toukokuu 14, 2024, 12:38:49 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Yleinen offtopic, tyhmät kysymykset, aviopierut sun muu.

Aloittaja Ryhis, syyskuu 10, 2010, 22:00:35 ip

« edellinen - seuraava »

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Janne - lokakuu 26, 2010, 19:33:38 ip
Miten tullia voisi kiinnostaa eritoten "ebay-paketit" kun Ebay ei myy eikä lähetä yhtään mitään kenellekään?


Kovasti joka kerta kyselevät onko tuote ostettu Ebayn kautta.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - lokakuu 26, 2010, 19:39:37 ip
Lainaus käyttäjältä: Janne - lokakuu 26, 2010, 19:33:38 ip
Miten tullia voisi kiinnostaa eritoten "ebay-paketit" kun Ebay ei myy eikä lähetä yhtään mitään kenellekään?


Kovasti joka kerta kyselevät onko tuote ostettu Ebayn kautta.


Annas kun arvaan, ne Tullia kiinnostavat paketit on ollu isohkoja ja tulleet EU:n ulkopuolelta?
Eu:n sisältä tulevat isotkin paketit lipsuu nätisti Tullisetien silmien ohi kiinnittämättä huomiota, porukka tekee usein satojen eurojen Humidori+sikaritilauksia esim Saksasta ja en oo vissiin kertaakaan kuullu että olisivat kärähtäneet.
Tosin, oon mä saanu Jenkeistä kohtuu isoon laatikkoon pakattuna muutaman piipun ja postiinhan se tuli suoraan vaikka sisältö lukikin laatikossa.
Poikkeuksiakin toki on ja ite pitäydyn tilaamasta liian arvokasta tavaraa EU:N ulkopuolelta. Kerran jäi eräs Sveitsistä saapunut tupakkatilaus Tulliin ja se keissi tuli helvetin kalliiksi.

-P-
Meillä määrää Nainen!

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - lokakuu 26, 2010, 20:41:29 ip
Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - lokakuu 26, 2010, 19:39:37 ip
Lainaus käyttäjältä: Janne - lokakuu 26, 2010, 19:33:38 ip
Miten tullia voisi kiinnostaa eritoten "ebay-paketit" kun Ebay ei myy eikä lähetä yhtään mitään kenellekään?


Kovasti joka kerta kyselevät onko tuote ostettu Ebayn kautta.


Annas kun arvaan, ne Tullia kiinnostavat paketit on ollu isohkoja ja tulleet EU:n ulkopuolelta?
Eu:n sisältä tulevat isotkin paketit lipsuu nätisti Tullisetien silmien ohi kiinnittämättä huomiota, porukka tekee usein satojen eurojen Humidori+sikaritilauksia esim Saksasta ja en oo vissiin kertaakaan kuullu että olisivat kärähtäneet.
Tosin, oon mä saanu Jenkeistä kohtuu isoon laatikkoon pakattuna muutaman piipun ja postiinhan se tuli suoraan vaikka sisältö lukikin laatikossa.
Poikkeuksiakin toki on ja ite pitäydyn tilaamasta liian arvokasta tavaraa EU:N ulkopuolelta. Kerran jäi eräs Sveitsistä saapunut tupakkatilaus Tulliin ja se keissi tuli helvetin kalliiksi.

-P-


Ei ne nyt niin kovin isoja ole ollut, mutta pääsääntöisesti jenkeistä.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

chili123

Kuinka kauan valkoviini ja kuohuviini säilyy huoneenlämmössä valolta piilossa noin?

linker



noin?   :o

Riippuu viinistä, mutta sanoisin että pari vuotta. Jopa 5.



.

chili123

Okkei
Hyvä kert ajattelin, että olisi hyvä pitää varalla pullo valkkaria/kuoharia, eikä jääkaapiin oikein mahtuisi laittamaan säilöön. Vahvemmissa oluissa taitaa olla aika sama juttu luultavasti ja punkussa. 2v riittää hyvin ei ne niin kauan tuu sielä säilymään kummiskaan ;D

.tomppa.

tuo asia riippuu hyvin paljon korkista!

