toukokuu 12, 2024, 20:51:23 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chilifoorumi.fi

Aloittaja Janne, helmikuu 02, 2009, 14:54:39 ip

« edellinen - seuraava »

PP

Kannatan aloittelijoiden osion siivoamista ja tarkkailua. Hämmentäähän se aloittelevaa kasvattajaa, kun siellä tulee heti vastaan kaikki mahdolliset menetelmät Ikea-ebbeistä sprinklereihin ja LED-valoihin jos ei otsikoissa niin viestiketjujen sisällä. Foorumin keskeinen puute, jota chiliwiki onneksi korjaa, on perusasioiden kertominen tiivistetysti. Siihen löytyy onneksi wikin lisäksi muitakin sivuja niihin linkkejä, mutta foorumit on yleisesti harrastuksissa suosittuja, koska tieto ja kirjoitukset uudistuvat koko ajan.

Perusketjut on olemassa, mutta harvassa niissä on alussa yhtä selkeää asiaviestiä vaan on satoja viestejä, joiden joukosta on on mahdotonta poimia olennaisimmat tiedot. Itse pyrin vastamaan peruskysymyksiin lyhyesti ilman ehdottomia mielipiteitä ja kertomaan myös, että yhtä totuutta ei ole.

Ei tämä kaikki kuitenkaan ole iso ongelma. Jos harrastus kiinnostaa ja jaksaa hieman keskittyä siihen mitä lukee, täältä saa parissa päivässä irti todella paljon hyviä perusohjeita.

Macex

tammikuu 12, 2013, 00:46:48 ap #261 Viimeisin muokkaus: tammikuu 12, 2013, 00:48:21 ap käyttäjältä Macex
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - tammikuu 11, 2013, 23:24:57 ip
Chilifoorumi ei ole yksin markkinoilla eikä varmaan lisää suosiotaan, jos kaikkeen vähänkin kriittiseen arviointiin vastataan kiivaasti arvostelijaa vastaan hyökkäämällä ja hänen puheitaan vääntelemällä ja mielipiteitään aliarvioimalla.


Se on minun mielipide tähän asiaan, että jos lähdetään heti kärkkäästi asiasta puhumaan, niin äkkiä se onkin jo "riidassa".

Mitä yksinkertaisemmin lähdetään asioissa liikenteeseen ja annetaan niiden rauhassa turvota, kuin pullataikina, niin keskustelu pysyy kaikinpuolin siistimpänä ja siten jos se lähtee rönsyilemään, voidaan nopeammin lähteä toimimaan jos tarve vaatii.

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - tammikuu 11, 2013, 23:24:57 ip
Meheviä riitoja löytää muualtakin, pitääkö niiden olla Chilifooruminkin tunnusmerkki?

Riitaan tarvitaan yleensä kaksi. Turha kärkkäys kun otetaan pois, niin kappas vaan kun kaikilla on hyvä mieli ja juttu luistaa kun oikein rasvatut sukset.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

shp

Vaikka täällä voorumilla vähän tapellaankin, niin ei miiteissä ole samanlaista, ehkä vähän kiroillan, kun se kari syötti sellasen miedon lasten chilin.
Väittely siitä, mikä on paras kasvatusmedia on turha, kaikki toimii.
Sitä en käsitä miten jotain voi häiritä se, että jollekkin chiliharrastus on myös laitteet, oli ne sitten ostettuja tai itsetehtyjä.
Aloittelijan osiossa on ihan hyvä olla myös vesiviljelyn perusteet, vaikka yleisin tapa aloittaa harrastus onkin multakasvatus.
Pieni siivoaminen/uudelleenjärjestely olisi kyllä paikallaan.
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

Täti-E

Tai sitten foorumin jako uusiin alueisiin esim näin:

Multakasvatus
Aloittelijan nurkka
Pidemmälle kerinneet

Vesiviljely
Aloittelijan nurkka
Pidemmälle kerinneet

valaistus
Valaistuksen merkitys
eslit
putkilamput
natikat
ledit
jne

Ja kyllä ottaa päähän että täällä teksteistä saa sellaisen kuvan että minä(ja moni muu) ei harrasta, osaa, ymmärrä yhtään mitään koko aihealueesta. Silti monet multakasvattelijat ovat niitä joilta neuvoa kysytään kun sitä tarvitaan esim. Chilivaari.
En ymmärrä tälläistä "ootpa tyhmä kun et viljele vesipöntössä" kommentointia.

