toukokuu 18, 2024, 22:55:49 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mitä nautitte juuri nyt?

Aloittaja Minbaari, elokuu 27, 2009, 23:25:11 ip

« edellinen - seuraava »

MasaT

Pirkan pastaa sienikastikkeella. Höystettynä valkosipulilla, kinkkukuutioilla ja Hot tree pepperillä ja Guayanalaisella baccatumilla.
Miettii tuorepastan ja erillisen kastikkeen takoa.

masaiman

Lainaus käyttäjältä: wille - heinäkuu 30, 2011, 22:31:45 ip
Ölppää.

+1

piti päivyriä päivittää mut ei millään jaksa... menee huomiselle...

masaiman

Lainaus käyttäjältä: linkerquu - heinäkuu 30, 2011, 22:21:11 ip
SE ON MINUN!!!!!


Ei jumankauta... voi sumpin pihistämisestä tehdä taidetta... Tulee itelle mieleen lähinnä joku japanilainen steampunk- final fantasy- helvetinkone joka eeppisen kohinan, ryminän, suhinan ja höyrypilven jälkeen rykäisee sisuksistaan noin puoli kupillista jotain antimateriaan verrattavaa...

Olis kiva joskus päästä maistamaan millasta kahvia tollanen tekee. Tai ylipäätään miltä maistuu "prestiisikahvi" itse tottunut juomaan sumppini ihan normi keittimellä valmistettuna.

Kaltsu

http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

TunturiTiger

heinäkuu 31, 2011, 10:10:42 ap #2044 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 31, 2011, 13:37:49 ip käyttäjältä TunturiTiger
Lainaus käyttäjältä: linkerquu - heinäkuu 31, 2011, 08:07:30 ap
Lainaus käyttäjältä: mattson - heinäkuu 30, 2011, 23:30:13 ip
Ei jumankauta... voi sumpin pihistämisestä tehdä taidetta... Tulee itelle mieleen lähinnä joku japanilainen steampunk- final fantasy- helvetinkone joka eeppisen kohinan, ryminän, suhinan ja höyrypilven jälkeen rykäisee sisuksistaan noin puoli kupillista jotain antimateriaan verrattavaa...

Olis kiva joskus päästä maistamaan millasta kahvia tollanen tekee. Tai ylipäätään miltä maistuu "prestiisikahvi" itse tottunut juomaan sumppini ihan normi keittimellä valmistettuna.


Heh:
tuollainen vipukeitin on oikeastaan hiljaisin mahdollinen tapa tehdä kahvia. "Prestiisikahvia"  ei minun mielestäni voi sanoa sen paremmaksi kuin suodatinkahvia, jos molemmat on
tehty hyvin. Kyse on kahdesta eri asiasta. Tai jokseenkin eri-  vähän niin kuin pizzerian etikkapepperoni ja savustettu rocoto. Tämä höyryboileri on kuin Naga: hieno mutta petollinen,
ja saattaa viedä mennessään kun sen luonteeseen pääsee sisälle.
Opetteluni on vasta alussa. Niin tuolla kuin chilienkin maailmassa.

mut' hei kertokaa joku yks juttu:
Mikä tai mitä on homobisse....  tai homomokka?
onko se jotain tavis-lapinkulta-laageria, onko se jotain juhlamokkaa tai tiilikivi-presidenttiä?
Vai aivan päin vastoin: muuta kuin noita?

täytyykö tässä alkaa olla huolestunut?
:o





Asia on juurikin päinvastoin. Pitää olla huolissaan. Mäkin olen, sillä yleensä alotan aamuni vahvalla suodatin- tai pannukahvilla, mutta tänään join pikkurilli pystyssä jotain ihmelitkua.

E:typo

Ryhis

Pyöräytin oikein kunnon homokahvit mutterilla, Pauligin espressolla. Kaivoin ohutpohjaisen kasarin kaapista ja pienenpienen vispilän ja sitten samalla levyllä kun moka porisi, kuumensin maidon jonka vaahdotin siroilla käsilläni!

Caffé Latte - Trés chic!

*pikkurilli pystyssä*
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

..TOMPPA..

pitäisiköhän itsekkin perehtyä kahvin ihmeelliseen maailmaan..  Yleensä juon päivässä pannun tai kaksi perinteistä pirkan costa ricaa sen kummemmin makuun ja koostumukseen perehtymättä.

Mutta noi hienoimmat kahvit maksaa melko paljon. Toisaalta itse jauhetuista pavuista tekemä  kahvi voi olla loistavaa..

pannukahvia olen juonut monesti mökillä ja kyllä se parempaa on kuin tavallinen   :)

MegaRatt44

Turkkilaista teetä ja ruisleipää keittokinkulla... :P
Kauden 2012 päiväkirja alotteilla:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11388.0

JaloPena

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 31, 2011, 11:26:41 ap
Pyöräytin oikein kunnon homokahvit mutterilla, Pauligin espressolla. Kaivoin ohutpohjaisen kasarin kaapista ja pienenpienen vispilän ja sitten samalla levyllä kun moka porisi, kuumensin maidon jonka vaahdotin siroilla käsilläni!

Caffé Latte - Trés chic!

*pikkurilli pystyssä*


Ethän vain sotkenut kultaista samppanjavispilääsi maitoon?  ;D

Pakko on itse tyytyä junttimokkaan puolen litran hinkistä ja ruisleipään valkohomejuustolla. Ja jälkiruuaksi onneksi on lemondroppipiirakkaa.
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

Kimppu

On se fiiniä tuo kahvin kans läträäminen...

Nautin juuri savipannussa huolellisesti haudutettua keltaista teetä. Oikein kellosta katsoin 4 minuuttia 30 sekuntia, ja lämpömittarilla varmistin, että veden lämpötila oli tasan 75°C, ennen kuin kaadoin sitä teenlehtien päälle, jotka tietysti huuhtelin ensin viileässä vedessä. Ja pannunhan tottakai esilämmitin lämpimällä vedellä.

:'(
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

Vate


TunturiTiger



LupeKani

Punaista maitoa krapulaan. Toimii!

Nizo

Pikkusen iltapäiväsumppia...

Larski

Punajuurta vuohenjuuston kanssa paistettuna, tomaatteja, rocotillo twinsia, suolattuja oliiviöljyssä paistettuja pimento de padroneja ja Pistonheadia. Kaikki kasvikset tietysti itte kasvatettuja. Tästä ei iltapala enää paljo parane.

TunturiTiger


Hapa_Nero

Paistettuja silisilakkafileitä inkivääri - appelsiini Bionadella huuhdeltuna

marko-

Maistelen Jamesonia, sitten ajattelin maistella Meukow X.O:ta.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: linkerquu - heinäkuu 31, 2011, 22:40:25 ip
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - heinäkuu 31, 2011, 21:41:33 ip

Pahuksen Linker! >:(



cappuccino-art alkaa muotoutua...
pian teet jo tuollaisia:


;)





Varmasti! Noitahan mä teen vasemmalla kädellä, samalla kun pelaan povarissa pasianssia mustapekkakorteilla ja ajan ykspyöräsella ja koko homman teen silmät selän taakse sidottuna!