Maailman kirjat sekaisin? Chilisuklaata Fazerilta!

Aloittaja kyris, tammikuu 03, 2005, 15:03:06 ip

« edellinen - seuraava »

H-Bomb

Tulipa sitten maistettua tätä Fazerin uutuustuotetta.

Ihan hyväähän se oli maitosuklaaksi. Maissi toi siihen rapeutta ja chilistä tuntui ehkä etäinen poltteen tapainen, mutta ei minkäänlaista aromia. Yllätyin kyllä, että oli edes sen verran. Toisaalta, pidän chileistä myös nimenomaan aromin vuoksi, joten seuraavaksi suunnitelmissa on tehdä omaa chilisuklaata. Jos saisin hieman sitä aromia sisällytettyä makuun.

-Harry
H-Bomb - The Fiery Finn
http://www.h-bomb.biz

Fatalii

No nimenomaan eri chileissä oleva ominaismaku tuossa suklaassa toimiikin!
Chinenset eivät olleet niin hyviä suklaassa kuin olisin odottanu, moni baccatum yllätti sensijaan todella positiivisesti!

Ja se savuchili.... aijaijai! :)
The best chile pepper seeds available here:
http://fataliiseeds.net

Join Fatalii FACEBOOK with over 75 000 chileheads all around the world!
http://fatalii.net/fb

Check the latest chile articles and pictures here:
http://fatalii.net/
Being updated all year around

canapa

niin mistäs sitä fazerin chilisuklaata sais? ei ole vielä itellä tullut vastaan

Krootoni

Ihan paikallisesta Halpa-Hallista löytyi meillä...  

Onkohan tämä chilisuklaa nyt sitten erityisesti laihduttajille suunnattu, kun eikös chilin sanota nopeuttavan aineenvaihduntaa...? :lol:   Ei vain, voisi toimia suklaan himoiselle laihduttajalle oikeastikin ihan hyvin. Oli täyteläisen makuista ja pieni polte (chiliin tottumattomalle varmaan ihan riittävä) jäi muistuttamaan, että syöty on - ei tarvitse enempää mässäillä.

Minäkin muuten tykkäsin niistä jonkun mainitsemista raksuista siinä.

canapa

täytyis varmaan sitten joustaa halpahalli-boikotistani sen verran että pääsis maistamaan   :wink:

sopis tosiaan varmaan suklaamässäilijälle, jolla on tapana ahmia koko levy kerralla kun ei varmaan tee mieli muutaman palasen jälkeen heti uutta ottaa, he

Os2

tuli kanssa maistettua tuota fazerin suklaata, ei oikeastaan muuta kuin pieni jälkihehku havaittavissa.

sitten tuli pieni idea kun tuossa pöydällä sattui olemaan kaupan hapsuja.
sopiva haukku hapsua ja pala suklaata perään antoi jo kummasti lisää makua ja luonnetta herkkuhetkeen  :D

taidampa syödä toisenkin patukan kun tuossa kyytipoikaakin vielä on  :wink:

Sauli Särkkä

Tuli tuossa muuten jo TV:stä chilisuklaamainos...homma yleistyy ja leviää :)

-Sale
Sauli Särkkä

Tumbelo

Mamma toi tuota kaupasta kerran ja jopa jätti mullekin pari palaa... ja hyvää oli tosin en sitä chilin makua keksinyt siitä, mutta.... suklaa oli hyväää :)

solmunen

No nyt olen minäkin maistanut.

Enkä kyllä chiliä siinä maistanut :shock:

Muuten kyllä ihan hyvää. :lol:

Kauko

Lainaus käyttäjältä: "canapa"oli sitten pakko käydä hakemassa ruohonjuuresta chilisuklaata ja on hyvää  :P

Samoin. Plamil organics, kaiken lisäksi siis luomua. Ja mikä miellyttävintä, myös itse cayenne on luonnonmukaisesti viljeltyä. Hienoa!

Suklaa täytti odotukseni. Kaakaota on sentään se ehdoton minimi 70 % ja mieto cayennen polte tuntuu jonkun aikaa jälkimakuna.

