toukokuu 14, 2024, 11:17:09 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


aropupu 2012

Aloittaja aropupu, huhtikuu 16, 2012, 15:21:51 ip

« edellinen - seuraava »

Whili

Onko sulla kasvamassa tänä vuonna PI-439380 lajiketta ?? Ja jos on niin onko kuvia ? 2011
Mun kasvi on todennäköisesti sulta lähteneistä siemenistä ja hiukan epäilyttää tuon lajipuhtaus.

Makustelemaan olen päässyt muutaman podin verran ja melko mauttomalta vaikuttaa, tosin pieni parfyymimainen polte löytyy kannasta.
Muistatko miltä sun podit maistui ?  Komea kasvi tosin, mutta makunsa puolesta jäänee kasvatus yhteen kauteen.

aropupu

syyskuu 15, 2012, 11:59:36 ap #61 Viimeisin muokkaus: syyskuu 15, 2012, 12:04:04 ip käyttäjältä aropupu
Ei ole kasvamassa tänä vuonna tuota tapausta. Kyllä tuo sun kasvisi aika samalta näyttää, tuohan oli mielenkiintoinen siinä että podit olivat tuollaisia sun kuvan mukaisia kirsikan mallisia alkukaudesta sisällä kasvaessaan ja tekivät tuollaisen mun kuvan mallisen nypylän podin päähän vasta aivan keskikesällä kovassa auringonpaahteessa.

Olen tuon alunperin saanut ylijäämäkasvina M;kolta, koitin häneltä kysellä siementen alkuperästä kun ei tuo oikein sopinut esim. fataliin tai USDA:n tietokannan kuviin ko. lajikkeesta, mutta hän ei muistanut siementen alkuperää.

Voisin muuten huolia tuosta muutaman siemenen joskus, omani olen näemmä onnistunut hukkaamaan. Mulla tuon aromi oli mieto mutta hyvä, poltettakin oli jonkin verran. Näitä asioita on kovin vaikea foorumikirjoittelulla verrata kun makuaistit  ja poltetoleranssit ovat niin erilaisia. Itse kuitenkin pidin ko. lajikkeesta kovasti ja voisin sitä kasvattaa toistekin.

aropupu

Päivittely on jäänyt kovin vähälle. Kesälle puski liian monta projektia yhtäaikaisesti päälle ja kaikelle ei riittänyt aikaa, kasvitkin ovat olleet hieman heitteillä. Kuvia olen räpsinyt kylläkin, pitää niitä jossain välissä käydä läpi ja postailla tänne jotain. Viimeinen niitti tuli viime kuun alussa, kun aloitin puutarhurin opinnot Mäntsälässä joka on sen verran kaukana että matkojen vuoksi koulupäivät ovat 12-tuntisia ja ylimääräistä aikaa ei enää vain ole. Ensi kausi mennään huomattavasti tolkullisemmalla kasvimäärällä että kaikelle riittäisi aikaa.

Whili

Lainaus käyttäjältä: aropupu - syyskuu 15, 2012, 11:59:36 ap
Voisin muuten huolia tuosta muutaman siemenen joskus, omani olen näemmä onnistunut hukkaamaan. Mulla tuon aromi oli mieto mutta hyvä, poltettakin oli jonkin verran. Näitä asioita on kovin vaikea foorumikirjoittelulla verrata kun makuaistit  ja poltetoleranssit ovat niin erilaisia. Itse kuitenkin pidin ko. lajikkeesta kovasti ja voisin sitä kasvattaa toistekin.

Juu, pistetään siemeniä talteen. En ala niitä PI-439380 lajinimellä yleisesti jakamaan, kun ei taida olla kyseinen kaveri, mutta näyttävä rehu kuitenkin.
Pisteleppä viestiä tänneppäin sitten kun haluat siemeniä.

M;kko

Lainaus käyttäjältä: aropupu - syyskuu 15, 2012, 11:59:36 ap
Olen tuon alunperin saanut ylijäämäkasvina M;kolta, koitin häneltä kysellä siementen alkuperästä kun ei tuo oikein sopinut esim. fataliin tai USDA:n tietokannan kuviin ko. lajikkeesta, mutta hän ei muistanut siementen alkuperää.


Ha haa! Nyt annoit väärän valan lähimmäisestäsi! ;) Löysin vielä lähettämäni YV:n jossa totean siementen olleen peräisin nimimerkiltä JungleRain. Mutta jos kasvi ei näytä oikealta, niin joko häneltä saamani siemenet ovat olleet mitä sattuu tai sitten aropupulla on käynyt pörriäisiä pahaa tekemässä. Oli muuten JungleRainin CGN19198 siemenet myös osittain jotain koristeannuumia...