Se, että yksinkertaisesta asiasta tehdään vaikeaa kuuluu harrastamisen luonteeseen. Kakalla käyntiäkin voi harrastaa jos alkaa hifistelemään paperin ja asentojen kanssa ;D toisaalta lenkkeilyä voi harrastaa, vaikka ei mittaisi sykettä ja kulutettua kalorimäärää.  Harrastaminen on myös usein välinelaji (jos siinä välineitä tarvitaan) jossa välttämätön osa ryhmästä rupeaa vertailemaan varusteitaan ja kisan voittaa se jolla on uusimmat ja suurimmat. Se ei ole väärin, mutta kannattaa muistaa että jos naapurilla on musta mersu voi ihan hyvin ajella omalla Talbotilla jos se vain toimii. Kummallakin autolla pääsee määränpäähän, toisella nopeammin mutta toinen kerkeää ehkä nauttimaan matkasta pidempään.

Kärsä Babar

Itse taas en ole niinkään huomannut että "edistyneemmillä" tavoilla viljelevät mitenkään haukkuisi perinteisemmillä tavoilla viljelevien tapoja. Lähes kaikki vesiviljelevät myös multakasvattaa.
Sitä taas ole huomannut useastikin että vesiviljely tapaa suotta "haukutaan" monellakin tavalla. Siitä levitetään ihan perättömiä väitteita vaikeudesta ja vaatimuksista. Enkä sitä väitä että olisi välttämättä mitenkään tahallista. Voi olla ihan vaan tietämyksen puutetta.
Samoin ihmettelen lamppu keskusteluja. Ihminen joka haluaa panostaa parempiin värilämpötiloihin eri kasvuvaiheessa, haukutaan hamppuhömpäksi ym. Jos itse ei viitsi panostaa lamppuihin tai välineisiin niin olisi kiva ettei sitä iloa kuitenkaan toisilta pilaa.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - tammikuu 12, 2013, 10:28:27 ap
Jos itse ei viitsi panostaa lamppuihin tai välineisiin niin olisi kiva ettei sitä iloa kuitenkaan toisilta pilaa.
Ja vaikkei kyseessä olisi viitsiminen, vaan ihan tietoinen valinta pysytellä perusjutuissa, niin toivoisin sitä suvaitsevaisuutta.

Lainaus käyttäjältä: Täti-E - tammikuu 12, 2013, 10:11:40 ap
En ymmärrä tälläistä "ootpa tyhmä kun et viljele vesipöntössä" kommentointia.
En ymmärrä minäkään. Missä olet tuollaiseen törmännyt?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Huru-ukko

Plus tuonne Kärsälle. Vesiviljelyn helpoutta ei ymmärrä jos sitä ei ole kokeillut. Kasvien saa antaa kasvaa rauhassa 1-2 viikkoa tekemättä mitään ravinnesäiliön koosta riippuen. Eka kertaa sitä itse koitin viime vuonna yli kolmellakymenellä kasvilla.
Satoa tuli sieltä chilien osalta 15kg,mihin olen tyytyväinen. Multachileillä 5kg. Vesiviljelyssä samoilla vesillä paprikoita kesän ajan tuoreen. Ei kitkemistä. Ja vielä halvalla tehdyt "laitteet" suomalaisesta  6" laudasta. Hiukan itseänikin huvitti kun niitä työstin ja katselin välillä kaupan tuliteriä vermeitä...
Sain niillä multakasvatuksillakin hyvin, joten täksi vuodeksi on taas osa multaan ja osa vesiviljelyyn.

