toukokuu 14, 2024, 19:17:27 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Järjestelmäkameramerkkinne

Aloittaja Aji Inferno, helmikuu 08, 2011, 01:21:03 ap

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

helmikuu 08, 2011, 01:21:03 ap Viimeisin muokkaus: helmikuu 08, 2011, 01:22:53 ap käyttäjältä Aji Inferno
Faktaa peliin. Ei siis kompaktikameroita, vaan järkkäreitä.

Herra 47

Eli ei meille tavan kuvan näppääjille tää ;)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Hapa_Nero

Ompas  :D
EOS 500 N, pitäis kait päivittää, mut nyt ei oo varaa

aropupu

Taitaa olla ainoa asia jossa olen ns. merkkiuskovainen, Canonin vehkeet on aina tuntuneet omaan käteen sopivimmilta vaikka hyviä laitteita monet muutkin valmistajat tekee.

Tällä hetkellä tulee kuvattua leluosaston vehkeillä, eli EOS 450D plus pari halpisputkea.

chilihardhead.fi

helmikuu 08, 2011, 17:59:56 ip #4 Viimeisin muokkaus: helmikuu 08, 2011, 18:04:24 ip käyttäjältä chilihardhead.fi
Digijärkkäriä ei ole, mutta kaapissa lojuu Konica TC-X runko, jota varten tuli sentään jokunen tunti leikattua ruohoa ja muita töitä tehtyä aikoinaan. Putkiakin oli vallan yksi, 80-130 muistaakseni, mutta naapurin kanssa vaihdettiin tarpeen mukaan.
Tällä aikakaudella Canonin omistajat manattiin syvälle johonkin, kaikissa tilaisuuksissa kun aina joku rupesi metelöimään Canonillaan muista välittämättä. Omaa sarjaansa oli, jos sattui olemaan niin pollea kyseessä, että oli pitänyt hankkia moottori pauhaamaan, jotta varmasti ehtii saamaan kaikki mummut ja papat kuvattua hautajaisissa tai vastaavissa toiminnan täytteisissä tilaisuuksissa.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Lihamestari

Mulle taas ei harrastuksen alkutaipaleella passanut toin Canonin 350D mitenkään lapaseen! Oli niin pirun pieni!
Nikonin D70s oli aikalailla hyvän kokoinen.
Nyt vasta kun on tuo D300, kahvalla, alkaa kuvausote olla aikas kohillaan! ;)

Nykyisillä järkkäreillä ei taida olla enää mitään väliä, minkä rungoista hankkii, laatu kuvia saa kaikilla, kunhan osaa laitteitaan kunnolla käyttää!!!
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

chilihardhead.fi

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - helmikuu 08, 2011, 18:14:12 ip

Nykyisillä järkkäreillä ei taida olla enää mitään väliä, minkä rungoista hankkii, laatu kuvia saa kaikilla, kunhan osaa laitteitaan kunnolla käyttää!!!


Iso AAMEN. Ei se auta vieläkään jollei vaivaudu opettelemaan niiden käyttöä, kalliit vermeet ei takaa sitä hyvää lopputulosta.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Janne

Minulla kun ei ole minkäänsortin kameroita niin voin hoitaa tässä pakollisen vaiheen kamerakeskustelua:

Canon on ihan paska ja Nikon se vasta paska onkin! Ja muiden merkkien käyttäjät on homoja! Paitsi homot, ne on kaikki heteroja!

;)
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Herra 47

kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)


linker

helmikuu 08, 2011, 20:33:09 ip #10 Viimeisin muokkaus: helmikuu 10, 2011, 09:37:27 ap käyttäjältä linker
  Phase One
        ja
  Hasselblad

   



Aji Inferno


aropupu

Lainaus käyttäjältä: linker - helmikuu 08, 2011, 20:33:09 ip
  Phase One
        ja
  Hasselblad


On muuten tullut tällä yhdistelmällä jonkin verran kuvattua, mielellään kuvaisin edelleenkin jos sattuisi "hieman" olemaan tuota ylimääräistä rahaa taskun pohjalla.

aropupu

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - helmikuu 08, 2011, 18:14:12 ip
Mulle taas ei harrastuksen alkutaipaleella passanut toin Canonin 350D mitenkään lapaseen! Oli niin pirun pieni!


