tammikuu 10, 2025, 12:01:53 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Oletko netin yhteisöpalveluissa?

Aloittaja Aji Inferno, heinäkuu 27, 2011, 16:56:11 ip

« edellinen - seuraava »

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Juseq - heinäkuu 29, 2011, 09:40:08 ap
Niin! Onhan sitä ennen pärjätty ilman sähköäkin, entäs sitten kun sähköverkko kuolee ja infrastruktuuri kaatuu. Kaikki muut paitsi omavaraiset ituhipit metsän keskellä ovat kusessa!

Sähkö ja maanlaajuinen sähköverkko ovat itseasiassa aika tuoreita asioita. Helsingissäkin, pääkaupungissamme, oli vielä reilusti alle sata vuotta sitten esimerkiksi suurin osa katulampuista kaasukäyttöisiä. Sisävessakin on sangen nykyaikainen juttu, vanhoja yhteispuucee-rakennuksia on vieläkin pihoilla. "Sähkövalo" tarkoitti pitkään yhtä hehkulamppua keittiössä, huoneiston työtilassa. Kolmivaihenousut, automaattisulakkeet ja 10 pistorasiaa per huone ovat itseasiassa TODELLA TUORE tapaus.

Mutta hyvin siihenkin on "kasvettu kiinni", aika moni kaupunkilainen älähtäisi - ja lujaa - jos nykyiset märkätilat ja vessat pitäisi jostain syystä poistaa ja palata sauna/puucee-linjalle. Kuinka moni nousisi barrikadeille jos töpselit tultaisiin nappaamaan pois ja huoneistoon saataisiin tsaarinaikainen tervapaperieristetty kuparilanka, jota saisi kuormittaa juurikin sähkölieden ja kahden hikisen hehkulampun verran?

Harva tulee edes ajatelleeksi miten ahtaasti ennenvanhaan (=70 vuotta sitten) asuttiin, tähänkin on tullut muutos joka ilmeisesti on tullut jäädäkseen. Kaksiossa saattoi asua 6-henkinen perhe, vaan tilaa oli niinkin rutosti (ja rahaa vähemmän rutosti) että kaksioon saatettiin ottaa toinen perhe hyyryläiseksi. Nykyään pitää olla merinäköala, hissi, induktioliesi, läpitalon asunto ja mieluiten 4-sella alkava neliömäärä yksineläjälläkin.

Oi aikoja oi tapoja!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

chilihardhead.fi

OT:
Jep. On sitä meidänkin kotitaloa ihmetelty joskus koko kylän voimin, kun sauna oli asuinrakennuksessa :o ja  vesikin tuli ja menikin vielä putkia pitkin :o

Tällä hetkellä muuten on oltu ilman lämmintä vettä hanasta 2kk, kun varaaja sanoi sopimuksen irti. ??? Kyllähän tuo mökillä menee, mutta kotona rupeaa kyrsimään moinen, pitäis muitten menojen ohella löytää kohtuu hintainen varaaja.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

chilihardhead.fi

heinäkuu 30, 2011, 11:44:47 ap #62 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 30, 2011, 11:47:35 ap käyttäjältä chilihardhead.fi
Ensin noin vuosi sitten n.30v Strömberg hajotti termostaattinsa, minkä vaihdon yhteydessä huomasin teeseitsesähkäriputkimiehen asentaman eristeen(PK-purkin kansi tyylinen) mikä keräsi kondenssivedet ja vuosi sähkön varaajan runkoon aina välillä. Olinkin ihmetellyt välillä hitsausääniä ja sähköisiä vessahetkiä(varaaja pöntön päällä).
Nyt kesän alussa mokoma saunaan mennessä ruiskutti veset pihalle, eikä kunto ole antanut periksi ottaa v**mäisesti asennettua vehjettä alas, että olisi laittanut pikapaikan vanteella kiinni. Paremmin tuota ei kannata ruveta yrittää paikata enää.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Gigiliini

Lärvärissä olen 45 ystävän takia, yhteydenpito muuten olisi aika harvoin tapahtuvaa, nyt ystävyys pysyy päällä ja kuulumisia vaihdellaan enemmän kuin ennen liittymistä. Aina ei jaksa ajaa 600km tavatakseen kaverin  ;D
En tarvitse asennettasi, minulla on omani.

