toukokuu 18, 2024, 18:33:38 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Normaalia vitutusta ilmassa..

Aloittaja Caderusso, heinäkuu 18, 2010, 11:33:18 ap

« edellinen - seuraava »

ihis81

Lainaus käyttäjältä: mohla - maaliskuu 13, 2011, 12:01:04 ip
Autot, nuo kesto-ihastuksen ja -vitutuksen ainainen aihe! Uskollisesti palvellut Vw Golf III ihastuttaa jälleen kostean kelin ongelmillaan.  >:(

Joku veden tiivistymiseen liittyvä tuo ongelma lienee. Puola, lamda, virranjakajan osat jne. on vaihdettu. Ei auta normaalit kikat sumuttaa CRC:tä/WD40 virranjakajan kannen sisäpuolelle. Yleensä tuo yhdistettynä riittävän pitkään käyntiin sahaukseen sekä pumpaten kaasua että pitäen sitä pohjassa on tepsinyt, mutta ei nyt. Lämmitin jopa moottoritilan sisälämppärin puhallinta käyttäen yhdessä täkillä peitetyn konepellin. Akunkin latasin, mutta ei niin ei. Ilmeisesti pari kuukautta ilman ajoa pahoitti Heinz-Friedrichin mielen niin pahoin...

Tarvii vielä putsata ja sumuttaa kaikki johtoliitokset virranjakajalta tulpille ja puolalle. Tankki tarvii myös kokeilla tyhjätä ja laskea uudet 98:t sinne. 95E10:tä en edes yritä kokeilla tuohon. Jos ei auta, niin alkaa olla omat keinot vähissa ja paja kutsuu taas. Muutenkin sylettää tuota ronata tuossa taloyhtiön parkkiksella, mutta onneksi en ole ainoa...  >:(

Kärry on käynyt omasta ja emännän toimesta samasta viasta kolmesti pajalla, mutta laihoin tuloksin. Viimeksi työnsin auton tielle ja laskin työnnöstä ja mäestä saaduilla vauhdeilla läheisen huollon pihaan. Sama lienee taas edessä. ;D ???

Niinkin yksinkertaista kuin akun navassa kosketushäikkää ;D?
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

http://www.youtube.com/watch?v=MLWSb6h6ltk

THä

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - maaliskuu 17, 2011, 18:23:50 ip
Lainaus käyttäjältä: hurjatar - maaliskuu 17, 2011, 18:00:05 ip
Saatto olla muuten laitimmainen kerta ku mä käyn kunnallisessa terveyshuollossa. Ei kele mitä toimintaa.


Näin juuri, itse en ole käynyt julkisen puolen "terveydenhoito"laitoksissa asiakkaana vuosikausiin.

Oma terveys on niin vakava asia, ettei sen kanssa kannata mennä pelleilemään arvauskeskuksiin.


Kyllä julkiset laitoksetkin välillä toimii kunhan osaa mennä palveltavaksi. Olin noin 8 vuotta sitten keikkahommissa Itä-Suomessa ja vestin ihan kunnon loven sormeen. Sormi pakettiin ja autolla lähimpään sairaalaan, itse ajaen siis. Kun ehdin sairaalalle, niin sormea jomotti ja sytki jo ihan riittävästi. Siinä ennenkuin menin sisään hölläsin vähän sidosta ja verta valui norona tumpusta. Vedin verivanan vastaanottoaulan läpi ja menin tiskille valumaan ilmoittaen, että kävi pieni työtapaturma. Ei edes kyselty nimeä tai paikkakuntaa kun olin jo vapaassa toimenpidehuoneessa. Hoitsu sitoi sormea paremmin ja lääkäri oli paikalla ehkä minuutissa. Haava kun oli hieman palanut ja rosoinen, niin lääkäri joutui leikkaamalla siistimään ensin reunoja. Osui kai johonkin verisuoneen kun skalpellilla tökätessä verisuihku sipaisi takin rinnuksen yli. Totesi vain, että taisi mennä pesuun... Kävi hyvä säkä tuon kanssa, haavan molemmista päistä muutama milli jänteisiin. Hermot kestivät yllättävän kauan kasvaa takaisin, kuulemma tuhoutuvat katkeamiskohdan yläpuolelta kokonaan. Puoli sormea oli osittain tunnoton ja puutunut varmaan likemmäs vuoden. Nykyisinkin siinä on välillä jotain jänniä kihelmöintejä joskus. Tikit kyllä sitten poistatin yksityisellä ja tehtiin paperit silmälläpitäen jos jotain pysyvää vammaa jää. Muuten on kyllä sairaalakäynnit jääneet väliin, niin en osaa sen kummemmin julkiseen kantaa ottaa. Tosin itseltä kyllä löytyy vakuutus jos jotain käy. Lähinnä skimbailun takia tuota pitänyt.

