toukokuu 13, 2024, 02:03:56 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

juksu

Lista lajeista/lajikkeista vaikuttaa mahtavalta! Itsellä ei taida olla kuin yksi kaksi lajiketta mitä voisi lisätä .. Aivan loistavaa kyllä että moinen kasa siemeniä on päässyt reissuun.
Hatunnostot kaikille siemeniä lisänneille.

Nähdäämpä huomenna!
- mind is a terrible thing to taste -

unenkuva


Ja eiköhän me kaikki se muutama euro laiteta postikuluihin :) ei tarvi Jarokilla yksin maksaa. Minulla on uusia laijikkeita (tosin kappalemäärällisesti ei kovin montaa siementä)

Herculenaum Pompeii ( 4 siementä)
Datil (2 siementä)
Prikinu (6 siementä)

unenkuva

Oulun miitti pidetty ja siemenet vaihdettu. Itse lisäsin kirjeeseen edellisen kommentin siemenet. Mukaan lähti Aji Finland, Aji Cristal, Aji Fantasy ja Starfish. Tosin Ajit Jarokin siemenistä ja Starfish Juksulta. Eli meikän saldo oli siis pelkästään plusmerkkistä ja kolmea lajiketta, jota kirjeessä ei ollut. Jarok laittaa kirjeen eteenpäin

Jani M

Kirje on postissa. Meni rimaa hipoen vielä alta 500 gramman, joten sieltä olisi ehkä syytä perkata niitä siemeniä. Joitakin lajikkeita on valtavasti, ja vielä useissa eri pusseissa. En viittaa tässä nyt esimerkiksi flexuihin, jotka oli kivasti pakattu erillisiin pusseihin, mutta jotakin annuumia taisi olla aivan poskettomat määrät jne. Joka tapauksessa, vielä toistaiseksi päästiin pienemmillä kustannuksilla. :)

Whili

Lainaus käyttäjältä: Jarok - helmikuu 11, 2013, 17:08:26 ip
Kirje on postissa. Meni rimaa hipoen vielä alta 500 gramman, joten sieltä olisi ehkä syytä perkata niitä siemeniä. Joitakin lajikkeita on valtavasti, ja vielä useissa eri pusseissa. En viittaa tässä nyt esimerkiksi flexuihin, jotka oli kivasti pakattu erillisiin pusseihin, mutta jotakin annuumia taisi olla aivan poskettomat määrät jne. Joka tapauksessa, vielä toistaiseksi päästiin pienemmillä kustannuksilla. :)
Niitä lajikkeita, joita on paljon, ei ole syytä lisäillä. Yritetään pitää tuo laatikko postiluukuista mahtuvana.
Se olisi hyvä viedä aina postiin punnittavaksi ja lähetettäväksi, jottei mene hylkyyn liikapainon vuoksi.
Ja malttia myös sen teipin kanssa, kun laitatte pakettia läjään. Sen paketin myös voi vaihtaa tuoreempaan aina välillä.

Paawi

Sain kirjeen äsken ja tais pari tuntia vierähtää kun sitä pengoin. :) Asiallisesti pakattu ja hyvässä kunnossa. Parilla kymmellä laajeni omat chili siemen valikoimat. Hienoa!  Pitääkin välittömästi laittaa noita itämään..

Huomenna lähtee paketti kohti uusia seikkailuja. Kiitoksia kaikille.

Täti-E

Hauskaa että Täti-E: Senegalilainen löytyy ketjukirjeestä vaikkei se täällä ole edes käynyt  ;D Sen vois joku tarkka jamppa nappaa itelleen ja kertoa sitten kasvattelun jälkeen onko se Frute vai mikälie.


Aku

^ Jeps. :D Lisäisin muutaman siemenen sitä, kun niitä siemeniä on vieläkin mulla melko runsaasati. En tosin tällä vaan sitä edellisellä kierroksella.

Paawi

Paketti on postissa, elikkä luulis tulevan ennen viikonloppua perille..

Kusettiko Itellatäti mua vai onko suomen posti oikeesti näin kallis? 6.4e makso n. 480g painava maksikirje?
Luulis tolla hinnalla ainaki menevän perille..


Fredrik-flugarn

Joko on käyny liian paksuksi tädin mielestä?
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

Jani M

helmikuu 13, 2013, 21:05:32 ip #130 Viimeisin muokkaus: helmikuu 13, 2013, 21:07:14 ip käyttäjältä Jarok
No hetkonen. Kuitissa minulla lukee näin:

Kirje, 1lk. 251g-500g FI 3,00€

Ei sitä maksikirjeenä olisi kyllä tarvinnut lähettää...

Lainaus käyttäjältä: Paawi - helmikuu 13, 2013, 19:46:59 ip
Kusettiko Itellatäti mua

Kyllä kusetti, jos se ei sen mielestä tavallisena kirjeenä olisi kulkenut.

JaloPena

Mulla maksoi myös normaalit 3 euroa. Olisiko liian paksuksi pakattu?
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

Paawi

Ihan tismalleen samanlaisena paksuudeltaan ja ehkä pari grammaa kevyempänä se multa lähti eteenpäin kun millasena tuli..
Että jos se mulle tuli 3e:llä niin sitten mua kusetettiin. No onneks ei ollut kovin iso raha.

Jani M

Juu, jos ne automaattisesti sen maksikirjeenä ottivat, niin väärin tekivät. Noissa pitäis aina itse olla tarkkana. :D

Whili

Kirje: 250mm x 400mm x 30mm (leveys x pituus x paksuus)
Jos kirjeen yksikin mitta ylittyy, kirje hinnoitellaan maksikirjeenä.

Näin lukee tuolla itellan sivulla. Siispä kannattaa pakata paketti silleen, että pysyy noissa mitoissa.
Varsinkin kuplamuovikirjeiden kanssa voi olla ongelmia.

Paawi

Lainaus käyttäjältä: Whili - helmikuu 14, 2013, 07:09:46 ap
Kirje: 250mm x 400mm x 30mm (leveys x pituus x paksuus)
Jos kirjeen yksikin mitta ylittyy, kirje hinnoitellaan maksikirjeenä.


Joop, niinpä näyttää lukevan. Mutta mulle toi tuli tosiaan sellasessa siistissä pahvilaatikossa jonka paksuus ei kyllä muuttunut kun yhen paperin verran paksummaks kun teippasin päälle uudet osotteet. Mutta joo, ens kerralla luen etukäteen netistä että mitä sen pitäis maksaa ni eivät pysty kusettamaan..

Whili

    ;D

Postitäti tavoittelee "kuukauden työntekijä"-titteliä.

Whili

..ja kun ottaa paketin mukaan iltalenkille ja tiputtaa seuraavan toverin postiluukkuun, niin postimaksu 0€   ;D

Ja ei unohdeta hyötyliikuntaa ja samalla voi tutustua saman kylän viljelijöihin.
Pirkammaan-, Turun- ja Oulunseudulla tuo kädestä käteen meininki toimi hienosti, niin miksei Kehä3sen sisälläkin  ;)

jaolsten

Oho, ompas sulla rankkoja kokemuksia. Toivottavasti mulle ei koskaan käy noin.

JS
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Paawi

Tuli kyllä joo ehdottomasti ittellekkin mieleen siinä postin kassalla että olis tän varmaan autollaki voinu käydä heittämässä. Mut oli just sopivasti noudettaviakin paketteja ni piti jokatapauksessa mennä postiin jonottelemaan ja hoitu siinä samalla.

Kyllä tolla 6.4e:llä olis ton noin 30 kilsaa varmaan voinu ajella, mutta menkööt nyt tän kerran postin kyydissä.