Janne

Lainaus käyttäjältä: Täti-E - tammikuu 12, 2013, 10:11:40 ap
Tai sitten foorumin jako uusiin alueisiin esim näin:

Multakasvatus
Aloittelijan nurkka
Pidemmälle kerinneet

Vesiviljely
Aloittelijan nurkka
Pidemmälle kerinneet

valaistus
Valaistuksen merkitys
eslit
putkilamput
natikat
ledit
jne

Jos oltaisiin perustamassa uutta foorumia, olisi em. jako varmasti erinomainen. Nyt kun foorumilla on yli 200 000 viestiä, tuottaa uusien alueiden luominen melkoisia hankaluuksia. Aloitetaanko uusi alue tyhjästä ja jätetään vanha rinnalle? Onko se sitten hyvä jos aihealueita on kymmeniä, osa "vanhoja" ja osa aktiivisia. Ja jos taas ajatellaan että vanhoilta alueilta siirrettäisiin keskustelut uusiin asianmukaisiin alueisiin, herää pienoinen kysymys siitä kuka käy läpi tuhannet ja taas tuhannet viestiketjut ja päättää mihin alueeseen kukin kuuluu ;)

Eli ei ole mikään ihan simppeli juttu koko rakenteen muuttaminen, etenkään vähänkään radikaalimpi.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Kärsä Babar

Omasta mielestäni nykyinen jako on toiminut ihan hyvin, enkä ole sitä pitänyt hirveän merkittävänä asiana että joku kirjoittaa "väärälle" osastolle. Jos ketju menee täysin väärälle osastolle niin se saadaan kyllä tarvittaessa siirrettyä.

Jos täytyis tehdä muutoksia niin oma ehdotukseni olisi yhdistää alueita. Kasvatukset voisi olla yhdellä alueella.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - tammikuu 11, 2013, 11:57:31 ap
Murobbs:

"Chilifoorumilla menee jutut melko pitkälle diploomi-inssien kuurakettitieteen merkeissä, yksinkertainen juttu tehdään helvetin monimutkaiseksi ja mahdollisimman vaikeaksi ymmärtää."


Näin juuri. Kuten Vaari jossain toisssa ketjussa totesikin, että vaikka suurin osa chilipäistä kasvattaa kukkamullassa, ruukussa ikkunalaudalla, on suurin osa keskustelusta erilaista vesiviljelyviritystä yms. ja miksei olisi? Multakasvattelussa varioinnin määrä on pakostikin pienempi kuin vesiviljelyssä ja onhan asia myöskin niin, että ne jotka kasvattavat "tosissaan" mielellään suosivat erilaisia vesiviljelyjärjestelmiä niiden helppouden ja mahdollisen sadon runsauden vuoksi.

Tässä ei ole mitään väärää. Mutta..

Meno aloittelijain osiolla (ja itseasiassa koko foorumilla) on lipsumassa. Hydrouskovaiset, propellipäät ja nöösit ovat kilvan äänessä. Sällit jotka viikko sitten kysyivät, mistä saa multaa, tietävät tällä viikolla jo suositella "hyviä ja helppokasvuisia lajikkeita" toisille aloittelijoille. Jos asiasta huomauttaa, saa kiusaajan leiman. Tunnistan hyvin murobbs:n kirjoittajan "tuskan" chilifoorumin päättömän menon kanssa, kun foorumille eksyy, uskaltautuu rekisteröitymään ja rohkenee vielä kysyä mullasta ja lannotteista niin vastauksia tulee laidasta laitaan. Informaatio hukkuu kaikenlaisen paskan keskelle.

Nöösi: Joo moro onko reinbou-kukkamulta hyvä ja substral kans?
Pro: Nyt kuule heivaat ne ruukut pois. Juttuhan on näin, että multaa ei mittaa kukaan ,ei edes mitalla vaan katsos itsellähän olen tehnyt vanhoista hillopurkeista passiivihyrdoja. Homma on simppeli, ensin syödään koko korttelin lasten kanssa lättysiä niin saadaan hillopurkkeja. Itsehän en lätyistä tykkää, mutta pannari on hyvää [HY-VÄÄ]. sitten tarvitsetaan hyrdo soraa. Leka sora on kanssa hyvää mutta pölisee ja onhan täällä jotain ilkimyksiä jtoka komppaavat tuotteen etikettiäkin että leka papu on kapi laari katko mutta itsehän en usko ja varmaan on hyvin ennenkin nostanut vettä. Hyrdo sora on erikoissoraa jota saa vaikka Pipsalan Puljusta. Vai oliko se Balmusta? No en tiedä. Tärkeintä on valita mahdollisimman pieni kokoista hyrdo sora jyvää, eli tunnustele säkin läpi ja valitse se jossa on isoimmat pavut. Leka soraakin voi käyttää, mutta se pitää huuhdella. Hyrdo soran voi pestä jos haluaa, eli ei tai joo mutta itse pesen sen sitruunavedellä. Greippikin käy, luulen. Sipsalan Palmu (muistinpas nimen oikein!!!111) on hyvä ja halpa liike, hyrdo sora ei paljoa maksa, pari markkaa säkki. Itsehän tosiaan en koskaan oppinut laskemaan euroilla vaan käännän kaiken aina markoiksi, kun on tota ylipainoakin.."


