toukokuu 12, 2024, 20:02:41 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2012

Aloittaja bluesman, joulukuu 06, 2011, 20:12:52 ip

« edellinen - seuraava »

biblo

Minkäs kokoiseen kippoon olet ashwan laittanut? Itsellä saattaisi vaihto olla piakkoin edessä jos isoa vaatii.
"Grow food, not lawns"

bluesman

Lainaus käyttäjältä: biblo - kesäkuu 13, 2012, 23:36:40 ip
Minkäs kokoiseen kippoon olet ashwan laittanut? Itsellä saattaisi vaihto olla piakkoin edessä jos isoa vaatii.


Kotona ovat reilun puolen litran ruukuissa mikä on selvästi liian vähän. Farmilla on kymmenen litran pöntössä.
Kasvinhan voisi varmaan istuttaa kukkapenkkiin kesäksi, ötökkävapaa kuten flexukin.

bluesman





Vähäsen offtopic; Otin kastelun ajaksi harsot pois kesäkurpitsoista, paljain jaloin tietysti. Lämpöä kaipaava matelija oli harson alla kerällä.

Tiemuh

Fataliillakin on kasvihuone käärme. Kesytä se!

Heitämpä samalla kysymyksen. Onko sinulla kasvarissa paljon hämähäkkejä? Itse olen vaan pannut merkille että niitä tuntuu omastani löytyvän reippaanlaisesti. Hyväähän ne kai vaan tekee.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Tiemuh - kesäkuu 16, 2012, 08:31:28 ap
Fataliillakin on kasvihuone käärme. Kesytä se!

Heitämpä samalla kysymyksen. Onko sinulla kasvarissa paljon hämähäkkejä? Itse olen vaan pannut merkille että niitä tuntuu omastani löytyvän reippaanlaisesti. Hyväähän ne kai vaan tekee.


Hämiksiä on melkoisen runsaasti ja saa ollakin. Osaltaan toimivat biologisessa torjunnassa syöden kaikenlaisia ötököitä, tietysti joukossa menee muutama hyötyotuskin.
Kyy on kasvarin ulkopuolella enkä oikein taida siirtää sitä sisätiloihin. Aamulla paineli vattupusikkoon. Fassen rantakäärme on myrkytön.

bluesman



Odottelen kiihkeästi kirvasääskentoukkien ilmestymistä. Näitä tihulaisia on jo melkein joka kasvissa. Tomaatit ovat saaneet olla rauhassa.
Kaksi viikkoa koteloiden asettamisesta alkaa olla täysi eikä mitään vielä näy. Paitsi kirvojen massaesiintyminen.

JaloPena

Jösses, jo koetellaan. Tuollainen kyllä syö miestä rotan lailla. :(
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

PP

Näyttää tosi tutulta, mutta onneksi ei tältä vuodelta. Oletko yrittänyt saippualla tai muulla "luomulla" sääskien toukkia odotellessa?

bluesman

Lainaus käyttäjältä: PP - kesäkuu 19, 2012, 20:22:22 ip
Näyttää tosi tutulta, mutta onneksi ei tältä vuodelta. Oletko yrittänyt saippualla tai muulla "luomulla" sääskien toukkia odotellessa?


No silloinhan lähtevät munitut sääskenmunatkin. Ainoa mitä voi tehdä on litistellä sormien välissä otuksia. Sais jo kuoriutuminen alkaa, kirvanpaskaa on koko kasvari täynnä, sokeripitoisena helposti homehtuu. Kasvit sietävät kirvamassoja yllättävän hyvin. Mitä nyt lehtiä putoilee normaalia enemmän.

omarosa

Aika hurjaa/kurjaa, tulee kuvasta ihan eka kotikausi mieleen, tosin ötöjä oli useampaa sorttia.
Onneksi kaikki kuolivat provadolla ja mullat pistin pihalle. Sen jälkeen ainoat torjunnat ovat kolme katosta roikkuvaa kärpäs liimapaperia, ja sen yhden leppäkertun näin kerran tuossa chilin lehdellä, tiedä sen liikkeistä enempää.

