Ruoanlaitto ja ravintolat => Kodin mausteinen kokkaus => Aiheen aloitti: Ashrak - lokakuu 14, 2011, 20:24:10 IP

Otsikko: Täytetyt rocotot ohjetta kaipaisin?
Kirjoitti: Ashrak - lokakuu 14, 2011, 20:24:10 IP
Ajatus siis valmistaa pekoniin käärittyjä rocotoja joissa olis joku lihaisa/juustoisa? täyte. Lähinnä siis täyteideoita olisin vailla.  :P
Otsikko: Vs: Täytetyt rocotot ohjetta kaipaisin?
Kirjoitti: Herra 47 - lokakuu 14, 2011, 23:25:06 IP
Kaikki mahdollisimman rasvainen liha+ juusto seos sopii parhaiten ;) eli maku kohdallaan... terveellisyydestä sitten ei kannata puhua :D
Otsikko: Vs: Täytetyt rocotot ohjetta kaipaisin?
Kirjoitti: Nosiseptori - lokakuu 15, 2011, 09:46:51 AP
Lainaus käyttäjältä: Herra 47 - lokakuu 14, 2011, 23:25:06 IP
Kaikki mahdollisimman rasvainen liha+ juusto seos sopii parhaiten ;) eli maku kohdallaan... terveellisyydestä sitten ei kannata puhua :D

Ihan hyvällä omatunnolla sitä lihaa ja rasvaa saa syödä. Ei tyydyttynytkään rasva lisää kuolleisuutta. Tietysti teollisia trans-rasvoja, eli osittain kovetettuja kasvirasvoja, tulee välttää.  ;) Pitkälle prosessoidut lihavalmisteetkin saattavat olla epäterveellisiä, mutta tavallinen punainen liha on ihan hyvä. Esim. possun rasvaprofiili muistuttaa muuten enemmän oliiviöljyä kuin voita. Voi tsekata vaikkapa finelistä.

Ja kaikkein epäterveellisintä ravintoahan on mauton ja pahanmakuinen ruoka. Siinä menee samantien päivä pilalle ja jos joka päivä on pilalla niin se vasta paha tilanne onkin. 

Itse suosittelen kokeilemaan täytteeksi vuohen tuorejuustoa! Sopii erinomaisesti täytettyihin herkkusieniinkin.
Otsikko: Vs: Täytetyt rocotot ohjetta kaipaisin?
Kirjoitti: Rundari - lokakuu 15, 2011, 13:51:16 IP
Eläinrasvojahan tarttis syyä. Eli pekonai sisään vaan.
Otsikko: Vs: Täytetyt rocotot ohjetta kaipaisin?
Kirjoitti: Ashrak - lokakuu 15, 2011, 14:44:26 IP
Lainaus käyttäjältä: Rundari - lokakuu 15, 2011, 13:51:16 IP
Eläinrasvojahan tarttis syyä. Eli pekonai sisään vaan.

Päälle sekä sisään pekonit?  ;D

Ajattelin jotai et sisään heittäs vaikka salamikuution ja cheddaria ja kääris sit pekoniin? Uunittas sen verran että pekoni rapsakoituu.  :-*
Otsikko: Vs: Täytetyt rocotot ohjetta kaipaisin?
Kirjoitti: LupeKani - lokakuu 15, 2011, 16:03:52 IP
Kunnollista cheddaria, ei mitään hiton aamupalacheddaria sisään vaikka salamikuutioiden kera, päälle pekonia. Nom nom.
Otsikko: Vs: Täytetyt rocotot ohjetta kaipaisin?
Kirjoitti: Jahvetti - lokakuu 15, 2011, 22:13:37 IP
Kylmäsavuheppaa pieninä kuutioina mustaleima-emmentalin kanssa + jonkin verran Aurajuustoa murusina sekaan sisälle, ja tietysti se pekonipalttoo päälle.
Rocotosta tosin ei allekirjoittaneella ole kokemusta, mutta monilla muilla chileillä ainakin toimii.
Otsikko: Vs: Täytetyt rocotot ohjetta kaipaisin?
Kirjoitti: Ashrak - lokakuu 16, 2011, 03:02:21 AP
NOniin iltapala valmistunut:  isoja 15-20cm ympärysmitallisia rocoto red peruvianeja, viipale cheddaria, tanko salamia ja kääritään amerikan pekoniin! Olipa muuten namia! Palanpainikkeena muutama ööli niin kylläpä ei mies paremmasta tiedä.  :P
Otsikko: Vs: Täytetyt rocotot ohjetta kaipaisin?
Kirjoitti: Siku - lokakuu 16, 2011, 03:13:30 AP
Ettei kuitenki laskettaisi yöpalaksi. Maistuis kyllä just nyt ittellekki  ;D