Mutta lumi ei harmita, ajan takavetoisella  8) No juu, ehkä vähän tympii tämä kevään vekslaaminen. Vajaarenkaisella himottaisi jo päästä taas ajelemaan. Tosin palasinahan se vielä tallissa on, kun ei muka ole ollut talvella aikaa laitella kesäkuntoon... Tänään viimeisiä osia haeskelin.

hurjatar

Mulla on valitettavasti vain huonoja kokemuksia julkisista. Ketään ei juurikaan kiinnosta. Oon menny olkapää poissa paikoiltaan puoltajuissa roikkumaan ensiavun ikkunaan, mut tätejä kiinnosti vaan juoruta keskenään. Toisen kerran olin yrittäny jalan itseamputaatiota kirveellä ja sain odotella verilätäkössä toista tuntia ennenkun tuli hoitsu ja kysy et ai sullakos oli joku haava. Ehanaaa!!
No eipä tässä, käpäsin sit perjantaina yksityisellä ja mykoplasmainfektiohan se kropassa jylläs. Kunnon antibiootit matkaan, joista tämä nykyinen ketutus. Niille kun sattuu olemaan allerginen. Aivan järjetön kutina ja kunnon vesikellot koko kropassa. "Näille ei oo kukaan koskaan ollu allerginen." Joopa joo. :-X
Hullu puutarhuri hosuu, isot sakset käsissään. Leikkaa joltain jalan, joltain nenän, joltain koko pään.

hurjatar

Hullu puutarhuri hosuu, isot sakset käsissään. Leikkaa joltain jalan, joltain nenän, joltain koko pään.

Kaltsu

Nykyinen työ pitää sen verran kiireisenä ettei enään ehdi kuin nopsaan vilkaista chilifoorumia. Harmillista. Oman blogin päivitysvälit myös pitentyvät. :(
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: hurjatar - maaliskuu 21, 2011, 19:23:18 ip
Kyllä se tästä. :-\

Oot saanu huonoa palvelua ja sulla on oikeus valittaa siitä! Suosittelen sitä lämpimästi. Ja valittaminen jossain chilifoorumilla tai yleisönosastolla ei muuten auta yhtään ketään.
Tiedän, ettei kukaan pelkkää ilkeyttään tee tommosta. Lähihoitaja, joita suurin osa hoitajista on, ei saa paljookaan tehdä noissa tilanteissa. **tuttaahan se kun ihminen kärsii. Lääkärit on varattuja, terveydenhoitajat ja sairaanhoitajat liki samassa liemessä.

Hombre

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - maaliskuu 21, 2011, 19:51:12 ip
Lainaus käyttäjältä: hurjatar - maaliskuu 21, 2011, 19:23:18 ip
Kyllä se tästä. :-\

Oot saanu huonoa palvelua ja sulla on oikeus valittaa siitä! Suosittelen sitä lämpimästi. Ja valittaminen jossain chilifoorumilla tai yleisönosastolla ei muuten auta yhtään ketään.
Tiedän, ettei kukaan pelkkää ilkeyttään tee tommosta. Lähihoitaja, joita suurin osa hoitajista on, ei saa paljookaan tehdä noissa tilanteissa. **tuttaahan se kun ihminen kärsii. Lääkärit on varattuja, terveydenhoitajat ja sairaanhoitajat liki samassa liemessä.

Sairaaloiden, vanhustenhoidon ja terveyskeskusten henkilökunta on ajettu loppuun. Henkilökuntaa ei riitä, kun ei ole "varaa" palkata. Kuntien rahatalous on per...llään. Kannattaa äänestää vaaleissa niitä puolueita, joiden ohjelmaan kuuluu terveydenhuollon määrärahojen parantaminen. Kyllähän kaikilla on oikeus saada hoitoa.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

THä

Itsekkin tunnen monta henkilöä jotka ramppaa sairaaloissa ja tutkimuksissa saamassa "hoitoa" sosiaalisesti. Eli ihan tylysti fyysistä vikaa ei ole, mutta milloin on mitäkin vikaa ja taksilla tai lanssilla ajatetaan ympäri maakuntaa eri tutkimuksissa. Lopputuloksena lääkärit määrää jotain vitamiineja ja kalkkia. Näitä kun saataisiin jonkun muun hoidon piiriin, niin varoja oikeaan hoitoon vapautuisi paljon ja motivaatio nousisi. Toki on todella hankala erottaa oikeasti kipeistä, mikä tekee homman vaikeaksi. Mutta kun samat ihmiset aina, nin pakko on lääkärienkin tajuta.

