tammikuu 10, 2025, 23:06:13 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Moro!

Aloittaja Dake, syyskuu 23, 2014, 16:29:58 ip

« edellinen - seuraava »

Dake

Moro kaikille foorumilaisille! Pitkän aikaa satunnaisesti selailleena rekisteröidyin vihdoin.

Kaksi kautta olen nyt kasvatellut chiliä parvekkeella ja seinän vierustalla. Tähän asti olen kasvattanut Jalastaria, habaneroa sekä punaista ja keltaista hollantilaisista markettichilin siemenistä kasvatettua chiliä. Ensi kaudella yritän kasvattaa mm. Aji Fantasya, mitä on ainakin kehuttu maukkaaksi (ja 12 muuta lajiketta, mikäli tilaa löytyy, siemenet on jo :) )

NPhoBiaz

Isosti tervetuloa karvaiseen sakkiin! :)
Hienoa meininkiä sulla, kuviot senkun kasvaa. 8) Aji Fantasy on vähintäänkin kasvattamisen arvoinen lajike, todella herkullinen! Itse en tänä vuonna saanut ruokaan ainuttakaan kyseistä podia, koska aina ohimennen napostelin kypsät pois. :D Hyvin mieto kaveri, mutta maukas kuin mikä!

Toby

Tervetuloa, tervetuloa! :)
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

0lli

Tervetuloa! Oletko minkälaista satoa saanut parvekkeelta? :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Dake

Kiitoksia!

Parvekkeella kasvatin keväästä heinäkuun alkuun, jolloin muuton vuoksi siirsin kasvit seinän vierustalle pihalle kasvamaan.

Jalastaria oli kaksi eri kasvia, talvehtinut viimevuotinen ja keväällä kylvetty. Talvehtinut kasvi teki kolme satoa, joista viimeinen sato oli pientä ja täysin tuletonta, joten leikkelin kasvin ja yritän saada sen taas selviämään talven yli. Keväällä kylvetyn sato (n 15 podia) ei ole vielä kypsynyt. Jalastarin satoon koitin etikkasäilöntää, en ole vielä maistanut.

Kaupan chilien siemenistä kasvatetut punaiset ja keltaiset chilit tekivät paljon satoa, jota oon käyttänyt ruoanlaitossa, kuivannut ja pakastanut. Puolet melkein vielä kypsymättä.

En ole punninnut satoa, sillä ostin keittiövaa'an vasta tänään lidlistä (digitaalinen, maksoi 13€ jos jotakuta kiinnostaa :) ).

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Dake - syyskuu 29, 2014, 22:01:43 ip
En ole punninnut satoa, sillä ostin keittiövaa'an vasta tänään lidlistä (digitaalinen, maksoi 13€ jos jotakuta kiinnostaa :) ).

Kyllähän tuo tieto kiinnostaa. :) Olen hetken jo haaveillutkin keittiövaa'asta. Onko kuinka hyvän oloinen peli, vai ns. rimpula? ;D

Dake

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - syyskuu 30, 2014, 07:30:07 ap
Lainaus käyttäjältä: Dake - syyskuu 29, 2014, 22:01:43 ip

Kyllähän tuo tieto kiinnostaa. :) Olen hetken jo haaveillutkin keittiövaa'asta. Onko kuinka hyvän oloinen peli, vai ns. rimpula? ;D

Hintaan nähden hyvän ja laadukkaan oloinen, teräspinta ja gramman tarkkuudella mittaa viiteen kiloon asti. 3 vuoden takuu.

Jame

Terveppä terve!

Ja kiitokset vaakavinkistä. Pitihän sellainen käydä itsellekin Liiteristä hakemassa, odottaa vielä avaamattomana paketissaan.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.