toukokuu 18, 2024, 08:30:53 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Ilmarin chilit

Aloittaja mztahtin, tammikuu 05, 2012, 20:06:48 ip

« edellinen - seuraava »

mztahtin

tammikuu 05, 2012, 20:06:48 ip Viimeisin muokkaus: tammikuu 05, 2012, 20:51:45 ip käyttäjältä mztahtin
Mulla kasvaa ensimmäistä kertaa Malawi Birds Eye*2, Italiasta saatuja tuntemattomia chilejä*2, ja itämässä Naga Morichin siemeniä (olleet mullassa noin viikon). Malawit puskevat ensimmäisiä kukkia, joita olen pumpulipuikoilla pölytellyt. Valaistuksena 2*23w ESL ja 28w ESL. Aloitin Malawien kasvatuksen jo Loka-Marraskuussa.. Tuohon valaistukseeni nähden liian aikaisin. No saanpahan kevääseen asti pidettyä hengissä. Ravinteina olen Malaweille antanut Puutarhan Kesää ja Merilevää, Italian kavereille vain merilevää. Kasvavat turpeessa Malawit. Mitä kokeneempi väki sanoo Plantagenin Kukkamullan ja turpeen yhdistelmästä chileille? Ruukkuina on 170mm Pauliinat Malaweilla. Kauanko suunnilleen Nagan idätys kestää?
Kivaa hommaa tämä Chilistely  ;D


mztahtin

tammikuu 05, 2012, 20:54:57 ip #1 Viimeisin muokkaus: tammikuu 05, 2012, 20:57:35 ip käyttäjältä mztahtin
Yleisilme viljelmästä



Malawi



Italian muukalainen



Isompia Italiaanoja


Tiemuh

Hei ja tervetuloa.

Hyvännäköisiä puskia sinulla kasvamassa. Multa turve sekoituksesi kuulostaa ihan toimivalta. Itse olen myös koitellut erilaisia sekoituksia ja varsin vähän niillä olen nähnyt eroja tuottavan. 17 cm ruukut tietty ihan ok, mutta jossain vaiheessa ne on parempi vaihtaa isompiin. Tässävaiheessa kautta ne on ihan sopivat. Ruoki niitä joiden haluat pysyvän vielä pitkään kompakteina pelkästään merilevällä, niin pysyvät pienempinä ja ruukku ei täyty niin nopeasti juurista. Et kertonut kesän loppusijoitusta joten vaikea sanoa tarkempia ohjeita. Et myöskään kertonut idätys menetelmääsi, joten vaikea sanoa kuinka kauan kestää itää. Sanotaan vaikka että viikosta kolmeen viikkoon ja luulisi itäneen menetelmällä kuin menetelmällä. Jos ei idä tässä ajassa niin menetelmässä tai siemenissä on vikaa.

mztahtin

Olen aika aloittelija näissä hommissa.. Siis Nagat ovat mullassa itämässä patterin vieressä. Kesällä en usko, että kauheasti lapseni ulos pääsevät, koska ei parveketta, ehkä vähän ikkunalaudalle sentään. Meinaatko, että Malaweille pitäisi hankkia isompaa ruukkua?

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: mztahtin - tammikuu 06, 2012, 02:17:23 ap
Olen aika aloittelija näissä hommissa.. Siis Nagat ovat mullassa itämässä patterin vieressä. Kesällä en usko, että kauheasti lapseni ulos pääsevät, koska ei parveketta, ehkä vähän ikkunalaudalle sentään. Meinaatko, että Malaweille pitäisi hankkia isompaa ruukkua?
Kesällä satoavissa kasveissa käytetään yleisesti 10-30 litran multatilaa.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Tiemuh

Jos meinaat kesän pitää chilejä ikkunalaudalla niin tuo ruukkukoko voi olla järkevin. Jos paljon isomman ruukun laitat niin kasvit todennäköisesti kasvavat liian suuriksi mahtuakseen ikkunalaudalle tai suoraan auringonpaisteeseen kokonaisina. Tietysti pienessä ruukussa satokin jää vaatimattomammaksi.

Täti-E

Anteeksi mutta käytätkö Mariskooleja ruukunalusina? Iittalan kaupan verkkosivu ilmoittaa että ruukunalusesi maksavat 41,40€/kpl

;D Vaikuttaako kasvuun hyvinkin?? ;D

mztahtin

Lainaus käyttäjältä: Täti-E - tammikuu 06, 2012, 12:33:58 ip
Anteeksi mutta käytätkö Mariskooleja ruukunalusina? Iittalan kaupan verkkosivu ilmoittaa että ruukunalusesi maksavat 41,40€/kpl

;D Vaikuttaako kasvuun hyvinkin?? ;D


Sinkkumies voi löytää monenlaisia käyttökohteita Mariskooleille;) Ensimmäistä kertaa koen niistä olevan jotain hyötyä, pääsevät chilini lähemmäs lamppua:)
Missä vaiheessa noita Italian tuntemattomia voi koittaa alkaa tunnistaa?
Ja kasvu on muuten parempaa kuin Pauliinoissa....

mztahtin

Eka Naga näki päivänvalon!