Ruuttaat kasvarin täyteen sopivaa kaasua niin eiköhän kirvat harvene.
chilinkasvatuksen A:spna B:hydrosora C:provado

Toni.A

Voi saakeli miten pahalta näyttää tuo kirvahyökkäys! Voi vain kanssa tuntea sen saakelin kiukun sisällä, kun ötökät syö kasvit silminnähden.  >:( Siitä juolahti tämä mieleen! http://www.youtube.com/watch?v=e9c7GLh1DjY  ::)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

bluesman

kesäkuu 19, 2012, 21:35:30 ip #551 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 20, 2012, 05:18:39 ap käyttäjältä bluesman
 Odotellaan rauhassa. Sääskiä on lennellyt jo yli viikon verran ja uskoisin niiden munineen koska lämmöt ovat yölläkin olleet vähintään sen +16C jonka sääski tarvitsee lisääntyäkseen. Ohjeessa varmaan tarkoitetaan uuden sukupolven kehittymisen minimilämpötilaa ja varmaan kun kesä on nyt alkanut se voidaan ylläpitää ilman lämmittimiä.
Veikkaisin muutamaa vuorokautta lisää niin pitäisi tapahtua jotain toukkarintamalla. Leppäkerttuja olen yrittänyt etsiä mutten ole löytänyt.

On tämä s...tanan työmaa!

jaolsten

Mää olen pessyt kasvihuoneen kasvit ihan puutarhaletkulla. sillä saa viikoksi kirvat harvennettua niin, että kasvit pysyvät edes jonkinmoisessa kasvussa. Toki kuukauden-pari olen jo jäljessä noiden tuholaisten vuoksi, mutta kokemukset kasvattaa. Heinäkuussa viimeistään ostan petohyönteisiä, kun on varmasti tarpeeksi lämmintä.

Koita jaksaa!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Lillen

Lainaus käyttäjältä: bluesman - kesäkuu 19, 2012, 19:03:19 ip


Odottelen kiihkeästi kirvasääskentoukkien ilmestymistä. Näitä tihulaisia on jo melkein joka kasvissa. Tomaatit ovat saaneet olla rauhassa.
Kaksi viikkoa koteloiden asettamisesta alkaa olla täysi eikä mitään vielä näy. Paitsi kirvojen massaesiintyminen.


Hyh hyh, valitettavan tutun näköistä :-\  .

Itse olen mekaanisesti ja 5% suopaliuoksella noita ruiskinut. Helpottaa aina kun eristää kasvin "tarttuneista".
Toivottavasti munat kuoriutuvat pian!

sorrii

Keksisiköhän joku kirvoille jotain käyttöä!? Jos vaikka ryhtyisi kirvankasvattajaksi...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Juso

Hyvä että olet noin kylmähermoinen hemmo. Itse olisin varmasti jo panikoinut vähemmästäkin ja saanut vaihtelevin toimenpitein kasvarin maan tasalle.

Itsellä menee hermo tarhaturilaiden kanssa. Niitä vaan on sata- jos ei tuhatmäärin nurmikon pinta ja lähistön kasvit täynnä. Mutta kun tietää ettei noille voi oikein mitään, niin pakko vaan hyväksyä tilanne. Joku sanoi viisaasti, että luonnon systeemeitä ei voi fiksata, niiden kanssa voi ainoastaan neuvotella.

bluesman

 No eihän tässä auta panikointi. Jos on kerran päättänyt käyttää vain biologisia torjuntamenetelmiä niin on varauduttava satotappioihin.
Jos toukat pian kuoriutuvat niin uskoisin tästä selvittävän jotenkuten. Jos nyt puskissa olevat podit ja podinalut kypsyvät niin saatan saada nippanappa senverran satoa että pärjään ensi kauteen. Jos en saa tarpeeksi niin saahan sitä kaupastakin soosseja jos pula iskee.
Eikä edes riitä että chilit kärsivät tuholaisista. Otin parsakaaleilta harson pois niin rusakko pisteli kaalit naamariinsa.

biblo

Kostoksi voisit syödä sen rusakon?
"Grow food, not lawns"

bluesman

Lainaus käyttäjältä: biblo - kesäkuu 20, 2012, 17:55:20 ip
Kostoksi voisit syödä sen rusakon?


Eläinparka löysi katetun ruokapöydän. Ei rusakkoa siitä voi syyttää. Ja syön sen silti.

kalat69

tossa biologisessa torjunnassahan sellanen yksi pikku haittapuoli. jos on jo kauhee invaasio, niin se ei toimi, mutta jos sen saa ennakkoon hankittua, niin ei tuu kirvoja. pikkasen pahalta näyttää toi sun tilanne. meillä biologinen ei toiminu enää tossa vaiheessa, mutta seuraavana vuonna kun otettiin se ennen kirvojen ilmaantumista niin piti ihan helposti kirva kannan kurissa. pari kolme kirvaa näyttäyty aina sillon tällön, mutta siihen se jäi.


2010- 2013 hallituksen jäsen