Jäbä jäbä dingdong. Ja samaa skeidaa taas seuraavalla sivulla, ja seuraavalla..

Ja auta armias jos erehtyy kysymään jotain lampuista! Jumalauta! Ledi/Natikka/Monimetalli-uskovaiset tulevat töppöset tömisten kertomaan omat mielipiteensä, sekaan vielä pari propellipäätä tuputtamaan omia luulojaan.

Minulla ei ole lapsia, eikä niillä ole lapsia, mutta jos minulla olisi lapsenlapsia, niillä voisi olla tämmöinen kissa!


Rakettispagetti-insinöörit vääristävät koko foorumia. Foorumia satunnaisesti käyttävät ihmiset luulevat todennäköisesti, että kaikki chilinkasvattavat vaan pasteeraavat himassa, polttavat Hornimans-teetä maissipiipuissaan ja piratebaystä warettamisen ohellla mittailevat litkujensa väkevyyttä, vaikka oikeasti näitä kiltamestareita on pari prosenttia. Sylettää.

Foorumin etusivulla seisoo aivan selvästi:

Aloittelijan ja yleisten chilikysymysten nurkka
Kysy mitä tahansa chilistä; täällä yksikään aiheeseen liittyvä kysymys ei ole tyhmä kysymys!

ja

Edistyneempi chilinkasvatus
Natriumvalaisimet, vesiviljely, kaikki mikä kasvattaa satoasi ja saa ystäväsi katsomaan sinua vähän kummasti... :-)


Melkein voisi kuvitella, ettei tuolla aloittelijain osiolla juurikaan tarvitse puhua natikoista ja hydroista. Paitsi, että pitää. Koska ne jotka eniten puhuvat edellämainituista, eivät tiedä hevonhelvettiä aiheesta.

Ennenvanhaan ns. ryhmäpaine piti idiootit hiljaisina. Päättömimpiin idioottimaisuuksiin pystyi vastaaman reilulla facepalmilla. Nykyään moinen on "kiusaamista". Sen takia tälläkin foorumilla on ketjuja jotka uhkaavat painaa koko foorumin naurettavuuden mereen. En uskalla linkata niitä tähän loppuun sillä pelkään, että saan jälleen lomalennon banaanisaarille "kiusaamisen johdosta."

Mutta ensin kuva jota ei ole otettu Lontoossa!

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

sorrii

Aika hyvä periaate on mun mielestäni kirjoittaa ja kertoa vaan omista tekemisistä arvostelematta, vertailematta, kilpailematta ...
Niin mä luulen tekeväni, vaikkakin jutut repeää joskus pitkiksi ...

Sitten kun mä olen kaiken kokeillut ja tiedän parhaan tavan kasvattaa chilejä, lopetan. Ja ostan chilini.
Viime kesänä ainakin sai tuoreita chilejä toista kymmentä lajia 30€/kg; kastikkeita ja säilykkeitä ym. on kaupat väärällään.