Ja nykyaikana ei saada aikaiseksi sairaaloiden kesken yhteistä tietoverkkoa jossa näkyisi saadut lääkkeet sun muut. Voisi jeesata melko lailla yhteisvaikutuksissa... Voin lukea s-postini missä päin maailmaa vain, mutta Suomessa ei näe potilaan lääkitystä, doh. Näkeeköhän yrityspuolella vaikka tytäryhtiön työntekijöiden tietoja...

No juu, ihan normaalia vitutusta. Oleelliset sukulaiset on jo kuolleet ja seuraavilla ei asiat vielä ajankohtaisia. Mutta ehkä olen vähän skarppina kunhan aihetta on.

hurjatar

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - maaliskuu 21, 2011, 19:51:12 ip
Lainaus käyttäjältä: hurjatar - maaliskuu 21, 2011, 19:23:18 ip
Kyllä se tästä. :-\

Oot saanu huonoa palvelua ja sulla on oikeus valittaa siitä! Suosittelen sitä lämpimästi. Ja valittaminen jossain chilifoorumilla tai yleisönosastolla ei muuten auta yhtään ketään.
Tiedän, ettei kukaan pelkkää ilkeyttään tee tommosta. Lähihoitaja, joita suurin osa hoitajista on, ei saa paljookaan tehdä noissa tilanteissa. **tuttaahan se kun ihminen kärsii. Lääkärit on varattuja, terveydenhoitajat ja sairaanhoitajat liki samassa liemessä.


Kenties valitankin. Kyllähän mä sen tiedän ettei hoiturit paljoon pysty, mutta siinä kunnossa kun siellä olin, olisin halunnut lääkärille. Itse en ketään niin huonovointista ja tuupertelevaa ihmistä laskisi mihinkään tutkimatta ja varmistamatta että pääsee turvallisesti kotiin. Se ottaa nuppiin, kun sanotaan vaan että oot laiska, painu juoksulenkille siitä, täällä on oikeasti hoitoa tarvitseviakin ihmisiä.
Valitan koska kyseinen tauti on aika vakava jos sitä ei hoideta. On aivan heidän omaksikin parhaakseen jos siitä huomautetaan, sillä kenen vastuulle jää jos jonkun käy kehnosti.
Hullu puutarhuri hosuu, isot sakset käsissään. Leikkaa joltain jalan, joltain nenän, joltain koko pään.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: THä - maaliskuu 21, 2011, 17:52:21 ip
Kyllä julkiset laitoksetkin välillä toimii kunhan osaa mennä palveltavaksi.


Hah hah haa!

Toiseksi viimeistä kertaa kun kävin tervarissa, olin lasta väistäessä pannuttanut ojan kautta kasvoilleni asfalttiin fillarilla. Ehdin vissiin hetken pötköttää tajuttomanakin siinä ulkoilutiellä, kersa ja sen työtön-verkkari-YH-mutsikin oli häipyneet jonnekin. Naamassa ei ollut mitään tuntoa ja suu tuntui olevan täynnä tupakantummeja. Verta valui siihen malliin, että sitä oli ensin käsissä, sitten rinnuksissa, sitten housuissa. Väänsin nenän suoraksi ja lähdin taluttamaan himaanpäin, kysyin ensimmäiseltä vastaantulijalta kannattaako mennä sairaalaan, miltä näyttää? Eläkeläiset katteli naama kalpeena ja totesi, että juu.

Kun pyörrytys loppui, hyppäsin fillarin selkään. Meillä oli sattumoisin putkiremppa talossa, eli siellä ei ollut juoksevaa vettä, menin sitten fillarin kanssa suoraan tervariin jossa ystävällinen ja avulias vastaanottovirkailija (=vahvaa sarkasmia) kysyi jotta mitä. Sanoin, että naamalla tarttis tehdä jotain johon ystävällinen ja avulias vastaanottovirkailija totesi, että naaman voi pestä kotonaankin.

