toukokuu 14, 2024, 17:56:48 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Yleinen Päiväkirja 2008

Aloittaja Espelt, joulukuu 05, 2007, 17:03:12 ip

« edellinen - seuraava »

Espelt

Tämän otsikon alle voi jokainen laittaa oman kasvattelunsa. Moni päiväkirja (omani myös) jää alun innostuksen jälkeen päivittämättä ja tälläinen varmasti sopii niille jotka haluavat silloin tällöin kertoa edistymisestään sanoin ja kuvin.

Itse olen vielä kahden vaiheilla, että pidänkö välivuoden vai en.
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

snu

En edes tiennyt, että välivuoden pitäminen olisi vaihtoehto innostuksen sytyttyä...
#419
Eksyminen on suotavaa.

Herra 47

Tuo on varmasti hyvä vaihtoehto muutaman kerra kaudessa päivittäville... ja samalla voi verrata miten kausi sujuu monilla samaan aikaan  :D

itse kuitenkin pidän omaa päivyriä ja päivitän kun ehdin... kasveja tulee olemaan jotain 60-100 välillä  :shock:
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

svalli

Lainaus käyttäjältä: "snu"En edes tiennyt, että välivuoden pitäminen olisi vaihtoehto innostuksen sytyttyä...


Minulla oli 2007 jonkinlainen tilanteen pakottama välivuosi ja se oli kyllä kamalaa. Kausi 2008 on toivottavasti parempi. Taitaapi olla kuitenkin annuumivoittoinen, sillä pääsen idättelemään aikaisintaan helmikuussa, joten myöhäiset lajikkeet on kai paras unohtaa, paitsi jos joku Vaasan seudulla on saanut liikaa taimia kasvatetuksi ja suostuu myymään muutaman.

Ah sitä iloa kun odottelee pienien sirkkalehtien työntyvän esiin mullasta.
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "svalli"
Lainaus käyttäjältä: "snu"En edes tiennyt, että välivuoden pitäminen olisi vaihtoehto innostuksen sytyttyä...


Minulla oli 2007 jonkinlainen tilanteen pakottama välivuosi ja se oli kyllä kamalaa. Kausi 2008 on toivottavasti parempi. Taitaapi olla kuitenkin annuumivoittoinen, sillä pääsen idättelemään aikaisintaan helmikuussa, joten myöhäiset lajikkeet on kai paras unohtaa, paitsi jos joku Vaasan seudulla on saanut liikaa taimia kasvatetuksi ja suostuu myymään muutaman.

Ah sitä iloa kun odottelee pienien sirkkalehtien työntyvän esiin mullasta.

laitahan toivelistaa niin idätän. korvausta en huoli, olen jo saanut sen tuossa taannoin tepinien sun muiden kivojen muodossa.
Meillä määrää Nainen!

svalli

Lainaus käyttäjältä: "pertsa"
laitahan toivelistaa niin idätän. korvausta en huoli, olen jo saanut sen tuossa taannoin tepinien sun muiden kivojen muodossa.


Kiitos tarjouksesta; sinulla taitaa olla vaan niitä machochilejä. :wink:  Oishan se kiva kokeilla Nagojenkin kasvatusta, mutta 2006 Chocolate Habanerojakin on vielä pakkasessa, kun niitä ei uskalla ruuanlaitossa käyttää, sillä sitten saisin syödä soppani ihan yksin.
Jos sinulla on jotain miedompaa chinenseä, sellaiset tietenkin kiinnostaa.
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...

calm

Tämä lienee sopiva ketju tälle.. Jos säilyttää kivivillakuutioita kesän pihalla, niin käyttöönotossa ilmenevä viherrys kuutiossa ei välttämättä olekaan hometta.



Muutenkin melko selviytyjiä nuo chilit. Omnicolorien idätykset ei menneet ihan putkeen, vaan vain yksi taimi pääsi siemenestään eroon kunnialla. Muille jäi sirkkalehdet niin tiukasti siemenen sisään, että kun lopulta niitä auki leikkelin, niin jäljellä ei ollut kuin ruskeaksi menneet palaset. Vaan kummasti sieltä sitten kuukauden odotuksen jälkeen kuitenkin ihan oikeita lehtiä lähtee kasvamaan pelkän varren päästä.