*****

Tuo alkuperäinen juttu MuroBBS-sivulta on oikeastaan aika huvittava!
Meneepä vain joku tietokonetta haluava hakemaan tietoa sieltä ensimmäisen koneen ostoa varten... hah!
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Täti-E

Samaa mieltä Räyhäsedän kanssa.
Aikaisempi vertaukseni mistä Jaolsten kysyi liittyi juuri samaan aiheeseen, Räyhis vain avasi sen paremmin.
Mä en ymmärrä, miksi pitää alkaa neuvomaan heti nimimerkin saatuaan ja aloittaa miljoonia uusia aiheita kuten esimerkiksi paras avatarkisa? Tämän kyseisenkin ketjun olisi voinut poistaa siinävaiheessa kun huomattiin että siitä ei tule mitään. Nytpä siellä nollapostailee mode ja yhdistysaktiivi oikein esimerkillisesti  ;) sitten sanotaan että muut ei saa nollapostailla kun foorumi menee myttyyn, tai annetaan bännit käyttäjälle ja käyttäjille joilla on oikeasti sana hallussa ja jotka pystyvät perustelemaan mielípiteensä.

Varmasti voisi tehdä jotain lukkoja että ei voisi aloittaa uutta ketjua ennenkuin vaikka 100 viestiä on täynnä..voisi avata kyllä oman päiväkirjan ja kirjoitella sinne niitä ajatuksiaan? se voisi edesauttaa hakemaan tietoa valmiista ketjusta.

En yritä täällä provosoida, mutta alkaa itsellänikin kuppi täyttyä tämän foorumin linjaamattomuuden kanssa, silloin tulee herkemmin sanottua asiasta "tylysti". Kun sormea heristellään toiselle tehdään samaan aikaan itse.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: sorrii - tammikuu 12, 2013, 11:42:20 ap
Aika hyvä periaate on mun mielestäni kirjoittaa ja kertoa vaan omista tekemisistä arvostelematta, vertailematta, kilpailematta ...
Niin mä luulen tekeväni, vaikkakin jutut repeää joskus pitkiksi ...

Sitten kun mä olen kaiken kokeillut ja tiedän parhaan tavan kasvattaa chilejä, lopetan. Ja ostan chilini.
Viime kesänä ainakin sai tuoreita chilejä toista kymmentä lajia 30€/kg; kastikkeita ja säilykkeitä ym. on kaupat väärällään.


Minun mielestä "hyvä periaate" on pitää turpansa kiinni ja esittää fiksua, kuin avata suunsa ja poistaa epäilyt. Koita nyt edes päättää, paistaako se aurinko kaakosta vai perseestä, ennenkuin ryhdyt pätemään. Laita nuo huruilusi yksiin kansiin, päiväkirjaan, niin ihmiset voivat objektiivisesti tarkastella onko jutuissasi yhtään järkeä. Oma subjektiivinen mielipiteeni on, että juttusi ovat kuin fuusiojazz. Periaatteessa ihan ok, mutta työpäivän jälkeen ei-vaan-vittu-jaksa.

Mutufiilistelyjen ja ristiriitoisetn faktojen esittäminen ei ole monitahoista, abstraktia ajattelua vaikka molemmista tulee kyllä pää kipeäksi.

Ja opettele lannoittamaan tasapainoisesti, niin tulee sitä satoa niistä chinenseistäkin.

Tähän loppuun vielä kuva kilpailun ulkopuolelta. Aika pahaksi mennyt tämä minun epidermis kun pakko laittaa näitä kuvia.

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - tammikuu 12, 2013, 11:27:44 apMinulla ei ole lapsia, eikä niillä ole lapsia, mutta jos minulla olisi lapsenlapsia, niillä voisi olla tämmöinen kissa!

No hitto, tuohan on meidän Mustikka, lapsenlapseni kissa. Missä sen kuvasit?
Ps. Musti ei syö chilin taimia, se on hyvin kasvatettu.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - tammikuu 12, 2013, 11:55:57 ap
No hitto, tuohan on meidän Mustikka, lapsenlapseni kissa. Missä sen kuvasit?
Ps. Musti ei syö chilin taimia, se on hyvin kasvatettu.


Silläkin uhalla, että minut leimataan "repostelijaksi", niin kissa on kuvattu niinkin eksoottisessa ympäristössä kuin Playa del Inglesissä, Kanarialla. Rönsyillään vielä sen verran, että vaimoni nimesi kissan "Pantteriksi", se asui hotellimme tontilla. Aina aamuisin Pantteri tuli naukumaan meillä kerrosta alempana olevalle pihalle. Myöhemmin samalla viikolla, pelastin katolta pudonneen mustarastaan poikasen hattuuni juuri ennenkuin Pantteri hyökkäsi sen kimppuun. Loppuloman ajan Pantteri ei naukunut meille vaan kyyläili nurkan takaa. Ilkeästi ja vihaisena.