Jos korkki on puuta niinkuin monessa viinissä on...    miettikää missä asennossa pulloa säilytätte..   ::)

mutta kyllä ne ainakin 2v säilyy..   punaviini oikein varastoituna säilyy kymmeniä vuosia.

kuohuviineistä en tiedä mutta luulen että suht nopeaan kannattaa juoda pois..   :P

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: .tomppa. - lokakuu 27, 2010, 19:59:53 ip
tuo asia riippuu hyvin paljon korkista!

Jos korkki on puuta niinkuin monessa viinissä on...    miettikää missä asennossa pulloa säilytätte..   ::)

mutta kyllä ne ainakin 2v säilyy..   punaviini oikein varastoituna säilyy kymmeniä vuosia.

kuohuviineistä en tiedä mutta luulen että suht nopeaan kannattaa juoda pois..   :P


Kuohuviinit ehkä, mutta joskus kouluaikoina viini/baaritiedon opettaja kertoi maistaneensa 80 vuotta vanhaa Shampanjaa ja kuulemma oli sama kuin olisi hyvän karkin suuhun pannut. Miksei kuohuviinitkin paranisi kypsyessään (Samaa kamaa ne periaatteessa kuitenkin on) kunhan on tehty laadukkaista raaka-aineista.
Laadukkaat kuohuviinit kun erottaa Shampanjasta vain, ja ainoastaan eräs maakunta Ranskassa.
-P-
Meillä määrää Nainen!

chili123

Juu ;D puukorkkeja tottakai säilytetään kyljellään, ettei yksikään ilmakupla jää pullon kaulaan ettei se kuivata korkkia ja ala vuotamaan.

Venäjällä valmistetaan Shamppania nimistiä kuohuviiniä, mutta sitä myydään ainoastaan venäjän sisällä. Ulkomaille kun sitä viedään nimi muutetaan mutta nyt muista minkä nimiseksi mutta kummiskin.

Vähän sama asia tossa Shamppaniassa kuin konjakissa ja portviinissä

Legoinsinööri

Luin joskus noi jutut shampanjan ja kuohuviinin säilyttämisestä. Se on nimenomaan se shampanja joka paranee säilytyksessä. Tapauskohtaisesti tietty niissäkin.

kuohuviini.fi:
LainausKuohuviinit on normaalisti tarkoitettu juotaviksi nuorina (1-2 vuotta) ja varsinkin edullisempi kuohuviini on parasta hankkia erikseen kutakin käyttötarkoitusta varten, sillä se ei yleensä säily yhtä vuotta pidempään.

Aitoa samppanjaa sen sijaan voi varastoida ja vuosikertasamppanjoita jopa kypsyttää useita vuosia.

Kuohuviiniä tulisi aina säilyttää pimeässä ja viileässä (7-10 asteessa).

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: chili123 - lokakuu 27, 2010, 20:33:05 ip
Venäjällä valmistetaan Shamppania nimistiä kuohuviiniä, mutta sitä myydään ainoastaan venäjän sisällä. Ulkomaille kun sitä viedään nimi muutetaan mutta nyt muista minkä nimiseksi mutta kummiskin.


Yääääääk. Sain joskus edellistä edeltävässä työpaikassa joululahjaksi pullon tätä rys..neuk..venäläistä "shamppanjaa". Olin jotenkin siinä uskossa, että kyseessä olisi jonkinlainen laatutuote.

Hyi helvetti. Vetistä, sameaa lientä josta kuplat karkasivat samointein taivaisiin. Maussa oli selvästi havaittavissa kusta ja glygolia. Yksi harvoista nautintoaineista jotka olen joutunut jättämään kesken. Fy fan!

Koko joulu meni pilalle ja pitkälle kevääseen mietin työtovereiden motivaatiota moiseen hattuiluun...
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - lokakuu 28, 2010, 10:56:35 ap
Lainaus käyttäjältä: chili123 - lokakuu 27, 2010, 20:33:05 ip
Venäjällä valmistetaan Shamppania nimistiä kuohuviiniä, mutta sitä myydään ainoastaan venäjän sisällä. Ulkomaille kun sitä viedään nimi muutetaan mutta nyt muista minkä nimiseksi mutta kummiskin.


