toukokuu 18, 2024, 22:33:27 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mitä nautitte juuri nyt?

Aloittaja Minbaari, elokuu 27, 2009, 23:25:11 ip

« edellinen - seuraava »

Nosiseptori

Savuhovin ISOVIHA-maggaraa ja KUUDEN (6) minuutin keitettyjä kananmunia = hieman kovettunut keltuaisen ulkokuori ja juokseva sisus. Ahhh!

akselsson1

Tuli nälkä kun katoin McClainin kuvaa, must be delicious!
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

LupeKani

Lainaus käyttäjältä: John McClane - huhtikuu 02, 2013, 19:03:51 ip

kasvikset sekä sipulirenkaat ovat itse tehtyjä!


Jaa niin pakastealtaasta haettua ja kypsennetty ohjeen mukaan? Sallit meidän muiden nauraa huolella?


Bruce Willis

Olenko minä jossain vaiheessa väittänyt etteikö kyseisiä aineita saisi pakkasesta?  En ole, sekoitus on kyllä täysin sama kuin tuossa mainitsemassasi finduksessa mutta miksi niitä ei voisi itse pilkkoa kotona? Voi hyvä jumala...
Nyt jos joku tekee karjalanpaistin tai härkäruukkua niin tottahan toki te valopäät kommentoitte että totahan saa valmiina!?
Nyt eletään vuotta 2013 jossa pakaste sekä valmishyllystä saa valmiina aivan kaiken! JOPA perunamuussia saa valmiina pakastealtaasta!

Nosiseptori

Kovin olet saanut sipulirenkaat autenttisen kaman näköiseksi. Onnittelut siitä! :)

edit: harmi, että kuva katosi tällä välin. :(

Bruce Willis

Lainaus käyttäjältä: Nosiseptori - huhtikuu 03, 2013, 22:06:49 ip
Kovin olet saanut sipulirenkaat autenttisen kaman näköiseksi. Onnittelut siitä! :)

edit: harmi, että kuva katosi tällä välin. :(


kuva katosi kun on näköjään turha yrittääkkään puhua mitään järkevää täällä ilman nälvimistä. nyt annetaan olla jo..

LupeKani

Herra itse kyllä tietää mistä puhuu tuon nälvimisen ja jeesustelun kanssa, mutta olit kyllä hienosti onnistunut aivan autenttisen näköiseksi tekemään nuo annokset valmistavaran kanssa, melkoisen monta rinkulaa olet varmasti tehnyt, että kaikki noin hyvin onnistui ja olivat vielä tasalaatuisia..

Nyt nautitaan coca-colaa, lihapiirakkaa Põltsamaa kange:lla ja juustolla sekä parilla nakilla jatkettuna. Ei jaksa kuumeessa vääntää mitään erikoista.

masaiman

mistäs olet pöltsamaata onnistunut hankkimaan? Mulla on ollut sitä kans joskus, kohtuu kiukkusta tavaraa. Ei vaan tahdo saada mistään.

LupeKani

Lainaus käyttäjältä: Mattson - huhtikuu 04, 2013, 05:09:22 ap
mistäs olet pöltsamaata onnistunut hankkimaan? Mulla on ollut sitä kans joskus, kohtuu kiukkusta tavaraa. Ei vaan tahdo saada mistään.
Sitä tulee haettua paikallisen virolaisten elintarvikepuodista, Siimusta. Ovat pitäneet täällä Salossa ja aika kauan kyseistä kauppaa, mutta viime kuukausien aikana vasta itse tajunnut, kuinka paljon laadukkaampia tuotteita muualla maailmassa syödään ja käynyt hakemassa ruokiani ulkomaalaisten kaupoista. Tuo sinappi on aivan ehdotonta kamaa, alkuun ei meinannut kuluakaan tuota oikein mihinkään, kun tuossa sinapissa on potkua enempi mitä omissa kotitekoisissani ^^

masaiman

Heh, joo parhaimmillaan silleen et vetää cämppingin abaut sentin siivuiks, kunnon nokare jokaisen päälle ja aina palan perään pikku polkat kun nenää kirvelee ja silmät vuotaa ;D ja tietysti kunnon siivut gebardia perään!