Ai kauhee!

*Hakee rätin*
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Kärsä Babar

Jos ei jonkun jutut miellytä, jättäkää lukematta. Keskustelujen sisältöön on hankala mennä puuttumaan jos on sääntöjä noudatettu. Ylläpitohan ei ole tuomari siinä että kuka on oikeassa jossain vaikka kasvatukseen liittyvässä asiassa.
Itselle ei kyllä aiheuta kummempaa mielipahaa jos juuri rekisteröitynyt aloittaa jonkun ketjun.
Suurin ongelma täällä tuntuu olevan se että vedetään herne nenään joka asiasta. Kannattaa miettiä näitä asioita, kannattaako ne ottaa niin tosissaan että siitä pahoittaa mielensä.
Itseänikin ärsytti joskus moni asia tällä foorumilla. Sitten mietin asioita tarkkaan ja tajusin että se vika saattaakin löytyä minusta. Kun saa omaa suhtautumista muutettua asioihin niin ei enään pikku asiatkaan välttämättä ärsytä.
Onko silllä nyt todellakaan mitään merkitystä kenenkään elämään jos joku aloittaa uuden viestiketjun tai kysyy "väärässä" kejussa jotain?
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

shp

tammikuu 12, 2013, 12:51:16 ip #276 Viimeisin muokkaus: tammikuu 12, 2013, 12:55:45 ip käyttäjältä shp
Tästä jotenkin saanut sellaisen kuvan, että joitakin häiritsee se, että puhutaan paljon hydroista ja muusta edistyneemmästä. Pitäisikö aiheesta puhuminen lopettaa, kunnes multakasvatusviestit pääsevät määrällisesti ohi?
Yli 10 vuotta murottaneena täytyy kyllä sanoa, ettei niillä ole mitään asiaa sanoa chilifoorumia porpellihattujen valtakunnaksi, senverta yli hommat menee siellä =P

Joku viestiraja, jonka jälkeen voi aloittaa uuden keskustelun olisi hyvä. Nyttenkin aloittelijoiden nurkkauksessa on ensimmäisellä sivulla neljä keskustelua valoista, onko ne muka kaikki tarpeellisia? Onhan se kiva, että kaikki saa tehtyä viestejä, mutta kuten räyhis ylempää totesi, informaatio hukkuu kaikkeen turhanpäiväiseen paskanjauhantaan.
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

Julli-

Voi vitti mikä hyvinvointivaltio Suomi onkaan kun lauantaipäiviään terveet ihmiset kiukuttelee kun harrastelijafoorumilla homma kulkee omia raiteitaan.

Kärsä Babar

Hieman ristiriitainen tialanne täällä on päällä.
Jos aukaiset uuden viestiketjun niin heti tullaan sanomaan että aiheesta on jo ketju.
Ketju joka on jo voi olla 100 sivuinen mistä ei löydä mitään.
Samaan aikaan valitettaan ettei foorumilta löydä ihan perus asioita koska ketjut on niin pitkiä.

Täti-E:n ehdotusta voisin osittain käyttää hyväksi ja tehdä tuonne uusia viestiketju esimerkiksi erilaisille lampuille omansa. Jos laitan väärälle alueelle saa tulla sitten tänne huuteleen.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

shp

Mielestäni sen kysymyksen voi laittaa sen pitkän ketjun perään, eikä tehdä uutta keskustelua. Silleen kaikki valoja koskevat kysymykset pysyvät samassa langassa. Ihmiset vastaa sitten joko suoraan tai kaivaa ketjusta asiaan vastaavan viestin. Toki olisi hienoa jos ihmiset osaisivat käyttää hakua, mutta se on liikaa vaadittu suurimmalta osalta, siinähän pitäisi tehdä jotain, vieläpä miettiä oikeita hakusanoja.
Optimihan olisi se, että oleellinen informaatio olisi siinä keskustelun ensimmäisessä postauksessa, mutta se vaatisi sen kuuluisan jonkun, joka asian koostaisi =)
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.