Yääääääk. Sain joskus edellistä edeltävässä työpaikassa joululahjaksi pullon tätä rys..neuk..venäläistä "shamppanjaa". Olin jotenkin siinä uskossa, että kyseessä olisi jonkinlainen laatutuote.

Hyi helvetti. Vetistä, sameaa lientä josta kuplat karkasivat samointein taivaisiin. Maussa oli selvästi havaittavissa kusta ja glygolia. Yksi harvoista nautintoaineista jotka olen joutunut jättämään kesken. Fy fan!

Koko joulu meni pilalle ja pitkälle kevääseen mietin työtovereiden motivaatiota moiseen hattuiluun...


Samat kokemukset eräästä Venäläisestä konjakista, lähinnä vetistä litkua.
Kyllähän sitä Kaurisjahdin ohessa kylmänä joi, kun ei ajatellut juovansa konjakkia vaan viinaa.

-P-
Meillä määrää Nainen!

Ryhis

Mikään ei kyllä hakkaa äitini tuliaiseksi tuomaa San Remolaista VISKIÄ.  :-X HYI STANA! Kannattaa italojen keskittyä vaan pizzaan ja mafiaan, sitä kamaa ei meinaan pystynyt juomaan edes jurrissa. San Remolainen ginikin oli kanssa pahaa, mutta ei niin tiukkaa myrkkyä kuin Lontoosta saatu puteli Tesco Value-giniä.  :P
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Legoinsinööri

Saattaa näköjään kestää pitempään ennenkuin saa veikkaustuloksen DX:n paketista. Hong Kong Post tukossa kiitospäivän ja joulun takia +/- 14 päivää ja siihen vielä päälle Suomen postisössöttelyt    :(

Neko

Jep jep. Tässä oon itekin venannu kohta kuukauden päivät tota DX:n tilausta. Tulossahan se (kai ) on mutta nuo kaikenmaailmaan viivykkeet. Prkl...

jeQQ

Lainaus käyttäjältä: Legoinsinööri - marraskuu 09, 2010, 08:52:38 ap
Saattaa näköjään kestää pitempään ennenkuin saa veikkaustuloksen DX:n paketista. Hong Kong Post tukossa kiitospäivän ja joulun takia +/- 14 päivää ja siihen vielä päälle Suomen postisössöttelyt    :(


Jaa no mä oonkin ihmetellyt, että oma honkkarista tilattu paketti ei ole edennyt minnekään..

snu


Oma ennätys DealExtreme-paketissa on jotain 7 tai 8kk. No, tuli kuitenkin.
#419
Eksyminen on suotavaa.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: snu - marraskuu 09, 2010, 17:25:11 ip

Oma ennätys DealExtreme-paketissa on jotain 7 tai 8kk. No, tuli kuitenkin.


Mulla kesti myös eräässä 3e tilauksessa parisen kuukautta. Kun tilausta ei kuulunut niin Dealxtreme lähetti uuden tuotteen kirjattuna lähetystunnuksen kera, en tiedä paljonko kirjatun kirjeen lähettäminen Kiinasta maksaa mutta paljoakaan ei Dx tolla plussalle jäänyt.
Kertaakaan ei kyseiseen puljuun ole tarvinnut pettyä.

-P-
Meillä määrää Nainen!

Antitheist

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - lokakuu 28, 2010, 20:14:42 ip
San Remolainen ginikin oli kanssa pahaa, mutta ei niin tiukkaa myrkkyä kuin Lontoosta saatu puteli Tesco Value-giniä.  :P

Nokitan Carrefour-kaupan omamerkkisellä grappalla. Neljän euron alle jäänyt hinta kertoi jo ihan tarpeeksi että kiikutanko kaksi lekaa sitä kavereille tuliaisiksi rinkassani, se on kumman eksoottinen olo kun ottaa aimo huikan grapelia tiukkojen löylyjen jälkeen kesäistä järvimaisemaa ihaillen.

Ryhis

Carrefour on kova sana. Varsinkin Carrefourin omat jamon serranot ja pata negrat  :P

*ikävä Espanjaan*
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa