huhtikuu 27, 2024, 07:03:09 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

Dethlock

Joo, sovittiin jo tuosta että paketti minulle jos Chiliputti ei ilmoittaudu ja minulla on jo seuraavan kaverin yhteystiedot.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Jani M

Eli Oulumiitti mahdollisesti ensi viikolla. Toivottavasti täällä posti lopettaa tuon lakkoilun.

Dethlock

Nyt ootellaan onko menossa ensin Chiliputille vai tuleeko tänne. Pidämme iltasession paketin kanssa niin saa heti aamulla postiin.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Chiliputti

Vielä ei postipate kiikuttanut pakettia perille. Jani M: voisihan tuon paketin laittaa sinnepäin matkahuollon kautta mikäli jatkavat lakkoilua?

Dethlock

Onkohan paketti nyt sitten tiistaina täällä Joensuun alueella?
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Chiliputti - marraskuu 25, 2013, 18:00:46 ip
Vielä ei postipate kiikuttanut pakettia perille. Jani M: voisihan tuon paketin laittaa sinnepäin matkahuollon kautta mikäli jatkavat lakkoilua?


Lakko vissiin loppunut jo Oulussa, joten ihan postin kautta mahtaa olla kätevin. Kunhan muistatte ilmoitella mulle yksityisviestillä, millon kirje lähtee tänne päin. Mulla ei tällä hetkellä ole tietokonetta (hajotin pari läppäriä kolmen päivän sisällä...) joten tämän foorumin seuraaminen on hieman haastavaa. Yksityisviestit sentään älähtää sähköpostiin ja ne tulee puhelimeen asti reaaliajassa. :D

Raaka-Arska

Pystytkös Jani hoitamaan miitin organisoinnin ilman läppäriä? Soittele mulle jos tarvii koneellista jeesiä...

Arska
Missä menee tulisuuden ja myrkyllisyyden raja?

Chiliputti

Nyt on miitti pidetty ja "jokunen" siemen tuli paketista poimittua. Kiitos ja kumarrus kaikille siemeniä pakettiin laittaneille. Huomisaamuna toimitan paketin postin "hellään" huomaan.

jaolsten

Oletettavasti miitti siis Oulussa Perjantaina tai Lauantaina? Vahvistatko Jani missä ja milloin, niin mainostan Oululaisille.. Ja miettikää nyt sitä aluejaostoakin?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Jani M

marraskuu 29, 2013, 15:10:34 ip #669 Viimeisin muokkaus: joulukuu 02, 2013, 09:46:19 ap käyttäjältä Jani M
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - marraskuu 27, 2013, 00:05:03 ap
Oletettavasti miitti siis Oulussa Perjantaina tai Lauantaina? Vahvistatko Jani missä ja milloin, niin mainostan Oululaisille.. Ja miettikää nyt sitä aluejaostoakin?


Miitti oli ja meni, puolet porukasta eivät päässeet paikalle, joten kirje liikahtaa seuraavaksi heille ja lähtee sitten maanantaina jatkamaan kierrostaan.


------------------

Tänään, 2. joulukuuta, siemenketjukirje jatkaa matkaansa postin huomassa.

hellacce

Tuli vaan mieleen tuon siemenketjukirjeen kulun kannalta, että pitäisiköhän skipata nipsu välistä. Meinaan et jos tuo Skk3 pysähtyi sinne, niin liikkuuko tämä chiliketjukirjekään siitä eteenpäin. Nyt jos olen vetänyt vääriä johtopäätöksiä ja osoittelen sormella väärää henkilöä skk3 pysähtymisen vuoksi niin pyydän nöyrimmin anteeksi.
Jätkä kasvattaa rehuja

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: hellacce - joulukuu 03, 2013, 11:34:00 ap
Tuli vaan mieleen tuon siemenketjukirjeen kulun kannalta, että pitäisiköhän skipata nipsu välistä. Meinaan et jos tuo Skk3 pysähtyi sinne, niin liikkuuko tämä chiliketjukirjekään siitä eteenpäin. Nyt jos olen vetänyt vääriä johtopäätöksiä ja osoittelen sormella väärää henkilöä skk3 pysähtymisen vuoksi niin pyydän nöyrimmin anteeksi.


Kirjeen lähettäjä ja vastaanottaja on periaatteessa samassa asemassa...... Ehkä se Itella on kumminkin suurin syyllinen....

Itellan omaa kertomaa:
Itella Posti Oy vastaanotti tavallisiin kirjelähetyksiin ja kirjattuihin kirjelähetyksiin kohdistuvia tiedusteluja noin 10 600. Löytyneitä kirjelähetyksiä oli noin 3 000 ja kadonneiksi todettuja noin 600. Ratkaisemattomia tiedusteluja oli noin 7 000. Ratkaisemattomiin tiedusteluihin sisältyvät muun muassa ne kirjelähetykset, joiden postitusta ei voida todentaa.
Tavallisiin kirjelähetyksiin kohdistuneiden tiedustelujen osuus oli 0,001 prosenttia kokonaisvolyymista ja kirjattuihin kirjelähetyksiin kohdistuneiden tiedustelujen osuus 0,02 prosenttia kokonaisvolyymista.

Vahingoittuneiden ensimmäisen ja toisen luokan kirjeiden määrä oli 0,004 prosenttia kokonaisvolyymista. Määrä sisältää myös ne lähetykset, jotka ovat vahingoittuneet ennen Itella Posti Oy:n lajitteluprosessiin tuloa.


Eli tuossa on postin normaali hukkaamisprosentti 1 kirje/lähetys 100000.
Onkohan siemenkirjeille edes vielä tullut tuhatta lähetystä, ja hukkuneita taitaa olla kymmenkunta.
Numeroiden valossa Itella saisi aika puhtaat paperit. Yritin hakea kirjeiden määrää lukuina, mutta sitä ei posti taida julkaista....Saatoin laskea aika väärinkin.

Asian hyvänä puolena voi pitää että joku saa siemenet loppuiäkseen, ja ainahan voi osallistua  ::).
Tietysti muut nuolee näppejään.

Olisiko lähetysten kirjaaminen suotavaa...?

sorrii

joulukuu 03, 2013, 13:06:40 ip #672 Viimeisin muokkaus: joulukuu 03, 2013, 13:08:14 ip käyttäjältä sorrii
Näitä ketjukirjeitä kun on kadonnut parin vuoden aikana vähän väliä, niin olisiko mahdollista ajatella, että kiertokirje lähetettäisiinkin tulevaisuudessa pakettina. 2kg'oon asti 7,40€. Paikkakunnilla joilla on saaja lähellä on nytkin paljon tehty vaihtoa naamatusten. Samoin on ollut noita miittejä. Kunnon tukevassa laatikossa ei olisi pakkaamisongelmiakaan. Luulisin ainakin että paketteja katoaa vähemmän, ja nehän ovat jotenkin kirjattuja aina. Ei tuohonkaan maksuun luulisi kenekään konkurssia tekevän...

PS. Ja sääntöihin lisäys että paketti pitää viedä itse postiin, eikä delegoida tyttöystävälle, äidille tai vaimolle tai lapselle  ;)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

sorrii

Taas muuten jäljitän yhden chilini alkuperää:

Otin viime vuoden SKK2'sta useita Pube-siemeniä, enkä nyt muista mitä kaikkia niistä laitoin itämään. Sieltä kuitenkin Orange Rocoto lähti yhtenä itämään: Valokuvissa näkyy pari itävää "Orange Rocotoa" lautalla. Muita pubeja jotka iti, oli vain Hyper Pubea useampi kappale.

Tästä "Orange Rocotosta" tuli sitten yllättävän tiivis ja tuuhea kasvi Rocotoksi joka myöhemmin tuotti satoakin ihan kivasti. Muissa keskuteluissa on kuitenkin tullut ilmi, ettei tämä ole ainakaan se kasvi mitä yleensä nimitetään orange rocotoksi. Google kuvahaulla "Orange Rocoto" tuottaa kyllä jotain tämänkin näköistä: http://www.worldofchillies.com/chillipodsgallery/chilli_pods_gallery.html

Musta tää kasvi kuitenkin muistuttaisi lähinnä tuota Per Cusco'a, enkä kyllä muista että olisin edes omistanut moisia siemeniä...

Tässä tämänpäivän tilanne


Elokuun lopussa oksat painoivat, mutta ekat kypsät vasta sisällä syyskuun lopussa:


Tämä oli/on vaan niin hieno kasvi: tiivis tuuhea kasvutapa; satoa reilusti; hyvänmakuinen - tuoreenakin tosi raikas ja jotenkin yllättävä polte: maistuu paljaaltaan aika miedolle ...  ??? ...ja sitten jälkikäteen vaan huomaa että kirvelee. Ja kirvelee parhaimmillaa koko kroppaa  :D
Voisiko olla että jollain SKK2'n osallistujalla olisi ollut juuri tällainen "Orange Rocoto" tai sitten Peru Cuscoa joko minun tai jonkun muun sekoittamana? Risteytynyt?!

Mä säilytän ehdottomasti nämä siemenet ja kokeilen kasvattaa uusia ensi kesänä, että näen tuleeko jälkeläisistä samoja. Mietin sitten vasta onko tää nimeltään "joku keltainen pube" vaiko Rocoto Peru Cusco.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Miquel

Lainaus käyttäjältä: hellacce - joulukuu 03, 2013, 11:34:00 ap
Tuli vaan mieleen tuon siemenketjukirjeen kulun kannalta, että pitäisiköhän skipata nipsu välistä. Meinaan et jos tuo Skk3 pysähtyi sinne, niin liikkuuko tämä chiliketjukirjekään siitä eteenpäin. Nyt jos olen vetänyt vääriä johtopäätöksiä ja osoittelen sormella väärää henkilöä skk3 pysähtymisen vuoksi niin pyydän nöyrimmin anteeksi.


Skippaisin ehdottomasti sillä Nipsu ei ole tietääkseni ilmoittanut itsestään taikka kirjeestä lainkaan.  ???
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Whili

Lainaus käyttäjältä: Miquel - joulukuu 03, 2013, 16:12:29 ip
Lainaus käyttäjältä: hellacce - joulukuu 03, 2013, 11:34:00 ap
Tuli vaan mieleen tuon siemenketjukirjeen kulun kannalta, että pitäisiköhän skipata nipsu välistä. Meinaan et jos tuo Skk3 pysähtyi sinne, niin liikkuuko tämä chiliketjukirjekään siitä eteenpäin. Nyt jos olen vetänyt vääriä johtopäätöksiä ja osoittelen sormella väärää henkilöä skk3 pysähtymisen vuoksi niin pyydän nöyrimmin anteeksi.

Skippaisin ehdottomasti sillä Nipsu ei ole tietääkseni ilmoittanut itsestään taikka kirjeestä lainkaan.  ???

Jos Nipsu ei ilmoittaudu, niin hypätään ylitse.
SKK3 todennäköisesti majailee Nipsulla ja toivottavasti pian jatkaa matkaa..

Wahi

Nipsu on laittanut tietonsa mulle jo muutama viikko sitten.

Miquel

^ Nyt puhuttiin ihan eri ilmoittamisista. SKK3 lähetettiin Nipsulle muistaakseni 22pvä eikä herrasta ole senkoommin kuulunut. 25.11 hän on viimeksi kirjautunut foorumille muttei silloinkaan maininnut kirjeestä mitään. 
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Whili

joulukuu 04, 2013, 13:31:35 ip #678 Viimeisin muokkaus: joulukuu 05, 2013, 05:01:05 ap käyttäjältä Whili
Lainaus käyttäjältä: Miquel - joulukuu 04, 2013, 04:31:59 ap
^ Nyt puhuttiin ihan eri ilmoittamisista. SKK3 lähetettiin Nipsulle muistaakseni 22pvä eikä herrasta ole senkoommin kuulunut. 25.11 hän on viimeksi kirjautunut foorumille muttei silloinkaan maininnut kirjeestä mitään. 

Tekstiviestiä laitettu herralle kummankin kirjeen tiimoilta..
Elikkäs mikäli mies ilmoittautuu ennen omaa vuoroonsa, niin saa kirjeen, mutta jos ei, niin hypätään ylitse.

e : ilmoittautui

hellacce

Skk2 oli tänään ilmestynyt laatikkoon. Huhhuh mikä paketti! Yritän tämän illan aikana saada selattua kaiken läpi. Riippuu huomisesta työpäivästä, että kerkeänkö kiikuttamaan sitä postiin ajallaan, mutta viimeistään seuraavana arkipäivänä. Kiitokset vaan kaikille ahkerille siementäjille.  :P
Jätkä kasvattaa rehuja