JaloPena

Naamakirja.

On siellä kaiken lisäksi meidän Itä-suomen chilipäiden oma ryhmäkin toiminnassa. :)
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

Aji Inferno

Torakka

Kimppu

http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

Hombre

Facebookissa ollaan. Miksikö? Koska, en saa tietyistä asioista riittävän yksityiskohtaista tietoa muun median kautta.
Naamakirjan avulla pysyn aika nopean tiedonkulun valtaväylällä niiden asioiden suhteen. Puhelin ja sähköposti eivät toimi näissä asioissa.
Yksi varjopuoli on aina nuo R.I.P sivut...
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

MegaRatt44

Itse en ole harkkinnutkaan yhteisöpalveluihin liittymistä, vaikka kaverit siitä koko ajan valittaa. Facebook on mielestäni itselleni turha, koska on mulla aikaa tehdä muutakin kuin liimautua naamakirjaan ja kertoa, miltei joka minuutti mitä sieltä ruokalautaselta löytyy, kuinka siistiä harkoissa oli, missä kodin sadasta nurkasta juuri silloin oleskelen jne. Enkä ymmärrä varsinkaan miksi jokaisen ihmisen pitäisi olla Facebookissa ja tykätä "seinälläsi" olevista turhuuksista. No, vaikka tästä valitetaan ja tullaan aina valittamaan niin kuin vanha sananlasku sanoo:

"Ei paska punniten parane."
Kauden 2012 päiväkirja alotteilla:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11388.0

JasoX

Google+ tulee käytettyä ahkerasti kuvien jakamiseen kavereille ja muuhun häröilyyn, harvemmin tulee kummiskaan käytyä missään kaukana frendien luona. Suurin osa kun tuntuu jo muuttaneen pois täältäpäin.

Facebookkiakin tulee käytettyä noin kerran pari vuodessa enään johtuen ihan edellä mainitun rantautumisesta.

Lihamestari

Naamakirjassahan määkin olen!

Lainaus käyttäjältä: MegaRatt44 - syyskuu 13, 2011, 17:49:14 ip
Facebook on mielestäni itselleni turha, koska on mulla aikaa tehdä muutakin kuin liimautua naamakirjaan ja kertoa, miltei joka minuutti mitä sieltä ruokalautaselta löytyy, kuinka siistiä harkoissa oli, missä kodin sadasta nurkasta juuri silloin oleskelen jne. Enkä ymmärrä varsinkaan miksi jokaisen ihmisen pitäisi olla Facebookissa ja tykätä "seinälläsi" olevista turhuuksista.
Sehän on ihan itsestä kiinni, mihin tota naamakirjaa käyttää!

Kyllä mäkin olen sortunut kaikenmaailman turhuuksien postaamiseen ja tykkäämiseen, mutta suurin hyöty tällähetkellä tosta tulee oikeassa maailmassa tapahtuvien toimintojen sopimisten kanssa!

Esmees treenikavereitten kanssa sovitaa harjoitusaikojen ulkopuolisia ylimääräisiä treenejä ja vanhojen koulukavereiden kanssa luokkatapaamisia jne...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Ryhis

Nostetaas taas vanhaa aihetta, kun aihe on kerran hyvä.

Elikkästen.. Taas on tuttavapiiri laajentunut melkoisella tahdilla ja valitettavasti olen huomannut jopa rakkaiden vanhempieni naputtelevan kuulumisensa "faceen" ennemmin kuin rimpauttamalla rakkaalle, raittiille kultapojalleen.

Itseasiassa, on alkanut viime aikoina suorastaan vit...harmittamaan suunnattomasti, kun profaanin herjauksen sijasta saan nykyisin kuunnella hienovaraista veetuilua.

"Mitä? Etkö sä kuullut, että mä ostin prätkän? Mähän laitoin siitä heti faceen, eikö muka näk... ai niin.."

