toukokuu 12, 2024, 10:31:38 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kuivatun chili pakastaminen

Aloittaja Teflonsiili, kesäkuu 06, 2011, 22:00:21 ip

« edellinen - seuraava »

Teflonsiili

Terve!

Tuli tuotua kotosuomeen tuolta aasiasta päin reilu 5kg kuivattua chiliä. Kysymys onkin, että kestääkö noita mennä pakastamaan ja jos kestää niin lisääköhän se säilyvyyttä yhtään ? Chilit on pakattu 500g vakuumipusseihin ja luulen, että vierähtää jokunen vuosi ennen kuin saan nuo kaikki tuhottua.

TunturiTiger

Totta kai se pidentää! Itse säilön kuivatut chilit etikkaliemessä ja lopuksi pakastan purkit.  ;D

Onnistuisitko pitään ne esim kaapissa tai jossain kuivassa paikassa muute? Pussiin voit myös laittaa jonkun silicagel pussin. Ei ne ny niin myrkyllisiä ole.

Jahvetti

kesäkuu 06, 2011, 22:23:25 ip #2 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 06, 2011, 22:27:17 ip käyttäjältä Jahvetti
Ei sit yhtään enempää mukaan tarttunu, nääs että olis ollu naapureillekin maistiaisia?

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - kesäkuu 06, 2011, 22:05:17 ip
Totta kai se pidentää! Itse säilön kuivatut chilit etikkaliemessä ja lopuksi pakastan purkit.  ;D

#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Teflonsiili

Kyllä onnistuu myös kuivassa kaapissa pitäminen, nesteenimijät ei kyllä tule kysymykseen koska pussit ovat avaamattomia. Mikäli oikein tajusin mitä pussin kyljessä seisoo, niin kyseisten pussukoiden sisältö sisältää 26% rasvaa, mikä kyllä kielii, että saattaa mennä yllättävänkin nopeasti pilalle...

Teflonsiili

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - kesäkuu 06, 2011, 22:23:25 ip
Ei sit yhtään enempää mukaan tarttunu, nääs että olis ollu naapureillekin maistiaisia?


Pari pussia olen raskinut lahjoittaa kavereille, on nimittäin todella mahtavaa ainetta!

marko-

good stuff!  ;D

aikamoisen mällin toit mukanasi, ei ruvennut yksikään koira tjsp mölyämään että on vähän kasviksia ja sen sellaista kyydissä?