Tässä vaiheessa alkoi olla jo vitsit vähissä, mulla on muutenkin helvetin lyhyet hermot eikä puolen naaman asfaltti-ihottuma ainakaan helpottanut tilannetta. Pääsin kuitenkin odottamaan "terveydenhoitajaa" tyhjään odotushuoneeseen, vuosin verta ja syljeskelin hampaankappaleita pitkin lattioita joutessani. Puolen tunnin venttaamisen jälkeen joku piipittämällä puhuva, tapetin värinen akka kuulutti nimen ja pääsin "hoidettavaksi". Tosin tälläkään terveydenhuollon ammattilaisella ei ollut mielikuvitusta arvata, mikä jätkässä on vikana.

Kaiken huippu oli, kun todettiin että naama on kuin nasaretin vaakuna, ei TERVEYDENHOITAJA ARVANNUT RUVETA PUHDISTAMAAN SITÄ! Se voisi kuulemma KIRVELLÄ tai SATTUA! Tässä vaiheessa haistatin pitkät vitut, kaappasin kypärään vanupuikot, desinfiointiaineet, perhoslaastarit yms. jne. ja menin vessaan paikkaamaan itse itseni peilin eteen. Onneksi oli tullut katsottua Teho-osastoa aikoinaan.

Alkon kautta himaan eikä tänä päivänäkään ole pahemmin arpia näkyvissä.

Viimeisen kerran kun kävin tervarissa, oli oma"lääkäri" lähtenyt kahden kuukauden lomalle ja jättänyt kaikki reseptit A) uusimatta ja B) lukkojen taakse. Ystävällisen ja avuliaan vastaanottovirkailijan mukaan "elämä on" - tai jotain muuta yhtä fiksua. Olin juuri ryhtymässä halkomaan kalloja kun joku onnistu hälyttämään stevarit paikalle.

Onneksi on rikas, niin voi käydä Diacorissa OIKEALLA LÄÄKÄRILLÄ.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Ryhis

Ja vastataan aiheen kysymykseenkin; kyllä vituttaa. Kantaräkäläni liepeillä on alkanut pyöriä jotain paskasia narkkareita, eilen lähtivät kun tilattiin maija ajamaan korttelia ympäri. Mitäköhän tänään.

Ja romanikerjäläiset vituttaa ja niiden leiri.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

mohla

Pari viime kuukausien hoitotapausta lähipiiristä ajavat kyllä siihen suuntaan, etten arvauskeskukseen mene kuin pakottavasta tarpeesta. Venälaisen ruletin peluu arvauskeskuksessa ei kiinnosta. Jos tärkeinpiä asioita elämässä pitää listata, niin oma terveys on aika kärkisijoilla sillä listalla ja kyllä sen yksityisen lääkärin sitten maksaakin.

On toki pari hyvääkin kokemusta viimeiseltä vuodelta, mutta äkkiä laskettuna 2/7 ei ole oikein vakuuttava suhde...

Ryhis

Hesarin mukaan kevät on nyt täällä. Tai ainakin tämän kevään lämpimin päivä.

Ja tottahan se on, jo toista päivää putkeen saa väistellä jalkakäytävällä pyöräileviä vesipäitä ja herätä yöllä moottoripyörän saatanalliseen pärinaan.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

THä

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - maaliskuu 22, 2011, 09:40:00 ap
Lainaus käyttäjältä: THä - maaliskuu 21, 2011, 17:52:21 ip
Kyllä julkiset laitoksetkin välillä toimii kunhan osaa mennä palveltavaksi.


Hah hah haa!

Toiseksi viimeistä kertaa kun kävin tervarissa, olin lasta väistäessä pannuttanut ojan kautta kasvoilleni asfalttiin fillarilla. Ehdin vissiin hetken pötköttää tajuttomanakin siinä ulkoilutiellä, kersa ja sen työtön-verkkari-YH-mutsikin oli häipyneet jonnekin. Naamassa ei ollut mitään tuntoa ja suu tuntui olevan täynnä tupakantummeja. Verta valui siihen malliin, että sitä oli ensin käsissä, sitten rinnuksissa, sitten housuissa. Väänsin nenän suoraksi ja lähdin taluttamaan himaanpäin, kysyin ensimmäiseltä vastaantulijalta kannattaako mennä sairaalaan, miltä näyttää? Eläkeläiset katteli naama kalpeena ja totesi, että juu.

Kun pyörrytys loppui, hyppäsin fillarin selkään. Meillä oli sattumoisin putkiremppa talossa, eli siellä ei ollut juoksevaa vettä, menin sitten fillarin kanssa suoraan tervariin jossa ystävällinen ja avulias vastaanottovirkailija (=vahvaa sarkasmia) kysyi jotta mitä. Sanoin, että naamalla tarttis tehdä jotain johon ystävällinen ja avulias vastaanottovirkailija totesi, että naaman voi pestä kotonaankin.