Ei tunnu kauhean kivalta!  >:(

Periaatteessa olen kyllä tätä CIAn valjastamaa amerikanjuutalaisten keksintöä vastaan ja olenkin nyt jo kohta vuorokauden pohtinut, että kannattaako facebookkiin liittyä jos aikoo liittyä salanimellä. En nimittäin todellakaan toivo, että kaikenmaailman valopäät saavat tietää minusta ylenpalttisesti.

Mitä mieltä arvon foorumilaiset ovat; kannattaako facebookissa hillua pseudonyymillä vai joko olla hillumatta tai hillua omalla nimellään?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

jaolsten

Hillu omalla nimelläsi anonyymisti jättämättä sitä kertomatta muille.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - syyskuu 24, 2012, 17:39:21 ip
Hillu omalla nimelläsi anonyymisti jättämättä sitä kertomatta muille.

My brain hurts..

Aji Inferno

Kiintoisia kysymyksiä... Sitä voi myös ajatella hommaa niinkin, että viestiä voi monella tavalla, eivätkä perinteiset muodot ole välttämättä kaikille niitä luontevimpia. Toiset nauttivat perinteisen, kauniin kirjeen kirjoittamisen vaivasta ja ajasta, sekä lähes kaikille tutusta puhelinsoitosta. Ovatko nämä vanhat viestintätavat sitten "parempia" (tai "huonompia") kuin sittemmin ilmaantuneet jutut malliin e-mail (joka sekin alkaa menettää suosiotaan), Google+/FaceBook, Skype sukulaisineen, jne jne? Lienevät lähinnä maku- ja tottumisasioita. Samoin saattavat heijastaa meidän ihmisten ajattelu- ja arvomaailmojakin tietyllä tasolla. Toiset meistä esim. pitävät asioiden vakaudesta ja muuttumattomuudesta, toiset taas ovat aina etsimässä ja toteuttamassa muutosta.

Ei kaveruus sinänsä, uskon, ole kiinni välineistä, joilla sitä ylläpidetään. "Oikeassa elämässä" voi olla pinnallinen teeskentelijä siinä, missä netissäkin. Ja netissä voi oikeasti välittää tutuista ja ystävistä, jos vain haluaa. Ainahan Facebookissakin voi sopia vaikka siitä, että illalla mennään oikeasti kaljalle nagasiipiä syömään... Se tietysti huolettaa, saadaanko yksityisyydensuoja pidettyä edes jotenkin siedettävissä kantimissa tulevaisuudessa. Pakoon emme taida tätä nettimaailmaa enää helpolla päästä.

Huru-ukko

Olen mukana facebookissa juuri sen verran että voi sanoa....Muutaman kuukauden tuli silloin alussa seurattua niitä kuulumisia......Enää en vain jaksa mennä ellei jollain tutulla ole synttäreitä.
Ihmettelen itse sitä ilman omaa elämää olevien määrää, jos kaikki pyörii sen ympärillä että jaellaan linkkejä mitä idioottimimaisiin esityksiin, joku kappale tai filmi....Ja ne on aina ne samat naamat.... Joku avautuu viikonloppuisin yöllä kun kaikki tökkii, ei ole pullaa tai olut on väärän merkkistä.
Onneksi asetuksista sai kaiken muun roskan pois, eli lähinnä asiasisältö tulee läpi.
Myös ne hörhöt olen pikkuhiljaa sysinyt kavereista pois...
Viimeisin kaveripyyntö tulikin muuten samassa työpaikassa olevalta kaverilta. Kävin uteliaisuudesta katsomassa tyypin tietoja. Oli onnistunut haalimaan peräti yli 300 kaveria omaan rinkiinsä. Hylkäsin kumminkin kaveripyynnön...Höhö. Siis jos juipin näkee työpäivän aikana, niin kaveri kalselee pitkin seiniä eikä tervehdi sen enempää minua kuin muitakaan....Kannattaisi se sosiaalinen elämä opetella aivan oikeassa elämässäkin.....