toukokuu 11, 2024, 19:34:22 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Back to Chiviiliin kausi 2017

Aloittaja Lillen, tammikuu 30, 2017, 12:05:44 ip

« edellinen - seuraava »

Lillen

On taas se aika vuodesta kun meikäläisen sormet syyhyy siemenlaatikkoa kohti.
Parin hiljaisen kauden jälkeen päätin että nyt on taas hyvä aika iskee idätyslautta käyntiin ja raapustaa päiväkirjaa.

Armeija on nyt takana joten se ei enää puutu minun chilinkasvatus puuhiin. Ei minulle armeijasta paljon jäänyt käteen kun terveys petti puolessa välissä ja nakkasivat B-paperit käteen. Se on joka tapauksessa taakse jäänyttä, olen palannut kouluun ja työmaailmaan ja jossain tässä välissä ajattelin ehtiä vielä hoitamaan kasvihuonettakin. Ainiin ja se tyttöystäväkin on nyt kuvioissa...hitto ::)

Tein taas sen raskaan päätöksen että Pubeja en idätä, sillä en oikein osaa niitä kasvattaa. Annuumit jätin myös pois koska ne eivät minua pahemmin kiehdo.
Ylipäätään en lähtenyt vielä tilaamaan uusia siemeniä mistään sillä minulta löytyy järkyttävä määrä siemeniä joita tahtoisin vielä kokeilla. On tosin muistettava että suurin osa näistä siemenistä on kaudelta 2013 joten en ole varma itävyydestä?

Lajikelistaan...

C. Baccatum
Aji Fantasy
Aji Escabeche
Aji Cristal
Starfish
Sugar Rush

C.Chinense
CGN 16944
Antillais
Habanero Naranja Picante
Monster Naga
Devils Tongue Yellow
Jamaican Scotch Bonnet
Burkina Yellow Scotch Bonnet
Chupetinho
Moruga Scorpion (Itänyt 29.1.)
Dorset Naga
Trinidad Douglah
7 Pod Chaguanas
Foodorama Scotch Bonnet
Rocato

Yritin valita niin mietoja kuin tulisiakin lajikkeita. Valitsin myös pari ulkonäön puolesta ja Chupetinho pääsi listalle ainoastaan sen takia että olen popsinut niitä Chico'sissa.

Veikkaan että itämisprosentti tulee olemaan hyvin alhainen mutta lisään tarvittaessa. Yritän tänä vuonna pitää jotenkin malttia näiden puuhien kanssa koska turha suuruuden hulluus on yleensä johtanut minun kannalla epäonnistumisiin ::)
Tomaatteja idättelen vielä helmikuussa ja pari villi chiliä lisään vielä listaan jahka saan itsestäni sen irti.
Kasvihuone seisoo vielä paikallaan joten kunhan taimi vaiheesta taistelen läpi niin puitteet on kunnossa.

Aktivoin myös vanhaa blogiani, sieltä saa käydä lukemassa menneiden kausien toilailuja ja tulevan kauden ajatuksia.
http://chiliblogini-lillen.blogspot.fi/

Satoisaa chilivuotta 2017 kaikille, minulla on paljon tietoa päivitettävänä ja monia päiväkirjoja ahmittavana :D


Chilivaari

Tervetuloa takaisin Lillen!
Sinua täällä onkin jo kaivattu. Toivottavasti aikasi riittää tuohon kaikkeen, vaikka kyllähän tuossa iässä tarmoa ja liikettä riittää.

Huru-ukko


Lillen

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - tammikuu 30, 2017, 14:08:50 ip
Tervetuloa takaisin Lillen!
Sinua täällä onkin jo kaivattu. Toivottavasti aikasi riittää tuohon kaikkeen, vaikka kyllähän tuossa iässä tarmoa ja liikettä riittää.


Kiitoksia! :) Eiköhän se riitä, olen kyllä sen verran kaivannut näitä touhuja että aikaa on tälle harrastukselle vain järjestettävä.

Päivittelen samalla hieman uutisia idätyslautalta. Aji Fantasy, Aji Escabeche, Sugar Rush, CGN 16944. Habanero Naranja Picante ja Moruga Scorpion ovat itäneet. Mahtavaa huomata että siemenet ovat vieläkin käyttökelpoisia! 

Lillen

Lainaus käyttäjältä: Lillen - helmikuu 02, 2017, 19:58:37 ip
aikaa on tälle harrastukselle vain järjestettävä.


Köh köh...Ei mennyt ihan niinkuin Strömsöössä tuo ajan järjestäminen. Laitetaanpa vähä päivitystä. En viitsinyt sentään uutta aiheitta laittaa, mutta tällainen pieni ilmoitus, että hengissä ollaan ja ainakin toistaiseksi vielä chilitkin ::).
Edellinen kausi oli täysi floppi, mutta tälle kaudelle ryhdistäydyin ja kasvihuonekin on ollut taas täynnä kasveja. Enimmäkseen idättelin tomaatteja alkuvuodesta, mutta pari chiliäkin oli joukossa. Satoa tullut aika kehnosti, mutta tarpeeksi. Ehdin keittää jo yhden satsin paholaisen hilloa, toinen luultavasti tulossa myöhemmin tänään.

Ensi kaudeksi pitäisi tilata muutamaa uutta lajiketta. Kauheasti ei uskalla ensi jouluna idätellä, kun kerrostaloon muutto on ennemin tai myöhemin edessä, ja nyt kun tuo naikkonenkin on mukana kuvioissa niin täytyy harrastustoimia rajoittaa ::)
Laitoin tämän vuoden kasveista vähän kuvia tuonne vanhan blogini puolelle. Ei siellä kauheasti uutta, mutta vähän elvytin sitä.

https://chiliblogini-lillen.blogspot.com/2018/09/chilit-ja-tomaatit-kypsyvat-syyskuussa.html

Satoisaa loppukautta kaikille!