Tässä vaiheessa alkoi olla jo vitsit vähissä, mulla on muutenkin helvetin lyhyet hermot eikä puolen naaman asfaltti-ihottuma ainakaan helpottanut tilannetta. Pääsin kuitenkin odottamaan "terveydenhoitajaa" tyhjään odotushuoneeseen, vuosin verta ja syljeskelin hampaankappaleita pitkin lattioita joutessani. Puolen tunnin venttaamisen jälkeen joku piipittämällä puhuva, tapetin värinen akka kuulutti nimen ja pääsin "hoidettavaksi". Tosin tälläkään terveydenhuollon ammattilaisella ei ollut mielikuvitusta arvata, mikä jätkässä on vikana.

Kaiken huippu oli, kun todettiin että naama on kuin nasaretin vaakuna, ei TERVEYDENHOITAJA ARVANNUT RUVETA PUHDISTAMAAN SITÄ! Se voisi kuulemma KIRVELLÄ tai SATTUA! Tässä vaiheessa haistatin pitkät vitut, kaappasin kypärään vanupuikot, desinfiointiaineet, perhoslaastarit yms. jne. ja menin vessaan paikkaamaan itse itseni peilin eteen. Onneksi oli tullut katsottua Teho-osastoa aikoinaan.

Alkon kautta himaan eikä tänä päivänäkään ole pahemmin arpia näkyvissä.

Viimeisen kerran kun kävin tervarissa, oli oma"lääkäri" lähtenyt kahden kuukauden lomalle ja jättänyt kaikki reseptit A) uusimatta ja B) lukkojen taakse. Ystävällisen ja avuliaan vastaanottovirkailijan mukaan "elämä on" - tai jotain muuta yhtä fiksua. Olin juuri ryhtymässä halkomaan kalloja kun joku onnistu hälyttämään stevarit paikalle.

Onneksi on rikas, niin voi käydä Diacorissa OIKEALLA LÄÄKÄRILLÄ.


Näemmä mulla on käynyt säkä. Kai tuo pitkälti riippuu pitkälti paikkakunnasta ja sen hetkisestä kiinnostuksesta. Älkää teloko itteänne, terveenä on paras olla  ;D

Espa

Joskus ei vaan tiedä mikä vituttaa, tai tietää muttei viiti edes ääneen sanoa..
Onni on vain kylässä meillä, eiks se joku hurja laulanutki niin.. Mulkku, mutta niin totta.
Laatikko punkkua ja kasa nagahampurilaisia saa paikata tätä tunnetta tälle iltaa!

Lääkäriin ei Kajaanissakaan kyllä kannata mennä ainakaan kunnalliselle puolelle. Mun hermot ei todellakaan kestä 4-6 tunnin odotusta.
Viimeks ratkesin poltta tupakkaa 4kk lakon jäkeen kun odottelin tikattavaksi pääsyä koiran purtua sormet säpäleiksi. Aski meni aika saakelin joutuin..

linker



v*tuttaa, kun osteopenia vaivaa taas



TunturiTiger

PRKL! Kenen persettä mun pitäis nuolla, että pääsisin tällä seudulla edes jonkinlaiseen metsästysseuraan? Jos ei oo maita, niin ei tunnu olevan toivookaan.  >:(

chilihardhead.fi

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - maaliskuu 26, 2011, 19:03:16 ip
PRKL! Kenen persettä mun pitäis nuolla, että pääsisin tällä seudulla edes jonkinlaiseen metsästysseuraan? Jos ei oo maita, niin ei tunnu olevan toivookaan.  >:(

Pankinjohtajan?
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Espa

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - maaliskuu 26, 2011, 19:03:16 ip
PRKL! Kenen persettä mun pitäis nuolla, että pääsisin tällä seudulla edes jonkinlaiseen metsästysseuraan? Jos ei oo maita, niin ei tunnu olevan toivookaan.  >:(


Aika monessa seurassa alkaa jäsenet ukottuu ja sitä kautta pikkuhiljaa pääsee porukoihin. Kyllähän ne tahtoo pihtailla niitä paikkoja...

Siika

täällä pohjoisessa asumisen hyviä puolia on se ettei tartte seuroissa kulkia,mettää on jokapuolella ja vapaa metästysoikeus eikä maksa mitään.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.