toukokuu 14, 2024, 08:04:02 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Neko merileväuutteen kimppatilaus systeemi

Aloittaja tonttu, toukokuu 28, 2009, 13:43:54 ip

« edellinen - seuraava »

tonttu

toukokuu 28, 2009, 13:43:54 ip Viimeisin muokkaus: toukokuu 28, 2009, 15:56:36 ip käyttäjältä tonttu
Moi, tuossa foorumilla oli puhetta Nekon merileväuutteesta. Otin asiakseni selvittää miten onnistuisi.

Elikkäs seuraavan laista kuviota:
Kyseessä siis Merileväuute jauhe, postitus helppoa ja kovan luokan extracti.

Aluksi ottaisin 5kg tuota tavaraa, jotta nähdään toimiiko tää homma. (pienin mahdollinen erä)

Hintaa tuolle viidelle kilolle tulee mulle n. 145e veroineen päivineen.
Tässä annosteluohje:
Merileväjauhetta sekoitetaan. 400 g - 600 g / 1000 l vettä.
Seos pitää käyttää n.1-2 vrk:n kuluessa.

Elikkäs pikaisen laskennan mukaan jos otetaan ohjeeksi 500g / 1000L, niin silloin sopivaksi kerta-annokseksi voitaisiin määrätä 500g.

Jotta viittin hommaa ruveta hoitamaan, niin 6e/satsi ois varmaan kohtuullista, ottaen jälleen huomioon, etten tiedä kaikkia muuttujia jne. Isompia eriä tilaamalla tuota hintaa saadaan alaspäin, mutta en vielä tiedä miten tää lähtee vetämään.

Eli toisinsanoen yhdelle 500g satsille tulisi hintaa 20,50e/satsi. + toimituskulut = 1000L valmista uutetta.

Onko jengillä kiinnostusta ottaa tuota tavaraa?

Sama meininki, kuin tuon hydron kanssa, eli voin ruveta hoitamaan jutskaa, jos porukat sitoutuu sitä ostamaan...

wiFFy

Voisin tuollaisen 500g satsin ostaa. Millaisella aikataululla ajattelit hoitaa tilauksen?

tonttu

No, eipähän mua mikään estä tilaamasta vaikka heti, paitsi kyseinen tosiasia, että tuo 5kg on ehdottomasti liikaa omiin tarpeisiini, joten ois kiva saada edes osa menemään jo ennen tilausta. Ja toisaalta, jos jengi innostuu kovasti, niin on noilla se 20kg säkkikin = 40 satsia :-P

wiFFy

toukokuu 28, 2009, 14:31:30 ip #3 Viimeisin muokkaus: toukokuu 28, 2009, 15:25:14 ip käyttäjältä wiFFy
Juu, ei tässä mihinkään kiire ole.

Tuossa vielä tiedot ja linkki nettisivulle: http://www.neko.fi/ammeril3.htmlPuhtaasta rakkolevästä (Ascofyllum nodosum) valmistettu eloperäinen merileväuute, joka sisältää 20 % vesiliukoista merilevää. Hivenaineiden lisäksi uutteessa on kasvin kasvua edistäviä kasvihormoneja ja aminohappoja.

Luonnonmukaiseen tuotantoon soveltuva eloperäinen lannoite

Vaikutus viljelykasveille:
- kiihdyttää maaperässä olevien mikrobien toimintaa
- tuuheuttaa juuristoa
- antaa kestävän suojan ympäristön taholta tulevaa kuormitusta vastaan
- edistää maaperässä olevien ravinteiden hyväksikäyttöä
- kohentaa lehvistön terveyttä
- parantaa hedelmien laatua ja sadon määrää
- lisää varastoinnin ja kuljetuksen kestokykyä
- vahvistaa mm. mansikan lehtiruusukkeita ja kukkasilmuja seuraavaa kasvukautta varten
- lisää kylmänkestävyyttä

Käyttökohteet / annostelu
Idätys: siemenet liotetaan merileväliuoksessa itämisen vahvistamiseksi. Annostelu:1:1000.
Hedelmät, marjat; 4 ruiskutuskertaa. Alkaen uusien lehtien ilmestyttyä raakilevaiheeseen saakka. 4,5 l / ha / ruiskutus.
Annostelu: 1:50-1:1000.
Vihannekset ja kukat; 4 ruiskutuskertaa. Alkaen heti, kun lehtiä tarpeeksi aineen imeytymiselle nuppuvaiheeseen saakka. 2,5 l / ha / ruiskutus. Yht. enintään 10 l / ha.
Annostelu : 1:200 - 1:500.
Taimien istutus; istutusvaiheessa ruukku upotetaan liuokseen ennen kasvin irrottamista. Annostelu: 1:300.
Golf- ja jalkapallonurmikot; 10 l / ha / ruiskutus. Väh. 3 ruiskutuskertaa / kasvukausi. Annostelu 1:200 - 1:500

Yleisohje:
Kasteluveteen sekoitettuna 1:500 kahden viikon välein (1 l / 500 l vettä). Lehtilannoitteena 1:500 ruiskuttamalla kahden viikon välein. Huom. ei ruiskutusta epäsuotuisten
sääolosuhteiden aikana, esim. helle, kuivaava tuuli ja sadesää.

