluesman

 Kaikki tulee syötyä ja säilöttyä joskin suuri osa menee tutuille ja tuttaville lahjoiksi. Tuottoisimpia lajikkeita tuleekin sitten syötyä parisen vuotta mutta maku kyllä säilyy riittävästi.

jewe

Lainaus käyttäjältä: bluesman - heinäkuu 26, 2013, 11:21:18 ap
Kaikki tulee syötyä ja säilöttyä joskin suuri osa menee tutuille ja tuttaville lahjoiksi. Tuottoisimpia lajikkeita tuleekin sitten syötyä parisen vuotta mutta maku kyllä säilyy riittävästi.


Vähän saman kaavan mukaan mennään täällä sadon suhteen mutta silti...luulisi jo että maakellarissakin rupeaa ahdistamaan tämän kauden jälkeen.

bluesman



Taas kuva ristroista, tällä kertaa vastavaloon.



Taustalla vajaa ämpäri (=mittayksikkö) Congoa. 1,4kg. Congo tuottanut Bondan varjossa kolmisen kiloa tähän mennessä.



Pimenta Barro..... Kukkii ja puskee podia grilliterassilla jossa on ollut toukokuun alusta saakka.



Guajillo alkaa kypsyä.





300g maahanpudonneita.

Huippusato jää saamatta sillä olen taas hävinnyt sodan begoniapunkkeja vastaan. Vielä pari viikkoa sitten näytti hyvältä eikä infektoituneita kasveja montaa ollut. Nyt näkyy vaurioita lähes kaikissa kasveissa. Aionkin korjata useimmista sadon pätkäisemällä koko kasvin nurin sillä kun ei ole edes kukkia niin ei oikein voi odottaa että vielä syyskuussa saisi tällaisesta kasvista satoa.
Onhan satoa jo toki kerättykin joten ei paljoa haittaa jos kasvi kerrallaan katoaa kasvarista.

PP

Lainaus käyttäjältä: bluesman - heinäkuu 28, 2013, 18:00:40 ip
Huippusato jää saamatta sillä olen taas hävinnyt sodan begoniapunkkeja vastaan. Vielä pari viikkoa sitten näytti hyvältä eikä infektoituneita kasveja montaa ollut. Nyt näkyy vaurioita lähes kaikissa kasveissa. Aionkin korjata useimmista sadon pätkäisemällä koko kasvin nurin sillä kun ei ole edes kukkia niin ei oikein voi odottaa että vielä syyskuussa saisi tällaisesta kasvista satoa.
Onhan satoa jo toki kerättykin joten ei paljoa haittaa jos kasvi kerrallaan katoaa kasvarista.


Ei ole helppoa sulla, taaskaan. Tämän kauden panostuksen ja työn tietäen ei voi kuin voivotella ja ihmetellä eikö punkeista pääse mitenkään eroon. Onneksi et sentään ole jäänyt tänä vuonna täysin ilman onnistumisia.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: PP - heinäkuu 28, 2013, 18:55:38 ip
Lainaus käyttäjältä: bluesman - heinäkuu 28, 2013, 18:00:40 ip
Huippusato jää saamatta sillä olen taas hävinnyt sodan begoniapunkkeja vastaan. Vielä pari viikkoa sitten näytti hyvältä eikä infektoituneita kasveja montaa ollut. Nyt näkyy vaurioita lähes kaikissa kasveissa. Aionkin korjata useimmista sadon pätkäisemällä koko kasvin nurin sillä kun ei ole edes kukkia niin ei oikein voi odottaa että vielä syyskuussa saisi tällaisesta kasvista satoa.
Onhan satoa jo toki kerättykin joten ei paljoa haittaa jos kasvi kerrallaan katoaa kasvarista.


Ei ole helppoa sulla, taaskaan. Tämän kauden panostuksen ja työn tietäen ei voi kuin voivotella ja ihmetellä eikö punkeista pääse mitenkään eroon. Onneksi et sentään ole jäänyt tänä vuonna täysin ilman onnistumisia.


Satoon olen jo nyt ihan tyytyväinen. Hiukan vajaa 20kg on jo kerätty ja suurelta osin myös säilötty.

Paawi

Punertaa ja kellertää kyllä kiitettävästi tuolla sun kasvihuoneessa. Ittellä vielä on värimaailma vielä harmillisen vihreä vaikka kohtuullisesti chilejä näyttäis puskissa roikuskelevan.

Me oltais vaimon kanssa kiinnostuneita tulla käväsemään farmilla tässä seuraavan 3 viikon aikana jos vaan sulle sopii? On siitä edellisestä käynnistä vierähtänyt ihan liian kauan.. Elikkä onko farmi auki ja tekeekö mieli mustikkapiirakkaa?  ;)

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Paawi - heinäkuu 30, 2013, 21:46:43 ip
Punertaa ja kellertää kyllä kiitettävästi tuolla sun kasvihuoneessa. Ittellä vielä on värimaailma vielä harmillisen vihreä vaikka kohtuullisesti chilejä näyttäis puskissa roikuskelevan.

Me oltais vaimon kanssa kiinnostuneita tulla käväsemään farmilla tässä seuraavan 3 viikon aikana jos vaan sulle sopii? On siitä edellisestä käynnistä vierähtänyt ihan liian kauan.. Elikkä onko farmi auki ja tekeekö mieli mustikkapiirakkaa?  ;)


Juu, voit käväistä riippuen tietysti siitä oonko paikalla. Ainoa yksityiskohta on että ensi viikonloppuna viimeistään alan kaataa puskia.
Senjälkeen ei ole ihmeemmin katsottavaa. Nyt on kasvarissa vielä jopa muutama hyvinvoivakin kasvi mutta kun saunamökkiproggis on päällä niin en ehdi hoitaa kasveja kunnolla. Määrä kymmenesosaan niin jaksan ehkä elokuun loppuun.