huhtikuu 28, 2024, 16:42:48 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chilit ja hikka (tai superpieru)?

Aloittaja Pasi, syyskuu 05, 2007, 15:04:28 ip

« edellinen - seuraava »

Pasi

syyskuu 05, 2007, 15:04:28 ip Viimeisin muokkaus: helmikuu 09, 2010, 02:55:48 ap käyttäjältä Aji Inferno
NaokiSoma tuossa mainitsi äskettäin saaneensa hikan aikaan habojen popsimisella. Itse lukeudun myös samaan sakkiin, eli hikka tulee jos tarpeeksi raikasta chiliä vetäisee.

Esim. habarommia olen juottanut arviolta >20 hlölle --> kukaan muu kuin minä ei ole käynyt hikottelemaan. Eilen napsaisin yhden Pepper-Kingin haban ja hikkahan siitä tuli jne. Löytyykö muita nikottelijoita?

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "Pasi"NaokiSoma tuossa mainitsi äskettäin saaneensa hikan aikaan habojen popsimisella. Itse lukeudun myös samaan sakkiin, eli hikka tulee jos tarpeeksi raikasta chiliä vetäisee.

Itseasiassa, chiliä ei tarvitse syödä edes paljaaltaan. Riittää jo se, että ruuan seassa on tarpeeksi chiliä. Joskus käy jopa niin, että suussa ei edes maista hirveää chilin poltetta, mutta hikka siltikin ilmoittaa itsestään. Onneksi hikka menee itsestään ohi parissa minuutissa :roll:.

Poppamies Tuliliemi

On tullut juotettua chiliviinaa (=Tulilientä) useammallakin kymmenelle jampalle, ja parilla kaverilla on aina tuloksena koomisen äänekös hikka. Satunanisillakin ihmisillä on tuota hikkaa esiintynyt.

Itse en tuosta vaivasta alituiseen kärsi, mutta kerran olen saanut tuon tunteen kokea. Veikeää.
"In sudore vultus tui vesceris pane"

tknummelin

Chinenset, varsinkin sellaiset äkkijyrkän polttavat tekee todella helposti hikan \o

theBro

Mullekin tulee hikka, kun syö tulista chiliä. Ilmiön oon havainnu vain tuoreita ja varsin tulisia syömällä, keskivahvat chilit tai tuliset ruuat ei ole hikkaa saaneet aikaan. Ilmiötä siis esiintyy, mutta ei ole kovin yleinen (tuttavapiirissä ei taida kukaan muu reagoida hikalla).

e-Boy

Sama juttu!
Jos vedän habaa raakana suht ison siivun niin kyllä hikotuttaa.  :lol: Mutta vaan niin kauan, kunnes sen on saanut nieltyä. Ja röyhtäilyttää päälle, varmaan tulee nieltyä ilmaa siinä nikotellessa. Ruoan seassa / mitkään salsat taas ei ole koskaan aiheuttanu.
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

cornell

Mahtavaa vertaistukea.... mä hikottelen jo kebab paikkojen pepperoneista... raakaa chiliä pystyn tuskin syömään ilman palleajoogaa
¨käynks mä usein täällä?¨

Tapolan Tulikeppi

Hep! Täällä myös monesti hikka tulee jos riittävän tulista syön. Eräs ilmiö minkä huomasin pepper-kingin vadelmakarkeista (heat 10) ..Kohtalaisen paljon tulee röyhtäiltyä noin 5minuuttia syömisen aloituksesta.. Kestää noin puoli tuntia tuo melko oudon tuntuinen röyhtäily.. Lienekköhän vatsahapot tehy henkisessä lakossa sen hetken..
# 1022

Volitans

Kerran on itsellekin tullut hikka tulisen chilin syönnin jälkeen.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

Zombie

Kerran sain hirveän ärhäkän hikan syötyäni yhden kuivatun rawitin. Kyllä sen poltteen kesti, muttei hikkaamista. Kavereilla oli varmasti julmetun hauskaa katsellessa  :lol: .

Herra 47

itsellä ei hikkaa ole tullut... mutta katsokaapa eppu salmista siinä mun ennätystehtaan pätkässä  :wink:
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

naga morich

Herätellään tätä ketjua. en viitsinyt aloittaa uutta ketjua.

Mistä se johtuu että chilistä tulee hikka? Välillä tuntuu, että hikka tulee  chilin siemenistä. joskus söin kokonaisen haban missä ei ollut paljoa siemeniä eikä hikkaa tullut. ja sit söin joskus jalapenon mikä oli melkein täynnä siemeniä ja eikä ollut edes kovin tulinen ja hikka tuli.saattaako johtua siemenistä? onko mitään keinoa ettei tulisi hikkaa?

Tuo hikka on todella ärsyttävä koska suussa tuntuva polte tuntuu paljon pahemmalta hikan kanssa.(onneksi maha sentää ei tule kipeäksi)
Ilman kahvia, chiliä  ja salmiakkia ei voi elää

Masasaurus

Jeps hikka tulee aina silloin kun syön tarpeeksi tulista. Siemenillä ei tunnu olevan vaikutusta. Daven kastikkeilla huomasin ekan kerran kun maistoin raakana. Kavereita kyllä naurattaa tuo äkillinen hikka. Menee myös nopeasti ohi. Kumma juttu.

naga morich

hmm pitää varmaa tehdä testi kun tulee ostettua habaneroja et poistaa siemenet kokonaa ja syö sitten,katotaa tuleek silloin hikkaa.
Ilman kahvia, chiliä  ja salmiakkia ei voi elää

snu


Mulla on myös yks kaveri, joka maistoi pienen palan habaa ja sai siitä hetkeksi hikan. Noin 10 min myöhemmin maistoi toisen palan habaa, ja taas hikka. Mun kaveripiiristäni en toista nikottelijaa ole löytänyt.
#419
Eksyminen on suotavaa.

Herpiili

Itselläni tuota hikkaa tulee aina välillä satunnaisesti, varsinkin jos on toleranssit päässeet laskemaan ja samaa olen huomannut myöskin sisarusten perheiden puolella.

Paprikaana

Il Mondo Cambia, Io No!

Brutale

Täällä kanssa yksi hikkailija _o/. Itse sain hikan maistettuani 4 cl kaverin tarjoamaa huurteista 7pod-absolutia. Oli muuten oikein jaloa ainetta se.
Hilipataa!

Xbow

Kyllä hikka joskus tulee, mutta en ole voinut sitä assosioida suoraan chiliin, kuten joissain tapauksissa kyllä voi (ennätystehdas) :p En ainakaan muista hikkaa 8 nagan jälkeen, tiedä sit jos 10 nagaa alkais jo hikottaa. ( mutta muut tuskat oli sen verta "kivoja", etten ihan kyllä meinaa lähiaikoina kokeilla ).
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

TunturiTiger

Mä en oo myöskään humannu hikkaa. Oisko yleensä poltellu niin paljo mahaa, ettei pientä nikottelua oo huomannu. Multahan tosiaan lääkäri aikoinaan kielsi alkoholin, tupakan, kahvin ja mausteiset ruuat mun mahani takia. Tokihan lääkäriä täytyy aina totella!  ::)