Sisältö: Luonnonalkuperästä johtuen analyysiarvot keskimääräisarvoja:
Typpi N 0,25%
Fosfori P 0,01%
Kalium K 0,60%
Rauta Fe 61,0 mg/kg
Kalsium K 0,15%
Rikki S 0,75%
Magnesium Mg 0,15%
Kupari Cu 0,1 mg/kg
Mangaani 0,1 mg/kg
Sinkki Zn 6,8 mg/kg
Boori B 1,1 mg/kg
Molybdeeni Mo 0,25 mg/kg

Pakkauskoot: 3 l, 10 l, 30 l, 200 l, 1000 l.
Neko Merileväjauhe: 5 kg, 10 kg ja 20 kg


-edit: Haastattelin vähän perheenjäseniä ja voisinkin sitten samalla kertaa tilata yhteensä 1.5kg satsin tuota merileväjauhetta.

tonttu

OK :-) No tämähän alkaa olla sitten lähellä tuo tilaaminen jo. Laskeskelin tuossa, että jos vertaa normaali kauppatavaraan mitä myydään 0.5L pulloissa, niin tällä tavaralla semmoista pulloa vastaava määrä valmista maksaa 2e. Eli jos jostain saa parilla eurolla 0.5L merileväuute pulloja, niin sieltä sitten :-)

tonttu

Olin unohtanut ensimmäisestä viestistä pois sanan + toimituskulut, eli jos joku ei vielä hoxannut, niin nehän tuohon väkisinkin tulee päälle. Posti ja Matkahuolto käy molemmat.

tonttu

Tjaa, ei siis suurempaa kiinnostusta taidakkaan tämä homma herättää? 2.5kg ois nyt jo menossa...

juja

Täältä löytyisi yksi kiinnostunut 500g satsin ostaja. Toivottavasti muitakin löytyy, jotta saisit ainakin tuon 5kg paketin kaupaksi.

snu


Onkos tässä nyt käynyt niin, että aloittelijat ovat kovalla tohinalla ostamassa merileväuutetta kauheita määriä, ja enemmän kasvatelleet ovat huomanneet, ettei tavarasta ole (juuri) mitään hyötyä, eivätkä asiasta innostu?

Kuinka moni kaksi tai useampia kausia kasvattanut suihkuttaa kasvinsa merileväuutteella?

Vastaan itse, että ekalla kaudella suihkin, mutta en huomannut siitä olevan apua.
#419
Eksyminen on suotavaa.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: snu - toukokuu 29, 2009, 17:51:01 ipKuinka moni kaksi tai useampia kausia kasvattanut suihkuttaa kasvinsa merileväuutteella?


Enpä ole koskaan suihkutellut. Eikös se ole sottaista puuhaa?
Kasteluveteen olen yhden pikkupullon lisäillyt, mutta kun en siitä havainnut mitään vaikutusta, sekin on jäänyt. Kerran epäilin, että se olisi vetänyt lehtiä ryppyyn, mutta ei sillekään löytynyt vahvistusta.


tonttu

Itse olen kyllä kasvatellut vaikka mitä ja aina merileväuutetta olen lisänä käyttänyt. Ei mulla nyt ole tietysti mitään vertailutietoa, kun kaikille menee, mutta en jaksa uskoa, että pelkkää fuulaa tuo tuote olisi. Lisäksi olen kiinnostunut siitä jo pelkästään senkin takia, kun noita hydrolannoksia rupesin käyttämään, niin olisi edes jotain luonnonmukaista kasveille. Aion myöskin kokeilla tuon käyttöä hydrokasveille semmoisena ei pitkään kiertoon menevänä liuos annoksena. Eli kierrätys hydron kautta päivän ajan.

Tästä olisi kyllä mielenkiintoista kuulla esim Fataliin mielipidettä, tuohan on ihan kasvihuonekäyttöön tehty tuote tuo merileväjauhe.

GynZi

Merileväuute kyllä kiinnostaisi, mutta ei Neko. Tuo kun on kaikkien sitä kokeilleiden mielestä aivan turhaa tavaraa, toisin kuin moni muu merkki.
Artesaanirakastelija

tonttu

Lainaus käyttäjältä: GynZi - toukokuu 30, 2009, 14:53:57 ip
Merileväuute kyllä kiinnostaisi, mutta ei Neko. Tuo kun on kaikkien sitä kokeilleiden mielestä aivan turhaa tavaraa, toisin kuin moni muu merkki.


Mielenkiintoista. Millä tavalla tämä Neko sitten eroaa monista muista merkeistä? Täytyypä sitten vaihtaa merkkiä, kun tuota Nekoa on tuolla kaapissa ja sitä tullut käytettyä. Oisko sulla heittää joku linkki keskusteluun tai jotain, kun en itse ole tuommoiseen törmännyt?