ALOITA TÄSTÄ => Uusien jäsenten esittelyt => Aiheen aloitti: Dake - syyskuu 23, 2014, 16:29:58 IP

Otsikko: Moro!
Kirjoitti: Dake - syyskuu 23, 2014, 16:29:58 IP
Moro kaikille foorumilaisille! Pitkän aikaa satunnaisesti selailleena rekisteröidyin vihdoin.

Kaksi kautta olen nyt kasvatellut chiliä parvekkeella ja seinän vierustalla. Tähän asti olen kasvattanut Jalastaria, habaneroa sekä punaista ja keltaista hollantilaisista markettichilin siemenistä kasvatettua chiliä. Ensi kaudella yritän kasvattaa mm. Aji Fantasya, mitä on ainakin kehuttu maukkaaksi (ja 12 muuta lajiketta, mikäli tilaa löytyy, siemenet on jo :) )
Otsikko: Vs: Moro!
Kirjoitti: NPhoBiaz - syyskuu 23, 2014, 17:16:33 IP
Isosti tervetuloa karvaiseen sakkiin! :)
Hienoa meininkiä sulla, kuviot senkun kasvaa. 8) Aji Fantasy on vähintäänkin kasvattamisen arvoinen lajike, todella herkullinen! Itse en tänä vuonna saanut ruokaan ainuttakaan kyseistä podia, koska aina ohimennen napostelin kypsät pois. :D Hyvin mieto kaveri, mutta maukas kuin mikä!
Otsikko: Vs: Moro!
Kirjoitti: Toby - syyskuu 24, 2014, 18:54:33 IP
Tervetuloa, tervetuloa! :)
Otsikko: Vs: Moro!
Kirjoitti: 0lli - syyskuu 28, 2014, 23:17:35 IP
Tervetuloa! Oletko minkälaista satoa saanut parvekkeelta? :)
Otsikko: Vs: Moro!
Kirjoitti: Dake - syyskuu 29, 2014, 22:01:43 IP
Kiitoksia!

Parvekkeella kasvatin keväästä heinäkuun alkuun, jolloin muuton vuoksi siirsin kasvit seinän vierustalle pihalle kasvamaan.

Jalastaria oli kaksi eri kasvia, talvehtinut viimevuotinen ja keväällä kylvetty. Talvehtinut kasvi teki kolme satoa, joista viimeinen sato oli pientä ja täysin tuletonta, joten leikkelin kasvin ja yritän saada sen taas selviämään talven yli. Keväällä kylvetyn sato (n 15 podia) ei ole vielä kypsynyt. Jalastarin satoon koitin etikkasäilöntää, en ole vielä maistanut.

Kaupan chilien siemenistä kasvatetut punaiset ja keltaiset chilit tekivät paljon satoa, jota oon käyttänyt ruoanlaitossa, kuivannut ja pakastanut. Puolet melkein vielä kypsymättä.

En ole punninnut satoa, sillä ostin keittiövaa'an vasta tänään lidlistä (digitaalinen, maksoi 13€ jos jotakuta kiinnostaa :) ).
Otsikko: Vs: Moro!
Kirjoitti: NPhoBiaz - syyskuu 30, 2014, 07:30:07 AP
Lainaus käyttäjältä: Dake - syyskuu 29, 2014, 22:01:43 IP
En ole punninnut satoa, sillä ostin keittiövaa'an vasta tänään lidlistä (digitaalinen, maksoi 13€ jos jotakuta kiinnostaa :) ).

Kyllähän tuo tieto kiinnostaa. :) Olen hetken jo haaveillutkin keittiövaa'asta. Onko kuinka hyvän oloinen peli, vai ns. rimpula? ;D
Otsikko: Vs: Moro!
Kirjoitti: Dake - lokakuu 01, 2014, 21:15:43 IP
Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - syyskuu 30, 2014, 07:30:07 AP
Lainaus käyttäjältä: Dake - syyskuu 29, 2014, 22:01:43 IP
En ole punninnut satoa, sillä ostin keittiövaa'an vasta tänään lidlistä (digitaalinen, maksoi 13€ jos jotakuta kiinnostaa :) ).

Kyllähän tuo tieto kiinnostaa. :) Olen hetken jo haaveillutkin keittiövaa'asta. Onko kuinka hyvän oloinen peli, vai ns. rimpula? ;D

Hintaan nähden hyvän ja laadukkaan oloinen, teräspinta ja gramman tarkkuudella mittaa viiteen kiloon asti. 3 vuoden takuu.
Otsikko: Vs: Moro!
Kirjoitti: Jame - lokakuu 02, 2014, 06:14:44 AP
Terveppä terve!

Ja kiitokset vaakavinkistä. Pitihän sellainen käydä itsellekin Liiteristä hakemassa, odottaa vielä avaamattomana paketissaan.