Joo, leluosaston kamerat on leluosaston kameroita valmistajasta riippumatta :)

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: aropupu - helmikuu 08, 2011, 21:29:37 ip
Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - helmikuu 08, 2011, 18:14:12 ip
Mulle taas ei harrastuksen alkutaipaleella passanut toin Canonin 350D mitenkään lapaseen! Oli niin pirun pieni!


Joo, leluosaston kamerat on leluosaston kameroita valmistajasta riippumatta :)


Ja mammuttiosastoa ei taas viitsi ottaa mukaansa millekään satunnaiselle kävelylle tms. ;)  Sinänsä pienestä Olympus E-620:sta tulee vallan isompaankin käteen sopiva sen mukana tulevalla akkukahvalla - jolla sitten saakin kuvattua vallan rikollisen määrän kuvia...

MasaT

Canon 1000D ja 500D on ja oikeastaan aika pettynyt olen näiden kuvan laatuun. Vois olla, että vanhoista dioista skannaamallakin voisi saada parempia kuvia. Välillä onnistuu ja yleensä ei.

jeQQ

Meikällä 1000D pelittänyt ihan hyvin. :o Eihän nuo kittilinssit kovin hyviä ole, mutta oikein sopiva harjoittelukamera :)

PP

Lainaus käyttäjältä: MasaT - helmikuu 08, 2011, 22:02:59 ip
Canon 1000D ja 500D on ja oikeastaan aika pettynyt olen näiden kuvan laatuun. Vois olla, että vanhoista dioista skannaamallakin voisi saada parempia kuvia. Välillä onnistuu ja yleensä ei.


Mikä häiritsee? Merkittävimmät erot perusrungoissa kalliimpiin verrattuna taitaa olla tarkennuspisteiden määrässä ja sitä kautta tarkennuksen toimivuudessa (nopeus, minne osuu). Kuvausnopeudessa on eroja, mutta se ei vaikuta kuvanlaatuun ja kennotkin on nykyään hyviä ellei mennä ihan ääriherkkyyksiin (1600 tai enemmän). Kittiobjektiiveissa sen sijaan on monia puutteita kunnollisiin verrattuna: huono valovoima, vääristymät, värivirheet, hidas tarkennus.

MasaT

Lainaus käyttäjältä: PP - helmikuu 08, 2011, 22:12:45 ip
Lainaus käyttäjältä: MasaT - helmikuu 08, 2011, 22:02:59 ip
Canon 1000D ja 500D on ja oikeastaan aika pettynyt olen näiden kuvan laatuun. Vois olla, että vanhoista dioista skannaamallakin voisi saada parempia kuvia. Välillä onnistuu ja yleensä ei.


Mikä häiritsee? Merkittävimmät erot perusrungoissa kalliimpiin verrattuna taitaa olla tarkennuspisteiden määrässä ja sitä kautta tarkennuksen toimivuudessa (nopeus, minne osuu). Kuvausnopeudessa on eroja, mutta se ei vaikuta kuvanlaatuun ja kennotkin on nykyään hyviä ellei mennä ihan ääriherkkyyksiin (1600 tai enemmän). Kittiobjektiiveissa sen sijaan on monia puutteita kunnollisiin verrattuna: huono valovoima, vääristymät, värivirheet, hidas tarkennus.

Voi olla kuvankäsittelyssäkin vika, kun ei sellaista ole ennen niin tarvinnut harrastaa mutta aika suttuista jälkeä tulee, ainakin hieman vähemmillä valoilla. Kuvaan tosin ravilla melkein jatkuvasti.

Chilivaari

Canon 550D
Paljon parjattu kittilinssi on tässä selvästi parempi kuin edellisessä 300D:ssä. Kuvaan vain liian paljon käsivaralta ja vanhan miehen käsi tärisee. Kuvanvakaaja ja ISO 1600 auttavat vähän.

Sattuma vuosikymmeniä sitten valitsi meille merkin. Minulla ei ole mitään syytä väittää, että tämä olisi jotenkin parempi kuin ne muut. Kaikilla saa kuvia, kunhan opettelee ottamaan ja näkemään.