Bruce Willis

Olen lupekanin kanssa täysin samoilla linjoilla, Esim Lahdessa on monia "etnisiä" kauppoja.. virolaista sekä kreikkalaista että thaimaalaista tavaraa myyviä liikkeitä joista saa todella hyviä elintarvikkeita yllättävän edullisestikkin. Ja vaikka ne maksaisivat hieman enemmän niin kyllähän täytyy tukea hieman erilaistakin ruokakulttuuria Suomessa ja sitä että joku edes jotain erilaista yrittää joskus!  Pääkaupunkiseudulla vieläkin enemmän mutta nyt täytyy muistaa ero sitten miljoonakaupungin sekä muiden pienempien kaupunkien osalta..
Hienoa että voidaan nauttia noista erilaisista elintarvikkeista kotimaassamme, ilman isoja ketjuja kuten k-tai s-markettia

Monet varsinaiset herkuthan ovat niitä joita ei muualta saa kuin kyseisistä kaupoista

mohla

Ootko McClane löytänyt muuten tota Põltsamaa kangea tuolta Veskun virolaisesta kaupasta?

Bruce Willis

En ole mutta tunnen kaverin kyllä joka pitää tuota putiikkia jotenka jos on jotain mitä virosta tahtoo niin asia hoituu kyllä  8) 

Olen lähinnä ostanut sulatejuustoja sekä leivoksia/keksejä tuolta,myös makeiset ovat aivan hiton hyviä!  mausteista vain merisuolaa ja mustapippureita,on muuten eroja myös niissäkin jos vertaat meiran tavaraan...

juksu

Joo kyllä tämä Karhun turh.. eiku tuplahumala on kyllä melkoinen pettymys. Tätä kyllä odotinkin.
Olisi pitänyt pitäytyä tuossa omatekosessa single hopissa tai laittaa "belgi" IPAa kaappiin kylmettyyn.
- mind is a terrible thing to taste -

bläkkäri

Keisarin Kellaria. Tässä olusessa on jo hieman makuakin, ja hinta ihan kohdillaan, toisin kuin tuplahumalassa. Siinä olotilassa täytyy olla jos kyseistä tuotetta toiste ostan. Nyt kun ei ole karseeta lunssaa alla, maistui se ihan hitusen katkerammalle kuin perskarhu. Vois jopa ostaa välillä normibulkkikarhun sijaan, jos olisi edes lähellä samaa hintaluokkaa. Täälläkin pettymyksen karvasta kalkkia huuhdotaan alas paljon paremmilla olusilla, odotin siis minäkin tuosta karhusta jotain parempaa. Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta >:(.

mohla

Lainaus käyttäjältä: John McClane - huhtikuu 04, 2013, 21:33:55 ip
En ole mutta tunnen kaverin kyllä joka pitää tuota putiikkia jotenka jos on jotain mitä virosta tahtoo niin asia hoituu kyllä  8)


Tuli vaan tosta Põltsamaasta mieleen, että sitä nyt ainakin pitäisi olla. Luulisi olevan menekkiä, sisäänheittotuote... ;D Muutama työkaveri sitä kantaa mukanaan aina joka reissulta Balttiasta, mutta olisihan sitä hieno saada lähempääkin.

Bruce Willis

huhtikuu 05, 2013, 15:11:50 ip #4737 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 05, 2013, 17:01:15 ip käyttäjältä John McClane
Kunnon kastike jauhelihapullille tulee tehdä seuraavasti:

4 Rkl Majoneesikastiketta/turkkilainen jogurttikin käy!
2 Rkl ketsuppia
1 Tl sinappia,makeaa pistä maun mukaan
2 Dl vettä
1 Rkl suurustetta
2 Isoa ruokalusikkaa fetalientä sekä reilulla kädellä pizzamaustetta  :P

Edit unohtui tuo savuinen viski poppamieheltä!  pistäkää sitä 1 ruokalusikallinen

Pastaa en tehnyt itse.....tälläkertaa  ::)









Nosiseptori

Mikäs on noiden lihapullien resepti?  :)

masaiman

Lainaus käyttäjältä: bläkkäri - huhtikuu 04, 2013, 23:48:59 ip
Keisarin Kellaria. Tässä olusessa on jo hieman makuakin, ja hinta ihan kohdillaan, toisin kuin tuplahumalassa.... .
..Täälläkin pettymyksen karvasta kalkkia huuhdotaan alas paljon paremmilla olusilla, odotin siis minäkin tuosta karhusta jotain parempaa. Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta >:(.


Ei voi kun naurahtaa ja todeta että makuja on monia, oma mielipiteeni on juuri täysin päinvastainen! Kellari on tunkkaista, maistuu nimenomaan kellarille, maku on valju ja paha, kun taas tuplahumala on juuri sitä miltä Karhun minusta kuuluisikin maistua!

En siis mitenkään väitä että olet väärässä, toiselle kun ei voi sanoa mistä kukakin tykkää tai pitää tykätä...