Parannusehdotukseni olisi nostaa kaakaon osuus 99 %:iin ja lisätä cayennen määrä 3-4 kertaiseksi. Jälkimmäisestä lienevät foorumilaiset kanssani samaa mieltä ;)

canapa

oli kyllä vähän pettymys tuo fazerin chilisuklaa  :(  hyvin mieto tuulahdus chilistä.

ruohonjuuresta saatavaa voin kyllä suositella. itse ainakin tykkään  :)

Masse

No johan se Fazerin mainoskin herättää "alan ihmisissä" hilpeyttä. ;)

canapa

itse en ole mainosta nähnyt, joten olen jäänyt hilpeydestä vaille

Masse

No, sanallinen versio: 10 l sulaa suklaata. johon setä sitten pilkkoo cayennesta tms. punaisesta chilistä noin 2 cm kärkeä ja sekoittaa suklaaseen. ;) Se chilin määrä vs. suklaan määrä - ei näin.
Tänään muuten jopa söin sitä suklaata. Pettymys oli karvas. Ihan perussuklaata, viimeisen palan jälkeen saattoi hyvin nihkeästi maistaa jotain chiliin viittaavaa.  :roll:

Cayenne

Täytyy kai itsekin maistaa tuota. Epäluuloinen kuin olenkin tuollaisten fazerin makusuklaiden kanssa. Kai se hyvää on. Voisi tietysti itse opetella sulattamaan ja temperoimaan suklaata niin saisi omaa huippusuklaata!

MaMa

Lainaus käyttäjältä: "canapa"
Lainaus käyttäjältä: "solmunen"
Et sattunut ostamaan myös hampunsiemensuklaata?
Ruohonjuuressa myydään myös moista, ja on uskoakseni saman valmistajan. Siis chilisuklaan kanssa saman. Tekis meinaan mieli kovasti maistaa, hampun siemenet jo yksistään ovat niin hyviä. Ja terveellisiä ja ravitsevia!

enpä tullut ostaneeksi, huomasin kyllä ja täytyypä joku kerta maistaa. ite en oikein ole keksinyt miten hampunsiemeniä olisi hyvä käyttää ruuan laitossa. oisko vinkkejä?

Kohta nämä chilikasvattajat kasvattavat jo hamppuakin ruokakasviksi. Siitäkös riemu repeää kun saa poliiseille selittää.  :wink:  :D
MaMa

JartsaP

Ei kai niitä tartte kasvattaa itse, kuulemma niitä on esim. linnunsiemenseoksissa? Kuten chiliäkin... jota muuten lisätään siemenseoksiin, jotta nisäkkäät kuten rotat, hiiret ja oravat jättäisivät lintujen sapuskat rauhaan... lintujahan chili ei polttele.

Sauli Särkkä

Sama kai sitä on kasvatella esim. Finolaa (Fin-317, tms), jossa on alle 0,3% THC-pitoisuus, eli teholliset aineet jäävät alle EU-rajan, joka kuituhampulle on asetettu.

Muuten, teoriassa on myös laillista kasvattaa myös THC:tä tuottavia lajikkeita, mikäli niitä ei leikkele, latvo, yms. (Miettii vaan sitä, että kuka ihme kasvattaa melko vahvasti haisevaa kasvia, jonka haju taitaa olla vielä aika makea...pelkästään koristeeksi...)

-Sale
Sauli Särkkä

canapa

Lainaus käyttäjältä: "SarkkaS"(Miettii vaan sitä, että kuka ihme kasvattaa melko vahvasti haisevaa kasvia, jonka haju taitaa olla vielä aika makea...pelkästään koristeeksi...)

ei varmaan kukaan, mutta ainahan sitä voi koittaa selityksenä jos poliisi tulee kylään  :wink:

solmunen

No jos totta puhutaan, niin itse ainakin kasvattaisin lääkehamppua koristeeksi, jos siihen tällä hetkellä mahdollisuus olisi. On meinaan kukkiessaan useimmat lajikkeet niin silmiä hivelevän kauniita, että! Ja se tuoksu!

Kuituhamput kantsii tilata vaikka //www.isoaidinkasvit.fi